تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    هنگامی که به عنوان دانشجو به کانادا می‌یایید، باید ویزای تحصیلی داشته باشید تا بتوانید در موسسات علمی این کشور مشغول به تحصیل شوید. شما مجوز تحصیل را در کشور محل زندگی خود و تحت شرایط لازم دریافت می‌کنید. با این حال، بسیاری از افراد به دلایل گردشگری به کانادا سفر می‌کنند و بعد از آمدن به این کشور، به تحصیل در کانادا علاقه‌مند می‌شوند. بنابراین این سوال پیش می‌آید که: «به عنوان یک بازدید کننده یا توریست می‌توانم برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا اقدام کنم؟» در این بررسی ما نحوه اخذ پذیرش تحصیلی کانادا با ویزای توریستی در جهت تحصیل در کانادا را توضیح می‌دهیم.

    راه‌های اخذ پذیرش تحصیلی کانادا با ویزای توریستی

    راه‌های اخذ پذیرش تحصیلی کانادا با ویزای توریستی

    قبل از آمدن به کانادا باید برای مجوز تحصیل اقدام کنید. فقط برخی از افراد می‌توانند برای مجوز تحصیل از داخل کانادا درخواست دهند. اگر به عنوان یک بازدید کننده در کانادا هستید، این امکان را دارید تا ویزای توریستی خود را به ویزای تحصیلی تغییر دهید. ویزای توریستی شما شش ماه اعتبار دارد، بنابراین اگر قصد دارید در برنامه‌های تمام وقت و طولانی مدت دانشگاه ثبت نام کنید (بیش از شش ماه)، پس باید ویزای خود را تغییر دهید. در ادامه به دو راه تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی کانادا اشاره می‌کنیم:

    1- ثبت نام در موسسه آموزشی منتخب (DLI) کانادا

    ابتدا باید در یک دوره کوتاه مدت در یک موسسه آموزشی منتخب (DLI) ثبت نام کنید. موسسه آموزشی منتخب یک مؤسسه آموزشی از جمله کالج یا دانشگاه است که توسط استان یا مقام منطقه‌ای، مجاز به پذیرش دانشجویان بین المللی خواهد بود. برای شروع، باید در مدارس کانادا یا مؤسسات آموزشی منتخب در کانادا پذیرفته شوید.

    پس از دریافت نامه پذیرش، می‌توانید برای مجوز تحصیل به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست دهید. دوره‌های کوتاه مدت اغلب یک ساله و تحت مدارک تحصیلی دیپلم و گواهینامه هستند. شما می‌توانید بعد از پایان دوره کوتاه مدت، برای تحصیلات عالیه در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری اقدام کنید.

    2- آموزش زبان انگلیسی با اهداف آکادمیک (EAP)

    شما می‌توانید برای پذیرش مشروط زبان انگلیسی برای مقاصد آکادمیک (EAP) اقدام کنید. این دوره به دانشجویانی ارائه می‌شوند که قصد تحصیل در یک رشته‌ای را دارند که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. برای درخواست مجوز تحصیلی خود، باید نامه تکمیل شده EAP و نامه پذیرش مشروط خود را به برنامه دانشگاهی ارسال کنید تا EAP به عنوان پیش نیاز پذیرش در نظر گرفته شود.

    توجه داشته باشید که نمی‌توانید EAP را بیش از شش ماه با ویزای بازدید کننده بگذرانید. بنابراین، تکمیل EAP و ارائه درخواست مجوز تحصیلی باید در شش ماه اولیه اقامت شما در کانادا انجام شود. شما می‌توانید بعد از پایان دوره آموزش زبان خود و پس از ارسال درخواست مجوز تحصیلی، تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه‌های معتبر آغاز کنید.

    تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی برای متقاضیان با سن بالا

    دانشجویان با سن بالا (بیش از 30 سال) معمولاً دارای مدرک تحصیلی و سابقه کاری هستند، بنابراین افسر مهاجرت ممکن است هدف شما از تحصیل را زیر سوال ببرد. علاوه بر این، برخی از متقاضیان ممکن است نمره آیلتس بالاتر از شش نداشته باشند، به این معنی که آنها شرایط لازم برای مهارت زبان انگلیسی را ندارند.

    دانشجویان با سن بالا که تجربه کاری خوب و همچنین جریان درآمد دارند، این مکان را دارند تا ویزای توریستی را خیلی راحت‌تر دریافت کنند. بنابراین، پیشنهاد می‌شود که دانشجویان با سن بالا یا والدینی که قصد مهاجرت به کانادا دارند، ابتدا با ویزای توریستی وارد کانادا شوند، سپس یک دوره آموزش زبان انگلیسی را در شش ماه تکمیل کنند. با گذراندن دوره زبان انگلیسی می‌توانند برای ویزای تحصیلی اقدام نمایند.

    مزایای تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

    مزایای تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

    در صورت انتقال از ویزای توریستی به مجوز تحصیل، زمان پردازش می‌تواند ظرف چند ماه تکمیل شود. این مهم بدین معناست که می‌توانید سریعتر به کانادا مهاجرت کنید و به صورت قانونی در داخل این کشور کار کنید. تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی یک میانبر برای دریافت مجوز کار و اقامت دائم کانادا از طریق مسیر تحصیلی است.

    در مقایسه با سایر روش‌های مهاجرت به کانادا، تقریباً نیازی به اثبات اطلاعات بانکی شما نیست. الزامات بسیار کمتر از مسیرهای دیگر وجود دارد، برای مثال شما نیازی ندارید دوباره برای انگشت نگاری اقدام کنید. به جرات می‌توان گفت که تبدیل از ویزای توریستی به ویزای تحصیلی بهترین روش مهاجرت با کمترین مشکلات، کمترین هزینه و بالاترین میزان موفقیت است.

    همسر یا شریک زندگی و فرزندان تحت تکفل شما نیز ممکن است قادر به دریافت ویزای توریستی، مجوز کار یا مجوز تحصیل باشند. با تغییر ویزای توریستی به ویزای تحصیلی، شما مجاز به تحصیل در یک موسسه آموزشی منتخب پس از دوره متوسطه هستید. سپس می‌توانید برای ویزای خانواده خود نیز اقدام کنید. با داشتن مجوز تحصیل، شما و خانواده‌تان می‌توانید برای کارت بهداشت عمومی درخواست دهید. با این کارت شما مجبور نیستید برای اکثر خدمات مراقبت‌های بهداشتی در کانادا هزینه کنید.

    فرزندان دارندگان ویزای تحصیلی می‌توانند به صورت رایگان در مدارس ابتدایی و متوسطه عمومی محلی شرکت کنند. اگر بیش از 18 ماه با ویزای تحصیلی یا کاری در کانادا زندگی کرده‌اید، فرزندان شما نیز می‌توانند یارانه شیر دریافت کنند. دارندگان ویزای دانشجویی مجاز به کار پاره وقت حداکثر 20 ساعت در هفته در حین تحصیل برای دیپلم یا بالاتر هستند.

    شرایط تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

    شرایط تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

    افرادی که می‌خواهند مهاجرت به کانادا کنند و درخواست تبدیل ویزای توریستی خود به تحصیلی را دارند باید واجد شرایط زیر باشند:

    • صاحبان مجوزهای قانونی کار یا تحصیل و همچنین بستگان نزدیک آنها
    • صاحبان مجوزهای اقامت موقت با اعتبار حداقل شش ماه و همچنین بستگان نزدیک آنها
    • افرادی که در مدارس پیش دبستانی، ابتدایی یا راهنمایی ثبت نام کرده‌اند.
    • افرادی که در یک برنامه تحصیلی کوتاه مدتDLI  ثبت نام کرده‌اند.
    • کسانی که درخواست پناهندگی داده‌اند یا مشمول حکم حذف غیر قابل اجرا هستند.
    • نامزدهای اقامت دائم در کانادا و بستگان نزدیک آنها که واجد شرایط اقامت دائم در یکی از دسته بندی‌های ذکر شده در نظر گرفته می‌شوند (افراد محافظت شده، مراقبان ساکن، همسران یا شرکای عادی و ملاحظات بشردوستانه و دلسوزانه).
    • بستگان نزدیک ورزشکاران در یک تیم کانادایی، متخصصان رسانه، اعضای کلیسا یا اعضای نظامی اعزامی به کانادا در این طرح قرار می‌گیرند.
    • افرادی که مجوز تحصیل آنها توسط یک دفتر ویزا در خارج از کانادا تایید شده بود و در بندر ورودی به آنها داده نمی شد.

    برخی از شرایط نیازی به مجوز تحصیلی ندارند که شامل موارد زیر خواهند بود:

    • گرفتن پذیرش یک برنامه دانشگاهی از راه دور (آنلاین)
    • ثبت نام در برنامه‌های ارائه شده در بسته‌های مسافرتی به عنوان یک سرگرمی جانبی برای گردشگران
    • گذراندن یک برنامه غیر آکادمیک و غیرحرفه‌ای که مورد علاقه مشترک است و می‌تواند در مدت اعطا شده پس از ورود به کانادا به پایان برسد.
    • گرفتن یک برنامه تحصیلی شش ماهه یا کمتر که می‌تواند در بازه زمانی مجاز پس از ورود به کانادا به پایان برسد.

    روند درخواست تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

    روند درخواست تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

    فرآیند درخواست تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی طبق مراحل زیر انجام می‌شود:

    1. ویزای توریستی کانادا را دریافت کنید.
    2. یک آموزشگاه زبان در کانادا را انتخاب کنید (بسیاری از موسسات آموزشی دوره‌های آمادگی تحصیلی EAP-English، دوره‌های ESL به عنوان انگلیسی به عنوان زبان دوم و آموزش آیلتس را ارائه می‌دهد.
    3. در آزمون زبان شرکت کنید (باید نمره قبولی به دست آورید).
    4. دوره‌های زبان را کامل کنید و از کالج‌ها یا دانشگاه‌ها پیشنهاد دریافت کنید (دانشجویان باید قبل از ورود به دوره زبان، شرایط پذیرش و شرایط زبان دانشگاه خود را مشخص کنند و بلافاصله پس از اتمام آزمون زبان، درخواست خود را به آموزشگاه ارسال نمایند.)
    5. درخواست ویزای خود را ارسال کنید (اگر ویزای بازدید کننده پس از تکمیل موارد فوق همچنان معتبر است، متقاضی می‌تواند درخواست ویزای تحصیلی در کانادا را ارسال کند. متقاضیان می‌توانند فرآیند درخواست را با ثبت یک حساب امن IRCC تکمیل کنند).

    مراحل تمدید تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

    مراحل تمدید تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

    اگر می‌خواهید وضعیت خود را در داخل کانادا تغییر دهید و مجوز تحصیل خود را به عنوان یک دانشجوی خارجی تمدید کنید، باید حداقل 30 روز زودتر از انقضای وضعیت موجود خود درخواست دهید. اگر زودتر درخواست دهید، می‌توانید با همان شرایط تحت مجوز تحصیلی فعلی خود تا رسیدن به نتیجه در کانادا بمانید.

    اگر برای اولین بار مجوز تحصیل خود را برای ثبت نام در دانشگاه پس از دوره متوسطه درخواست می‌کنید، نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی منتخب مورد نیاز است. شما می‌توانید پس از دریافت نامه پذیرش خود، درخواست مجوز تحصیل از کانادا را تکمیل کرده و درخواست دهید.

    اگر شرایط زیر را داشته باشید، ممکن است با یک محاکمه پذیرش روبرو شوید که می‌تواند منجر به اخراج شما از کانادا شده و اقدام بعدی شما برای مهاجرت تحصیلی به کانادا را مختل نماید:

    • اگر مجوز تحصیل شما منقضی شده باشد و وضعیت خود را در داخل کانادا تغییر نداده باشید و درخواست تمدید نکرده باشید.
    • اگر یکی از محدودیت‌های مجوز خود را نقض کرده‌اید و بدون مدرک در حال تحصیل هستید.

    کلام آخر

    اخذ پذیرش تحصیلی کانادا با ویزای توریستی امکان پذیر است. شما می‌توانید از طریق ثبت نام در یک موسسه آموزشی منتخب یا DLI و شرکت در یک دوره آموزش زبان، ویزای توریستی خود را به تحصیلی تغییر دهید. از این طریق می‌توانید به راحتی و با طی کردن مراحل کم‌تر، ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت