تحصیل در استان بریتیش کلمبیا کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    بسیاری از دانشجویان بین المللی در سراسر جهان امیدوارند با تحصیل در کانادا به اهداف خود در زندگی برسند. کانادا وعده آموزش قوی، کیفیت زندگی عالی و امکان اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی را به متقاضیان می‌دهد. یکی از استان‌های دانشجویی کانادا، بریتیش کلمبیا (BC) نام دارد که بعد از استان انتاریو به عنوان دومین مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی در کانادا شناخته می‌شود. هر ساله بیش از 70 هزار دانشجوی بین المللی در دانشگاه‌ها و کالج‌های بریتیش کلمبیا ثبت نام می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید تحصیل در کانادا و در استان بی نظیر بریتیش کلمبیا چگونه است، این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» را تا پایان بخوانید.

    دلایل تحصیل در استان بریتیش کلمبیا کانادا

    دلایل تحصیل در استان بریتیش کلمبیا کانادا

    دلایل زیادی وجود دارند که بریتیش کلمبیا را به یک مقصد تحصیلی جذاب در کانادا تبدیل می‌کند. شکی نیست که بریتیش کلمبیا یکی از هیجان انگیزترین و دیدنی‌ترین استان‌های کاناداست که شهرهای پرجنب و جوش، جنگل‌های بارانی سرسبز و کوه‌های عظیم آن به شدت خودنمایی می‌کند. این استان مکانی آرام و سطح بالا برای زندگی، تحصیل و کار است. در ادامه به دلایل تحصیل در استان بریتیش کلمبیا کانادا اشاره می‌کنیم:

    کیفیت بالای زندگی

    چه در منطقه بزرگ ونکوور (GVR) و چه در شهرهای دانشجویی محبوبی مانند ابوتسفورد یا کملوپس باشید، کیفیت زندگی بالایی را هر نقطه از استان تجربه خواهید کرد. همه چیزهایی را که دانشجویان برای زندگی ایده‌آل نیاز دارند، از جمله دسترسی به امکانات رفاهی، راحتی، ایمنی، آزادی و بازار کار قوی را در بریتیش کلمبیا پیدا خواهند کرد. البته به خاطر داشته باشید که بریتیش کلمبیا (به ویژه منطقه ونکوور بزرگ) در مقایسه با اکثر استان‌های کانادا هزینه زندگی بالاتری دارد.

    تنوع فرهنگی بالا

    بریتیش کلمبیا خانه مردمی از سراسر جهان است، به صورتی که 29 درصد از جمعیت این استان را مهاجران تشکیل می‌دهند و در شهری مانند ونکوور، این نسبت به بیش از 42 درصد هم می‌رسد. 27.8 درصد از بریتیش کلمبیایی‌ها زبان مادری غیر از انگلیسی یا فرانسوی دارند. تنوع فرهنگی بالا در استان باعث شده است تا همه مهاجران بتوانند جامعه خود را تاسیس کنند و به صورت دوستانه با مردمان دیگری از سراسر جهان همزیستی داشته باشند، بنابراین در مقایسه با استان‌ها و مناطق دیگر کانادا، بریتیش کلمبیا می‌تواند‌ خانه دوم شما باشد.

    وجود دانشگاه‌های برتر

    در بریتیش کلمبیا چندین دانشگاه و کالج معتبر از جمله دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) وجود دارند. این دانشگاه در نظام رتبه بندی کیو اس (QS) 2024 توانست رتبه 34 جهانی را کسب کند. کالج‌ها در بریتیش کلمبیا نیز در بین دانشجویان بین المللی محبوب زیادی دارند، زیرا برنامه‌های تحصیلی آن‌ها کوتاه‌تر است و دانشجویان با پرداخت هزینه کمتری می‌توانند به سرعت وارد بازار کار شوند. صرف نظر از اینکه چه برنامه تحصیلی را مد نظر دارید، چندین موسسه عالی رتبه در بریتیش کلمبیا هستند که متناسب با نیاز شما خواهند بود.

    انگلیسی زبان بودن

    به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید حداقل به زبان رسمی استان محل زندگی خود مهارت داشته باشید. شما باید دانش زبان خوبی را داشته باشید تا از دانشگاه‌ها پذیرش بگیرید و کارهای روزانه خود را در ارتباط با جامعه به راحتی انجام دهید. انگلیسی در بریتیش کلمبیا رایج‌ترین زبانی است که در دانشگاه، محل کار و زندگی روزمره خود با آن ارتباط برقرار می‌کنید. تسلط بر زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی در مقایسه با فرانسوی (دیگر زبان رسمی کانادا) آسان‌تر است. داشتن نمره مناسب در آزمون‌های آیلتس و تافل برای پذیرش در دانشگاه‌های این استان ضروری است.

    فرصت‌های شغلی متعدد

    چه به دنبال کار پاره وقت در طول تحصیل خود باشید و چه کار تمام وقت پس از فارغ التحصیلی، بریتیش کلمبیا بازار کار قوی با فرصت‌های شغلی فراوانی دارد. شما امکان کار نیمه وقت در حین تحصیل دارید که این موضوع می‌تواند شهریه و‌ هزینه‌های زندگی را برای شما به میزان قابل توجهی کاهش دهد. اگر قصد اقامت و کار در استان پس از فارغ التحصیلی را دارید، باید برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) درخواست دهید. کسب تجربه کاری در کانادا می‌تواند مسیر شما برای دریافت اقامت دائم کانادا را هموار کند.

    بهترین شهرهای دانشجویی استان بریتیش کلمبیا

    بهترین شهرهای دانشجویی استان بریتیش کلمبیا

    تعدادی از شهرهای دانشجویی بریتیش کلمبیا شهرت بیشتری نسبت به شهرهای دیگر دارند، زیرا از نظر امکانات آموزشی، زندگی و سایر موارد در وضعیت ایده‌آل هستند. در ادامه به برخی از شهرهای برتر دانشجویی در استان بریتیش کلمبیا اشاره می‌کنیم:

    ونکوور

    ونکوور همواره به عنوان یکی از قابل زندگی‌ترین شهرهای جهان رتبه بندی می‌شود و اخیرا به عنوان بهترین شهر در آمریکای شمالی شناخته شده است. کوه‌های ساحلی، اقیانوس آرام و جنگل‌های بارانی تنها چند دلیل هستند که نشان می‌دهند این شهر تا چه اندازه زیباست. ثبات اقتصادی، مراقبت‌های بهداشتی جهانی و تنوع فرهنگی نیز از مزایای تحصیل و زندگی در ونکوور است. ونکوور بیش از 30 هزار دانشجوی بین المللی دارد که نماینده بیش از 140 کشور از سراسر جهان هستند.

    پرنس جورج

    پرنس جورج به عنوان شهری چندفرهنگی شناخته می‌شود که هر ساله مهاجران تازه وارد را به خود می‌بیند. در مقایسه با سایر شهرهای متوسط کانادا، این شهر هزینه کمتری برای زندگی دارد. پرنس جورج طبیعت بکری دارد و تجربیات فوق العاده‌ای در فضای باز ارائه می‌دهد. اگرچه پرنس جورج شهری کوچک است، اما فرصت‌های شغلی و تحصیلی خوبی در پرنس جورج وجود دارند. همچنین کالج کالدونیای جدید و دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی هر کدام 73 دوره تحصیلی را در شهر پرنس جورج ارائه می‌دهند.

    کملوپس

    ساکنان این منطقه از اقتصاد پر رونق شهر، محله‌های امن و فرصت‌های تفریحی در فضای باز لذت می‌برند. در عرض یک ساعت فاصله از کملوپس بیش از 100 دریاچه مناسب برای ماهیگیری و ورزش‌های آبی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. دانشگاه تامسون ریورز در کملوپس دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و مدارک گواهینامه و دیپلم را ارائه می‌دهد. برخی از پردیس‌های دانشگاه در سراسر منطقه کملوپس پراکنده هستند که مهمترین آن‌ها شامل Barrier، Clearwater، Ashcroft و Williams Lake خواهند بود.

    ابوتسفورد

    ابوتسفورد سومین شهر بزرگ در استان بریتیش کلمبیاست. هزینه زندگی در این شهر 22 درصد کمتر از میانگین کل استان است. دانشگاه فریزر ولی و کالج سامیت پسیفیک دو تا از محبوب‌ترین دانشگاه‌های این شهر هستند. ابوتسفورد به عنوان یکی از زیباترین شهرهای بریتیش کلمبیا شناخته می‌شود که مناظر کوهستانی خیره کننده و اقتصاد محلی قوی، کیفیت زندگی استثنایی را به ساکنانش ارائه می‌دهد. ابوتسفورد علیرغم اینکه شهر بزرگی است، احساس اجتماعی نزدیکی بین مردمانش دارد که این حس و حال اغلب در شهرهای کوچکتر یافت می‌شود.

    برنابی

    برنابی یک شهر پیشرو برای ارائه زیرساخت‌های آموزشی پیشرفته است. این مرکز چندین موسسات عالی از جمله موسسه فناوری بریتیش کلمبیا و دانشگاه سیمون فریزر دارد. موسسات آموزشی خصوصی نیز مانند مدارس مذهبی یا مدارس ناشنوایان در این شهر وجود دارند. ساکنان برنابی می‌توانند به راحتی در رویدادهای اجتماعی مانند شنا، کلاس‌های محلی یا بازدید از کتابخانه شرکت کنند. بازدیدکنندگان و ساکنان شهر از موزه میراث روستای برنابی دیدن می‌کنند که تجربه فرهنگی عالی را ارائه می‌دهد.

    مکان‌های دیدنی استان بریتیش کلمبیا

    مکان‌های دیدنی استان بریتیش کلمبیا

    برخی از مکان‌هایی که می‌توانید در طول تحصیل خود در بریتیش کلمبیا از آن‌ها بازدید کنید، عبارتند از:

    • باغ‌های بوچارت: نمایشی زیبا از گیاهان، درختان و گل‌ها را می‌توان در یک معدن قدیمی مشاهده کرد. این باغ‌ها در ۲۱ کیلومتری شمال ویکتوریا قرار دارد. بهار تا پاییز زمان فوق العاده‌ای برای بازدید از این مکان و دیدن شکوفه‌های بهاری و زیبایی‌های تابستانی است.
    • دریاچه زمرد: این دریاچه یکی تماشایی‌ترین مناظر را در رشته کوه‌های راکی کانادا ارائه می‌دهد. دریاچه زمرد در نزدیکی مرز بریتیش کلمبیا و آلبرتا قرار دارد. آب‌های شیشه‌ای آرام این دریاچه قلب بازدیدکنندگان را به دست می‌آورند. گردشگران همچنین می‌توانند در دریاچه زمرد قایق سواری کنند.
    • پارک ملی یوهو: این پارک یکی از زیباترین مناطق کوهستانی بریتیش کلمبیاست. پارک ملی یوهو تنها دو ساعت از شهر کلگری فاصله دارد. هزاران گردشگر در طول تابستان از این پارک دیدن می‌کنند و به دریاچه‌های شفاف، رودخانه‌ها، آبشارها و قله‌های پوشیده از برف آن جذب می‌شوند.
    • دره اوکاناگان و کلونا: این دره آفتابی با سواحل، دریاچه‌ها و کوه‌های زیبایش به شدت خودمایی می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند در این دره به گلف، قایق سواری و گذراندن وقت در ساحل می‌پردازند. این منطقه یک مقصد تابستانی برای مردم سراسر بریتیش کلمبیا و همسایه آن یعنی استان آلبرتاست.
    • بندر ویکتوریا: ویکتوریا یکی از دیدنی‌ترین بندرهای دنیاست که در جزیره ونکوور قرار دارد. این بندر در طول تابستان میزبان جشنواره‌ها، نمایش‌ها و موسیقی‌های زنده است. همچنین در این بندر، هواپیماهای شناور و یک پایانه کشتی بین‌ المللی با اتصال به بندر لس آنجلس، بلینگهام و سیاتل وجود دارد.

    نکات مهم قبل از شروع تحصیل در بریتیش کلمبیا

    قبل از اینکه برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و زندگی در بریتیش کلمبیا آماده شوید، مهم است که با نحوه زندگی در این استان آشنا شوید. در ادامه به نکات مهمی در این مورد اشاره می‌کنیم:

    • هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا به خصوص در ونکوور و کلانشهر آن بسیار بالاست. قبل از عزیمت به استان در مورد هزینه‌های تحصیل و زندگی بررسی خود را انجام دهید. بررسی بودجه به شما کمک می‌کند تا از استرس مالی جلوگیری کنید و تمرکز اصلی را روی تحصیلات خود بگذارید.
    • اگر در سال اول تحصیل در بریتیش کلمبیا می‌خواهید در خوابگاه دانشگاه بمانید به محض دریافت نامه پذیرش با دانشگاه محل تحصیل خود تماس بگیرید تا جای خود را رزرو کنید. به خاطر داشته باشید که گزینه‌های مسکن دانشگاهی در استان بریتیش کلمبیا محدود و پرتقاضا هستند و به سرعت پر می‌شوند.
    • اگر قصد دارید خارج از دانشگاه زندگی کنید، خیلی زود برای اجاره مسکن با قیمت کم، جستجوهای خود را انجام دهید. هزینه‌های مسکن در منطقه بزرگ ونکوور بسیار بالاست، بنابراین انتخاب مسکن مشترک با دانشجویان دیگر می‌تواند‌ گزینه بهتری برای شما باشد.

    هزینه زندگی در استان بریتیش کلمبیا

    هزینه زندگی در استان بریتیش کلمبیا

    متوسط هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در بریتیش کلمبیا در حال حاضر بین 1200 تا 2500 دلار کاناداست. در ادامه لیستی از متوسط هزینه‌های زندگی در بریتیش کلمبیا آمده است:

    شهر/هزینه‌ها

    ونکورر

    پرنس جورج

    برنابی

    ابوتسفورد

    اقامتگاه

    1950 تا 2800 دلار در ماه

    1200 تا 1400 دلار در ماه

    1650 تا 2500 دلار در ماه

    1600 تا 2400 دلار در ماه

    آب و برق و تلفن

    60 تا 200 دلار در ماه

    92 تا 250 دلار در ماه

    85 تا 180 دلار در ماه

    120 تا 300 دلار در ماه

    مواد غذایی

    10 تا 26 دلار در ماه

    6 تا 32 دلار در ماه

    60 تا 25 دلار در ماه

    7 تا 27 دلار در ماه

    پوشاک

    30 تا 75 دلار در ماه

    25 تا 65 دلار در ماه

    22 تا 60 دلار در ماه

    25 تا 70 دلار در ماه

    اینترنت

    30 تا 200 دلار در ماه

    38 تا 80 دلار در ماه

    30 تا 50 دلار در ماه

    20 تا 50 دلار در ماه

    رستوران

    15 تا 40 دلار در هر وعده غذایی

    15 تا 30 دلار در هر وعده غذایی

    15 تا 25 دلار در هر وعده غذایی

    12 تا 23 دلار در هر وعده غذایی

    بهترین دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا برای دانشجویان بین المللی

    بر خلاف بسیاری از کشورها، اصطلاحات کالج و دانشگاه در کانادا معانی متفاوتی دارند. دانشگاه‌های کانادا معمولا برنامه‌های تحصیلی طولانی‌تر و آکادمیک را ارائه می‌دهند که منجر به اعطای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری می‌شوند، در حالی که کالج‌ها برنامه‌های کوتاه‌تر و تخصصی را ارائه می‌دهند که مختص اشتغال هستند و منجر به اعطا مدرک دیپلم یا گواهی‌های فنی خواهند شد. هم دانشگاه‌ها و هم کالج‌ها اعتبار بالایی دارند و در جامعه کانادا شناخته شده هستند. ابتدا به معرفی دانشگاه‌های برتر استان می‌پردازیم:

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا با رتبه 34 در جهان یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا محسوب می‌شود. این دانشگاه دو پردیس دارد که در ونکوور و اوکاناگان واقع شده‌اند. دانشگاه بریتیش کلمبیا هر ساله بیش از 65 هزار دانشجو از بیش از 140 کشور را می‌پذیرد. این دانشگاه بیش از 250 دوره در مقطع کارشناسی و بیش از 335 دوره تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) را ارائه می‌دهد. رشته‌های برتر این دانشگاه شامل پزشکی، تجارت، اقتصاد، مهندسی، تاریخ، رسانه، آموزش و غیره هستند.

    هزینه‌های تحصیل دانشجویان بین المللی دانشگاه بریتیش کلمبیا بدین صورت است:

    • کارشناسی: شهریه سالانه دانشجویان بین المللی برای دانشجویان مقطع کارشناسی معمولا بسته به برنامه تحصیلی بین 36 تا 80 هزار دلار کاناداست.
    • کارشناسی ارشد: دانشجویان بین المللی ممکن است مجبور به پرداخت شهریه بین 9500 تا 79 هزار دلار کانادا در سال باشند.
    • دکتری: شهریه سالانه دانشجویان بین المللی برای دوره‌های دکترای بین 5400 تا 53 هزار دلار متغیر است.

    اگر از نظر آکادمیک شایستگی داشته باشید و در فعالیت‌های فوق برنامه یا اجتماعی شرکت کنید، شانس بیشتری برای بورسیه تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا خواهید داشت. بورسیه تحصیلی ممکن است تا سه سال تمدید شود، مشروط بر اینکه برتری علمی خود را نشان دهید.

    دانشگاه سایمون فریزر

    دانشگاه سایمون فریزر

    دانشگاه سیمون فریزر سه پردیس در منطقه ونکوور بزرگ از جمله برنابی، ساری و ونکوور دارد. این دانشگاه بیش از 37 هزار دانشجو را از بیش از 135 کشور در جهان می‌پذیرد. دانشگاه سیمون فریزر بیش از 200 برنامه کارشناسی و 86 برنامه تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) را در هشت دانشکده زیر ارائه می‌دهد:

    • علوم کاربردی
    • هنر و علوم اجتماعی
    • آموزش
    • کسب و کار
    • محیط زیست
    • علوم بهداشتی
    • علوم و ارتباطات
    • هنر و فناوری

    هزینه‌های تحصیل دانشجویان بین المللی دانشگاه سایمون فریزر بدین صورت است:

    • کارشناسی: متوسط شهریه دانشجویان بین المللی برای برنامه‌های کارشناسی در سایمون فریزر 33 هزار دلار کانادا در سال است.
    • کارشناسی ارشد: هزینه تحصیل سالانه برای دانشجویان بین المللی بسته رشته انتخابی از 6200 تا 63 هزار دلار کانادا متغیر است.
    • دکتری: شهریه معمولی دانشجویان بین المللی برای اکثر دوره‌های دکتری در دانشگاه سیمون فریزر 6200 دلار کانادا در سال است.

    دانشجویان برای واجد شرایط بودن بورسیه تحصیلی باید سوابق تحصیلی و فوق برنامه عالی داشته باشند. چندین بورسیه تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌شوند که شرایط مخصوص به خود را دارند.

    دانشگاه ویکتوریا

    دانشگاه ویکتوریا به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا در حوزه تحقیقات بین المللی شناخته می‌شود و سالانه بیش از 22 هزار متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، برای رشته‌های مختلف این دانشگاه اپلای می‌کنند. این دانشگاه بیش از 280 دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را در 9 دانشکده خود ارائه می‌دهد:

    • کسب و کار
    • آموزش
    • مهندسی و علوم کامپیوتر
    • هنرهای زیبا
    • توسعه انسانی و اجتماعی
    • علوم انسانی
    • حقوق
    • علوم
    • علوم اجتماعی

    هزینه‌های تحصیل دانشجویان بین المللی دانشگاه ویکتوریا بدین صورت است:

    • کارشناسی: شهریه سالانه دانشجویان بین المللی برای دوره‌های کارشناسی معمولاً بین 45 تا 64 هزار دلار کانادا است.
    • کارشناسی ارشد: دانشجویان بین المللی معمولاً بسته به رشته‌ای که انتخاب می‌کنند، باید شهریه سالانه بین 8 تا 40 هزار دلار کانادا را پرداخت می‌کنند.
    • دکتری: شهریه دانشجویان بین المللی برای دوره‌های دکتری از 8 تا 23 هزار دلار کانادا در سال متغیر است.

    بورسیه ورودی بین المللی دانشگاه ویکتوریا به دانشجویان بین المللی شایسته‌ای که در سال اول تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه ویکتوریا ثبت نام می‌کنند، داده می‌شود.

    دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی

    دانشگاه بریتیش کلمبیا شمالی که عموما به عنوان دانشگاه سبز کانادا شناخته می‌شود، دانشگاه کوچکی است که پردیس‌هایی در پرنس جورج، فورت سنت جان، تراس و پرنس روپرت، کوئسنل و گیتوینکشیلکو دارد. در سال تحصیلی 2023 در حدود 17 درصد از 3656 دانشجویی که در این مدرسه ثبت نام کردند، دانشجویان بین المللی بودند. این دانشگاه 62 دوره در مقطع کارشناسی و 30 دوره در مقطع کارشناسی ارشد را در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهد.

    هزینه‌های تحصیل دانشجویان بین المللی دانشگاه بریتیش کلمبیا شمالی بدین صورت است:

    • کارشناسی: متوسط شهریه دانشجویان بین المللی برای دوره‌های کارشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی 24771 دلار کانادا در سال است.
    • کارشناسی ارشد: شهریه سالانه برای این دوره‌ها بین 7645 تا 16565 دلار کانادا است. هزینه سالانه دوره MBA ممکن است به 26 هزار دلار کانادا برسد.
    • دکتری: شهریه دوره‌های دکتری برای دانشجویان بین المللی حدود 7645 دلار کانادا در سال است.

    انواع بورسیه تحصیلی بین المللی دانشجویی دانشگاه بریتیش کلمبیا شمالی به دانشجویان ورودی دوره کارشناسی با مجوز تحصیلی معتبر و سابقه تحصیلی قوی ارائه می‌شوند.

    بهترین کالج‌های بریتیش کلمبیا برای دانشجویان بین المللی

    بهترین کالج‌های بریتیش کلمبیا برای دانشجویان بین المللی

    یکی از تصورات غلط دانشجویان بین‌المللی این است که دوره‌های ارائه شده در کالج‌ها به اندازه دوره‌های دانشگاهی ارزشمند یا مورد توجه نیستند که این قضیه اصلا درست نیست. در سال 2023 حدود 60 درصد از دانشجویان بین المللی که مجوز تحصیل در استان بریتیش کلمبیا دریافت کرده بودند، در برنامه‌های کالج ثبت نام کردند. اگر قصد دارید برای کالج‌های بریتیش کلمبیا تحصیل کنید، در ادامه مهمترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

    کالج لانگارا

    کالج لانگارا معمولا به عنوان یکی از کالج‌های برتر برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا در نظر گرفته می‌شود. لانگارا دو پردیس در ونکوور دارد. این کالج مدارک گواهینامه، دیپلم، مدارک کاردانی، مدارک لیسانس و برنامه‌های فوق لیسانس را در پنج حوزه کلیدی از جمله سلامت، هنر، تجارت، علم و فناوری و علوم انسانی و اجتماعی ارائه می‌دهد. هزینه تحصیل سالانه برای دانشجویان بین المللی کالج لانگارا معمولا بین 15 هزار تا 18 هزار دلار کانادا متغیر است.

    کالج داگلاس

    کالج داگلاس یکی از بزرگترین کالج‌های بریتیش کلمبیاست و هر سال نزدیک به 25 هزار دانشجو را در خود ثبت نام می‌کند. این کالج دو پردیس در مترو ونکوور (New Westminsterو Coquitlam) و همچنین چندین مراکز آموزشی کوچکتر در شهرهای ساری، برنابی و غیره دارد. در کالج داگلاس مدارکی مانند دیپلم، دیپلم پیشرفته، گواهینامه، مدرک کاردانی و مدرک کارشناسی را در بیش از 60 رشته مختلف ارائه می‌شوند. متوسط شهریه دانشجویان بین المللی در کالج داگلاس 19 هزار دلار کانادا در سال است.

    کالج اجتماعی ونکوور

    کالج اجتماعی ونکوور (VCC) دو پردیس در ونکوور، برادوی و منطقه مرکزی شهر دارد. این کالج سالانه بیش از 15 هزار دانشجو را ثبت نام می‌کند. کالج اجتماعی ونکوور حدود 110 مدرک دیپلم، گواهینامه، مدرک کاردانی، گواهینامه پیشرفته و مدرک لیسانس را در رشته‌های مختلف از جمله آرایشگری، آشپزی، کسب و کار و غیره ارائه می‌دهد. بین المللی در این کالج شهریه سالانه از 17 هزار تا 26 هزار دلار کانادا پرداخت می‌کنند.

    کالج کاموسون

    کالج کاموسون دو پردیس در ویکتوریا دارد. این کالج بیش از 14 هزار دانشجو از جمله دانشجویان بین المللی از بیش از 70 کشور در این مدرسه شرکت می‌کنند. این کالج بیش از 160 دوره تحصیلی گواهینامه، دیپلم، گواهینامه و دیپلم پیشرفته، مدرک لیسانس را ارائه می‌دهد. این برنامه‌ها حوزه‌های مطالعاتی متعددی مانند هنر و علوم انسانی، تجارت، علوم بهداشتی، خدمات انسانی، آموزش بومی، علوم طبیعی، تربیت بدنی، فناوری‌ها و مهندسی را در بر می‌گیرد. متوسط شهریه دانشجویان بین المللی برای اکثر برنامه‌های کالج کاموسون 24 هزار دلار کانادا در سال است.

    کالج اوکاناگان

    کالج اوکاناگان پردیس‌هایی در پنتیکتون، کلونا و ورنون قرار دارد. سالانه بیش از 16 هزار دانشجو در این کالج ثبت می‌کنند. این کالج 46 دوره مختلف از جمله مدارک دیپلم، گواهینامه و لیسانس را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. این برنامه‌ها حوزه‌های مطالعاتی متعددی مانند هنر، هوانوردی، زبان، بهداشت، توسعه اجتماعی، فناوری، تجارت و غذا و گردشگری را در بر می‌گیرند. هزینه تحصیل سالانه بسته به رشته تحصیلی معمولا از 6400 تا 35 هزار دلار کانادا متغیر است.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    سیستم آموزشی یکپارچه کانادا نمونه‌ای جهانی از آموزش مترقی و انعطاف پذیر است. این سیستم را می‌توان در همه استان‌های کشور از جمله بریتیش کلمبیا مشاهده کرد. شما می‌توانید در این استان زیبا تحصیل کنید و از دیدن جاذبه‌های بی‌مانند آن لذت ببرید. فقط باید قبل از مهاجرت به کانادا در مورد هزینه‌های زندگی و شرایط خود بررسی‌های لازم را انجام دهید. برای طرح هرگونه س,ال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در استان بریتیش کلمبیا کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت