تحصیل در استان آلبرتا کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    استان آلبرتا در کانادا با داشتن بیش از 40 هزار دانشجوی بین المللی یکی از مقاصد اصلی تحصیلی برتر در این کشور بزرگ محسوب می‌شود. این استان باشکوه به دلیل زیبایی‌های طبیعی بکر، شهرهای جذاب با معماری مدرن و ادغام مردم با فرهنگ‌های گوناگون در سراسر جهان شناخته شده و تبدیل به یکی از مقاصد اصلی برای تحصیل در کانادا شده است. همین امر باعث شده تا دانشجویان بین المللی بتوانند در کنار تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان از زندگی در استانی توسعه یافته لذت بسیار ببرند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» در مورد تحصیل در استان آلبرتا کانادا صحبت می‌کنیم.

    دلایل تحصیل در استان آلبرتا کانادا

    • دانشگاه‌ها و کالج‌های آلبرتا به دلیل ارائه بالاترین سطح آموزشی در سطح جهانی مشهور هستند. دانشگاه آلبرتا و دانشگاه کلگری از محبوب‌ترین دانشگاه‌ها در بین موسسات معتبر این استان محسوب می‌شوند.
    • دانشجویان می‌توانند از سرگرمی‌های مختلف لذت ببرند. این استان بزرگترین سیستم دوچرخه سواری آمریکای شمالی را دارد. همچنین جشنواره‌ها، کارناوال‌ها، جشن‌ها، رویدادها و نمایشگاه‌های هنری متعدد در استان برگزار می‌شوند.
    • آلبرتا به دلیل داشتن استاندارد بالای زندگی و گزینه‌های شغلی متعدد به یکی از بهترین مکان‌ها برای کار و زندگی در کانادا تبدیل شده است. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند وارد بازار کار شوند و برای اقامت دائم درخواست دهند.
    • زندگی در آلبرتا مقرون به صرفه‌تر از استان‌های دیگر مانند انتاریو و بریتیش کلمبیاست. از سویی دیگر، دانشجویان بین المللی می‌توانند حین تحصیل کار کرده و بخشی از هزینه‌های خود را تامین کنند.

    بهترین شهرهای دانشجویی استان آلبرتا

    مرکز استان آلبرتا کانادا شهر ادمونتون نام دارد. با این حال، مهم‌ترین شهر استان کلگری است. مساحت آلبرتا 661.848 کیلومتر مربع است و بعد از کبک، انتاریو، بریتیش کلمبیا در رتبه چهارم بزرگترین استان‌های کانادا قرار دارد. شهرهای این استان شامل کلگری و ادمونتون، شامل رد دير، لث‌بریج، فورت مک موری، مدیسین هت و گرند پریر هستند. با این حال، سه شهر دانشجویی برتر برای مهاجرت به کانادا و تحصیل در استان آلبرتا عبارتند از:

    کلگری

    کلگری تمام فرصت‌های یک منطقه بزرگ شهری را ارائه می‌دهد و در عین حال روحیه استقبال کننده یک جامعه کوچک را برای پذیرش دانشجویان خارجی دارد. کیفیت بالای آب، در دسترس بودن امکانات حمل و نقل عمومی و هوای تمیز از ویژگی‌های اصلی این شهر هستند. اکونومیست برای هفت سال متوالی، کلگری را به عنوان پنجمین شهر قابل سکونت در جهان رتبه بندی کرده است که امتیاز بالایی از لحاظ ثبات، مراقبت‌های بهداشتی و آموزش محسوب می‌شود. همچنین استان آلبرتا مالیات فروش استانی ندارد. به این ترتیب، برای انتقال به کلگری فقط باید پنج درصد مالیات بر کالاها و خدمات فدرال را پرداخت کنید.

    ادمونتون

    ادمونتون پایتخت استان آلبرتا است. این شهر میراث تاریخی و مدرن سازی را با هم ترکیب کرده تا فضایی پر جنب و جوش را برای لذت بیشتر ساکنان ایجاد کند. کیفیت زندگی در ادمونتون به دلیل در دسترس بودن مراقبت‌های بهداشتی همگانی، آموزش ابتدایی و متوسطه رایگان، مسکن مقرون به صرفه، فعالیت‌های تفریحی و حقوق بالا بسیار مطلوب است. همچنین بهترین موسسه استان یعنی «دانشگاه آلبرتا» در ادمونتون است که در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی در بین بهترین‌ها قرار دارد.

    لث‌بریج

    لث‌بریج شهری بزرگ با میراث فرهنگی قوی و انواع فعالیت‌های تجاری، مالی، حمل و نقل و صنعتی مختلف است. این شهر فرصت‌های شغلی متعددی را برای ساکنان و بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. علاوه بر دانشگاه لث‌بریج و کالج لث‌بریج، پنج دبیرستان، چهارده مدرسه ابتدایی و چهار مدرسه راهنمایی در لث‌بریج وجود دارند. این شهر با بیش از صد کارخانه و شرکت بزرگ مستقر در لث‌بریج و اطراف آن، فرصت‌های شغلی بسیاری را ارائه می‌دهد. تحصیل در استان آلبرتا کانادا و شهر لث‌بریج می‌تواند‌ تجربه بی‌نظیری باشد.

    دانشگاه‌های استان آلبرتا کانادا

    دانشگاه‌های استان آلبرتا کانادا

    کالج‌ها و دانشگاه‌های آلبرتا طیف گسترده‌ای از رشته‌ها را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌دهند که به ویژه برای پاسخگویی به نیازهای دانشجویان بین‌المللی طراحی شده‌اند. این موسسات در سراسر جهان مشهور هستند و می‌توانند محیطی پویا را برای پیشرفت تحصیلی و توسعه فردی دانشجویان ارائه دهند. پس برای تحصیل در استان آلبرتا کانادا می‌توانید برای دانشگاه‌های زیر اقدام کنید:

    • دانشگاه آتاباسکا (Athabasca University)
    • دانشگاه مک ایوان (MacEwan University)
    • دانشگاه ماونت رویال (Mount Royal University)
    • دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)
    • دانشگاه کلگری (University of Calgary)
    • دانشگاه لث‌بریج (University of Lethbridge)
    • کالج بایبل آلبرتا (Alberta Bible College)
    • کالج هنر و طراحی آلبرتا (Alberta College of Art and Design)
    • کالج دانشگاه آمبروز (Ambrose University College)
    • کالج بو ولی (Bow Valley College)
    • کالج دانشگاه کنکوردیا آلبرتا (Concordia University College of Alberta)
    • موسسه فناوری دی ورای (DeVry Institute of Technology)
    • کالج منطقه‌ای گرانده پریری (Grande Prairie Regional College)
    • کالج کیانو (Keyano College)
    • کالج لیک‌لند (Lakeland College)
    • کالج لث‌بریج (Lethbridge College)
    • کالج هت مدیسین (Medicine Hat College)
    • کالج نورکوئست (NorQuest College)
    • کالج لیکز نورتن (Northern Lakes College)
    • کالج اولدز (Olds College)
    • کالج پرتیج (Portage College)
    • کالج رد دیر (Red Deer College)
    • کالج دانشگاه سنت مری (St. Mary's University College)
    • کالج دانشگاه کینگ (The King's University College)

    دوره‌های تحصیل در استان آلبرتا کانادا

    دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در آلبرتا هستند باید در مورد دوره‌های تحصیلی برتر ارائه شده در دانشگاه‌های این استان اطلاعات خود را کامل کنند. کالج‌ها و دانشگاه‌ها در آلبرتا به تعداد بی‌شماری از علایق و اهداف تحصیلی دانشجویان خارجی پاسخ می‌دهند. در حالی که بسیاری از دانشجویان این استان را به دلیل دوره‌‌های تحصیلی مهندسی بسیار معروفش انتخاب می‌کنند، متقاضیان دیگر به سمت رشته‌های تجارت و کسب و کار کشیده می‌شوند. با این حال، رشته‌های محبوب آلبرتا که در موسسات معتبر این استان ارائه می‌شوند، عبارتند از:

    • کسب و کار
    • مهندسی
    • علوم کامپیوتر
    • پزشکی و علوم بهداشتی
    • علوم محیطی
    • هنر و علوم انسانی
    • کشاورزی

    کیفیت تحصیل در استان آلبرتا کانادا

    هنگامی که دانشجویان بین المللی به تحصیل در آلبرتا فکر می‌کنند، عامل قانع کننده‌ای که آن را برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های این استان تشویق می‌کند، استانداردهای بالای آموزش است. در کالج‌ها و دانشگاه‌های معروف آلبرتا، کلاس‌های کوچک (با نسبت دانشجو به استاد ۱۷:۱) ارائه می‌شوند. همین امر محیط پویایی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد تا فعالانه با اساتید خود در تعامل باشند. روش‌های تدریس به کار گرفته شده در دانشگاه‌ها و کالج‌های آلبرتا، دانشجویان را تشویق می‌کند تا دانش تئوری را به صورت تجربی به کار گیرند. تحصیل با رویکرد مبتنی بر علمی-کاربردی باعث می‌شود تا دانشجویان برای بازار کار آماده شوند.

    موسسات بزرگ آلبرتا مانند دانشگاه آلبرتا، تحقیقات گسترده‌ای را در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر انجام می‌دهند. تحقیقات دانشگاهی در مورد منابع انرژی پایدار به آینده‌ای سبزتر کمک می‌کند و در عین حال فرصت‌های ارزشمندی را برای دانشجویان بین المللی که علاقه مند به مطالعات در حوزه زیست محیطی هستند فراهم می‌کند. در حقیقت، فرصت‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌ها و کالج‌های آلبرتا به یک زمینه خاص مانند انرژی‌های تجدید پذیر محدود نمی‌شود. دانشجویانی که در میان در رشته‌های علوم، مهندسی یا علوم انسانی تحصیل می‌کنند، این فرصت را دارند که در پروژه‌های تحقیقاتی شرکت کنند و خود را بخشی از توسعه شهری بدانند.

    علاوه بر دانشگاه‌ها که مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهند تا دانشجویان بتوانند صلاحیت لازم برای رشته‌های پزشکی، مهندسی و حقوق را به دست آورند، کالج‌ها نیز وظیفه تولید نیروی کار ماهر را دارند. کالج‌ها دوره‌های کوتاه مدت گواهینامه و دیپلم را ارائه می‌دهند که برای پاسخگویی به تقاضاهای بازار کار محلی در نظر گرفته شده‌اند. برای مثال، دانشجویان می‌توانند برای آرایشگری، لوله کشی، تکنسین آزمایشگاه، هتلداری، مدیریت، کارآفرینی، تکنسین برق و سایر مشاغل فنی و حرفه‌ای است. در مجموع، استان آلبرتا تمام شرایط لازم برای داشتن تحصیلات قوی و توسعه مهارت‌های سخت و نرم را از طریق موسسات معتبر خود ارائه می‌دهد.

    هزینه تحصیل در استان آلبرتا کانادا

    هزینه تحصیل در استان آلبرتا کانادا

    دانشجویانی که برای مقطع کارشناسی به کانادا مهاجرت تحصیلی کرده و به دنبال پذیرش از دانشگاه‌های آلبرتا هستند باید بودجه‌ای بین 11 هزار تا 50 هزار دلار کانادا برای شهریه خود داشته باشند. همچنین دانشجویان بین المللی برای دوره‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آلبرتا بهتر است بین 20 تا 40 هزار دلار کانادا  برای شهریه‌های خود کنار بگذارند. وقتی صحبت از تحصیل در کالج‌های آلبرتا و موسسات فنی می‌شود، شهریه متفاوت خواهد بود. هزینه تحصیل در کالج‌ها بین 11 تا 20 هزار دلار کاناداست. همچنین متوسط هزینه زندگی در آلبرتا برای یک فرد مجرد 1965 دلار کانادا در ماه است.

    بورسیه تحصیل در استان آلبرتا کانادا

    دانشجویان می‌توانند از دانشگاه‌های آلبرتا برای انواع بورسیه و کمک‌های مالی اقدام کنند. تعدادی از بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در آلبرتا طبق جدول زیر هستند:

    نام بورسیه

    ارائه شده توسط دانشگاه

    University Entrance Scholarship

    دانشگاه کنکوردیا ادمونتون

    Entrance Scholarship

    دانشگاه مک ایوان

    New Questers International Entrance Scholarship

    کالج نورکست

    Regional Excellence Scholarship

    دانشگاه آلبرتا

    اقامت در زمان تحصیل در آلبرتا

    دانشجویان بین المللی می‌توانند در محوطه دانشگاه (خوابگاه) یا خارج از دانشگاه زندگی کنند. برای دانشجویانی که مایل به اقامت در خوابگاه هستند، سالن‌های اقامتی و موارد دیگر در دسترس هستند. توجه به این نکته مهم است که انتخاب مکان نزدیک دانشگاه باعث صرفه جویی در هزینه‌های حمل و نقل می‌شود. دانشجویان در آلبرتا می‌توانند اتاق‌های اختصاصی، آپارتمان‌های استودیویی یا خانه‌های مسکونی و کاندوها را به عنوان اقامتگاه‌های خارج از دانشگاه اجاره کنند. میانگین هزینه اقامت در استان آلبرتا 500 تا 2000 دلار کانادا در ماه است.

    مکان‌های دیدنی استان آلبرتا کانادا

    دانشجویان بین ‌المللی که تحصیلات عالی خود را در آلبرتا دنبال می‌کنند، این امکان را دارند از دیدن دشت‌های زیبا و کوه‌های راکی لذت بسیار ببرند. دانشجویان می‌توانند به لطف موزه‌ها، پارک‌های ملی و میراث فرهنگی، نگاهی اجمالی به تاریخ غنی آلبرتا داشته باشند. آلبرتا چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت‌های تفریحی دارد. پارک‌های ملی و استانی آن فعالیت‌های تفریحی مانند اسکی در سراشیبی و صخره‌ای، کوهنوردی، کمپینگ، پیاده روی، تماشای پرندگان را در اختیار همه ساکنان شهر قرار می‌دهد.

    کار بعد از تحصیل در استان آلبرتا کانادا

    کار بعد از تحصیل در استان آلبرتا کانادا

    استان آلبرتا پس از بیش از یک دهه نرخ رشد بالا، همچنان مملو از پتانسیل برای گسترش بیشتر اقتصادی است. اقتصاد آلبرتا توسط صنعت انرژی پر رونق آن که کارفرمای اصلی در استان است، هدایت می‌شود. صنعت انرژی به طور مستقیم از هر 16 شغل در استان یک شغل را به خود اختصاص می‌دهد. با سرعت سریع توسعه اقتصادی در استان، آلبرتا مکانی عالی برای یافتن کار در کانادا است.

    نرخ بیکاری در آلبرتا حدود 5.5 درصد است که بسیار کمتر از میانگین ملی یعنی 6.8 درصد محسوب می‌شود. دولت استانی آلبرتا نه تنها فرصت‌های آموزشی بی‌شماری دارد، بلکه فرصت‌های شغلی خوبی را نیز برای ساکنان و دانشجویان بعد از تحصیل ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند فرصت‌های شغلی خوبی را در بخش‌هایی مانند انرژی، فناوری، مراقبت‌های بهداشتی و مالی داشته باشند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    هنگامی که دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل به آلبرتا مهاجرت می‌کنند، این امکان را دارند در موسسات برتر این استان تحصیل کنند و از زندگی در آن نهایت لذت را ببرند. دولت استانی به موسسات آکادمیک کمک می‌کند تا با ارائه طیف وسیعی از رشته‌ها و مقاطع تحصیلی، سطح بالای آموزشی خود را حفظ کنند. حمایت دولت فراتر از جنبه‌های مالی برای دانشجویان بین المللی در آلبرتا است. دانشجویان هنگام تحصیل در آلبرتا خود را در میان یک سیستم یادگیری پویا می‌بینند که در آن اعضای هیئت علمی در تحقیقات و پیشرفت‌های آموزشی حضور قوی دارند. مهاجرت به کانادا و تحصیل در آلبرتا بدون شک تجربه بسیار مفیدی خواهد بود. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در استان آلبرتا کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت