اولویت‌های جدید مهاجرتی کانادا اعلام می‌شود
  • نویسنده: زهرا قمی
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهاجرت به عنوان رکنی اساسی در اقتصاد و جامعه کانادا باقی می‌ماند. این موضوع در دستورالعمل جدید الحاقی نخست‌وزیر کانادا، جاستین ترودو، به وزیر مهاجرت، مارکو مندیچیو اشاره شده است. نامه‌های الحاقی نخست وزیر که دربردارنده سیاست‌ها و خط‌مشی گذاری‌های اصلی کانادا هستند، جزء مهم‌ترین اسناد مهاجرتی این کشور به شمار می‌آیند. در واقع نخست‌وزیر از طریق این نامه‌های ابلاغی به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا اعلام می‌کند که قصد دارد چه اهدافی در طول مدت ریاستش در این حوزه دنبال شوند و یا در اولویت قرار بگیرند. دستورالعمل‌هایی اجرایی مسائل مهمی چون اولویت‌های مهاجرتی کانادا، برنامه‌های جدید مورد نیازی که باید توسط اداره مهاجرت ایجاد شوند و بهبود زمان بررسی پرونده‌های مهاجرتی را در بر می‌گیرند. جدیدترین دستورالعمل اجرایی تنها مدتی پس از ارائه برنامه مهاجرتی 2021-2023 کانادا که بر طبق آن این کشور قرار است بیشترین میزان مهاجر را در طول تاریخ خود در طی سال‌های آینده بپذیرد، اعلام شد. این دستورالعمل مواردی را که سابقا در دستورالعمل ماه دسامبر مطرح شده بود، تکمیل می‌کند. به دلیل آغاز به کار پارلمان جدید در ماه سپتامبر و مسائل تازه ناشی از بحران کرونا، ارائه یک دستورالعمل اجرایی جدید از طرف نخست‌وزیر، ضرورت پیدا می‌کرد. مهم‌ترین اولویت‌های مطرح‌شده در دستورالعمل اجرایی جدید عبارتند از:

    -استقبال از مهاجرین جدید در راستای حمایت از رشد و احیای اقتصادی کانادا در دوران پساکرونا از طریق توسعه برنامه‌های مهاجرتی و حمایت از پناهجویان، گسترش مسیرهای مهاجرت کاری، تقویت مسیرهای مهاجرت خانوادگی و پایلوت‌های منطقه‌ای.

    -فراهم آوردن اسباب لازم برای اخذ اقامت دائم کارکنان حوزه بهداشت در مشاغل مراقبت‌های بلند مدت خانگی، مراکز درمانی یا دیگر خدمات ضروری در هنگام بحران کرونا.

    -ادامه همکاری مسئولانه و دلسوزانه با اعضای کابینه به منظور حفظ بهداشت و سلامت شهروندان کانادایی از طریق کنترل راه‌های ورودی کانادا.

    -شناسایی روش‌های جدید اخذ اقامت دائم برای نیروی کار موقت خارجی.

    -همکاری با وزارت اشتغال، توسعه نیروی کار و ناتوانی‌های جسمانی به منظور حفاظت از افراد آسیب‌پذیر نسبت به کرونا و تامین نیروی کار مورد نیاز برای جبران کمبودهای حوزه کشاورزی و فرآوری محصولات غذایی.

    -ادامه همکاری با استان‌ها و مناطق کانادا برای تامین حمایت‌های مربوط به برنامه‌های اسکان تازه‌واردان از جمله برگزاری دوره‌های آموزش زبان فرانسوی.

    دستورالعمل اجرایی جدید شامل هیچ رویداد غیرقابل پیشبینی نبوده و تنها اهداف دولت کانادا را در طول مدت ریاست خود پررنگ می‌سازد. زمینه اصلی این نامه تاکید بر استفاده از حداکثر توان موجود در پیگیری سیاست‌های مهاجرتی کانادا در طول بحران کروناست تا از توانایی‌ها و استعدادهای تازه‌واردان در جهت احیای اقتصادی کانادا در دوران پساکرونا استفاده گردد.

    سوالات متداول اولویت‌های جدید مهاجرتی کانادا اعلام می‌شود

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ