بهترین مناطق ونکوور برای اجاره مسکن 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کدام مناطق ونکوور بهترین هستند؟ کجا می‌توانید آپارتمان‌های اجاره‌ای در ونکوور را پیدا کنید؟ بهترین مکان برای زندگی در ونکوور برای تازه واردان و خانواده‌های جوان کجاست؟ به طور کلی، انتخاب بهترین مناطق ونکوور برای اجاره مسکن به ترجیحات شما بستگی دارد. اما در این مقاله برخی از محبوب‌ترین محله‌های ونکوور را برای مهاجران معرفی می‌کنیم. تصمیم گیری در مورد محل زندگی در ونکوور برای اقامت، کار یا تحصیل در کانادا ممکن است کمی طول بکشد. فقط سعی کنید تحقیقات خود را انجام دهید و نسبت به محل اقامت خود اطلاعات کاملی به دست آورید.

    بهترین مناطق ونکوور برای اجاره مسکن

    بهترین مناطق ونکوور برای اجاره مسکن

    مسکن برای اجاره در ونکوور در سطح شهر پراکنده شده است. به همین دلیل، کلیه مناطق شهر ونکوور را از نظر وضعیت اجاره بررسی می‌کنیم. از محله‌های ونکوور برای اجاره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • مرکز شهر ونکوور شامل وست اِند (West End)، ییل تاون (Yaletown)، گاستاون (Gastown)، کول هاربر (Coal Harbour)
    • منطقه کیتسیلانو (Kitsilano)
    • شرق ونکوور شامل خیابان اصلی (Main Street)، درایو تجاری (Commercial Drive)
    • منطقه گرانویل جنوبی (South Granville)
    • منطقه شهر برنابی (City of Burnaby)
    • شمال شهر ونکوور
    • مناطق نزدیک به دانشگاه بریتیش کلمبیا  (UBC)
    • منطقه کریسدیل (Kerrisdale)
    • ونکوور جنوبی شامل مارپل (Marpole)

    اگر به دنبال زندگی در یکی از محله‌های ونکوور نزدیک به مرکز شهر هستید، متوجه خواهید شد که بسیاری از آپارتمان‌های اجاره‌ای در ونکوور از طریق رسانه‌های دیجیتال (سایت یا شبکه‌های اجتماعی) برای تبلیغات استفاده نمی‌کنند. درعوض، آگهی‌هایی را در خارج از ساختمان‌ها می‌بینید که تبلیغات اجاره و خرید مسکن را تبلیغ می‌کنند. ارزش آن را دارد که در اطراف محله‌هایی ونکوور که می‌خواهید در آن زندگی کنید قدم بزنید و به دنبال تابلوهایی «For Rent» بگردید. همچنین می‌توانید با آژانس‌های املاک و مستغلات برای وجود خانه اجاره‌ای تماس بگیرید.

    مرکز شهر ونکوور

    مرکز شهر ونکوور شامل ساختمان بلند مرتبه و چند طبقه است. زمانی که درآمد محدودی دارید، اجاره در مرکز شهر می‌تواند بسیار گران باشد. اما می‌توان با کمی جستجو، آپارتمان‌های مقرون به صرفه‌ای برای اجاره در مرکز شهر ونکوور پیدا کرد. در مرکز شهر شما تنها چند دقیقه با منطقه خرید اصلی (خیابان رابسون و مرکز خرید پاسیفیک سنتر)، منطقه تجاری و سرگرمی و خیابان گرانویل (Granville) فاصله دارید. سیوال (Seawall) و استنلی پارک (Stanley Park) نیز در همین نزدیکی هستند.

    وست اِند واقع در منطقه داون تاون (Downtown)، مقرون به صرفه‌ترین مکان در مرکز شهر است. وست اِند با مرکز شهر، پارک استنلی و اقیانوس هم مرز است. وست اِند از نظر نوع مسکن متنوع‌ترین منطقه در مرکز شهر ونکوور است. ترکیبی از کانادایی‌ها، مهاجران و ساکنان موقت، چه جوان و چه مسن، حس اجتماعی بیشتری به این محله بخشیده است.

    در وست اِند می‌توانید ترکیب از خانه‌های شهری (تاون هوس)، دوبلکس، خانه‌های میراثی بزرگ و واحدهای بلند مرتبه قدیمی را مشاهده کنید. این محله همچنین دارای ترکیبی متنوعی از رستوران‌های خوب با قیمت‌های مقرون به صرفه است. از سال 2021، آپارتمان‌های یک خوابه در وست اِند ونکوور حدود 1400 تا 2000 دلار کانادا در ماه اجاره داده می‌شوند. آپارتمان‌های استودیویی می‌توانند کمی ارزان‌تر باشند. آپارتمان‌های دو و سه خوابه در وست اِند معمولا حداقل دو هزار دلار در ماه و گاهی اوقات بیش از سه هزار دلار هزینه دارند.

    ییل تاون که در قرن نوزدهم یک حیاط راه آهن بود (مجموعه‌ای از مسیرها در شبکه ریلی برای ذخیره سازی، مرتب سازی یا بارگیری و تخلیه ریل)، در جنوب شرقی منطقه مرکز شهر ونکوور واقع شده است. اسکله‌های بارگیری راه آهن اکنون به رستوران و کافه تبدیل شده‌اند.

    رستوران‌های مجلل، بوتیک ‌فروشی‌ها، کلوپ‌های شبانه و دسترسی به اسکله‌ی تفریحی False Creek، این منطقه را به یک زمین بازی برای اهالی ونکوور تبدیل کرده است. اجاره مسکن در ییل تاون گران است و نیاز به بودجه زیادی دارد. اما شما هزینه می‌کنید تا در یکی از شیک‌ترین محله‌های ونکوور زندگی کنید. یک کاندو دو تخته (واحدی در یک مجتمع مسکونی) معمولاً برای اجاره بیش از 2500 دلار کانادا در ماه هزینه دارد.

    گاستاون منطقه‌ای در شرق منطقه داون تاون می‌باشد که در سال 1867 تأسیس شده است (همان سالی که کانادا به یک کشور تبدیل شد). با وجود اینکه گاستاون در نزدیکی محله‌های فقیر ونکوور در منطقه خیابان هیستینگز شرقی (Hastings) قرار دارد، در حال حاضر مورد بازسازی قرار گرفته است و ترکیبی با طراوت از مناطق قدیمی و جدید را ارائه می‌دهد.

    در طول روز گردشگران به خاطر جذابیت تاریخی ر به این منطقه می‌آیند. همچنین برخی از بهترین رستوران‌ها، بارها و مراکز خرید را نیز در اینجا خواهید یافت. گاستاون دارای آپارتمان‌های با قیمت معقول‌تر برای اجاره در ونکوور نسبت به  ییل تاون است.

    کول هاربر نمایانگر بخش شمالی منطقه مسکونی مرکز شهر ونکوور است. این محله یکی از ثروتمندترین مناطق ونکوور است و عمدتاً از متخصصان و بازنشستگان مسن تشکیل شده است. این منطقه شامل واحدهای کاندو با دسترسی بسیار نزدیک به دریا و اسکله در شمال است. قیمت اجاره در کول هاربر برای یک آپارتمان دو خوابه 2500 دلار کانادا و بالاتر است.

    منطقه کیتسیلانو

    منطقه کیتسیلانو

    کیتسیلانو در ضلع غربی شهر، محل زندگی بسیاری از خانواده‌ها و دانشجویان جوان است. همچنین در میان کسانی که در جستجوی اجازه مسکن در ونکوور هستند، بسیار محبوب است. بدین دلیل که دو تا از معروف‌ترین سواحل ونکوور از جمله ساحل کیتس (Kits Beach) و ساحل جریکو (Jericho Beach) در این منطقه قرار دارند.

    کیتسیلانو همچنین دارای مناظر عالی از مرکز شهر و کوه‌های ساحل شمالی است. این منطقه دارای استودیوهای یوگا، بازارهای ارگانیک، کافه‌ها و گریک تاون است. اجاره در اطراف منطقه ساحل کیتس گران است اما با رفتن به سمت غرب یا به سمت جنوب و در غرب برادوی (خیابان نهم) قیمت‌ها به سرعت کاهش می‌یابند. به این دلایل تفاوت زیادی در قیمت اجاره در کیتسیلانو وجود دارد. یک اتاق در یک خانه دو یا سه خوابه ممکن است 800 تا هزر دلار کانادا در ماه هزینه داشته باشد.

    منطقه ونکوور شرقی

    شرق ونکوور یا «East Van» منطقه شرق خیابان اصلی را در بر می‌گیرد. منطقه اطراف ایست هاستینگز (East Hastings) و داون تاون ایست ساید (Downtown Eastside) به دلیل میزان مصرف مواد مخدر، فقر، جنایت، فحشا و بی‌خانمانی مشهور است. در شرق ونکوور محله‌های جالب و متنوع را با قیمت‌های مناسب برای اجاره پیدا خواهید کرد.

    این منطقه جایی است که کارگران یقه آبی (کارگری برای انجام کارهای یدی)، زوج‌های جوان، خانواده‌ها و دانشجویان به دنبال محل زندگی در ونکوور هستند. در نتیجه، این منطقه آپارتمان‌های بسیار مقرون به صرفه‌تری را برای اجاره در ونکوور نسبت به مرکز شهر ارائه می‌دهد.

    خیابان اصلی از گاستاون شروع می‌شود، از محله چینی‌ها و داون تاون ایست ساید می‌گذرد و به سمت جنوب ادامه می‌یابد. این منطقه از شهر از بوتیک‌های مد، هنر و طراحی و همچنین منطقه‌ای متنوع و مقرون به صرفه برای مواد غذایی، رستوران‌ها و کافه‌ها تشکیل شده است. این مکان مورد علاقه بسیاری از هنرمندان و طراحان محلی است. خیابان اصلی همچنین خانه مُد، صنایع دستی و دیگر لوازم جانبی است. در این خیابان می‌توانید کافه‌ها و رستوران‌های خانوادگی را در کنار رستوران‌های مجلل پیدا کنید.

    منطقه درایو تجاری، معروف به «درایو»، منطقه‌ای در ایست وان (East Van) نزدیک به مرکز شهر است. اجاره در این منطقه مقرون ‌به‌ صرفه است و مردم احساس اجتماعی نزدیکی با یکدیگر دارند. چندین مسیر اتوبوس وجود دارد که خدمات حمل و نقل عمومی را به خوبی انجام می‌دهند. در این محله هنرمندان و نوازندگان زیادی را می‌بینید که در خیابان هنرنمایی می‌کنند. همچنین پیرمردهای ایتالیایی در حال تماشای فوتبال از تلویزیون و لذت بردن از اسپرسو در پاسیوها هستند.

    منطقه درایو تجاری ترکیبی از محله‌های مسکونی و تجاری است. این منطقه دارای نسبت بالایی از رستوران‌ها، مشاغل و مسکن‌های اجتماعی است. به همین دلیل این منطقه برای  مهاجران مکان خوبی برای شروع زندگی است. جوامع ایتالیایی، آسیایی، آمریکای لاتین، هند شرقی و آفریقایی، منطقه درایو تجاری را به خانه خود تبدیل کرده‌اند.

    اگر به دنبال زندگی در یک خانه بزرگتر با حیاط خلوت هستید، این منطقه یکی از محله‌های ایده آل در ونکوور است. توجه داشته باشید که بسیاری از خانه‌های اجاره‌ای به چند اتاق خواب تقسیم شده‌اند و به احتمال زیاد مجبور خواهید بود خانه را به اشتراک بگذارید. اجاره معمولی حدود 700 تا 900 دلار کانادا برای هر اتاق یا حداقل هزار دلار کانادا برای یک سوئیت زیرزمینی است.

    منطقه گرانویل جنوبی

    منطقه گرانویل جنوبی

    گرانویل جنوبی واقع در جنوب مرکز شهر در سراسر خیابان گرانویل، یک سیستم حمل و نقل عمومی عالی را با خطوط اتوبوس سریع السیر به محله‌های ونکوور در اطراف دانشگاه بریتیش کلمبیا، فرودگاه، ونکوور شرقی و فراتر از آن ارائه می‌دهد. این منطقه دارای آپارتمان‌های ارزان‌تر برای اجاره در ونکوور نسبت به مرکز شهر است.

    گرانویل جنوبی تنها پنج دقیقه با اتوبوس تا مرکز شهر و 15 دقیقه پیاده‌ روی تا جزیره گرانویل فاصله دارد. گرانویل جزیره‌ای در وسط شهر با رستوران‌های کنار آب، تئاتر، گالری‌ها، استودیوها و بازار غذاهای تازه و بازار عمومی جزیره است. مناظر زیبای خیابان، امکانات رفاهی متنوع، نزدیکی به مرکز شهر و ترکیبی از اقامتگاه‌های مرتفع و کم ارتفاع، این منطقه را به گزینه‌ای جذاب برای اجاره برای ونکوور تبدیل کرده است.

    منطقه شهری برنابی

    برنابی که شهری مخصوص به خود است، از شرق با ونکوور همسایه می‌باشد. برنابی دارای جوامع قومی و مهاجرنشین بزرگی است. از طریق ترانزیت می‌توانید به مرکز شهر ونکوور دسترسی داشته باشید. همچنین قیمت اجاره در این منطقه ارزان‌تر از مرکز ونکوور است. سیستم حمل و نقل سریع SkyTrain از برنابی از شرق به غرب در دو نقطه عبور می‌کند. خط Expo از جنوب در امتداد Kingsway عبور می‌کند و خط Millennium بزرگراه Lougheed را طی کنید.

    منطقه شمالی ونکوور

    منطقه شمالی ونکوور

    محله‌های شمال ونکوور در بین تازه واردان به کانادا محبوبیت زیادی دارد. مانند برنابی، این منطقه در نوع خود یک شهر خانواده محور است. با این حال، اجاره‌های مقرون به صرفه‌تر و دسترسی آسان به کوه‌های ساحل شمالی برای دوچرخه‌ سواری و اسنوبورد، منطقه شمالی ونکوور را در میان مهاجران محبوب کرده است.

    طیف گسترده‌ای از اقامتگاه‌ها و خدمات را می‌توان در خیابان لانزدیل (Lonsdale) و اطراف آن یافت که از سمت شمال از پایانه سی باس (SeaBus) امتداد دارد. گزینه‌های دیگر شامل مارین درایو (Marine Drive) در مسیر اصلی شرق به غرب و لاین ولی ویلیج (Lynn Valley Village) واقع در 30 دقیقه شمال ساحل هستند. حمل و نقل به مرکز شهر از طریق اتوبوس دریایی امکان پذیر است که هر 15 دقیقه یا هر 30 دقیقه به سمت مرکز شهر حرکت می‌کند. خدمات اتوبوسرانی نیز در منطقه شمالی ونکوور فعال هستند.

    منطقه دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) واقع در غربی‌ترین نقطه ونکوور، 10 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. محوطه دانشگاه مساحتی به وسعت تقریباً هزار هکتار دارد و تقریباً 35 هزار دانشجو را در خود جای داده است. این منطقه دسترسی عالی به حمل و نقل عمومی و بسیاری از سواحل محلی (Wreck، Spanish Banks) دارد.

    مناطق اطراف دانشگاه برای دانشجویانی که مجوزهای موقتی دارند و در جستجوی محل زندگی در ونکوور هستند بسیار محبوب است. زمین‌های وقفی نزدیک دانشگاه مسیرهای پیاده روی جذابی را ارائه می‌دهند.

    منطقه کریسدیل

    منطقه کریسدیل

    کریسدیل در جنوب کیتسیلانو قرار دارد. بسیاری از سالمندان مرفه ونکوور برای بازنشستگی به آپارتمان‌های مرتفع این منطقه می‌روند. با این حال، این منطقه آپارتمان‌های مقرون به صرفه‌ای را برای اجاره در ونکوور ارائه می‌دهد.

    کریسدیل یکی از محله‌های ونکوور است که بین دانشجویان دانشگاه UBC محبوب می‌باشد زیرا می‌توانند به راحتی با اتوبوس به دانشگاه بروند. شما می‌توانید در عرض 15 تا 20 دقیقه به منطقه کیتسیلانو و در عرض 25 تا30 دقیقه از طریق حمل و نقل به مرکز شهر برسید.

    منطقه ونکوور جنوبی (مارپل)

    منطقه مارپل که در جنوب‌ و خیابان 49 واقع شده است، آپارتمان‌های ارزشمندی را برای اجاره در ونکوور ارائه می‌کند. حمل‌ و نقل عمومی در امتداد خیابان اوک (Oak) و گرانویل به مردم خدمت رسانی می‌کند. این منطقه نسبت به سایر محله‌های ونکوور خانواده محور است. پس اگر در حال تحقیق در مورد اجاره خانه با چندین اتاق خواب در ونکوور هستید، منطقه مارپل ممکن است برای شما مناسب باشد.

    میانگین اجاره در مناطق مختلف شهر ونکوور برای اجاره مسکن

    میانگین اجاره در مناطق مختلف شهر ونکوور برای اجاره مسکن

    منطقه

    اجاره ماهانه (دلار کانادا)

    Downtown Vancouver

    2450

    West End

    2100

    Mt. Pleasant

    2350

    Kitsilano

    2095

    Fairview

    2 هزار

    Marpole

    1500

    Renfrew-Collingwood

    1965

    Sunset

    1800

    Killarney

    2050

    Kensington-Cedar Cottage

    2050

    Riley Park - Little Mountain

    2145

    Oakridge

    2080

    West Point Grey

    1850

    University Endowment Lands

    1875

    Kerrisdale

    1800

    Grandview-Woodland

    2 هزار

    Cambie

    2350

    Dunbar

    1795

    Quilchena

    2870

    Hastings-Sunrise

    1500

    South Granville

    1750

    Strathcona

    1898

    Victoria-Fraserview

    1750

    Arbutus

    1600

    کلام آخر

    هنوز منطقه مورد نظر خود را در ونکوور انتخاب نکرده‌اید؟ اگر خیلی مطمئن نیستید، این امکان را دارید با افرادی که در هر منطقه زندگی می‌کنند صحبت کنید. مجموعه‌ای از آپارتمان‌ها برای اجاره در ونکوور وجود دارند، بنابراین مطمئن شوید گزینه‌ای را انتخاب می‌کنید که مطابق با نیازهای فعلی و آینده شما باشد. در هر صورت، برای مهاجرت به کانادا و زندگی در شهر ونکوور می‌توانید با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید. ما به شما اطلاعات کاملی در مورد بهترین مناطق ونکوور برای اجاره مسکن ارائه می‌دهیم و مسیر رسیدن شما به کانادا را تسهیل می‌بخشیم.

    سوالات متداول بهترین مناطق ونکوور برای اجاره مسکن 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ