تحصیل در رشته هنر؛ کانادا یا استرالیا؟
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    انتخاب کشور، دانشگاه و دوره تحصیلی مور نظر یک تصمیم بسیار مهم برای دانشجویان بین المللی است؛ اما مهمترین تصمیم برای اکثر متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، انتخاب مقصد تحصیلی از بین کانادا و استرالیا است. دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته هنر هستند، باید بدانند که هر دوی این کشورها در صدر مقاصد تحصیلی جهان قرار دارند. کانادا و استرالیا از نظر جغرافیایی دو قطب مخالف هم هستند، یکی گرم و دیگری سرد؛ اما از نظر اعتبار دانشگاهی، زیرساخت‌های شهری، امکانات پیشرفته و رفاهی تقریباً در یک رتبه قرار دارند؛ اما بیایید وارد جزئیات شویم و ببینیم کدام کشور برای تحصیل رشته هنر نسبت به دیگری در ارجحیت قرار دارد.

    مزایای تحصیل در رشته هنر در کانادا

    مزایای تحصیل در رشته هنر در کانادا

    برای متقاضیان تحصیل در کانادا و در رشته هنر می‌توان در زمینه مزایا، به موارد زیر اشاره نمود:

    • شهرهای مدرن و چند فرهنگی مانند تورنتو، ونکوور و مونترال در کانادا قرار دارند که هر مهاجری را به خود جذب می‌کنند. این شهرها فضایی دوستانه، مهمان نواز و سرزنده دارند و جزء شهرهای برتر دانشجویی در جهان هستند.
    • کانادا مملوء از شهرهای کوچک و جذاب و شگفتی‌های طبیعی است که در مناظر آرامش بخش و مدرن ترکیب شده‌‌اند. هم شهرهای شلوغ کانادا و هم طبیعت بکر این کشور الهام بخش بسیاری از هنرمندان هستند.
    • سواحل، رشته‌ کوه‌ها، دریاچه‌ها و جنگل‌های کانادا باعث می‌شود تا در زیبایی‌های این کشور غوطه‌ور شوید؛ اما باید توجه کنید که بیشتر شهرهای کانادا ممکن است در طول فصل سرما بسیار سرد باشند.
    • دانشگاه‌های کانادا در سطح جهانی شناخته شده و معتبر هستند. دانشگاه‌ها و کالج‌های هنر دوره‌های پیشرفته‌ای را برای دانشجویان ارائه می‌دهند که منعکس کننده کیفیت بالای آموزشی است.
    • موسسات علمی کانادا بهترین روش‌های آموزش و یادگیری را در حوزه‌های هنری از جمله نقاشی، سینما، طراحی گرافیک و سایر موارد ارائه می‌دهند.
    • فضاهای آموزشی کانادا به عنوان نیروی محرکه عمل می‌کنند و شما را به سمت تبدیل شدن به یک هنرمند بزرگ حرکت می‌دهند؛ بنابراین دانشجویان می‌توانند به سرعت جذب بازار کار پررونق کانادا شوند.
    • قرار گرفتن در یک محیط متنوع و چند فرهنگی تاثیر زیادی بر رشد شخصی شما دارد. نه تنها با مردم از تمام گوشه و کنار دنیا دوست می‌شوید، بلکه خارج از چارچوب فکر خواهید کرد و مرزهای هنری را پشت سر می‌گذارید تا آثاری معنادار خلق کنید.
    • بودن در کنار مردمی با فرهنگ‌ها و پیشینه‌های مختلف به شما دیدگاه وسیع‌تری نسبت به جهان می‌دهد. کانادا همچنین امکان کار بعد از تحصیل را فراهم می‌کند.
    • شما می‌توانید در حوزه کاری مورد نظر خود مشغول شوید و برای اقامت دائم و مهاجرت به کانادا اقدام کنید. کانادا نسبت به دیگر کشورهای جهان، راحت‌ترین شرایط را برای اخذ اقامت دائم به فارغ التحصیلان هنر ارائه می‌دهد.

    مزایای تحصیل در رشته هنر در استرالیا

    مزایای تحصیل در رشته هنر در استرالیا

    • اگر به عکاسی، نقاشی، طراحی گرافیک یا سایر زمینه‌های مرتبط با هنر علاقه دارید، دانشگاه‌های استرالیا می‌توانند دوره‌های آموزشی در بخش هنر را ارائه دهند.
    • یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل هنر در استرالیا دانشگاه RMIT است. این دانشگاه در رتبه اول استرالیا و رتبه 19 در رتبه بندی جهانی هنر و طراحی در نظام رتبه بندی کیو اس (QS) قرار دارد.
    • شما با تحصیل در استرالیا آموزش با کیفیت بالایی دریافت خواهید کرد تا برای حرفه‌ای که در آینده خواهید داشت، آماده شوید.
    • استرالیا محیطی متنوع (از نظر قومیتی)، مهربان و دوستانه دارد که باعث می‌شوند هر دانشجوی بین المللی از آن به خوبی استقبال کند.
    • ملاقات با افراد با پیشینه‌ها و فرهنگ‌های مختلف، لذت بردن از جشنواره‌های غذا و تجربه زندگی شهرهای زیبایی مانند سیدنی و ملبورن را کسب خواهید کرد.
    • از آنجایی که استرالیایی‌ها از مهمان‌پذیرترین افراد هستند، این شانس را خواهید داشت که زندگی دوستانه‌ای پایدار داشته باشید.
    • با توجه به اینکه هنرهای تجسمی در استرالیا سابقه طولانی دارد، مکان‌های زیادی مانند نقاشی‌های سنگی، غارنگاره، هنری خیابانی و گالری‌های ملی متعددی در این کشور قرار دارند.
    • شما می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی استرالیا از جمله سواحل مسحور کننده، جنگل‌ها و حیات وحش استرالیا دیدن کنید. آب و هوای استرالیا استوایی است و به همین دلیل شما این امکان را دارید از سواحل در طول سال لذت بسیار ببرید.
    • مهاجرت به استرالیا بعد از فارغ التحصیلی امکان پذیر است. شما باید کار مناسب پیدا کنید و بعد از چند سال برای اقامت دائم درخواست دهید. بازار کار استرالیا پویاست و تقاضای بالایی برای فارغ التحصیلان هنر دارد.

    رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های کانادا و استرالیا در رشته هنر طبق کیواس (QS)

    رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های کانادا و استرالیا در رشته هنر طبق کیواس (QS)

    دانشگاه

    رتبه

    کشور

    دانشگاه RMIT

    19

    استرالیا

    دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار

    25

    کانادا

    دانشگاه صنعتی سیدنی

    35

    استرالیا

    دانشگاه موناش

    51 تا 100

    استرالیا

    دانشگاه اوکاد (OCAD)

    51 تا 100

    کانادا

    دانشگاه تکنولوژی کوئینزلند

    51 تا 100

    استرالیا

    دانشگاه ملبورن

    51 تا 100

    استرالیا

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    51 تا 100

    استرالیا

    دانشگاه سیدنی

    51 تا 100

    استرالیا

    دانشگاه کنکوردیا

    101 تا 150

    کانادا

    دانشگاه متروپولیتن تورنتو

    101 تا 150

    کانادا

    دانشگاه سوینبرن

    101 تا 150

    استرالیا

    دانشگاه تورنتو

    101 تا 150

    کانادا

    دانشگاه سایمون ‌فریزر

    101 تا 150

    کانادا

    دانشگاه ملی استرالیا

    151 تا 200

    استرالیا

    شرایط تحصیل در رشته هنر در کانادا و استرالیا

    شرایط تحصیل در رشته هنر در کانادا و استرالیا

    پذیرش در دوره‌های هنر در استرالیا منوط به رعایت کلیه شرایط ضروری تعیین شده توسط دانشگاه است. با توجه به اینکه زبان تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا انگلیسی است، یکی از مهم‌ترین شرایط عمومی برای تحصیل در استرالیا از جمله برای تحصیل در رشته هنر، کسب نمره مناسب از آزمون‌های آیلتس، تافل و... است. به غیر از رعایت معیارهای زبان، سایر الزامات ضروری شامل ارائه آخرین مدارک تحصیلی به علاوه ریز نمرات، گواهی تمکن مالی و نمونه کارهای هنری هستند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، برای تحصیل در استرالیا نیز باید ویزای تحصیلی دریافت کنید.

    شرایط تحصیل رشته هنر در کانادا نیز به مانند استرالیاست. شما باید آخرین مدرک تحصیلی به علاوه ریز نمرات، گواهی اثبات تمکن مالی و نمره آزمون مهارت زبان ارائه دهید. اگر برای دانشگاه فرانسوی زبان کانادا (مانند دانشگاه مونترال یا کبک) اقدام می‌کنید، باید سطح مهارت زبان خود را نشان دهید. همچنین برخی از دانشگاه‌ها ممکن است از شما نمونه کار هنری درخواست کنند. به ویژه در دوره کارشناسی ارشد، ارائه نمونه کار هم برای موسسات هنری استرالیا و هم کانادا الزامی است. نمره آیلتس 6.5 اغلب توسط اکثریت دانشگاه کانادا و استرالیا برای دوره تحصیلی درخواست می‌شود.

    توجه داشته باشید که تمامی مدارکی که برای دانشگاه‌های استرالیا و کانادا ارسال می‌کنید باید به زبان انگلیسی باشند. در صورتی که اصل آنها به زبان انگلیسی صادر نشده باشد، باید ترجمه تایید شده آنها را ارسال کنید. همچنین سایر مدارک مانند موارد زیر از دانشجویان درخواست می‌شوند:

    • انگیزه نامه
    • توصیه نامه (کارشناسی ارشد و دکتری)
    • مقالات (دکتری)
    • مدارک شناسایی
    • پاسپورت معتبر
    • رزومه کاری

    نکته: جزئیات مربوط به مدارک تحصیل رشته هنر ممکن است در هر دانشگاه متفاوت باشد؛ بنابراین بهتر است از صفحه وبسایت دانشگاه مورد نظر بازدید کنید.

    دوره‌های تحصیل در رشته هنر در کانادا و استرالیا

    دوره‌های تحصیل در رشته هنر در کانادا و استرالیا

    طول مدت مدرک هنر در استرالیا عمدتا به این بستگی دارد که در کدام یک از رشته‌های هنری تصمیم به تحصیل دارید. اگر شما علاقه‌مند به دنبال کردن مدرک لیسانس در رشته هنر هستید، پس باید آماده باشید تا حداقل سه سال مطالعه تمام وقت را پشت سر بگذارید. اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید، باز هم بسته به رشته هنری انتخابی خود، طور دوره تحصیل می‌تواند از یک تا دو سال تحصیل تمام وقت طول بکشد.

    مدرک هنر کانادا به سه تا چهار سال تحصیل تمام وقت نیاز دارد. اگر می‌خواهید تحصیلات خود را در رشته هنر تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهید، دو سال تحصیلی دیگر را باید در کانادا سپری کنید. دکتری معمولا حداقل به اندازه 3 سال مطالعه تمام وقت طول می‌کشد. هر دو کشور نیز دوره‌هایی به نام دیپلم و گواهینامه را ارائه می‌دهند که مدت زمان تحصیل در آنها یک تا 1.5 سال است. دوره‌های تحصیلی رشته هنر در استرالیا و کانادا شامل موارد زیر هستند:

    • هنرهای زیبا (نقاشی، سینما، موسیقی، تئاتر هنرهای مفهومی و غیره)
    • هنرهای تجسمی (عکاسی، مجسمه سازی خوشنویسی، گرافیک و غیره)

    هزینه تحصیل در رشته هنر در کانادا و استرالیا

    هزینه تحصیل در رشته هنر در کانادا و استرالیا

    یکی از مواردی که اغلب در تصمیم گیری دانشجویان بین المللی اهمیت دارد، هزینه شهریه در دانشگاه انتخابی آن‌هاست. این هزینه‌ها معمولا شامل شهریه و هزینه‌های زندگی مانند غذا، رفت و آمد، خوابگاه و سایر موارد هستند. متوسط شهریه دوره کارشناسی هنر حدود 47 هزار دلار استرالیا (34105 دلار آمریکا) در سال و متوسط شهریه دوره کارشناسی ارشد 37 هزار دلار استرالیا (25281 دلار آمریکا) است.

    شهریه تحصیل در رشته هنر در کانادا برای مقطع کارشناسی 28496 دلار کانادا (22440 دلار آمریکا) و شهریه تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد هنر 16148 دلار کانادا (12720 دلار آمریکا) است. همانطور که مشخص است، مقدار شهریه در استرالیا بیشتر از کاناداست، اما دانشجویان می‌توانند با کار حین تحصیل درآمد کسب کنند. حداقل دستمزد در استرالیا 2408 دلار آمریکا و در کانادا برابر با 1724 دلار آمریکا در ماه است؛ بنابراین می‌توانید تا حدودی شهریه دانشگاه را با درآمد حاصل از کار حین تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته جبران کرد. همچنین دانشگاه‌های استرالیا و کانادا به دانشجویان مستعد و با صلاحیت، انواع بورسیه تحصیلی را ارائه می‌دهند.

    بازار کار فارغ التحصیلان رشته هنر در کانادا و استرالیا

    بازار کار فارغ التحصیلان رشته هنر در کانادا و استرالیا

    امروزه فارغ التحصیلانی مدرک هنر دارند، این امکان را دارند در کانادا شغل خوبی داشته باشند. فارغ التحصیلان هنر دیدگاه‌های تازه و متنوعی را در محیط کار ارائه می‌دهند که برای شرکت‌های امروزی مفید خواهد بود. اگرچه مشاغل مرتبط با رشته‌های هنری را می‌توان بیشتر در مناطق شهری بزرگتر کانادا مانند تورنتو، ونکوور یا اتاوا پیدا کرد، اما همچنان ممکن است در شهرهای کوچکتر نیز شغل مناسب پیدا کنید.

    بسته به عنوان شغلی و تجربه حرفه‌ای شما، مشاغل هنری نیز می‌تواند در کانادا پرسود باشد. به عنوان مثال، یک هنرمند چند رسانه‌ای (Multimedia) به طور متوسط 51800 دلار کانادا (40730 دلار آمریکا) در سال حقوق دریافت می‌کند. یک مدیر هنری سالانه حدود 78 هزار دلار کانادا (61330 دلار آمریکا) درآمد دارد. یک طراح مد حدود 54800 دلار کانادا (43090 دلار آمریکا) درآمد دارد، در حالی که یک طراح گرافیک تقریباً 60 هزار دلار کانادا (47170 دلار آمریکا) در کانادا درآمد دارد.

    متقاضیان مهاجرت به استرالیا بدانند که فارغ التحصیلان هنر در استرالیا معمولاً در زمینه‌های آموزشی، فیلم، مد، گالری، فرهنگ و موارد مشابه فعالیت می‌کنند. آنها همچنین می‌توانند در موزه‌ها، تئاترها و سایر صنایع خلاق کار کنند. با توجه به گستره وسیع فرصت‌های شغلی در زمینه هنر، تعیین حقوق ثابت برای فارغ التحصیلان هنر در استرالیا دشوار است. با این حال، به طور متوسط، یک فارغ التحصیل هنر در استرالیا می‌تواند حدود 78 هزار دلار استرالیا (57375 دلار آمریکا) در سال درآمد کسب کند. می‌توان گفت که میانگین درآمد در استرالیا بیشتر از کانادا است.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    هم استرالیا و هم کانادا می‌توانند شرایط لازم برای داشتن تحصیلات باکیفیت را ارائه دهند. با این حال، انتخاب کشور مقصد در رشته هنر به مقدار بودجه، دانشگاه و علایق شما بستگی دارد. شاید شما دوست داشته باشید، در شهری مانند سیدنی زندگی کنید یا به دلیل کمبود بودجه، ممکن است کالج‌های کانادا را انتخاب کنید؛ بنابراین باید ابتدا به نیازهای خود توجه کنید و ببینید آیا با مقصد تحصیلی شما تطابق دارد یا خیر. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در رشته هنر؛ کانادا یا استرالیا؟

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت