بهترین شهرهای دوستدار دانشجو کدامند؟
  • نویسنده: زهرا قمی
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    بهترین شهرهای جهان برای تحصیل

    مهاجرت تحصیلی در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی در میان دانشجویان پیدا کرده و تبدیل به هدفی مهم در برنامه‌ریزی‌های آینده آن‌ها شده است. اخذ پذیرش تحصیلی فرآیندی نسبتا پیچیده است که برای دستیابی به آن باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت. بسیاری از دانشجویان در انتخاب محل تحصیل خود تنها به رتبه دانشگاه یا شهرت و اعتبار آن بسنده می‌کنند، اما واقعیت این است که کشور مقصد و شهر قرارگیری دانشگاه می‌تواند تاثیر مهمی در احساس رضایت شما هنگام تحصیل در خارج از کشور داشته باشد.

    اهمیت محل زندگی در تحصیل

    مهاجرت علاوه بر مزایای متعددی که برای دانشجویان به همراه دارد، می‌تواند موجب احساس تنهایی و دلتنگی او در کشوری بیگانه شود. در واقع زندگی به عنوان یک مهاجر به خصوص در اوایل چندان آسان نیست و دانشجویان ممکن است اوقات سختی را برای تطبیق با فرهنگ جدید از سر بگذرانند. در نتیجه بهتر است کشورهایی را برای تحصیل خود انتخاب کنید که فرهنگ مردمی آن پذیرش بیشتری نسبت به مهاجران و رفتار مناسبی با آن‌ها داشته باشند. همچنین برخی از کشورها خدمات متعددی را مانند حمل و نقل رایگان و یا تخفیف‌های متنوع در خرید کتاب و ابزار آموزشی در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهند تا زندگی آن‌ها با سهولت بیشتری همراه گردد. بیمه دانشجویی نیز از دیگر نقاط قوت در انتخاب محل تحصیل است که باید در نظر داشته باشید. کشورهایی که پوشش خدمات درمانی بهتری به دانشجویان ارائه می‌دهند، تا حد زیادی از هزینه‌هایتان کاسته و در حفظ سلامت شما موثرند.

    بهترین شهرهای دوستدار دانشجو کدامند؟

    منظور از شهرهای دوستدار دانشجو شهرهایی است که دانشجویان بین‌المللی ساکن در آن‌ها از تسهیلات و امکانات زندگی خود راضی بوده و هزینه‌های زندگی دانشجویی در آن شهرها نسبت به سطح درآمد دانشجویان معقول و بهینه است. این شهرها از استانداردهای آموزشی بالایی برخوردار بوده و در واقع محل قرارگیری برخی از برترین دانشگاه‌های جهان هستند. همچنین فارغ‌التحصیلان در شهرهای دوستدار دانشجو از موقعیت‌های شغلی متعددی برخوردار بوده و می‌توانند در مشاغل تخصصی حوزه علمی خود مشغول به کار شوند.

    سازمان QS هرساله لیستی از شهرهای دوستدار دانشجو را بر اساس فاکتورهای مختلفی که بیان کردیم ارائه کرده و بهترین شهرها را برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی معرفی می‌کند. در ادامه می‌توانید 20 شهر برتر دوستدار دانشجو در جهان در سال 2020 را مشاهده کنید:

    1-لندن، انگلستان

    2-توکیو، ژاپن

    3-ملبورن، استرالیا

    4-مونیخ، آلمان

    5-برلین، آلمان

    6-مونترال، کانادا

    7-پاریس، فرانسه

    8-زوریخ، سوئیس

    9-سیدنی، استرالیا

    10-هنگ کنگ، منطقه خودمختار چین

    10-سئول، کره جنوبی

    11-تورنتو، کانادا

    12-بوستون، آمریکا

    13-وین، اتریش

    14-ادینبرا، اسکاتلند

    15-ونکوور، کانادا

    16-تایپه، تایوان

    17-کیوتو، اوساکا، ژاپن

    18-نیویورک، آمریکا

    19-سنگاپور، سنگاپور

    20-بارسلونا، اسپانیا

    همانطور که می‌بینید کشورهای کانادا، استرالیا، آلمان، آمریکا و ژاپن در لیست شهرهای دوستدار دانشجو پرتکرارتر از دیگر کشورها هستند. به عبارت دیگر این کشورها می‌توانند مقصد ایده‌آلی برای مهاجرت تحصیلی باشند. کشور کانادا همچنین در سال 2020 به عنوان مقصد ایده‌آل مهاجرت در جهان انتخاب شده، زیرا نه تنها مردم آن نگاه مثبتی به حضور مهاجران در کشور خود داشته، بلکه تنوع قومی و فرهنگی موجود در این کشور به فرآیند تطبیق و خو گرفتن مهاجران کمک شایانی می‌کند. همچنین به دلیل مشکلات جمعیتی و کمبود نیروی کار، کشور کانادا از ورود نیروی کار متخصص و ماهر به کشور خود استقبال کرده و امکانات متعددی را در اختیار دانشجویان خود قرار داده تا پس از فارغ‌التحصیلی به سادگی وارد بازار کار شوند.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل در کانادا و اخذ پذیرش از کالج‌ها و دانشگاه‌های آن، به صفحه تحصیل در کانادا مراجعه نمایید.

    سوالات متداول بهترین شهرهای دوستدار دانشجو کدامند؟

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت