اعطای 300 هزار شهروندی کانادا به مهاجران تا اپریل 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) در طی یادداشتی اهدافی را برای تعداد شهروندان جدید که کانادا برای سال مالی 2022 تا 2023 از آنها استقبال می‌کند، مشخص کرده است. این یادداشت که توسط بخش عملیات، برنامه ریزی و عملکرد IRCC برای یک مقام ارشد تهیه شده است، توصیه می‌کند که اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در مجموع 285 هزار درخواست و 300 هزار شهروند جدید را تا 31 مارس 2023 پردازش کند.

    بررسی درخواستی که پس از آن تایید یا رد شده یا به عنوان ناقص علامت گذاری شده است. هدف شهروندی به این معناست که 300 هزار متقاضی تایید شده باید سوگند شهروندی را به صورت حضوری یا مجازی بپذیرند. این مقدار افزایش قابل توجهی نسبت به سال مالی 2021 تا 2022 است و حتی از اهداف پیش از همه گیری 2019 تا 2020 فراتر رفته است، زمانی که 253 هزار درخواست شهروندی برای مهاجرت به کانادا بررسی شدند.

    در سال‌های 2021 تا 2022، اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا موفق شد از 217 هزار شهروند جدید استقبال کند. تا کنون در سال مالی 2022 تا 2023، کانادا پذیرای 116 هزار شهروند جدید بوده و به خوبی در مسیر رسیدن به هدف خودش قرار دارد. در مقایسه، در مدت مشابه در سال 2021، در کانادا فقط 35 هزار نفر سوگند یاد کرده‌اند. این یادداشت همچنین چالش‌های موجود در رسیدگی به درخواست‌ها و همچنین حصول اطمینان از اینکه تمام تصمیمات مثبت می‌توانند سوگند شهروندی را در یک بازه زمانی معقول بگیرند، تشریح می‌کند.

    دور شدن IRCC از برنامه‌های کاغذی

    دور شدن IRCC از برنامه‌های کاغذی

    در مارس 2020، اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا به دلیل شروع همه‌ گیری کووید-19 قادر به پردازش بیشتر برنامه‌ها نبود. بدین دلیل که فقط قادر به پردازش برنامه‌های کاغذی بود که به یک مکان مرکزی پست می‌شد. از آنجایی که تمام رویدادهای حضوری نیز لغو شدند، این بدان معنا بود که اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا قادر به انجام مصاحبه با نامزدها نبود و امکان سوگند در مراسم شهروندی وجود نداشت.

    این محدودیت‌ها برای برخی از متقاضیان منجر به تغییر به سمت دیجیتالی کردن فرآیند درخواست شهروندی از نوامبر 2020 شد. این موضوع به همه کسانی که بالای 18 سال درخواست می‌کنند گسترش یافته است. با این حال، اگرچه ممکن است این روند برای متقاضیان جدید ساده‌تر شود اما تعداد زیادی از برنامه‌های به صورت کاغذی باقی مانده‌اند.

    این یادداشت توصیه می‌کند که اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا تمرکز بر برنامه‌های قدیمی‌تر کاغذی را حفظ کند و در عین حال فضا را برای اولویت ‌بندی تعداد کمی از برنامه‌های دیجیتال برای جلوگیری از رشد عقب ماندگی ایجاد نماید. در سال 2021، اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا از بین 245 هزار تصمیم هدف گذاری شده، 5 هزار برنامه کاربردی دیجیتال برای سال مالی را هدف داشت. از آنجایی که اکنون تعداد بیشتری از برنامه‌های کاربردی به صورت دیجیتال هستند، این گزارش می‌گوید که برای سال مالی 2022 تا 2023 باید تعداد برنامه‌های دیجیتالی پردازش شده افزایش یابند.

    زمان پردازش بیش از 20 ماه

    زمان پردازش بیش از 20 ماه

    زمان پردازش در گزارش بعدی که در ماه می‌منتشر شد 27 ماه بود. این یادداشت می‌گوید که افزایش درخواست‌های آنلاین علاوه بر انبوه برنامه‌های کاغذی مورد انتظار است. تا ژوئن گذشته، 413 هزار درخواست در فهرست موجودی کمک مالی وجود داشتند. اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا می‌گوید گام‌هایی را در جهت پاکسازی عقب ماندگی‌ها و پردازش 80 درصد از همه برنامه‌های جدید در چارچوب استانداردهای خدمات برداشته است. برای انجام این کار، بیش از هزار کارمند جدید استخدام شده‌اند تا برنامه‌هایی را برای جهت تعیین وضعیت درخواست شهروندی سرعت ببخشند. علاوه بر این، افراد زیر 18 سال واجد شرایط درخواست شهروندی آنلاین تا پایان سال خواهند بود.

    دریافت مشاوره از گروه مهاجرتی ادب

    گروه مهاجرتی ادب ویزا با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه فعالیت مهاجرتی و اعزام دانشجو به ثمر رساندن پرونده‌های مهاجرت تحصیلی و همچنین فعالیت در این زمینه به صورت تخصصی و با داشتن یک تیم از کارشناسان تخصصی برای مشخص سازی مسیر مهاجرتی شما و همچنین یک کادر مجرب اجرایی جهت اجرای پرونده، در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند فعالیت دارد که باید گفت فعالیت تخصصی و تمرکز بیشتر مجموعه مهاجرت و اخذ ویزا در زمینه تحصیل در کانادا و تحصیل در استرالیا است. برای مشاوره و کسب اطلاعات درباره مقاصد ذکر شده در زمینه مهاجرت تحصیلی و اخذ مشاوره رایگان، رزرو وقت مشاوره تخصصی یا اقدام برای تشکیل یک پرونده قوی مهاجرتی می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در تماس باشید: 0217140011

    سوالات متداول اعطای 300 هزار شهروندی کانادا به مهاجران تا اپریل 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت