بررسی رشته Real Estate در کانادا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کانادا به عنوان یکی از کشورهای با بیشترین آمار پذیرش مهاجر در هر سال، بسیار به گسترش شهرسازی، پروژه‌های عمرانی و همچنین املاک و مستغلات اهمیت می‌دهد؛ چرا که با توجه به نسبت نیاز و تقاضا از خود شهروندان کانادا و از طرفی حضور و افزایش چشمگیر مهاجران در شهرهای اصلی و بزرگ این کشور و همچنین شهرهای کوچک‌تر و استان‌های دیگری که اخیرا از نظر مهاجرت طرفدار پیدا کرده، بنابراین نیاز به ساخت و ساز گسترده املاک و مستغلات در سراسر کشور، استان‌ها و شهرهای بزرگ و کوچک احساس می‌گردد. بنابراین به پشتوانه‌ی این قضیه، وجود کارشناسان رشته تجارت املاک و مستغلات یا همان Real Estate و همچنین رشته‌های مربوطه به آن به شدت در این کشور نیاز داشته و بنابراین تحصیل در کانادا و در رشته‌ی تحصیلی مورد بحث برای متقاضی دارای آینده تحصیلی و علمی و همچنین شغلی و حرفه‌ای بسیار درخشانی خواهد داشت. ما در این مقاله به بررسی رشته Real Estate و بازار کار آن در کانادا می‌پردازیم.

    تحصیل در رشته مشاور املاک در کانادا

    تحصیل در رشته مشاور املاک در کانادا

    رشته مشاوره املاک و مدیریت دارایی‌ها از جمله رشته‌های تخصصی زیر شاخه علوم اقتصادی و کسب و کار است. در این رشته به دانشجویان روش‌های مدیریت، اداره و فروش املاک متعلق به یک شخص حقیقی یا حقوقی، نحوه فروش سازماندهی شده و یکپارچه، پیدا کردن مشتریان بالقوه برای خرید یا اجاره ملک، مدیریت مستاجرین فعلی و اجرای تعهدات به موقع آن‌ها آموزش داده می‌شود. همچنین دانشجویان این رشته دانش عمیقی را از نگهداری از املاک و پیشرفت کارکردی و زیبایی شناختی ساختمان‌ها کسب می‌کنند. این رشته که یکی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در کانادا به شمار آمده، دارای چهار حوزه اصلی است: 

    1. بازاریابی و جنبه‌های مالی
    2. مستاجر و اشغال
    3. تسهیلات ملک
    4. مدیریت و ریسک‌های اقتصادی

    و پس از اتمام دوره مد نظر در دانشگاه یا کالج و اخذ مدرک تحصیلی، فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در بنگاه‌ها و شرکت‌های مشاوره املاک، شرکت‌های آنالیز سرمایه گذاری ملک، شرکت‌های مدیریت دارایی و انجمن‌های مدیریتی و ده‌ها پوزیشن شغلی متنوع دیگر مشغول به کار شوند.

    شرایط تحصیل در رشته مشاور املاک در کانادا

    شرایط تحصیل در رشته مشاور املاک در کانادا

    آموزش‌های ارائه شده در دوره‌های مربوط به کسب و کار، بازاریابی و علوم اقتصادی املاک و مستغلات حول محور رشته‌ای تخصصی حسابداری، امور مالی، مدیریت تجارت و مدیریت استراتژیک است و بنابراین داشتن علاقه، استعداد و نمرات خوب در دروس اشاره شده از اولین شروط تحصیل در رشته مذکور می‌باشد. همچنین متقاضیان مهاجرت به کانادا و تحصیل در این رشته می‌بایست مدرک زبانی معتبر مانند آیلتس یا تافل را داشته و ارائه دهند. حداقل نمره آیلتس مورد قبول برای ورود به رشته املاک (کسب و کار و مشاوره املاک) در مراکز تحصیلی کانادا آیلتس حداقل 6.5 به بالا و یا معادل تافل 79 الی 93 به بالا است.

    رشته مشاوره املاک عموما در سه دوره کالج، کارشناسی و کارشناسی ارشد در کانادا ارائه می‌گردد اما دوره‌های کارشناسی ارشد و زیرشاخه‌ای از رشته MBA تحت عنوان کسب و کار املاک بیشتر رایج و محبوب است. همچنین دوره‌های دیپلم برای این رشته تحصیلی و مهارت عمدتا در کالج‌‌های این کشور ارائه می‌شوند که دوره‌های دیپلم و اخذ certificate بیشتر مناسب افرادی بوده که مایل هستند با مدت کوتاه‌تری تحصیل، هرچه زودتر مهارت‌های لازم و تا حد امکان نزدیک به عملی را فرا گرفته و به سرعت، جذب بازار کار شوند. مدت زمان تحصیل در رشته مشاوره املاک در کانادا بستگی به دوره و مقطع و همچنین مرکز آموزشی و محل تحصیل دارد. برای مثال دانشگاه یورک برای مقطع کارشناسی ارشد این رشته، دو دوره‌ی 16 و 20 ماه در نظر گرفته است که یعنی چیزی در حدود یک سال و نیم. یا برای مثالی دیگر، دانشگاه بریتیش کلمبیا برای این رشته یک دوره کارشناسی ارائه داده که همانند دیگر دوره‌های این مقطع حدود 4 سال به طول می‌انجامد. دوره‌های دیپلم کالج هم 4 ترم تحصیلی یا همان حدود 2 سال را برای تحصیل در این رشته را در نظر گرفته‌اند. 

    هزینه تحصیل رشته املاک در کانادا

    با توجه به اینکه این رشته در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه شده و همچنین با توجه به اینکه شاخه‌های مختلفی مرتبط با املاک و مستغلات و در ترکیب با رشته‌های مدیریتی و کسب و کار و تجارت وجود داشته و همچنین شهریه تحصیلی هر دانشگاه یا مرکز آموزش با دیگری متفاوت بوده، بنابراین نمی‌توان عدد ثابتی را به عنوان شهریه رشته‌های املاک در کانادا ارائه داد اما با توجه به این گستردگی و تنوع‌ها، شهریه حدودی برای تحصیل رشته املاک در کانادا بین 15 تا حتی بیش از 40 هزار دلار کانادا در سال می‌تواند باشد.

    بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته املاک در کانادا

    بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته املاک در کانادا

    بهترین کالج‌ها و دانشگاه‌های برای تحصیل مشاوره املاک در کانادا عبارتند از:
    • دانشگاه کلگری
    • دانشگاه بریتیش کلمبیا
    • دانشگاه یورک
    • دانشگاه واترلو
    • دانشگاه تورنتو
    • دانشگاه متروپولیتن تورنتو
    • دانشگاه گوئلف
    • دانشگاه کوئینز

    و برای دوره‌های کالج هم 2 کالج زیر برای رشته‌ی مورد بحث برتری دارند:

    • کالج سنکا
    • کالج دورهام

    آینده شغلی رشته املاک در کانادا

    آینده شغلی رشته املاک در کانادا

    پس از اتمام دوره دانشگاه یا کالج و اخذ مدرک تحصیلی، فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در بنگاه‌ها و شرکت‌های مشاوره املاک، شرکت‌های آنالیز سرمایه گذاری ملک، شرکت‌های مدیریت دارایی و انجمن‌های مدیریتی و ده‌ها پوزیشن شغلی متنوع دیگر مشغول به کار شوند. همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کرده‌‌ایم، در کانادا با توجه به سطح نیاز و تقاضا از شهروندان کانادا و از طرفی به دلیل حضور و افزایش چشمگیر مهاجران در شهرها و استان‌های مختلف این کشور، بنابراین نیاز به ساخت و ساز گسترده املاک و مستغلات در سراسر کشور و به دنباله‌ی آن کارشناسان و متخصصین امور مشاوره و کسب و کار املاک و مستغلات به وفور احساس می‌گردد. بنابراین دانشجویان با تحصیل در رشته‌های مرتبط با املاک و مستغلات و تخصص‌های کسب و کار و تجارت، مشاوره، بازاریابی، تحلیل داده‌ها، آمارهای اسکانی و... به یقین آینده شغلی روشنی از بابت رضایت شغلی، میزان حقوق و درآمد و مزایای شغلی خواهند داشت.

    متوسط درآمد فارغ‌التحصیلان و متخصصین رشته املاک

    متوسط درآمد فارغ‌التحصیلان و متخصصین رشته املاک و مستغلات در کانادا بسته به میزان تحصیلات و همچنین تخصص مد نظر، پوزیشن شغلی، شهری که شخص در آن اشتغال دارد و... می‌تواند رنج متفاوتی بین 70 تا 130 هزار دلار در سال را داشته باشد که درآمد 100 هزار دلار در سال به طور متوسط به ویژه در شهرهای بزرگتر بیشتر رایج بوده و درآمد 80 هزار دلار هم در شهرهایی کمی کوچکتر اما با بازار خوب در زمینه املاک و مستغلات نیز رایج است.

    سوالات متداول بررسی رشته Real Estate در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (4 پاسخ)
    2023-12-08

    عرض سلام و احترام من متاهل هستم ۴۵ ساله مدرک کاردانی گردشگری از دانشگاه علمی کاربردی دارم و سطح زبان فرانسه من تقریبا b1 هست و در حال حاضر مشاور املاک هستم میتونم برای رشته یا دوره مشاور املاک ادامه تحصیل بدم؟

    2023-12-12

    سلام. اگه که سابقه کارتون با مدرک تحصیلی مرتبط باشه میتونین اقدام کنین

    2022-03-24

    آیا میشه از ایران برای دانشگاه رییل استیت پذیرش گرفت و رفت کانادا؟ مدرک زبان دارم فقط هزینه دانشگاه رو بفرمایید و پیش شرط ورود به دانشگاه از ایران

    2022-03-26

    سلام. مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 و معدل خوب حداقل 15 یا کمه کمش 14 و همچنین شهریه سالانه 25 هزار دلار و حداقل 11 هزار دلار هم سالانه به عنوان هزینه زندگی از جمله عمومی ترین پیش شرط ها برای تحصیل در کانادا هستن

    2021-11-10

    سلام، درآمد مشاور املاک در تورنتو چقدر است (لطفا جواب بدید ممنون )

    2021-11-13

    سلام. بطور متوسط سالیانه 69 هزار دلار پس از کسر مالیات، البته شروع درآمد به عنوان تازه کار در کانادا رو (منظور در صورت نداشتن سابقه کار) حدود 58 هزار دلار در سال در نظر بگیرید.

    2021-08-18

    بادرود من قصد ادامه تحصیل در رشته مشاور مهاجرتی را دارم لطفا در این زمینه منو راهنمائی فرماید. متشکرم

    2021-09-13

    سلام. نیاز به مدرک آیلتس عموما بالای 6.5 برای کارشناسی ارشد دارید و میتونید تماس بگیرید و شرایط کاملتون رو بگید تا مشاوران ما دقیق راهنماییتون کنن

    مشاوره رایگان مهاجرت