بهترین شهرهای استان بریتیش کلمبیا کانادا برای زندگی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    بریتیش کلمبیا استانی زیبا است که بین اقیانوس آرام و کوه‌های راکی قرار دارد. این استان غربی‌ترین استان کانادا است و پس از انتاریو و کبک سومین استان از نظر میزان جمعیت می‌باشد. ویژگی‌های جغرافیایی بریتیش کلمبیا بسیار متنوع هستند، شما می‌توانید از دیدن سواحل شنی زیبا، رشته کوه‌های سر به فلک کشیده، جنگل‌های سرسبز و دشت‌ها و چمنزارهای پرگل لذت بسیار ببرید.

    استاندارد بالای زندگی و همچنین نرخ پایین بیکاری، این استان را به مکانی عالی برای سکونت تبدیل کرده است. همه این ویژگی‌ها در کنار هم باعث شده‌اند استان بریتیش کلمبیا به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت به کانادا تبدیل شود. اما برای زندگی در بریتیش کلمبیا باید یکی از شهرهای این استان را انتخاب کنید. به همین دلیل، در ادامه به بهترین شهرهای استان بریتیش کلمبیا کانادا برای زندگی و مهاجرت به کانادا اشاره می‌کنیم.

    ونکوور

    ونکوور

    معروف‌ترین و بزرگترین شهر از نظر جمعیت در بریتیش کلمبیا، ونکوور است. این شهر به خاطر کیفیت بالایی زندگی، به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. نقطه ضعف زندگی در ونکوور این است که شهر بسیار گرانی است. با این حال، متوسط درآمد بالاست، بنابراین به خوبی می‌توان هزینه‌های زندگی با دخل و خرج متعادل کرد. مرکز شهر بسیار پر جنب و جوش است که امکاناتی از جمله رستوران‌ها، مراکز خرید، موزه‌ها، تئاترها و پارک‌ها وجود را به ساکنانش ارائه می‌دهد.

    ونکوور نه تنها دارای شگفت انگیزترین مناظر طبیعی مانند کوه‌های راکی است بلکه به دلیل داشتن آب و هوای معتدل در تمام طول سال، مهاجران بسیاری را به این نقطه از استان می‌کشاند. با این حال، اگر عاشق زمستان و برف هستید، جای نگرانی نیست. چندین پیست اسکی در بالاترین سطح در ونکوور وجود دارند که در فاصله 2 تا 4 ساعتی با مرکز شهر هستند. بنابراین شما می‌توانید حتی در تابستان نیز به فعالیت‌های زمستانی مشغول شوید.

    کلونا

    اگر به دنبال مکانی آفتاب هستید، کلونا گزینه‌ای ایده آل است. این شهر زیبا در دره اوکاناگان واقع شده است که به دلیل داشتن برخی از بهترین تاکستان‌های کانادا شهرت دارد. شهر کلونا همچنین دریاچه زیبای اوکاناگان را در خود جای داده است. به دلیل آنکه کلونا در زمستان‌ها معتدل است، دریاچه اوکاناگان هرگز یخ نمی‌زند. به همین دیل می‌توانید در تمام طول سال به دریاچه بروید و از حضور در اطراف آن لذت بسیار ببرید.

    کلونا یک شهر امن است. میزان جرم و جنایت کمتر از میانگین استان است. هزینه املاک و هزینه‌های زندگی در شهر نیز برای استان کمتر از حد متوسط است. ساکنان کلونا از دسترسی آسان به بسیاری از پارک‌های زیبا با مسیرهای پیاده روی سود بسیاری می‌برند. علاوه بر فعالیت‌های تفریحی که در این شهر به وفور وجود دارند، این امکان را دارید از بهترین سیستم بهداشتی، آموزشی و سرگرمی در این شهر بهره مند شوید.

    ویکتوریا

    ویکتوریا

    ویکتوریا پایتخت بریتیش کلمبیا است که در نوک جزیره ونکوور قرار دارد. این شهر جذاب قدیمی‌ترین شهر در غرب کانادا است. شما می‌توانید مکان‌های تاریخی زیادی مانند قدیمی‌ترین محله چینی‌های کانادا را این شهر ببینید که یک حس  فرهنگی خاص را تداعی می‌کند. با بیش از 900 شرکت فناوری مستقر در این شهر، به ویکتوریا لقب «تکتوریا» را داده‌اند زیرا فناوری مهمترین صنعت این شهر است.

    آب و هوای ویکتوریا معتدل است و بارش باران در آن کمتری از ونکوور است. ویکتوریا همچنین به عنوان «شهر باغ» شناخته می‌شود زیرا گل‌های رنگارنگ در تمام طول سال در دشت‌های این شهر شکوفا می‌شوند. ویکتوریا همه مهاجران از فرهنگ‌ها و اقوام مختلف را به خود جذب می‌کند. ساکنان این شهر از استاندارد زندگی بالا و پایین‌ترین مالیات بر دارایی در کل کشور برخوردار هستند. فرصت‌های شغلی زیادی در ادارات دولتی، تجارت و فناوری در ویکتوریا وجود دارند.

    سوری

    سوری دومین شهر بزرگ در بریتیش کلمبیا است که بسیاری از مردمان آسیایی و هندی در آن زندگی می‌کنند. این شهر تنها 23 کیلومتر با مرکز ونکوور فاصله دارد. مسکن در سوری بسیار مقرون به صرفه‌تر از ونکوور است، به همین دلیل بسیاری از مردم به جای ونکوور ترجیح می‌دهند به این شهر مهاجرت کنند. سوری علاوه بر جنگل‌های زیبا و داشتن حدود 600 پارک، مکانی عالی برای گشت و گذار و پیک نیک با خانواده است.

    این شهر به دلیل نزدیکی به ونکوور دارای بازار کار متنوع و پرتقاضایی است. شما می‌توانید قطار هوایی را از ایستگاه دروازه ساری بگیرید و در عرض 35 دقیقه به مرکز شهر ونکوور برسید. از آنجایی که ساری شهر بزرگی است، چندین مرکز خرید، مراکز اجتماعی، بیمارستان‌ها و پارک‌های عمومی در آن وجود دارند. سرمایه گذاری قابل توجهی برای ساخت خانه‌های جدید برای اسکان ساکنان تازه وارد صورت گرفته است.

    نانایمو

    نانایمو

    نانایمو یک شهر ساحلی در ساحل شرقی جزیره ونکوور است. این شهر به عنوان یکی از مطلوب‌ترین مکان‌ها برای زندگی شناخته شده می‌شود زیرا علاوه بر کیفیت بالای زندگی، مهاجران زیادی را از هر رده سنی و از هر نقطه جهان به خود جذب می‌کند. بازار کار پررونق در نانایمو فرصت‌های شغلی مختلفی را در خرده فروشی، حسابداری و املاک ارائه می‌دهد که باعث شده این شهر برای جویندگان کار بسیار جذاب باشد.

    نانایمو برای بازنشستگان و خانواده‌های چند نفره شهری محبوب است زیرا بازار مسکن مقرون به صرفه و مدارس عالی دارد. دانشگاه ونکوور آیلند انتخابی محبوب در بین دانشجویان داخلی و بین المللی است. ساکنان نانایمو می‌توانند از طیف وسیعی از فعالیت‌های اجتماعی از جمله هنری، سرگرمی و ورزشی لذت ببرند. این شهر دارای مغازه‌ها و رستوران‌های فراوان و برخی آثار تاریخی منحصربه فرد است.

    ویسلر

    ویسلر بیشتر به خاطر پیست‌های اسکی معروفش که مردم را از سراسر جهان جذب می‌کند، شناخته شده است. علیرغم اینکه به عنوان یک شهر توریستی شناخته می‌شود، فرصت‌های زیادی برای اقامت و نامیدن این شهر کوچک وجود دارند. ویسلر نه تنها مکانی با فعالیت‌های فراوان در فضای باز است، بلکه مکانی است که در آن خود را عمیقاً با طبیعت در ارتباط خواهید یافت و حتی اگر در میان کوه‌ها قرار داشته باشید، دور از زندگی شهری، ونکوور تنها 2 ساعت با ونکوور فاصله دارد، بنابراین می‌توانید هر زمان که خواستید از آن بازدید کنید تا اقدامات خود را در شهر بزرگ دریافت نمایید.

    برنابی

    برنابی

    برنابی سومین شهر پرجمعیت بریتیش کلمبیا است و تنها 15 دقیقه با ترن هوایی از مرکز شهر ونکوور فاصله دارد. برنابی نام خود را از دریاچه برنابی گرفته است که به افتخار «رابرت برنابی» تاجر، سیاستمدار و کارمند دولتی انگلیسی که در سال 1859 به این منطقه سفر کرد، گرفته است. این شهر بسیار زیباست و تعداد زیادی مسیر، پارک، دریاچه‌های آب شیرین و کوه دارد که گزینه‌های زیادی را جهت فعالیت در فضای باز برای دوستداران طبیعت فراهم می‌کند. برای افرادی که به دنبال تحصیل در کانادا هستند، باید گفت که دو تا از بزرگترین موسسات تحصیلات تکمیلی در استان بریتیش کلمبیا از جمله دانشگاه سیمون فریزر و موسسه فناوری بریتیش کلمبیا در برنابی مستقر هستند.

    ریچموند

    ریچموند یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای استان بریتیش کلمبیا است. ریچموند یک شهر عالی برای زندگی با جمعیت بسیار متنوع است که فرصت‌های شغلی و تحصیلی فراوانی را به ساکنانش ارائه می‌دهد. ریچموند همچنین از شهرهای امن بریتیش کلمبیا محسوب می‌شود که نرخ جرم و جنایت 18 درصد را از کل میانگین استان به خود اختصاص داده است. این شهر همچنین مقرون به صرفه‌تر از برخی شهرهای دیگر بریتیش کلمبیا است زیرا هزینه زندگی 3 درصد کمتر از میانگین استان است.

    ریچموند دارای خدمات بهداشتی عالی با چندین بیمارستان بزرگ است. همچنین سیستم حمل و نقل عمومی بسیار خوبی دارد که باعث شده تا ساکنان بدون استفاده از خودروی شخصی به داخل شهر سفر کنند. فرصت‌های تفریحی زیادی هم در داخل و هم در اطراف شهر وجود دارند. شما می‌توانید از مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری در شهر لذت بسیاری ببرید. ریچموند برای فرهنگ ارزش بالایی قائل است، به طوری که موزه‌ها و گالری‌های زیادی را در خود جای داده است.

    اشکرافت

    اشکرافت

    با وجود اینکه اشکرافت در امتداد رودخانه تامپسون قرار دارد، آب و هوای اشکرافت یکی از خشک‌ترین آب و هوا در کانادا است. تابستان‌ها طولانی و گرم هستند و زمستان‌ها کوتاه می‌باشند و هرگز سردی غیر قابل تحمل نمی شود. در واقع، ساکنان به ندرت مجبور می‌شوند بیل خود را بیرون بیاورند، زیرا به ندرت در اشکرافت برف می‌بارد. این شهر کوچک ذهنیتی بسیار آرام دارد و مکانی عالی برای تشکیل خانواده یا بازنشستگی است.

    کوکیتلام

    کوکیتلام که در قلب مترو ونکوور قرار دارد، یک شهر کم جمعیت که دارای پارک‌های سرسبز، مراکز خرید و رستوران‌های عالی است. علاوه بر بسیاری از فعالیت‌های تفریحی، مدارس فوق العاده‌ای نیز در این شهر وجود دارند که آموزش به زبان فرانسوی را ارائه می‌دهند. مهم نیست که کدام محله را برای نقل مکان انتخاب می‌کنید، مطمئن باشید که با مناظر باشکوه، دسترسی به اقیانوس و کوه‌ها، فرهنگ و تاریخ بسیار غنی و شهروندانی مهربان روبرو خواهید شد.

    پنتیکتون

    پنتیکتون

    پنتیکتون با فاصله یک ساعتی در جنوب ونکوور قرار دارد. درست مانند کلونا، پنتیکتون یکی دیگر از شهرهای آفتابی با 2 هزار ساعت آفتاب در سال است. به دلیل موقعیت جنوبی شهر، دمای هوا حتی در اواسط زمستان به ندرت به زیر صفر می‌رسد. مرکز شهر بسیار پر رونق است و با کافه‌ها و رستوران‌های فراوان و همچنین مراکز خرید مختلف به ساکنانش خدمت رسانی می‌کند. برخی از کافه‌ها و رستوران‌های کوچک که هنرهای محلی را به نمایش می‌گذارند، هنر و فرهنگ پنتیکتون را نشان می دهند.

    افرادی که از زندگی ساحلی لذت می‌برند و می‌خواهند از آفتاب خورشید حداکثر استفاده را ببرند، این امکان را دارند به ساحل اسکاها (Skaha) بروند که یکی از بهترین سواحل جهان است. فرصت‌های شغلی خوبی در حوزه کشاورزی در پنتیکتون وجود دارند. این شهر همچنین مملوء از استارتآپ‌ها و شرکت‌هایی است که فرصت های شغلی مختلف را در حوزه فناوری ارائه می‌دهند.

    لنگفورد

    لنگفورد در جنوب جزیره ونکوور واقع شده است و یکی از سریع‌ترین شهرهای در حال رشد در بریتیش کلمبیا محسوب می‌شود. اطراف لنگفورد را طبیعت احاطه شده است اما تمام امکانات روزمره مورد نیاز مردم را در خود دارد. هزینه‌های زندگی در این شهر حدود 21 درصد کمتر از میانگین کل استان است. قیمت املاک و مستغلات لنگفورد نیز پایین‌تر از حد متوسط است. همین امر باعث شده است تا این شهر به مکانی بسیار جذاب برای خرید ملک تبدیل شود.

    ساکنان لنگفورد می‌توانند از بازارهای کشاورزان خرید کنند و از جشنواره‌ها، فعالیت‌های آبی لذت بسیار ببرند. در حالی که لنگفورد به سرعت در حال رشد است، هنوز هم احساس یک شهر کوچک را تداعی می‌کند. حفاظت از طبیعت یکی از ارکان‌ها مهم این شهر است که دولت توجه بسیاری به آن دارد. بنابراین شما می‌توانید از آب و هوای تمیز، آسمان آبی و طبیعت سرسبز این منطقه نهایت لذت را ببرید. ناگفته نماند، لنگفورد دارای نرخ بیکاری و نرخ جرم و جنایت بسیار پایینی است.

    پورت مودی

    پورت مودی

    پورت مودی مکانی عالی برای زندگی است. این شهر در نزدیکی ونکوور قرار دارد که همین امر باعث محبوبیت پورت مودی در بین کسانی شده است که مایل به کار در شهرهای بزرگ هستند اما در آن شهرها زندگی نمی‌کنند.  پورت مودی خانه 33500 نفر است که ساکنانش از مزایای زندگی در یک جامعه کوچک لذت می‌برند. این شهر یکی از بهترین اسکله‌های ونکوور را دارد. خانه‌های موجود در این شهر مورد توجه زیادی قرار دارند و در نتیجه قیمت خانه‌ها بالاتر از حد متوسط است.

    هزینه‌های زندگی در این شهر 6 درصد کمتر از میانگین استان بریتیش کلمبیا هستند. به همین دلیل می‌توان تعادل خوبی بین درآمد و هزینه‌ها ایجاد کرد. پورت مودی همچنین دارای مناظر طبیعی زیبایی است. مسیرهای زیادی برای کاوش و گشت و گذار در این شهر وجود دارند. این شهر همچنین دارای چهار کارخانه نوشیدنی‌های مخصوص به خود است، بنابراین اگر از نوشیدنی‌های دست ساز لذت می‌برید، در جای مطمئنی زندگی می‌کنید.

    کملوپس

    بر خلاف بسیاری از شهرهای دیگر در این لیست، کملوپس  در منطقه تامپسون-نیکولا واقع شده است. آب و هوای کملوپس با شهرهای ساحلی بریتیش کلمبیا بسیار متفاوت است. آب و هوا این شهر می‌تواند بسیار شدید باشد که شامل تابستان‌های سوزان و زمستان‌های سرد است. کملوپس برای خانواده‌هایی کودکان مدرسه‌ای دارد، انواع مدارس دولتی با بالاترین استاندارد آموزشی را ارائه می‌دهد. کسانی که به دنبال یک مدرسه خصوصی هستند نیز می‌توانند مدارس خصوصی انگلیسی و فرانسوی زبان موجود در شهر را انتخاب کنند.

    کملوپس دارای صحنه اجتماعی و فرهنگی فعال است که برای همه سلیقه‌ها چیزی برای ارائه دارد. کملوپس هر ساله میزبان بسیاری از رویدادهای اجتماعی است و به عنوان «پایتخت مسابقات کانادا» شناخته می‌شود. یکی از جشنواره‌های شناخته شده در این شهر جشنواره فیلم کملوپس است که جشنواره‌ای 10 روزه می‌باشد که در ماه مارس برگزار می‌شود و فیلم‌های محلی و ملی را نمایش می‌دهد.

    کلام آخر

    اگر قصد مهاجرت به بریتیش کلمبیا را دارید، شهرهای لیست شده در این بررسی را نگاهی بیندازید. با این حال، گزینه‌های زیادی در داخل استان وجود دارند، بنابراین بهترین کار این است که در سراسر استان سفر کنید، مکان‌های مختلف را بشناسید و شهر مورد علاقه خود را انتخاب کنید. کیفیت بالای زندگی، فرصت‌های شغلی فراوان و وجود دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی قوی، باعث شده‌اند تا استان بریتیش کلمبیا همیشه در بین بهترین مکان‌های جهان برای زندگی رتبه بندی شود. برای کسب اطلاعت بیشتر در مورد ویزای کانادا و مهاجرت تحصیلی به کانادا با تیم مشاوران ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین شهرهای استان بریتیش کلمبیا کانادا برای زندگی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت