آشنایی کامل با فرهنگ مردم کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در کانادا و استرالیا و انتخاب دانشگاه، بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیست با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کانادا کشوری وسیع با تفاوت‌های فرهنگی قابل توجه است. این کشور در سال 1867 استقلال پیدا کرد و در سال 1982 روابط استعماری خود را با بریتانیا قطع کرد. با این حال، کانادا پیوندهای خود را با سلطنت انگلیس به عنوان عضوی از کشورهای مشترک المنافع حفظ کرده است. کانادا کشوری با ملیت دوگانه (فرانسه کانادایی و کانادا انگلیسی) است که ریشه در تسخیر مستعمره فرانسه توسط بریتانیا در اطراف کبک و انتاریو در سال 1760 دارد. این میراث دوگانه بر مسائل سیاسی، اجتماعی و به ویژه فرهنگی این کشور تسلط داشته‌اند. در این بررسی در مورد فرهنگ مردم کانادا برای آشنایی بیشتر با این کشور به ویژه برای متقاضیان مهاجرت به کانادا صحبت می‌کنیم.

    طبقه بندی اجتماعی در کانادا

    طبقه بندی اجتماعی در کانادا

    کانادا نظر جغرافیایی وسیع است و تفاوت‌های منطقه‌ای بسیار زیاد از جمله تنوع قومیتی دارد که حس منسجم تقسیم بندی اجتماعی را پیچیده می‌کند. در استان‌های مرکزی، توسعه اقتصادی و ثروت در درآمدهای بالاتر و برابری طبقاتی بیشتر منعکس می‌شوند.

    در استان‌های روستایی، متوسط ​​درآمد اغلب تا 25 درصد کمتر از میانگین ملی است و تعداد مشاغل کم دستمزد و کم مهارت، بیشتر است که این باعث ایجاد شکاف طبقاتی می‌شود. در این مناطق، تقسیم طبقاتی با شریط تحصیلی کم منعکس شده است و بسیاری از مردم در این مناطق، ادامه تحصیل را قبل از اتمام دوره متوسطه ترک می‌کنند.

    در حالی که هیچ محدودیتی در رابطه با جنسیت در محل کار وجود ندارد، برابری جنسیتی در کانادا وجود دارد اما هنوز هم مردان تسلط بیشتری دز حوزه‌های شغلی دارند. این مهم را می‌توان به عنوان مثال در صنعت مراقبت‌های بهداشتی مثال زد که در آن مردان تمایل دارند در مقام‌های برتر پیشتاز باشند. در حرفه پزشکی معمولا مردان تسلط بیشتری دارند، در حالی که زنان در نقش‌های پرستاری و پرورشی استخدام می‌شوند.

    هم مرد و هم زن هر دو می‌توانند در زندگی سیاسی شرکت کنند و با وضعیت مساوی وارد حکومت شوند. با این حال، این در توازن جنسیتی سیاسی کلی منعکس نمی‌شود. با این حال، نقش مردان و زنان در خانه به طور قابل توجهی در چند دهه گذشته تغییر کرده است و مردان بیشتری در مراقبت از کودکان و کارهای خانه سهیم شده‌اند.

    فرهنگ اجتماعی در کانادا

    فرهنگ اجتماعی در کانادا

    طبق قانون، کودکان باید از سن شش تا شانزده سالگی در مدرسه آموزش ببینند. تحصیل در خانه برای کودکان جایز است، اگرچه این امر باید مطابق با دستورالعمل‌های دولتی باشد. به طور سنتی مراقبت از نوزاد عمدتاً به عهده مادر در خانواده است اما با ورود زنان بیشتر به محیط کار، ارائه خدمات مراقبت روزانه از نوزادان افزایش یافته است. در کانادا کودکان زیر دوازده سال را نمی‌توان به جرم متهم کرد، اگرچه والدین می‌توانند از نظر مالی مسئول رفتار آنها باشند. با افزایش تنوع قومیتی، زمینه‌های زیادی از فرزندپروری وجود دارند که برای بحث‌هایی مانند ازدواج، ختنه و تحصیلات مذهبی وارد تریبون سیاسی و تصمیم گیری دولتی می‌شوند.

    فرهنگ غذا در کانادا

    فرهنگ غذا در کانادا

    کانادا دارای میراث غنی کشاورزی و دامداری در تولید مواد غذایی و محصولات حیوانی است. به طور سنتی اکثر خانواده‌ها سه وعده غذایی در روز دارند که این شامل صبحانه، ناهار و وعده اصلی شام است. کانادا دارای جمعیت قومی بزرگ و متنوعی است که در سراسر کشور پراکنده شده، بنابراین تنوع قابل توجهی از وعده‌های غذایی و غذاهای سنتی وجود دارند.

    غذاهای محبوب در کانادایی‌ها شامل موارد زیر است:

    • پوتین که از کبک تهیه می‌شود و شامل سیب زمینی سرخ کرده و پنیر با سس قهوه‌ای است.
    • بیکن پیمیل کانادایی که از گوشت خوک تهیه می‌شود و در آرد ذرت نمک زده، ترکیب شده است.
    • شربت افرا نیز همراه با دونات، تارت کره و پنکیک مورد علاقه، وعده بسیار خوبی است.

    آداب کارد و چنگال روی میز عموماً با دیگر جاهای دنیا مشابه است، یعنی چنگال را در دست چپ و چاقو را در سمت راست هنگام غذا خوردن نگه دارید. قلاب‌های چنگال باید رو به پایین باشند. صبر کنید تا صندلی شما نشان داده شود. تا زمانی که صاحب خانه شروع به خوردن نکرد، نباید دیگران غذای خود را شروع کنند. در موقعیت‌های رسمی، میزبان اولین نان تست را می‌دهد. یک مهمان محترم باید نان تست را بعداً در وعده غذایی برگرداند.

    هنر و علوم انسانی کانادا

    هنر و علوم انسانی کانادا

    هیچ استاندارد مشخصی برای سنت ادبی در کانادا وجود ندارد زیرا ریشه‌های بریتانیایی آن به ادبیات انگلیسی متمایل است. با این حال، بسیاری از نویسندگان شناخته شده بین المللی در کانادا هستند که معروف‌ترین آنها شامل مانند مارگارت آتوود (کتاب سرگذشت ندیمه) و رابرت مونش (کتاب برای همیشه دوستت دارم) است. تعدادی گالری هنری با بودجه دولتی در اکثر استان‌ها وجود دارند و کانادا در همه رسانه‌ها هنرمندانی را پرورش داده است. همچنین گالری‌ها و تعاونی‌های کوچک‌تر متعددی نیز وجود دارند که از هنرمندان جدید حمایت می‌کنند.

    در هنرهای نمایشی، کانادا تئاترهای زیادی در سراسر کشور دارد. به خصوص در شهرهای بزرگ‌تر، ماهیت تئاتر از موزیکال گرفته تا شرکت‌های کوچک اجتماعی متفاوت است. چندین شرکت متخصص در ادبیات انگلیسی از جمله جشنواره شکسپیر استراتفورد و جشنواره شاو وجود دارند که به صورت سالانه برگزار می‌شوند و مقر آن در انتاریو است.

    آداب و رسوم مردم کانادا

    آداب و رسوم مردم کانادا

    در کبک معمولاً مانند فرانسه، مردم روی هر گونه یک بار بوسه می‌زنند. کانادایی‌ها قدردان ادب هستند و از دیگران انتظار دارند که رفتار مناسب را برای هر موقعیتی رعایت کنند. در موارد شغلی و هنگام ورود و خروج با همه در جلسه دست می‌دهند. هنگام دست دادن، تماس چشمی خود را حفظ می‌کنند. مردان ممکن است دست خود را به سوی بانو دراز کنند، بدون اینکه منتظر بمانند که او ابتدا دست خود را دراز کند.

    به دلیل منطقه گرایی و تنوع فرهنگی، مشخص کردن ویژگی ملی از نظر ارتباطات در کانادا دشوار است. با این حال، برخی از سبک‌های ارتباطی اساسی وجود دارند که در سراسر کشور نسبتاً استاندارد هستند. به عنوان مثال، کارکنان خدمات تجاری معمولا مودب، راحت و تا حدودی غیر رسمی هستند.

    به طور کلی، ارتباطات نسبتا غیرمستقیم است و شاید منعکس کننده ادغام گرایش‌های آمریکای شمالی و بریتانیا باشد. اگرچه اکثر کانادایی‌ها می‌توانند در صورت لزوم آشکارا نسبت به موضوعی مخالفت کنند اما ترجیح می‌دهند این کار را با درایت و دیپلماسی انجام دهند. سبک ارتباطی‌شان اساساً عملگرا و متکی بر عقل سلیم است. اگر اهل فرهنگی هستید که در آن ارتباطات بسیار مستقیم هستند، ممکن است بخواهید رفتار و لحن خود را آرام کنید تا تهدیدآمیز به نظر نرسید.

    سبک‌های ارتباطی بین بخش‌های انگلیسی زبان و فرانسه زبان کشور بسیار متفاوت هستند. فرانکوفون‌ها عموماً غیرمستقیم‌تر از انگلیسی‌ها هستند. آنها همچنین تمایل دارند که از آنگلوفون‌ها سرزنده‌تر باشند. آنگلوفون‌ها معمولا حرف شخصی که در حال صحبت است را قطع نمی‌کنند. آنها این را بی‌ادبی می‌دانند که نگذارند فردی قبل از ورود به بحث فکر خود را کامل کند. فرانکوفون‌ها بیشتر احتمال دارد سخن دیگری را قطع کنند.

    کانادایی‌ها بیشتر با کلمات گفتاری ارتباط برقرار می‌کنند تا عبارات غیر کلامی! عبارات غیرکلامی فقط برای تأکید بر پیام یا بخشی از سبک ارتباط شخصی یک فرد استفاده می‌شوند. کانادایی‌ها فضای شخصی خود را دوست دارند و ترجیح می‌دهند هنگام صحبت با کسی در کنار هم باشند. کانادایی‌ها از بحث در مورد زندگی شخصی خود با همکاران تجاری‌شان خودداری می‌کنند. آنها از مردم انتظار دارند که به شیوه‌ای صریح صحبت کنند و بتوانند ادعاهای خود را با مثال‌ها اثبات نمایند. کانادایی‌ها ادعاهای اغراق آمیزی نمی‌کنند. این ویژگی‌ها در همه جای کانادا به چشم می‌خورد؛ برای مثال شخصی که برای تحصیل در کانادا به این کشور آمده، موارد ذکر شده را در کلیه محیط‌های دانشگاهی و بین دانشجویان خواهد دید.

    هدیه دادن در فرهنگ کانادایی

    هدیه دادن در فرهنگ کانادایی

    به طور کلی، کانادایی‌ها برای تولد و کریسمس هدیه می‌دهند. اگر برای شام به خانه کسی دعوت شده‌اید، یک جعبه شکلات خوب، گل یا یک بطری نوشیدنی به شما هدیه داده می‌شود. در کبک، ارسال گل قبل از مهمانی شام، پروتکل صحیحی است. نیلوفرهای سفید را هدیه ندهید زیرا در مراسم تدفین استفاده می‌شوند. پول نقد یا پول را به عنوان هدیه ندهید. هدایا معمولاً هنگام دریافت باز می‌شوند.

    انعام دادن در کانادا مرسوم و مورد انتظار است. انعام دادن 15 تا 20 درصد صورتحساب به کارکنان منتظر در رستوران‌ها و اعمال انعام 10 درصدی برای اکثر ارائه دهندگان خدمات دیگر (مانند آرایشگاه‌ها، رانندگان تاکسی، نوکرها و سایر) معمول می‌باشد. کانادا را با آمریکا اشتباه نگیرید! بهتر است بحث در مورد جدایی طلبی کبک، سیاست یا مذهب را شروع نکنید. بحث در مورد رابطه جنسی در کانادا می‌تواند ناپسند و بی‌ادبانه تلقی شود، بنابراین باید از این موضوع اجتناب شود.

    فرهنگ کسب و کار در کانادا

    فرهنگ کسب و کار در کانادا

    اگرچه فرهنگ کسب ‌و کار می‌تواند در مناطق مختلف کانادا متفاوت باشد اما رفتارهای کاری نیز معمولاً متقابل هستند. وقت شناسی مهم است و هر موضوعی که ممکن است  پیش بیاید را باید فوراً با همتای تجاری در میان گذاشته شود. شناخت شرکتی که با آن تجارت می‌کنید و درک اخلاق اساسی آنها، ضروری است. لباس‌های اداری ممکن است در مناطق مختلف متفاوت باشند و برخی از آنها نسبت به سایرین کمتر رسمی هستند. تا زمانی که برای استفاده از نام کوچک دعوت نشدید، از آقا یا خانم استفاده کنید.

    کانادایی‌ها جلسات را با کمترین صحبت‌های کوچک شروع می‌کنند، اگرچه باید انتظار داشت که چند دقیقه را صرف تبادل چیزهای خوشایند و مواردی از این دست کنید. در کبک، ممکن است زمان بیشتری برای ایجاد رابطه صرف شود. جلسات عموماً به خوبی سازماندهی شده و بر اساس برنامه زمانی انجام می‌شوند. آنها تمایل دارند غیر رسمی و آرام باشند، حتی اگر موضوعات مورد بحث جدی شوند. هنگام ملاقات با انگلیسی ‌زبان‌ها، جلسات ممکن است دموکراتیک ‌تر به نظر برسند زیرا همه شرکت ‌کنندگان درگیر بوده و مشارکت می‌کنند.

    جلسات با فرانسوی‌ها به دلیل احترام بیشتر به سلسله مراتب و موقعیت، ممکن است بیشتر حول محور ارشدترین شرکت ‌کنندگان باشند. جلسات در شرکت‌های کانادایی برای بررسی پیشنهادات، برنامه‌ریزی، طوفان فکری و برقراری ارتباط تصمیمات استفاده می‌شوند. شرکت کنندگان به طور کلی سطوح و تجربیات مختلفی را نشان می‌دهند و انتظار می‌رود همه نظرات خود را بیان کنند.

    زبان مردم در کانادا

    زبان مردم در کانادا

    زبان‌های رسمی که در کانادا صحبت می‌شوند، انگلیسی و فرانسوی هستند، اگرچه تعداد انگلیسی زبان‌های آن بسیار بیشتر از فرانسوی است. بیش از 60 زبان بومی در سراسر کشور صحبت می‌شوند. زبان‌های کانادا به شرح زیر تخمین شده شده‌اند:

    • انگلیسی 58.7 درصد
    • فرانسوی 22 درصد
    • پنجابی 1.4 درصد
    • ایتالیایی 1.3 درصد
    • اسپانیایی 1.3 درصد
    • آلمانی 1.3 درصد
    • کانتونی 1.2 درصد
    • تاگالوگ 1.2 درصد
    • عربی. 1.1 درصد
    • 10.5 درصد دیگر زبان‌ها

    کلام آخر

    کانادا دارای دموکراسی پارلمانی و سیستم فدرال است. این سیستم یک سلطنت مشروطه است، به این معنی که ملکه الیزابت رئیس دولت است، اگرچه اختیارات او در دولت محدود می‌باشد و او فقط یک چهره برجسته محسوب می‌شود. با این حال، فضای سیاسی در کانادا خللی در زندگی مردم ایجاد نمی‌کند و دولت تصمیمات خوبی برای شهروندان می‌گیرد. به ویژه این تصمیمات برای مهاجران نیز بسیار سودمند است. پس اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، با تیم مشاوره گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل بفرمایید.

    سوالات متداول آشنایی کامل با فرهنگ مردم کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2022-03-09

    بسیار عالی ممنونم از شما

    2022-03-12

    ممنون از همراهی شما

    مشاوره رایگان مهاجرت