بهترین موارد برای خود اشتغالی و کار خانگی در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    وقتی که مهاجرت به کانادا می‌کنید، ممکن است به یک نوع بیزینس خانگی نیاز داشته باشید. افراد بسیاری در این کشور پهناور علاوه بر شغل تمام وقت خود یک بیزینس خانگی نیز راه اندازی می‌کنند. آنها این کار برای رفع نیازهای مالی یا توسعه یک استارت‌آپ آغاز می‌کنند. هدف نهایی هر چه که باشد، خود اشتغالی و بیزینس های خانگی در کانادا بازار گرمی دارند. به همین دلیل، ما در این بررسی می‌خواهیم به انواع مشاغل خانگی در کشور کانادا اشاره کنیم.

    1- مراقبت کودکان یا حیوانات خانگی

    1- مراقبت کودکان یا حیوانات خانگی

    اگر در حال حاضر از فرزندان خود در خانه مراقبت می‌کنید، لین امکان را دارید یک کسب و کار مربوط به مراقبت از کودکان یا حیوانات راه اندازی کنید. والدین همیشه به دنبال پرستاران قابل اعتماد هستند و اگر بتوانید محیطی امنی برای فرزندان آنها فراهم کنید،  در زمان بسیار کمی می‌توانید بیزینس خود را رونق ببخشید.

    گزینه دیگر در حوزه مراقبتی، نگهداری از حیوانات خانگی است. با داشتن محوطه‌ای محصور شده برای سگ‌ها، می‌توانید این تجارت نسبتاً ساده را اداره کنید. با این حال، درآمد مراقبت از حیوانات خانگی به اندازه مراقبت از کودکان نیست.

    2- نویسندگی و وبلاگ نویسی

    2- نویسندگی و وبلاگ نویسی

    اگر از یادگیری در مورد موضوعات جدید لذت می‌برید، نویسندگی می‌توان یک بیزینس عالی باشد. برای اینکه یک نویسنده مستقل باشید، به اینترنت و یک کامپیوتر نیاز دارید، بنابراین هزینه‌های راه اندازی این بیزینس کم هستند.

    بزرگ‌ترین چالش، ایجاد مجموعه‌ای از مقالات منتشر شده است زیرا مشتریان تقریباً همیشه نویسندگان با تجربه را می‌خواهند. پیشنهاد نوشتن محتوا برای گروه‌های کسب و کاری را به صورت رایگان یا با قیمت کم شروع کنید تا نمونه کارهای خود را افزایش دهید.

    3- آموزش آنلاین

    3- آموزش آنلاین

    با ورود پلتفرم کنفرانس ویدیویی زوم، آموزش آنلاین به یک بیزینس خانگی مفید در کانادا تبدیل شده است. اگرچه ایجاد پایگاه مشتریان در ابتدا ممکن است دشوار باشد اما می‌توانید با یک مدرسه محلی همکاری کرده تا دروس اضافی خارج از زمان معمول کلاس را برای بچه‌هایی که می‌خواهند تمرین و آموزش بیشتری داشته باشند، ارائه دهید.

    چالش اصلی دیگر آموزش آنلاین به کودکان این است که شما معمولاً نمی‌توانید صبح‌ها و بعدازظهرها کار کنید زیرا بچه‌ها در مدرسه خواهند بود. گزینه دیگر آموزش کلاس‌های آنلاین می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام باشد.

    اگر سرمایه اولیه زیادی دارید، راه اندازی فروشگاه آنلاین ارزش بررسی را دارد.

    4- راه اندازی فروشگاه اینترنتی

    4- راه اندازی فروشگاه اینترنتی

    شما چند گزینه مختلف برای فروش محصولات دارید. اگر کارهای دست ساز دارید، این امکان هست که آنها را از طریق وبسایت خود بفروشید یا از یک بازار آنلاین موجود مانند ای‌بی (ebay) برای فروش کارهای دستی خود استفاده کنید.

    اگر به دنبال خرید اقلام به صورت عمده و فروش جداگانه آنها هستید، این امکان نیز وجود دارد. آمازون یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای راه اندازی یک بازار فروش آنلاین است. نقطه ضعف این نوع کسب و کار خانگی، این است که هزینه‌های مربوط به ارسال و زمان بندی رسیدن محصول دست مشتری دشوار است.

    5- فعالیت در رسانه‌های اجتماعی

    5- فعالیت در رسانه‌های اجتماعی

    اگر مهارت‌هایی در توسعه استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی دارید، بسیاری از مشاغل می‌توانند از مهارت‌های شما استفاده کنند. برای مشاغل سنتی در کانادا مانند ساختمان، ایجاد کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی موثر می‌تواند یک چالش مهم باشد و آنها مایلند برای کمک، به شما پول بپردازند.

    بزرگ‌ترین مانع، متقاعد کردن یک شرکت برای پرداخت دستمزد منصفانه برای این شغل خواهد بود. اگر مدیر کسب و کار از قبل نحوه عملکرد رسانه‌های اجتماعی را به خوبی درک نکرده باشد، ممکن است از پرداخت مبلغ منصفانه خودداری کند. پس لازم است مهارت خود در طراحی، کپشن نویسی یا برگزاری کمپین‌های فروش آنلاین در شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهید.

    6- انجام حسابداری مالیاتی

    6- انجام حسابداری مالیاتی

    اگر سابقه حسابداری داشته یا اگر مهارت‌های مالی متعددی دارید، می‌توانید کسب و کار خود را در زمینه حسابداری و آماده سازی مالیات راه اندازی کنید. بسیاری از کسب و کارهای کوچک واقعاً با تعیین نحوه انجام حسابداری مناسب مشکل دارند، بنابراین این مکان خوبی برای شروع تلاش برای به دست آوردن مشتریان است. برای به دست آوردن تجربه ای که می‌توانید از آن برای مراجع دیگر مشتریان استفاده کنید، خدمات مقدماتی و حسابداری مالیاتی خود را به صورت رایگان یا با قیمت بسیار کاهش یافته به سازمان‌های غیرانتفاعی ارائه دهید.

    7- ترجمه و تایپ

    7- ترجمه و تایپ

    اگر به زبانی دیگر جز انگلیسی در کانادا تسلط دارید که متقاضی برای ترجمگی دارد و همچنین تا زمانی که بتوانید سریع تایپ کنید، این امکان را دارید تا یک بیزینس خانگی در کانادا راه بیندازید. برخی از انواع کسب و کارها به شما نیاز دارند که بتوانند امور اداری و مکاتبه‌ای خود را با سرعت بالا تایپ کنند. بنابراین مهم است که در تایپ کردن مهارت بالایی داشته باشید (تایپ 10 انگشتی). حتی تایپ کردن می‌توان در آینده شما را به یک وبلاگ نویس حرفه‌ای تبدیل کند.

    از آنجایی که کانادا دو زبان رسمی دارد، اگر به دو زبان فرانسوی و انگلیسی مسلط باشید، ممکن است بتوانید یک تجارت خانگی راه اندازی کنید. وبسایت‌ها، مشاغل و افراد، اغلب برای ترجمه محتوای انگلیسی به فرانسوی و بالعکس به کمک نیاز دارند یا می‌توانید شغلی برای ویرایش اسناد به یک زبان دیگر را پیدا کنید.

    یک گزینه هوشمند برای جذب مشتری این است که با طراحان وبسایت تماس بگیرید که ممکن است بتوانند مخاطبان هدف را به شما معرفی کنند. همچنین، با ایجاد یک وبسایت می‌توانید  خدمات مترجمی خود را ارائه دهید. همچنین این شغل از جمله یکی از مشاغل محبوب برای کسانی است که برای تحصیل در کانادا به این کشور مهاجرت کرده‌اند، می‌باشد.

    8- دستیار مجازی

    8- دستیار مجازی

    به عنوان یک دستیار مجازی، کارهای مختلفی که کسب ‌و کارها باید انجام دهند را بر عهده دارید. این شغل اغلب کارهایی هستند که افراد زمانی برای انجام آنها ندارند. اگر مهارت‌های متنوعی دارید، این امکان هست که به یک دستیار مجازی تبدیل شوید. برخی از دستیاران مجازی ممکن است خبرنامه بسازند، ترجمه کنند، رسانه‌های اجتماعی و سئوی وبسایت را مدیریت کنند یا کارهای حسابداری ریز را انجام دهند.

    مزایا و معایب بیزینس های خانگی در کانادا

    مزایا و معایب بیزینس های خانگی در کانادا

    مطمئناً هیچ تضمینی برای موفقیت در هنگام شروع یک کسب و کار خانگی وجود ندارد. برخی موفق خواهند شد و برخی نه! بنابراین قبل از سرمایه‌ گذاری (زمان و پول) ابتدا در مورد نوع بیزینس خود تحقیق کنید و ببینید بازار کار آن چگونه است. سپس مهارت‌ها و مقدار بودجه مورد نظرتان را بررسی کنید.

    جوانب مثبت مشاغل خانگی در کانادا

    • همراهی با خانواده: راه اندازی یک کسب و کار در خانه به شما انعطاف پذیری می‌دهد. اگر که نیاز به مراقبت از دیگران دارید یا اگر برای تهیه یک وعده غذایی یا کمک در انجام برخی از تکالیف نیاز به توقف کار برای یک ساعت دارید، مشاغل خانگی عالی هستند.
    • انعطاف پذیری با برنامه: اگر شب‌ها، صبح زود یا جایی در میان روز را انتخاب می‌کنید، بیزینس خانگی گزینه انعطاف ‌پذیری زیادی را در برنامه‌ریزی شما ارائه می‌دهد؛ به ویژه برای افرادی که به این کشور مهاجرت تحصیلی کرده‌اند.
    • عدم نیاز به رفت و آمد: افراد بسیاری هستند که در ساعات شلوغ به محل کار می‌روند. بنابراین، زمان زیادی را باید در ترافیک تلف کنند. حتی از نظر ذهنی نیز خسته می‌شوند. کار از خانه این دردسرها را از بین می‌برد.
    • بدون اجاره دفتر: اگر کسب و کار خانگی در نظر دارید، مجبور نیستید برای اجاره دفتر هزینه‌ای بپردازید و اینگونه در هزینه خود صرفه جویی می‌کنید.
    • بدون لباس رسمی: می‌توانید با لباس خواب بیزینس خود را شروع کنید. پس دیگر مجبور به پوشیدن لباس فرم نیستید.

    معایب کسب و کار خانگی در کانادا

    • انزوا: برخی از افراد برای کار در خانه در شرایط دشواری هستند زیرا دل‌شان برای تعامل با همکاران‌شان تنگ شده و احساس انزوا می‌کنند.
    • مجوز: هنگام راه اندازی انواع خاصی از مشاغل خانگی، ممکن است مجبور شوید برای مجوزهای مختلفی درخواست دهید که این می‌تواند چالش برانگیز باشد.
    • پیامدهای مالیاتی: خوداشتغالی الزامات عجیبی برای پرداخت مالیات بر درآمد دارد که درک آن می‌تواند دشوار باشد.
    • تداخل در تعهدات خانوادگی: اگر تعهدات شما در مورد مراقبت از بچه‌ها زمان زیادی را از شما می‌گیرد، داشتن یک کسب و کار خانگی می‌تواند در کاری که شما به عنوان یک خانواده تداخل ایجاد کند.
    • احساس کار همیشگی: هنگام ایجاد یک کسب و کار خانگی، ممکن است فشار کار زیادی را احساس کنید. شاید فکر کنید که زمان کمی برای گردش و تفریح دارید.

    نحوه انتخاب بهترین بیزینس‌های خانگی

    نحوه انتخاب بهترین بیزینس‌های خانگی

    شروع یک کسب و کار خانگی بسیار مهم است. شما باید سعی کنید بفهمید که چه نوع خود اشتغالی به شما این امکان را می‌دهد که از استعدادهایتان استفاده کرده و کسب درآمد کنید. در زیر پنج نکته وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا بهترین مشاغل خانگی را برای خود انتخاب کنید:

    نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کنید

    استعدادهایتان را ارزیابی کنید؛ آیا دوست دارید کارهای دست ساز تولید کنید؟ آیا در فروش خوب هستید؟ با تکنولوژی چطوری؟ آیا می‌توانید چند کار را در یک زمان انجام دهید؟ برای مثال، اگر فردی هستید به فروش محصولات علاقه ندارید، ممکن است کار فروش برای شما دشوار باشد. پس مهم است که به علایق خود توجه کنید.

    به تجربه و سابقه کاری خود نگاه کنید

    به سوابق کاری که در گذشته داشته‌اید، نگاه کنید. چه چیزی را در مورد آنها دوست داشتید؟ چه چیزی را دوست نداشتید؟ هر تجربیاتی که در محل کار داشته‌اید، می‌توانند برای شما در کار در منزل مفید باشند. به عنوان مثال، اگر سال‌ها قبل دستی در نویسندگی داشتید، بهتر است یک وبسایت راه اندازی کنید.

    تعیین کنید به چه نوع درآمدی نیاز دارید

    اکنون بخش واقعاً سخت ماجرا فرا رسیده است. سعی کنید بفهمید که چه نوع درآمدی باید از شغل خانگی خود داشته باشید. بدانید که 12 تا 24 ماه اول می‌تواند از نظر مالی برای بسیاری از مشاغل خانگی سخت باشد. آیا می‌توانید مدتی با درآمد کم زندگی کنید؟ اگر فوراً به درآمد کار تمام وقت نیاز دارید، ممکن است بخواهید در ابتدا تجارت خانگی خود را به عنوان یک کار جانبی و نیمه وقت شروع کنید و سپس آرام آرام با رشد بیزینس خانگی، کار تمام وقت خود را کنار بگذارید.

    یک طرح تجاری ایجاد کنید

    برای کسب و کار خود در خانه برنامه‌ای ایجاد کرده و مواردی مانند بازار هدف، مشتریان پیش‌ بینی‌شده‌، نحوه بازاریابی، مسائل مالی و هزینه‌های راه ‌اندازی بیزینس خانگی را بررسی کنید. برنامه را برای مدتی، شاید به اندازه یک هفته، کنار بگذارید. پس از تاخیر دوباره با دیدی تازه به آن نگاه کنید. آیا این طرح واقع بینانه‌ای است؟ آیا فکر می‌کنید بازار به همان اندازه‌ای رونق دارد که در ابتدا آن را تخمین زده‌اید؟ در این میان ممکن است نیاز به تغییراتی در برنامه خود داشته باشید.

    به دنبال مشاوره باشید

    گام آخر این است که از کسی مشاوره بگیرید که کاری مشابه شما را راه اندازی کرده است. اگر شخصی می‌شناسید، این بهترین راه حل است زیرا می‌توانید به توصیه‌های او توجه کنید. در غیر این صورت، از نظرات مردم در وبسایت یا صفحات فیسبوک برای کسب اطلاعات استفاده کنید. نکاتی را بخواهید تا به کسب و کار خانگی شما بهترین شانس را برای موفقیت ارائه دهد.

    کلام آخر

    بهترین موارد برای خود اشتغالی و بیزینس های خانگی در کانادا را در بالا معرفی کردیم، اکنون می‌توانید بعد از مهاجرت خود به کانادا این شغل‌های خانگی را امتحان کنید. کسب درآمد برای شما بسیار مهم است، به ویژه زمانی که دانشجو هستید و نیاز شدید به پول دارید. اگر هم در جایی تمام وقت کار می‌کنید، این امکان دارید را یک درآمد جانبی نیز برای خود داشته باشید. در هر صورت، یک استارت‌آپ خانگی می‌تواند با تلاش زیاد به یک کسب و کار بزرگ تبدیل شود.

    سوالات متداول بهترین موارد برای خود اشتغالی و کار خانگی در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ