بهترین شهرهای کوچک کانادا برای زندگی 2023
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    شاید اکثر کسانی که رویای مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور را دارند، اغلب به دنبال زندگی در شهرهای بزرگ و اصلی این کشور مانند تورنتو، ونکوور، مونترال، اتاوا و... را داشته باشند و بسیاری تصور داشته که عموما اوج زندگی، رفاه و خوشبختی در این شهرها وجود دارد. هرچند که عموما این قضیه صادق بوده و قطب‌های اصلی کانادا برای زندگی، تفریح و فراغت، کار و اشتغال، تحصیل، رفاه و پیشرفت، هیاهوی بالا و... همین شهرها بوده اما از طرفی برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا چه قبل از رسیدن به مقصد و چه بعد از رسیدن به مقصد شاید معیار اصلیشان زندگی در این شهرها نبوده و به دنبال شهرهای مرفه و فوق‌العاده برای زندگی اما کمی کوچکتر، کم جمعیت‌تر، با شلوغی و هیاهوی کمتر، هزینه‌های زندگی کمتر و توازن بیشتر درآمد با مخارج و آرامش بیشتری بوده و در حالی که آن شهرها همه‌ی معیارهای برای یک زندگی عالی و با کیفیت را همانند دیگر شهرهای بزرگ اشاره شده داشته باشند. ما در این مطلب به معرفی 10 شهر کوچک برتر کانادا برای زندگی با توجه به معیارهای ذکر شده خواهیم پرداخت.

    ویکتوریا، بریتیش کلمبیا

    ویکتوریا، بریتیش کلمبیا

    ویکتوریا مرکز استان بریتیش کلمبیا و یکی از زیباترین شهرهای این استان است و بر خلاف بسیاری که تصور می‌کنند شهر ونکوور شهر مرکزی استان بریتیش کلمبیا بوده، ویکتوریا مرکز استان است. جمعیت این شهر مطابق با آخرین آمار در حدود 92 هزار نفر بوده که جمعیت کلانشهری آن به بیش از 397 هزار نفر نیز می‌رسد و مساحت شهر و کلانشهر نیز به ترتیب 19.47 و 215 کیلومتر مربع می‌باشد. ویکتوریا در انتهای جنوبی جزیره ونکوور و در جوار سواحل اقیانوس آرام قرار دارد که نام آن از ملکه ویکتوریا گرفته شده است. شهر ویکتوریا هفتمین شهر پرجمعیت کانادا و جنوبی‌ترین شهر بزرگ در غرب این کشور به حساب می‌آید. ویکتوریا یکی از قدیمی‌ترین شهرها در شمال غربی اقیانوس آرام می‌باشد و سکونت در آن به سال 1834 و با سکونت بریتانیایی‌ها آغاز گردید. ویکتوریا به شهر باغ نیز مشهور بوده و یکی از توریست خیز ترین شهرهای کانادا و آمریکای شمالی می‌باشد که عمده جاذبه‌های توریستی آن به طبیعت زیبای آن بر می‌گردد. ویکتوریا میزبان دانشگاه‌ها و کالج‌های متعددی از جمله دانشگاه ویکتوریا، دانشگاه رویال رودز و کالج کاموسان می‌باشد.

    کلونا، بریتیش کلمبیا

    کلونا، بریتیش کلمبیا

    کلونا که گزینه دوم ما در این لیست بوده نیز شهری دیگر در استان بریتیش کلمبیا است که در دریاچه اوکاناگان، در جوار دره اوکاناگان در جنوب این استان قرار دارد. این شهر به عنوان منطقه مرکزی اوکاناگان در کانادا عمل می‌کند. بعد از ونکوور و ویکتوریا، کلونا سومین ناحیه بزرگ شهری در استان بریتیش کلمبیا به حساب می‌آید که رتبه 8 کشوری را در همن زمینه دارد و مساحت آن 211 کیلومتر مربع می‌باشد. جمعیت شهر کلونا 145 هزار نفر بوده که جمعیت کلانشهری آن به بیش از 222 هزار نفر می‌رسد. با گسترش روز افزون حومه شهر به سوی دامنه‌های کوه‌های اطراف، باعث شد تا شورای شهر برنامه‌های بلندمدتی را برای پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز‌های وسیع شهری و ساختمان‌های بزرگ و بلندتر، پیاده سازی کند. کلونا میزبان یکی از بخش‌های اصلی دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) می‌باشد. همچنین کالج اوکاناگان نیز در این شهر دارای پردیس است.

    کینگستون، انتاریو

    کینگستون، انتاریو

    کینگستون شهری بسیار زیبا و با کیفیت برای زندگی در کانادا و واقع در استان انتاریو می‌باشد. کینگستون شهری بسیار محبوب بوده و دارای محیطی بسیار آرام و امن و همچنین دارای توازن بسیار بالایی بین درآمد و هزینه‌های زندگی به خصوص هزینه‌های مسکن برخوردار است و همچنین سطح کیفیت زندگی در آن‌ بسیار عالی و مطلوب است. کینگستون با جمعیتی در حدود 132 هزار نفر و با مساحتی معادل 451 کیلومتر مربع در انتهای شمال شرقی دریاچه انتاریو قرار دارد. این شهر از همه طرف محصور به اماکن توریستی بسیار زیبای طبیعی یا ساخت بشر بوده و خود این شهر به دلیل بسیاری از بناهای میراثی که با استفاده از سنگ آهک محلی ساخته شده، "شهر سنگ آهک" هم گاهی نامیده می‌شود.

    کینگستون بزرگترین شهرداری در جنوب شرقی انتاریو و دهمین منطقه بزرگ شهری در این استان بوده و این شهر زادگاه جان مک‌دونالد، اولین نخست وزیر کانادا است. ساخت و بنای شهر کینگستون به سال 1673 میلادی برمی‌گردد و در نتیجه کینگستون شهری با قدمت 350 ساله است. این شهر یک مرکز منطقه‌ای آموزش و مراقبت‌های بهداشتی در انتاریو بوده و 2 دانشگاه بزرگ، یک کالج حرفه‌ای و مطرح و 3 بیمارستان بزرگ و مجهز را در خود جای داده است و بنابراین شهری بسیار خوب برای تحصیل در کانادا نیز به شمار می‌رود.

    نیاگارا فالز، انتاریو

    نیاگارا فالز، انتاریو

    نیاگارا فالز یا به فارسی، همان آبشار نیاگارا مجموعه‌ای از 3 آبشار در انتهای جنوب دره نیاگارا بوده که در واقع مرز بین استان انتاریو در کانادا و ایالت نیویورک در کشور آمریکا می‌باشد و به همین دلیل آبشار نیاگارا یک جاذبه توریستی بزرگ و مشترک بین 2 کشور کانادا و آمریکا به حساب می‌آید و میلیون‌ها توریست هر ساله برای بازدید از این نقطه به این محل (حال از داخل کانادا یا آمریکا) می‌آیند. اما آنچه که در اینجا مورد بحث ما بوده، شهر نیاگارا فالز در استان انتاریو می‌باشد که شهری با بیش از 90 هزار نفر جمعیت و مساحت 209 کیلومتر مربع می‌باشد. جمعیت کلانشهری نیاگارا فالز به بیش از 242 هزار نفر نیز می‌رسد. شهر نیاگارا فالز در تاریخ 12 ژوئن 1903 به عنوان یک شهر در کانادا رسما ثبت گردید. توریستی بودن نیاگارا فالز صرفا به دلیل طبیعت و آبشارهای آن نبوده و بلکه این شهر با ساخت و سازهای بسیار زیبا و همچنین ایجاد اماکن و امکانات توریستی و اقامتی نیز بسیار به پیشرفت و رفاه رسیده است.

    واترلو، انتاریو

    واترلو، انتاریو

    واترلو شهری دیگر در استان بی نظیر انتاریوی کانادا است که در حدود 94 کیلومتری جنوب غربی شهر تورنتو قرار گرفته است. به دلیل نزدیکی شهر کیچنر به واترلو، این 2 شهر با یکدیگر معمولا به عنوان کیچنر–واترلو یا با عنوان اختصاری انگلیسی K-W و همچنین شهرهای دوقلو نیز در این استان شناخته می‌شوند؛ چه بسا که تلاش‌های متعدد اما ناموفقی برای ترکیب شهرداری های کیچنر و واترلو انجام گرفته بوده است. شهر واترلو در سال 1973 به عنوان شهری مستقل تاسیس شد. این شهر مطابق با آخرین آمار سرشماری دارای جمعیت بیش از 121 هزار نفر می‌باشد که در مساحتی 64 کیلومتر مربع گنجانده شده‌اند. این شهر میزبان دانشگاه واترلو به عنوان معروف ترین دانشگاه در این شهر بوده و همچنین دانشگاه ویلفرد لوریر نیز در این شهر قرار دارد.

    نورث ونکوور، بریتیش کلمبیا

    نورث ونکوور، بریتیش کلمبیا

    شهر نورث ونکوور شهری واقع در ساحل شمالی بورارد اینلت و واقع در استان بریتیش کلمبیا می‌باشد. از بابت وسعت و مساحت، نورث ونکوور کوچک‌ترین و شهری‌ترین شهر در بین شهرداری‌های ساحل شمالی در استان بریتیش کلمبیا به حساب می‌آید. البته لازم به ذکر است که نورث ونکوور یک شهر دارای صنعت قابل توجهی می‌باشد؛ از جمله صنعت کشتیرانی، تولید مواد شیمیایی و فیلم و سینما. نورث ونکوور دارای جمعیت 58 هزار نفری و مساحت 11 کیلومتر مربع بوده که به عنوان یکی از حومه‌های کلانشهر ونکوور در نظر گرفته می‌شود. پلیس سواره سلطنتی کانادا، خدمات آمبولانس بریتیش کلمبیا و اداره آتش نشانی کلانشهر ونکوور در این شهر قرار دارند.

    برلینگتون، انتاریو

    برلینگتون، انتاریو

    برلینگتون شهری با وسعت قابل توجه واقع در شهرداری منطقه‌ایی هالتون بوده که در انتهای شمال غربی دریاچه انتاریو در استان انتاریوی کانادا قرار دارد که این شهر همراه با شهر میلتون در شمال (که شهر برگزیده دیگری در این لیست در ادامه مطلب بوده) انتهای غربی منطقه بزرگ کلانشهری تورنتو را تشکیل می‌دهند و همچنین برلینگتون به عنوان بخشی از منطقه کلانشهر همیلتون نیز به شمار می‌آید. برلیتون با مساحت 185 کیلومتر مربع جمعیتی بیش از 183 هزار نفر را در خود جای داده که تقریبا دارای چگالی جمعیتی 1000 نفر در هر کیلومتر مربع می‌شود.

    گوئلف، انتاریو

    گوئلف، انتاریو

    گوئلف شهری بسیار زیبا و محبوب برای زندگی در کانادا واقع در جنوب غربی انتاریو می‌باشد که دارای محبوبیت زیادی برای زندگی، مهاجرت تحصیلی، کار و اشتغال می‌باشد. شهر گوئلف تقریبا در 22 کیلومتری شرق شهر کیچنر و همچنین در فاصله 70 کیلومتری از غرب مرکز شهر تورنتو قرار دارد. گوئلف، شهری سلطنتی به حساب می‌آید و شهری مرفه و با امکانات و کیفیت زندگی بسیار خوب و بالا می‌باشد. این شهر از سال 1820 میلادی به عنوان یک شهر رسمی کانادا شناخته شده که در کانادا به عنوان یکی از شهرهای با کمترین میزان جرم و جنایت شناخته می‌شود. دانشگاه گوئلف در این شهر به عنوان بیستمین دانشگاه برتر کانادا قرار داشته و همچنین پردیس‌هایی از چند دانشگاه مشهور از جمله دانشگاه تورنتو، واترلو، وسترن و... نیز در شهر قرار دارند.

    میلتون، انتاریو

    میلتون، انتاریو

    شهر میلتون با جمعیت بیش از 132 هزار نفر و مساحت 363 کیلومتر مربع شهری در جنوب انتاریو و همچنین به عنوان بخشی از منطقه هالتون از ناحیه کلانشهری تورنتو می‌باشد. میلتون جزء شهرهای با سریع‌ترین رشد جمعیتی در کانادا بوده؛ به طوری که از سال 2001 تا 2011 این شهر دارای رشد جمعیتی 71.4 درصدی بوده است و در کنار این رشد جمعیتی، خود شهر نیز از نظر ساخت و ساز و امکانات بسیار پیشرفت کرده و جزء یکی از بهترین شهرهای کوچک کانادا برای زندگی از نظر رفاه و امکانات، آرامش و امنیت، اشتغال و... می‌باشد. میلتون در 40 کیلومتری از سمت غرب شهر تورنتو قرار دارد.

    لث‌بریج، آلبرتا

    لث‌بریج، آلبرتا

    لث‌بریج که در این لیست منتخب، به استثنای دیگر شهرهای نام برده که همگی یا در استان انتاریو و یا استان بریتیش کلمبیا قرار داشته، در استان آلبرتای کانادا قرار دارد که یکی از استان‌های پرطرفدار کانادا برای مهاجرت بوده و بنابراین این شهر در کنار شهرهایی دیگر در این استان مانند ادمونتون، کلگری و... بسیار برای مهاجرت و زندگی محبوب می‌باشد. این شهر با جمعیتی بیش از 101 هزار نفر چهارمین شهر پر جمعیت در استان آلبرتا است که در جوار کوه‌های راکی ​​کانادا قرار داشته و مساحت آن 121 کیلومتر مربع می‌باشد. لث‌بریج دارای تابستان‌های به نسبت گرم و زمستان‌های معتدلی بوده و میزبان دانشگاه و موسسات آموزشی معتبر و متعددی از جمله دانشگاه لث بریج می‌باشد.

    سوالات متداول بهترین شهرهای کوچک کانادا برای زندگی 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ