افزایش پذیرش مهاجر در استان نیوفاندلند و لابرادور 2024
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    طبق آنچه که اعلام گردیده است، نیوفاندلند و لابرادور شرقی‌ترین استان کانادا که یکی از مقاصد محبوب برای ، مهاجرت تحصیلی ، مهاجرت کاری و زندگی می‌باشد قرار است که در سال جاری و سال‌های آتی تعداد مهاجران بیشتری را پذیرا باشد.

    در هفته جاری، ماركو مينديسينو سیاست‌مدار لیبرال سابق که از سال 2019 به سمت وزارت امور مهاجرت، شهروندی و پناهندگی دولت کانادا منصوب گردیده، اعلام نموده که توافق برنامه مهاجرتی دولت فدرال برای استان نیوفاندلند و لابرادور را به مدت یک‌سال دیگر تمدید نمود. این بیانیه با موافقت اندرو فیوری نخست وزیر استان نیوفاندلند و لابرادور در تاریخ 12 آگوست 2021 منتشر شد. هنگامی که برنامه مهاجرتی استان نیوفاندلند و لابرادور از سال 2016 به جدیت مورد پیگیری قرار گرفت، بنا به دریافت بازخورد مثبت از پذیرش مهاجر و چند فرهنگی شدن استان، برنامه مذکور قرار است که تا ماه جولای سال 2022 تمدید گردد.

    کلیه استان‌های کانادا با سازمان مهاجرتی کانادا (IRCC) برای پوشش موضوعات و برنامه‌های مربوط با مهاجرت در نواحی تعریف شده خود هر استان توافق دارند. این توافق‌ها قوانین و پارامترهای ارتباط سازمان مهاجرتی کانادا با هر استان را مشخص می‌کند و نقش‌ها و مسئولیت‌های محول شده به هر بخش را تعریف می‌کند. در این راستا "گری بایرن" وزیر امور مهاجرتی استان نیوفاندلند و لابرادور اظهار داشت که تمدید برنامه مهاجرتی، به این استان زمان خواهد داد تا در مورد توافق‌ها و قوانین جدیدی در راستا پذیرش و اسکان تعداد بیشتر مهاجر در هر سال مذاکراتی انجام دهند. ایشان اظهار داشتند که: "ما به افراد مهاجر جدیدی نیاز داریم که استان نیوفاندلند و لابرادور را به عنوان مقصد انتخاب نمایند و به ویژه به عنوان نیروی کار در جامعه استقبال کننده ما با تنوع فرهنگی بالا، اسکان داده شوند".

    وی در ادامه بعدا نیز در خبر ویدیویی منتشر شده از سوی سازمان مهاجرت کانادا اظهار نمود که: " تمدید توافق مهاجرت استان نیوفاندلند و لابرادور به ما اجازه خواهد داد تا درباره قوانین و شرایط جدید رایزنی نماییم تا به پروسه کاری‌مان با همکاری شرکای فدرالی در این استان با اهداف بلند پروازمان سرعت ببخشیم، تا حدی که پذیرش مهاجر تا سال 2026 میلادی، به تعداد بیش از 5100 نفر در سال برسد." با اعلام این خبر، در عین حال همکاری استان با دولت فدرال تحت قوانین سابق نیز همچنان ادامه خواهد داشت تا نوآوری‌های مد نظر در امور مهاجرت و چند فرهنگی سازی استان که خیلی وقت است آغاز شده است، به سرانجام برسد.

    از جمله این نوآوری‌ها این است که از بین 4 استان شرقی کانادا در جوار اقیانوس اطلس که به آن‌ها استان‌های اطلسی هم می‌گویند و استان نیوفاندلند و لابرادور هم جز آن‌ها محسوب می‌گردد، در دهه‌های قبل دچار مشکلاتی در زمینه حفظ و نگهداری مهاجران داشته‌اند در حالی که تغییرات جدید در برنامه، زمینه را برای برنامه پذیرش و اسکان مهاجران که از آن تحت عنوان برنامه مهاجرتی اطلس (AIP) یاد می‌کنیم، فراهم می‌نماید. AIP یک برنامه مهاجرتی فدرال بوده که پروسه استخدام در مشاغل برای کارفرمایان 4 استان یاد شده که با مشکل نیروی کار در موقعیت‌های شغلی مورد نظر مواجه هستند را تسهیل می‌نماید.

    برنامه AIP که از سال 2017 آغاز گردیده، به مناطق مد نظر برای جذب و نگهداری استعدادهای مهاجر کمک نموده تا جایی که طبق گزارشی از ماه مه 2021، این برنامه بیش از 9200 پیشنهاد شغلی را در بخش‌های تولیدی و بخش مراقبت‌های پزشکی ایجاد کرده است. از بین بیش از 8000 مهاجر جدید به این 4 استان، بررسی شده که بیش از 90 درصد آن‌ها همچنان در همان مناطقی که در ابتدا مقیم شده‌اند، ترجیح می‌دهند که همچنان اقامت داشته باشند. این موفقیت در برنامه AIP آن را تبدیل به یک برنامه مهاجرتی دائمی تا پایان سال 2022 می‌نماید.

    از طریق هر دو برنامه AIP و برنامه مهاجرتی استانی (PNP)، استان نیوفاندلند و لابرادور تا به اینجای سال تعداد 275 نیروی استخدامی جدید و 300 عضو خانواده‌ی همراه مهاجران را پذیرفته است. همچنین این استان از نزدیک به 400 نفر برای اشتغال در حوزه‌ی مراقبت‌های پزشکی و اعطای اقامت دائم به آنان دعوت نموده است. همچنین در هفته آتی استان نیوفاندلند و لابرادور قرار است از افراد بیشتری برای کار در بخش‌های تکنولوژی و بخش پرورش آبزیان دعوت به کار نماید. کلیه این اقدامات در جهت منافع خود استان بوده و همیشه امر مهاجرت در استان نیوفاندلند و لابرادور و در کل کشور کانادا ثابت کرده که ورود افراد مهاجر، استان‌ها را به اهدافشان در راستا موارد اقتصادی و اشتغال، جبران کمبود جمعیت و ایجاد تنوع فرهنگی می‌رساند.

    سوالات متداول افزایش پذیرش مهاجر در استان نیوفاندلند و لابرادور 2024

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ