بهترین سایت های کاریابی در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    به لطف اقتصاد قوی و نرخ بیکاری کم، دستمزدها در کانادا از سال 2007 تا به امروز در حدود 24 درصد افزایش یافته‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که کانادا یک بازار کار قوی با انواع و اقسام حوزه‌های شغلی را هم به کانادایی‌ها و هم به مهاجران ارائه می‌دهد؛ اما برای تازه واردان به کانادا یا کسانی که پس از تحصیل در کانادا به دنبال اشتغال بوده، پیدا کردن شغل مناسب ممکن است کمی دشوار باشد. یکی از روش‌های پیدا کردن کار مناسب، استفاده از اینترنت و مراجع آنلاین و معتبر کاریابی می‌باشد. شما می‌توانید با بررسی بهترین سایت‌های کاریابی در کانادا برای خود یک شغل مناسب دست و پا کنید. در این بررسی به معرفی سایت‌های کاریابی در کانادا و مراحل پیدا کردن یک شغل از این طریق می‌پردازیم.

    ایندید (Indeed)

    هم برای کارفرمایان که به دنبال استعدادهای درخشان هستند و هم برای جویندگان کار در کانادا، وب سایت اینید به آدرس Indeed.ca مکانی عالی برای شروع است. این وب سایت با داشتن بیش از 6.4 میلیون بازدید کننده ماهانه و ارائه 10 هزار شغل مختلف در روز، بیشترین بازدید کننده ماهانه و آگاهی‌های شغلی را دارد که به افراد جویای کار و کارفرمایان حق انتخاب بیشتری نسبت به هر وب سایت‌های دیگری می‌دهد.

    افراد جویای کار نه تنها از تعداد زیادی پیشنهادات و انتخاب‌های شغلی بهره‌مند می‌شوند، بلکه می‌توانند از فیلترها و گزینه‌های مختلف برای جستجوی بهتر شغل مورد نظر استفاده کنند.  جویندگان کار همچنین می‌توانند در یک سرویس اطلاع رسانی رایگان ثبت نام کنند تا پیشنهادات شغلی مناسب با نیازهایشان به آدرس ایمیل ارسال شود. همچنین ایندید یک بخش برای اعلام نظرات افراد جویای کار دارد که در آن می‌توان نظر خود را نسبت به کارفرما یا شرکت مربوطه بیان کرد. این ویژگی می‌تواند به شناخت بهتر شرکت کمک کند.

    ایندید با سایر وب سایت‌های کاریابی متفاوت است، زیرا از مدل پرداخت به ازای عملکرد استفاده می‌کند. این ویژگی به کارفرمایان کمک می‌کند تا بتوانند هزینه‌های خود را کنترل کنند. کارفرمایان می‌توانند به صورت رایگان یک آگهی استخدامی را پست کنند یا می‌توانند برای دیده شدن بیشتر آگهی خود پول بپردازند تا در قسمت بالای نتایج جستجو ظاهر شود. همچنین، ایندید دارای پایگاه رزومه است که کارفرمایان با پرداخت پول می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

    کارفرما تنها زمانی پول پرداخت می‌کند که کاربری روی تبلیغش کلیک کند. از آنجایی که ایندید حجم بالایی از تبلیغات را در روز بارگذاری می‌کند، تبلیغاتی که حمایت مالی نمی‌شوند نیز به سرعت دیده می‌شوند، زیرا در لیست نتایج جستجو قرار می‌گیرند. حداقل بودجه پرداخت به ازای هر کلیک 10 دلار کانادا در روز است. کارفرمایان می‌توانند به راحتی آگهی استخدامی خود را ارسال کنند و بودجه خود را به صورت آنلاین مدیریت نمایند.

    ورک پولیس (Workpolis)

    ورک پولیس (Workpolis)

    ورک پولیس با آدرس Workpolis یکی از بهترین سایت‌های کاریابی در کانادا است. آوریل گذشته، گروه هلدینگ استخدامی ژاپنی این پلتفرم را خریداری کرد. هایسایوکی ایدکوبا مدیر عامل ایندید گفت: «ورک پولیس یک برند قابل اعتماد و یک سایت شغلی پیشرو در کانادا برای جویندگان کار و کارفرمایان است.» هدف از خرید این وب سایت گسترش خدمات به خارج از ایالات متحده و ارائه تجربه بهتر برای جویندگان کار در کانادا بود.

    ورک پولیس قابلیت‌های بیشتری را برای افراد جویای کار نسبت به کارفرمایان ارائه می‌دهد. پایگاه داده رزومه به علاوه عملکرد پست شغلی حذف شده است و شرکت قصد دارند تغییرات بیشتری در این پلتفرم ایجاد کنند. ورک پولیس هر ماه بیش از 2.8 میلیون بازدید دارد و دسترسی به بیش از 300 هزار آگهی شغلی از جمله آگهی‌های سایر وب سایت‌ها را ارائه می‌دهد.

    افراد جویای کار می‌توانند جستجوی خود را با استفاده از فیلترهای معمول مربوط به استان، نوع شغل و منبع شغلی (کارفرمای مستقیم یا آژانس کاریابی) فیلتر کنند. جستجوهای شغلی به طور خودکار ذخیره می‌شوند تا کاربران بتوانند در موارد بعدی نیز به آنها دسترسی داشته باشند. بخش وبلاگ این سایت بسیار کاربردی است و مملوء از پادکست‌ها، ویدیوها و مقالات آموزشی (به زبان فرانسوی و انگلیسی) است. افراد جویای کار می‌توانند درخواست خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین و ایمیل به کارفرما ارسال کنند.

    جاب بانک (Job Bank)

    جاب بانک با آدرس Job Bank یک سایت کاریابی دولتی در کانادا است. کاربران می‌توانند به دنبال مشاغل دولتی، کارآموزی، مشاغل دولتی فدرال، دوره‌های آموزشی و سایر فرصت‌های شغلی در طیف گسترده‌ای از زمینه‌های شغلی در بخش خصوصی و دولتی باشند. فیلتر «Employment Groups» به گروه‌های خاصی مانند سالمندان، دانشجویان، معلولان، افراد بومی و اقلیت‌ها کمک می‌کند تا مناسب‌ترین پیشنهادهای شغلی را پیدا کنند.

    جاب بانک دارای سه میلیون بازدید ماهانه و هزاران پیشنهاد شغلی تأیید شده است. رابط کاربردی سایت بسیار کاربرپسند است و محتوای ارزشمند زیادی را در قالب مقالات ارائه می‌دهد. از آنجا که جاب بانک وب سایت رسمی دولت است، اطلاعات زیادی در مورد حقوق، سیاست‌های مهاجرت، مهارت‌ها، زندگی در کانادا، مالیات‌ها و مقررات، بیمه کار، کمک‌های مالی ارائه می‌دهد.

    کارفرمایان می‌توانند به راحتی آگهی‌های استخدامی خود را پست کنند و آنها را در وب‌سایت‌های دیگر نیز توزیع کنند. جاب بانک با ارائه داده‌های بسیار سودمند در مورد روندهای بازار، نکاتی برای استخدام و آموزش، آمار و غیره به مشاغل کمک می‌کند. با این حال، کارفرمایان برای بارگذاری آگهی‌های استخدامی به یک شماره آژانس درآمد کانادایی نیاز دارند. فرآیند درخواست به این صورت که داوطلبان رزومه خود را مستقیماً از طریق ایمیل برای کارفرما ارسال می‌کنند.

    مانستر کانادا (Monster Canada)

    مانستر کانادا (Monster Canada)

    مانستر کانادا با آدرس Monster.ca یکی از وب سایت‌های حرفه‌ای و پیشرو در کاریابی در کانادا و سایر کشورهای جهان است. مانستر کانادا با بیش از دو میلیون بازدید کننده ماهانه و هزاران پیشنهاد شغلی، یکی از بزرگترین سایت‌های کاریابی است که به تمام کانادا خدمات می‌دهد. علاوه بر این، آگهی‌های ارسال شده در این وب سایت در بیش از هزار بُرد شغلی توزیع می‌شود که این امر به کارفرمایان امکان دسترسی به کارجویان با استعداد در هر حوزه شغلی در کانادا را می‌دهد.

    مانستر کانادا همچنین 44 درصد از بازدیدکنندگان ماهانه را از خارج از کانادا جذب سایت کرده است. افراد جویای کار می‌توانند ایمیل خود را در خبرنامه سایت درج کنند تا آگهی‌های شغلی مرتبط را دریافت کنند. فضای لازم برای تبلیغات آگهی به سرعت و به راحتی و به صورت آنلاین خریداری می‌شود. آگهی‌ها در عرض چند دقیقه پس از پر کردن فرم ارسال می‌شوند. همچنین این وب سایت دارای طراحی کاربرپسند و ویژگی‌های متعدد جهت استفاده راحت و سریع برای کاربران است. جویندگان کار همچنین از اعلان‌های خودکار که فرصت‌های شغلی مرتبط را ارسال می‌کند، بهره‌مند خواهند شد.

    گلسدور کانادا (Glassdoor Canada)

    گلسدرو با آدرس Glassdoor یک سایت کاریابی است که هم برای کارفرمایان و هم کارجویان کاربرد دارد. این وب سایت در حدود 4.4 میلیون بازدید ماهانه را به نام خود ثبت کرده است، به این معنی که آگاهی‌های استخدامی در معرض دید بسیاری از افراد جویای کار قرار می‌گیرند. کارجویانی که به دنبال شغل هستند، این امکان را دارند بیش از 3 هزار موقعیت شغلی را تنها در تورنتو جستجو کنند

    افراد جویای کار می‌توانند از اتلاف وقت برای درخواست و مصاحبه با شرکت‌هایی که ترجیح می‌دهند با آنها کار نکنند، جلوگیری نمایند. کارفرمایان می‌توانند از یک پلن آزمایشی رایگان هفت روزه بهره‌مند شوند. بعد از اتمام این پلن باید برای شروع حداقل 199 دلار کانادا پرداخت کنید تا بتوانید آگهی خود را ثبت کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های عالی برای آگهی‌های شغلی، امکان تغییر آگهی است.

    کریر بیلدر (CareerBuilder)

    کریر بیلدر (CareerBuilder)

    تنها دلیلی که Careerbuilder.ca در لیست ما قرار می‌گیرد، ترافیک کم با بیش از 300 هزار بازدید کننده در ماه است. این تعداد بازدیدکننده متناسب با تعداد نسبتاً کم آگهی‌های شغلی است که کمتر از 8 هزار آگهی را شامل می‌شود. کریر بیلدر یک شرکت بین المللی با 20 سال تجربه است. وب سایت این شرکت طراحی بسیار خوبی دارد و رابط کاربری آن هم برای کارفرمایان و هم برای جویندگان کار ساده و راحت است.

    کریر بیلدر دارای ویژگی‌هایی مانند ارسال سریع و آسان موارد شغلی، پایگاه داده رزومه، سیستم‌های ردیابی متقاضیان، فناوری توزیع شغل و حتی بررسی پیشینه و غربالگری کارجویان است. جویندگان کار می‌توانند یک کلمه کلیدی (نام شغل یا شهر) را تایپ کنند و از معیارهای موجود در نوار فیلتر برای جستجوی عمیق‌تر استفاده کنید. هنگامی که شغل رویایی خود را پیدا کردید، کافی است نام و ایمیلتان را وارد کنید و رزومه خود را آپلود نمایید. کریر بیلدر همچنین بخشی را برای مشاغل بین المللی (خارج از کانادا) در نظر گرفته است.

    جاب بوم (Jobboom)

    اگر می‌خواهید مهاجرت به کانادا کرده و در استان کبک کار کنید، جاب بوم وبساتی است که می‌توانید آگهی شغلی خود را با بیش از 550 هزار بازدید ماهانه ارسال کنید. از نظر فنی جاب بوم توانسته همه مشاغل را در سراسر کانادا تبلیغ کند، با این حال حدود 90 درصد از ترافیک و آگهی‌های شغلی این وب سایت از کبک هستند. استفاده از این سایت آسان است و تیم مشاوره جاب بوم در مورد خدمات خود مشاوره سریع و کاربردی را ارائه می‌دهند.

    جاب بوم برای کارفرمایان در مقایسه با برخی از وب سایت‌های دیگر در لیست کمی گران‌تر است، اما ارزش بازدید آن بالاست. یک فرصت شغلی 30 روزه هزار دلار کانادا هزینه دارد و به شما هفت روز تبلیغات بنری در صفحه اصلی، جستجوی  رزومه شغلی، به علاوه اعلان‌های خودکار به ایمیل را ارائه می‌دهد. ارائه درخواست شغلی آسان است و شما نیازی به یک حساب کاربری ندارید. روی هر فرصت شغلی کلیک کنید و رزومه خود را آپلود نمایید. این وب سایت به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی خدمات ارائه می‌دهد، اما اکثر آگهی‌ها به زبان فرانسوی هستند.

    تورنتو جابز (TorontoJobs)

    تورنتو جابز (TorontoJobs)

    برای استخدام در بزرگ‌ترین بازار کار کانادا در تورنتو، Torontojobs.ca یک وب سایت مقرون ‌به ‌صرفه برای شروع کار است. با این حال، این وب سایت برای جویندگان کار بهتر از کارفرمایان است. تورنتو جابز تقریباً 100 هزار آگهی شغلی دارد، اما فقط حدود 5 هزار بازدیدکننده در ماه را جذب سایت خود کرده است. بدین معنا که جویندگان کار حق انتخاب زیاد و رقابت کمی دارند، اما کارفرمایان ممکن است نتوانند گزینه مورد نظر خود را پیدا کنند.

    ورک بی سی (WorkBC)

    برای شرکت‌هایی که شماره آژانس درآمد کانادا (CRA) دارند، ورک بی سی با آدرس workbc.ca که مخصوص استان بریتیش کلمبیا است انتخابی خوبی خواهد بود. این وب سایت رایگان است و با بیش از 300 هزار هزار بازدیدکننده ماه، حجم قابل توجهی از ترافیک را جذب می‌کند. این سایت دارای بیش از 17 هزار آگهی شغلی در حوزه‌های مختلف است، اما بیشتر پیشنهادات شغلی به بخش دولتی مربوط می‌شوند.

    برای شرکت‌های بین المللی که به دنبال جذب استعدادها درخشان از استان بریتیش کلمبیا هستند، اما شماره آژانس درآمد کانادا ندارند، سایت Jobsbc.ca بهترین گزینه خواهد بود. به عنوان یک وب سایت دولتی، ورک بی سی اطلاعات زیادی در مورد قوانین کار، منابع آموزشی و اطلاعات و آمار بازار کار ارائه می‌دهد. برای ارسال درخواست تنها نیاز است که به شرکت‌های مورد نظر خود ایمیل بفرستید.

    جابز (Jobs)

    جابز (Jobs)

    سایت جابز با آدرسJobs.ca  یک پلتفرم اختصاصی برای شغل‌های خاص مانند منابع انسانی، هوانوردی، دارویی و سایر موارد است. این سایت تا حد زیادی بهترین وب سایت برای کارفرمایان است، زیرا می‌توانند استعدادهای درخشان را به راحتی پیدا کنند. ارسال آگهی شغلی از طریق جابز به صورت آنلاین و مقرون به صرفه است.

    قبل از ارسال آگهی، اطلاعاتی مانند مخاطبان هدف مشاغل شغلی، بازدیدکنندگان ماهانه و تفکیک جمعیتی و همچنین درصد بازدیدکنندگان از تبلت، موبایل و دسکتاپ به کارفرمایان ارائه می‌شود. مزیت بزرگ دیگر این است که آگهی‌ها در سطح بین المللی ارسال می‌شوند و محدود به شهر یا استان نیستند. افراد جویای کار می‌توانند به لطف ویژگی‌های جستجو و تفکیک آگهی‌ها بر اساس عنوان شغلی و نام شهر  در زمان خود صرفه جویی کنند.

    کلام آخر

    زمان بسیار خوبی برای جستجوی شغل جدید در کانادا است. با ادامه کمبود نیروی کار در کشور، نامزدهای شغلی به راحتی می‌توانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. دستمزدها در حال افزایش هستند، مزایا بیشتر می‌شوند و افراد جویای کار نسبت به هر زمان دیگری در شرایط خوبی برای ساخت آینده خود هستند. با معرفی بهترین سایت های کاریابی در کانادا، اکنون می‌توانید رزومه خود را تهیه کنید و برای فرصت های شغلی مورد نظرتان درخواست دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین سایت های کاریابی در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (2 پاسخ)
    2024-03-20

    سلام محمد سهیل ولی زاده از کشور افغانستان الان تو کشور ایران زندگی میکنم میخواستم که معلومات بگیرم که چیگونه میتوانم به کشور کانادا سفر کنم برای کار و ادامه تحصیل خیل ممنون

    2024-03-24

    سلام. متاسفانه برای اتباع اقدام نداریم مگر آنکه دارای پاسپورت و یا مدرک تحصیلی از ایران باشید و حداقل هم 2 میلیارد هم تمکن مالی داشته باشید.

    2024-03-14

    I want come to Canada for education and serve and work

    2024-03-24

    سلام. برای مشاوره و ارزیابی رایگان شرایط با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    مشاوره رایگان مهاجرت