شهرهای ارزان استرالیا برای زندگی 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    در حالی که مهاجرت به استرالیا به طور دائم به دلیل مجموعه الزامات نسبتاً سختی که برای مهاجران دارند، ممکن است برای برخی چالش برانگیز باشد. یکی از این چالش‌ها، اثبات مالی و برآورده کردن هزینه‌های زندگی در استرالیا است. به همین دلیل، ما در این بررسی به شهرهای ارزان استرالیا برای زندگی نگاه می‌اندازیم و بهترین گزینه‌ها را برای افرادی معرفی می‌کنیم که می‌خواهند بین کیفیت زندگی بالا و شرایط مقرون ‌به ‌صرفه تعادل برقرار کنند.

    هزینه زندگی در شهرهای مختلف استرالیا

    هزینه زندگی در شهرهای مختلف استرالیا

    شهرهایی که ما در جدول زیر انتخاب کردیم، شامل تمام 15 منطقه شهری بزرگ استرالیا به استثنای ولونگونگ و تاونزویل است که اطلاعات کافی برای آن‌ها وجود نداشت. ارقامی که در جدول زیر آورده شده‌اند، برآورد هزینه‌های ماهانه مواد غذایی، اجاره مسکن و سایر موارد هستند. این ارقام فقط به عنوان یک راهنما برای شما در نظر گرفته شده‌اند زیرا موقعیت و سبک زندگی افراد با یکدیگر متفاوت است. همچنین، هزینه‌های بیمه درمانی در این ارقام لحاظ نشده‌اند و بسته به سن شما و سایر عوامل متفاوت خواهند بود.

    شهر

    هزینه تخمینی زندگی (ماهانه به دلار استرالیا)

    سیدنی

    2528

    کانبرا

    2375

    نیوکاسل

    2375

    ملبورن

    2325

    گلد کوست

    2300

    بریزبن

    2300

    داروین

    2200

    پرث

    2175

    هوبارت

    2175

    سان شاین کوست

    2175

    جیلونگ

    2175

    کنز

    2125

    آدلاید

    2100

     

    شما به وضوح می‌توانید مشاهده کنید که سیدنی گران‌ترین شهر استرالیا است. در عین حال ملبورن مکانی بسیار مقرون‌ به‌ صرفه‌تر برای زندگی است و گزینه‌ای عالی برای هر مهاجری است که به دنبال متعادل کردن کیفیت زندگی با هزینه‌های جاری است.

    5 تا از شهرهای ارزان استرالیا برای زندگی

    5 تا از شهرهای ارزان استرالیا برای زندگی

    واضح است که بسته به شرایط هر فردی، برای برآورده کردن هزینه‌های زندگی برای هر شهری تفاوت‌های زیادی وجود خواهد داشت. برای مثال، برای کسانی که در مرکز شهر زندگی می‌کنند، بدون شک هزینه‌های زندگی به ویژه مسکن و اجاره بطور واضحی بیشتر از حومه شهر است. همچنین سبک زندگی نیز تاثیر چشمگیری در هزینه‌های شخص در هر شهری که می‌خواهد باشد، دارد. برای مثال شما اگر به رفتن به رستوران‌ها و مراکز سرگرمی علاقه دارید، باید هزینه جداگانه‌ای را برای این کارها کنار بگذارید. یا اگر اهل ورزش باشید، هزینه اشتراک ماهانه باشگاه، کرایه زمین بازی، دوچرخه و... نیاز خواهید داشت و چندین و چند مثال دیگر در این راستا؛ اما خلاصه منظور ما آن است که ما تفاوت‌های کلی و برآورد هزینه‌ها را برای یک سبک زندگی عادی را بیان کرده و از جزئیات و اینکه هر شخص چه خرج‌هایی انجام می‌دهد صرف نظر می‌کنیم. با این تفاسیرحال بیاییم به سراغ معرفی ارزان‌ترین شهرهای استرالیا که در کنار ارزانی، زندگی با کیفیت را ارائه داده و دارای بزرگی، جمعیت، رفاه، تفریحات، فرصت‌های شغلی و... خوبی هستند می‌رویم:

    1- آدلاید (Adelaide)

    1- آدلاید (Adelaide)

    استرالیا کشور گرانی است اما هزینه‌های زندگی از شهر به شهری متفاوت خواهد بود. با این حال، اگر مقرون به صرفه بودن اولویت اصلی شما است، آدلاید احتمالاً بهترین گزینه است. طبق تحقیقات انجام شده، آدلاید ارزان‌ترین شهر استرالیا است. در حالی که ممکن است مردم به آدلاید به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در استرالیا نگاه نکنند اما هنوز هم این شهر ویژگی‌های جذابی دارد. همچنین شهر آدلاید از جمله شهرهای دوستدار دانشجو و یکی از گزینه‌های مناسب برای تحصیل در استرالیا می‌یاشد.

    آدلاید با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر، پنجمین شهر بزرگ استرالیا است، بنابراین می‌توانید طعم زندگی در شهرهای بزرگ را بچشید و از شلوغی سیدنی و ملبورن در امان خواهید بود. منطقه شهری آدلاید تقریباً 100 کیلومتر در امتداد سواحل استرالیای جنوبی امتداد دارد و تقریباً بدون توجه به جایی که برای زندگی انتخاب می‌کنید، خیلی از ساحل دور نخواهید بود. آدلاید تابستان‌های طولانی و خشک با میانگین دمای بیش از 22 درجه سانتیگراد را برای هفت ماه از سال بین اکتبر و آوریل تجربه می‌کند. مرطوب‌ترین و خنک‌ترین ماه‌ها ژوئن، جولای و آگوست هستند.

    • هزینه‌های تخمینی زندگی در آدلاید:، 2100 دلار در ماه

    2- کنز (Cairns)

    2- کنز (Cairns)

    در 2500 کیلومتری شمال آدلاید، شهر کنز در شمال کوئینزلند قرار دارد. کنز یک مقصد محبوب مسافرتی است که بیشتر به دلیل دروازه‌ای برای ورود به دیوار مرجانی معروف جهان شناخته می‌شود. این شهر یک مقصد عالی برای کسانی است که سبک زندگی در فضای باز را ترجیح می‌دهند و از زندگی در یک شهر بزرگ بیزار هستند. کرنز یک شهر ساحلی با حدود 150 هزار نفر جمعیت است که توسط جنگل‌های بارانی انبوه و سواحل دریای مرجان احاطه شده است.

    واضح است که کنز شهری عالی برای هر کسی است که از غواصی لذت می‌برد و به لطف محبوبیت زیادش در بین مسافران سایر نقاط جهان، فضایی آرام با حال و هوای بین المللی دارد. آب و هوای کنز با شهرهای جنوب کشور بسیار متفاوت است. کنز یک مکان گرمسیری است که در آن فصل باران‌های موسمی از اواخر نوامبر تا مه ادامه دارد که اغلب با شدت زیادی همراه است. دماها در طول سال به گرمی تمایل دارد اما ماه جولای خنک ‌ترین ماه است. همچنین، بالاترین میانگین دما در طول روز بیش از 26 درجه سانتی‌‌گراد است.

    • هزینه‌های تخمینی زندگی در کنز: 2125 دلار در ماه

    3- پرث (Perth)

    3- پرث (Perth)

    در سراسر غرب کشور، شهر پرث یکی دیگر از بهترین شهرهای ارزان استرالیا برای زندگی است. پرث مانند بسیاری از شهرهای استرالیا، در سواحل شنی قرار دارد که در سراسر حومه‌های وسیع آن گسترده شده است. این شهر مرکز اصلی هنر و فرهنگ استرالیا است و مملوء از انواع تئاترهای سالنی و شهری، گالری‌های هنری و موسیقی پر جنب و جوش است.

    نقطه ضعف اصلی پرث، منزوی بودن آن است. به عنوان تنها شهر واقعی در ایالت وسیع استرالیای غربی، از هر جای مهم دیگر استرالیا فاصله زیادی دارد و حدود چهار ساعت طول می‌کشد تا به کلان شهرهای بزرگ ساحل شرقی مانند سیدنی و بریزبن برسید. این شهر دارای آب و هوای مشخصی است. زمستان‌ها معتدل هستند و حتی در سردترین دوره سال از ژوئن تا آگوست، دمای هوا از 20 درجه سانتی ‌گراد تجاوز نمی‌کند. دسامبر تا مارس ماه‌های گرم سال هستند و با میانگین حداکثر دمای حدود 30 درجه سانتیگراد، دارای آفتاب زیاد و بارندگی بسیار کم است.

    • هزینه‌های تخمینی زندگی در پرث: 2200 دلار در ماه

    4- سان شاین کوست (Sunshine Coast)

    4- سان شاین کوست (Sunshine Coast)

    یکی دیگر از شهرهای ارزان استرالیا برای زندگی، سان شاین کوست است که در امتداد خط ساحلی کوئینزلند به طول 60 کیلومتر، درست در شمال بریزبن واقع شده است. این مکان دارای بیش از 300 هزار نفر جمعیت است که نهمین منطقه شهری بزرگ استرالیا محسوب می‌شود. سان شاین کوست هر ساله حدود 10 برابر بیشتر از سال قبل، تعداد گردشگران زیادی را با جاذبه‌های معروفی مانند باغ وحش استیو ایروین و یک پارک دریایی زیر آب جذب خود می‌کند.

    سان شاین کوست با ترکیبی از آب و هوای گرم و سواحل فراوان و همچنین هزینه‌های کم زندگی، مقصد بسیار محبوبی برای افرادی است که به استرالیا مهاجرت می‌کنند. همانطور که از نامش انتظار می‌رود، سان شاین کوست دارای آب و هوای آفتابی است اما در طول سال روزهای بارانی زیادی را به خود می‌بیند.

    میزان بارندگی سالانه در این شهر بیشتر از سیدنی و تقریباً دو برابر میزان بارندگی در پرث است. با این حال، تغییرات فصلی کمتری در این منطقه وجود دارند و روزهای شدید گرما یا باران‌های سیل آسا در تمام دوازده ماه سال سان شاین کوست به ندرت دیده می‌شود. همچنین، دمای متوسط این منطقه ​​بین 20 تا 30 درجه سانتی‌گراد است.

    • هزینه‌های تخمینی زندگی در سان شاین کوست: 2175 دلار در ماه

    5- جیلانگ (Geelong)

    5- جیلانگ (Geelong)

    در نهایت، به جیلانگ در ایالت ویکتوریا می‌رویم که به ندرت اولین مقصد برای افرادی است که به استرالیا مهاجرت می‌کنند اما این شهر می‌تواند گزینه خوبی برای هر کسانی باشد که به دنبال زندگی در مکانی کوچک و ارزان هستند. جیلانگ دومین شهر قدیمی استرالیا محسوب می‌شود. این شهر تنها یک ساعت با قلب ملبورن فاصله دارد و شما می‌توانید از مزایای زندگی در مکانی کوچک‌‌تر با تمام جاذبه‌های یک شهر بزرگ لذت ببرید. اسکله زیبا و البته سواحل متعدد جیلانگ، این مقصد مهاجرتی را به مکانی مطلوب تبدیل کرده است.

    نسبت به سایر قسمت‌های استرالیا، ایالت ویکتوریا آب و هوای خنک‌‌تری دارد. جیلانگ شهری چهار فصل محسوب می‌شود و که بسیار شبیه به آب و هوای کشورهای جنوب اروپا است. دما در ماه‌های زمستان در جیلونگ به زیر صفر می‌رسد، اما این امر نادر است. از دسامبر تا مارس معمولاً می‌توانید هوای گرم با میانگین دمای بین 22 تا 25 درجه سانتی‌گراد را نیز تجربه کنید.

    • هزینه‌های تخمینی زندگی در جیلانگ: 2175 دلار در ماه

    کلام آخر

    شهرهای ارزان استرالیا برای زندگی را در بالا معرفی کردیم اما باید به یک نکته مهم توجه کنید و آن اینکه تفاوت هزینه‌های زندگی در آدلاید و ملبورن به اندازه 225 دلار در ماه است. این تفاوت هزینه نشان می‌دهد که قیمت‌ها در اکثر شهرهای استرالیا تقریباً به هم نزدیک هستند. اگر شغل خوبی پیدا کرده‌اید یا تحصیلات خوبی دارید، باز هم می‌توانید برای شهرهایی مانند ملبورن، بریزبن و گلد کوست اقدام کنید. به طور کلی، هر شهر در استرالیا دارای امکانات خوب زندگی، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و فرصت‌های شغلی خوبی است.

    سوالات متداول شهرهای ارزان استرالیا برای زندگی 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت