بهترین رشته‌های دانشگاه وسترن انتاریو کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه وسترن یک موسسه تحقیقاتی دولتی واقع در شهر لندن و در استان انتاریو کانادا می‌باشد که در سال 1878 تاسیس شد. این دانشگاه در رتبه 114 کیواس (QS) بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. تاکنون چندین برنده جایزه نوبل در دانشگاه وسترن تحصیل کرده‌اند. سالانه نزدیک به 5 هزار دانشجوی بین المللی از 129 کشور در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. دانشجویان بین المللی از اقصی نقاط جهان برای تحصیل در کانادا به دانشگاه وسترن می‌آیند تا از بهترین رشته‌های تحصیلی این دانشگاه مدرک معتبر بگیرند. در این بررسی از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی بهترین رشته‌های دانشگاه وسترن انتاریو کانادا می‌پردازم.

    معرفی بهترین رشته‌های دانشگاه وسترن انتاریو کانادا

    دانشگاه وسترن بیش از 400 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و 160 رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را برای دانشجویان فراهم کرده است. اکثر رشته‌ها تحصیلی در حوزه‌های مختلف توسط دانشگاه وسترن ارائه می‌شوند و دانشجویان تنها باید رشته‌ای که علاقه دارند را به همراه شرایط تحصیل و شهریه بررسی کنند. تمامی رشته‌های در دانشگاه وسترن در بخش‌های مهندسی، پزشکی، هنر، علوم انسانی و اجتماعی اعتبار بالایی دارند، اما برخی رشته‌ها محبوب‌تر هستند و رتبه‌های جهانی دارند. در ادامه به بهترین رشته‌های دانشگاه وسترن انتاریو کانادا اشاره می‌کنیم:

    مهندسی عمران

    دپارتمان مهندسی عمران و محیط زیست مسئول برگزاری دوره‌های کارشناسی، ارشد و دکتری در رشته مهندسی عمران است. این دپارتمان تحت نظر دانشکده مهندسی دانشگاه وسترن فعالیت می‌کند. دانشجویان پس از اتمام سال اول مهندسی می‌توانند رشته مهندسی عمران را انتخاب کنند. در حقیقت، شما برای رشته مهندسی عمران پذیرش می‌گیرید، اما سال اول برای همه رشته‌های مهندسی دانشگاه وسترن از نظر واحدهای درسی مشترک است. این روش تدریس به این دلیل است که شاید دانشجویان علاقه خود را در رشته دیگری پیدا کردند و بتوانند به جای پذیرش دوباره از سال دوم وارد رشته مهندسی مورد علاقه خود شوند.

    دانشجویان در سال سوم تحصیل این فرصت را خواهند داشت تا در گرایش‌های مهندسی سازه، مهندسی محیط زیست یا توسعه بین المللی با مهندسی سازه یا محیط زیست تحصیل کنند. دانشجویان در مهندسی سازه دوره‌هایی را در زمینه‌هایی مانند تئوری و طراحی سازه، طراحی بتن مسلح و پیش تنیده، طراحی فولاد، دینامیک سازه، طراحی اجزا محدود و ساختمان‌های بلند، مکانیک خاک، تجارت، اخلاق مهندسی، توسعه پایدار و حقوق می‌گذرانند. دانشجویان گرایش محیط زیست تاثیر جامعه بر محیط زیست را آموزش می‌بینند. آنها راه حل‌هایی را برای مشکلات زیست محیطی از جمله سازگاری با اثرات تغییرات آب و هوایی، احیای محیط‌های آلوده و مدیریت افزایش تقاضا برای آب پاک ارائه می‌دهند.

    گرایش توسعه بین المللی با مهندسی سازه یا محیط زیست به دانشجویان کمک می‌کند با مسائل پیچیده اجتماعی، زیست محیطی، سیاسی و اقتصادی مرتبط با جوامع کانادایی و کشورهای در حال توسعه آشنا شوند. دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری نیز می‌توانند در مهندسی سازه، مهندسی محیط زیست و مهندسی ژئوتکنیک تحصیل کنند. دوره دکتری در مهندسی عمران (PhD) یک مدرک مبتنی بر پایان نامه است. این برنامه به متقاضیانی ارائه می‌شود که مدرک کارشناسی ارشد در یک رشته مرتبط دارند. دانشجویان واجد شرایط دکتری 1 هزار دلار به عنوان کمک هزینه برای کاهش شهریه دریافت می‌کنند تا بتوانند در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند.

    رشته دندانپزشکی

    دانشکده پزشکی و دندانپزشکی Schulich در دانشگاه وسترن دوره‌های تحصیلی بسیاری قوی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. رشته دندانپزشکی را باید یکی از بهترین رشته‌های دانشگاه وسترن انتاریو کانادا در نظر گرفت. دوره‌های دندانپزشکی شامل دکتری چهار ساله جراحی دندان (DDS)، کارشناسی ارشد ارتودنسی سه ساله که هر سال سه دانشجو می‌پذیرد و دوره شش ساله جراحی دهان و فک و صورت (OMFS) است که هر سال تنها یک دانشجو را می‌پذیرد. دوره OMFS یک برنامه ترکیبی کارشناسی ارشد علوم، جراحی دهان و فک و صورت است. دانشجویان با دریافت هر سه مدرک باید در آزمون تخصصی شرکت کنند تا صلاحیت لازم را برای ورود به بازار کار به دست آورند.

    دکتری جراحی دندان (DDS) دانش و مهارت‌های لازم برای ورود به تمرین عمومی، پیگیری آموزش‌های تخصصی یا شروع مشاغل آکادمیک را در اختیار فارغ التحصیلان قرار می‌دهد. کلینیک شبیه سازی پیش بالینی دانشگاه Schulich این فرصت را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا تکنیک‌ها و روش‌های بالینی را فرا بگیرند. دو سال پایانی این دوره از نظر بالینی فشرده است و به دانشجویان یک تجربه بالینی گسترده کسب می‌کنند که بر رویکرد جامع و بیمار محور جهت مراقبت از سلامت دهان تاکید دارد. ثبت نام در این دوره محدود بوده و پذیرش رقابتی است. به طور کلی به دانشجویان امکانات پیشرفته آزمایشگاهی ارائه می‌شود تا بتوانند در حوزه‌های تخصصی دندانپزشکی قوی‌ترین آموزش را کسب کنند.

    رشته زمین شناسی

    رشته زمین شناسی در دپارتمان علوم زمین دانشگاه وسترن برگزار می‌شود. این دپارتمان توانسته تحقیقات آکادمیک و کاربردی پیشرفته‌ای را با مربیگری قوی و تدریس در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه دهد. رشته زمین شناسی فرآیندهایی را مورد مطالعه قرار می‌دهد که ویژگی‌های سطح زمین، ساختار داخلی و ترکیبات آن را شکل می‌دهد. دانشجویان علاقه مند به رشته زمین شناسی مهارت‌های تئوری را با آزمایشگاهی دریافت می‌کنند. این رویکرد گسترده‌تری را به دانشجویان برای مقابله با چالش‌های نوظهور در توسعه مسئولانه منابع جدید و کاهش خطرات طبیعی مانند زلزله، آتشفشان‌ها و رانش زمین ارائه می‌دهد.

    دپارتمان علوم زمین امکانات آزمایشگاهی قوی دارد. دانشجویان در کنار اساتید به تجزیه و تحلیل‌های آزمایشگاهی روی نمونه‌های زمین شناسی و مجموعه داده‌های ژئوفیزیک می‌پردازند. آزمایشگاه‌های دانشگاه وسترن امکانات پیشرفته‌ای مانند تاسیسات ایزوتوپ‌های فلزی پایدار و ردیابی که در آن میکروسکوپ‌های الکترونی و پراش اشعه ایکس وجود دارند تا تجهیزات قابل حمل برای استفاده در زمین شناسی را شامل می‌شود. دانشجویان با مجموعه وسیعی از نمونه‌ سنگ‌های معدنی و بزرگترین مجموعه شهاب سنگ‌ها آشنا می‌شوند که در بین دانشگاه‌های کانادا بسیار منحصر به فرد هستند. فارغ التحصیلان رشته زمین شناسی دانشگاه وسترن تقاضای زیادی در بازار کار دارند.

    رشته روانشناسی

    رشته روانشناسی

    روانشناسی یکی از بهترین رشته‌های دانشگاه وسترن انتاریو کانادا است. روانشناسی در دانشگاه وسترن انتاریو سابقه طولانی دارد. سوابق نشان می‌دهند که دروسی که امروزه آن را روانشناسی می‌نامیم برای اولین بار در سال 1898 در وسترن تدریس شد. روانشناسی در سال 1948 از فلسفه به عنوان یک دپارتمان مستقل جدا شد. اکنون دوره‌های تحصیلی در این رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دپارتمان روانشناسی برگزار می‌شود. متقاضیانی که در رشته روانشناسی تحصیل می‌کنند در مورد عملکرد مغز، رشد شناختی، تعامل اجتماعی، نحوه رفتار انسان، آسیب شناسی روانی و بسیاری از حوزه‌های روانی دیگر مهارت کسب می‌کنند.

    دانشجویان دوره کارشناسی با مباحث پایه در روناشناسی آشنا می‌شوند. سپس در تحصیلات تکمیلی در گرایش‌های «علوم بالینی و آسیب شناسی روانی»، «علوم شناختی، رشدی و مغز»، «روانشناسی صنعتی و سازمانی» و «روانشناسی اجتماعی، شخصیتی و رشدی» تخصص بیشتری کسب می‌کنند. به طور کلی، دپارتمان روانشناسی دانشگاه وسترن بر جنبه‌های نظری و تحقیقاتی رفتار انسان از کودکی تا بزرگسالی و کودکان تاکید دارد. واحدهای درسی بالینی نیز به دانشجویان ارائه می‌شود تا آنها درک قوی‌تری از دنیای واقعی به دست آورند. همکاری با کلینیک‌ها و بیمارستان توسط دانشگاه وسترن کمکی برای تجربه کارآموزی برای دانشجویان در هر مقاطع تحصیلی است. تحصیل یا اشتغال در رشته روانشناسی از جمله گزینه‌های محبوب برای مهاجرت به کانادا است و آن هم به دلیل رونق بسیار بالای بازار کار و موقعیت‌های شغلی آن.

    رشته مهندسی شیمی

    همانطور که قبل‌تر بیان کردیم، دانشجویان رشته مهندسی در سال اول به صورت مشترک تحصیل می‌کنند. سپس در سال دوم رشته اصلی مهندسی را انتخاب می‌کنند. شما می‌توانید در رشته مهندسی شیمی از سال دوم تحصیل کنید. مهندسی شیمی به تنهایی سه گرایش از جمله مهندسی شیمی عمومی و مهندسی بیوشیمی و محیط زیست و مدارک دوگانه تقسیم می‌شود. مهندسی شیمی عمومی به فرآیندها و کاربردهای مهندسی شیمی سنتی اشاره دارد. هدف این برنامه ترکیب و ادغام اصول اساسی مهندسی شیمی و بیوشیمی برای طراحی فرآیندهای تجاری و گیاهانی است که محصولات مصرفی را هم مقرون به صرفه و هم سازگار با محیط زیست می‌سازند.

    مهندسی بیوشیمی و محیط زیست شامل دوره‌هایی در مبانی مهندسی شیمی و مهندسی بیوشیمی و محیط زیست است که منجر به تعامل هم افزایی بین هر سه این حوزه‌ها می‌شود. دانشجویان در مورد انرژی‌های تجدید پذیر، انرژی زیستی و سوخت‌های زیستی، بیوتکنولوژی و کنترل آلودگی محیط زیست آموزش می‌بینند. مدرک دوگانه به معنای ترکیب مهندسی شیمی با رشته‌های دیگر از جمله موسیقی، علوم اجتماعی یا هنر و علوم انسانی هستند. برای مثال، مهندسی شیمی و بازرگانی و مهندسی شیمی و حقوق از مدارک دوگانه بسیار محبوب دانشگاه وسترن به حساب می‌آیند. دپارتمان مهندسی شیمی مسئول ارائه دوره‌های تحصیلی در مقاطع مختلف است. این دپارتمان بر آخرین پیشرفت‌ها در صنعت مانند تکنیک‌های فرآوری نفت و گاز، علوم و فنآوری‌های احتراق و فرآوری مواد معدنی و شیمیایی تمرکز دارد.

    رشته انسان شناسی

    رشته انسان شناسی

    رشته انسان شناسی یکی از بهترین رشته‌های دانشگاه وسترن انتاریو کانادا است. دپارتمان انسان شناسی مسئول ارائه دوره‌های تحصیلی در این رشته در همه مقاطع است. دوره‌های سال اول انسان شناسی در مقطع کارشناسی دانشجویان را با هر چهار حوزه اصلی تحقیقاتی این رشته از جمله انسان شناسی زیستی، باستان شناسی، انسان شناسی اجتماعی فرهنگی و انسان شناسی زبانی آشنا می‌کند. این دوره‌ها به معرفی مفاهیم اساسی در مطالعه انسان شناسی اجتماعی فرهنگی و زبانی می‌پردازند تا رفتار انسان، زیست شناسی و جامعه (هم در گذشته و هم در حال حاضر) را در منظری بین فرهنگی بررسی کند.

    دوره‌های تحصیلات تکمیلی در انسان شناسی در دانشگاه وسترن مبتنی بر چهار رویکرد است که انسان شناسی فرهنگی اجتماعی، باستان شناسی، انسان شناسی زیستی و انسان شناسی زبانی است. این دپارتمان سه رشته تحقیقاتی در سطح کارشناسی ارشد و دو رشته در سطح دکتری را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، دانشجویان تشویق می‌شوند در دوره‌های کارآموزی و تحقیقاتی نیز شرکت کنند تا بتوانند درک جامعی از حوزه‌های مردم شناسی داشته باشند. یکی از ویژگی‌های مهم دپارتمان انسان شناسی در وسترن، تأکید بر مشارکت اجتماعی در زمینه‌های یادگیری و تحقیق است. دانشگاه ارتباط مستقیمی با جوامع محلی دارد تا دانشجویان را به کارهای میدانی و عملی تشویق کند.

    رشته حقوق

    دوره‌های تحصیلی در رشته حقوق دانشگاه وسترن در دانشکده حقوق برگزار می‌شوند. دوره‌های کارشناسی که با مدرک JD (Juris Doctor of Law) ارائه می‌شوند که یک دوره چهار ساله محسوب می‌شود. این مدرک صلاحیت لازم برای ورود به کار به حقوقدان را می‌دهد. برنامه درسی سال اول این دوره بر موضوعات اساسی و مهارت‌های تحقیق حقوقی، نوشتن و وکالت تمرکز دارد. دانشجویان در سال‌های بالاتر از طریق طیف وسیعی از دوره‌های پیشرفته، فرصت‌های بالینی و تجربی، سمینارهای تحقیقاتی و آموزش‌های حمایتی بر مهارت‌های خود می‌افزایند. در طی سال‌های بالاتر، دانشجویان ملزم به گذراندن حقوق اداری، آیین دادرسی مدنی و حقوق شرکت هستند.

    دانشکده حقوق وسترن انواع دوره‌های تحصیلی در کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. دیپلم کارشناسی ارشد در حقوق معدن، امور مالی و پایداری (GDip)، کارشناسی ارشد حقوق (LLM) و کارشناسی ارشد حقوق (MSL) از دوره‌های ارشد محسوب می‌شوند. یکی از اهداف اولیه این دوره‌ها، آماده سازی دانش پژوهان برای تبدیل شدن به محققان و اساتید برای تدریس در دانشگاه‌هاست. فارغ التحصیلان دوره‌های تحصیلات تکمیلی برای کار در بخش خصوصی، دولتی یا سازمان‌های غیردولتی مختلف کانادایی و بین المللی مورد تقاضا هستند. مدت عادی برنامه دکتری برای دانشجویان تمام وقت چهار سال است.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    انتخاب بهترین رشته‌های دانشگاه وسترن انتاریو کانادا می‌تواند راه را برای موفقیت در آینده باز کند. این دانشگاه در بین برترین موسسات علمی کانادا قرار دارد و دوره‌های تحصیلی بسیاری قوی را در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهد. مهم است که رشته تحصیلی مورد نظر خود را براساس علاقه، مقدار شهریه، امکانات آموزشی و بازار کار آینده انتخاب کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین رشته‌های دانشگاه وسترن انتاریو کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت