تحصیل رشته موسیقی در استرالیا 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    موسیقی از جهات مختلفی بر زندگی ما تأثیر می‌گذارد. موسیقی تمایل دارد جای احساساتی که در زندگی روزمره خود تجربه می‌کنیم را پُر کند. موسیقی ما را هیجان زده می‌کند، روحیه ما را تقویت کرده یا حتی ذهن و روح ما را نیز آرام می‌کند. اگر مشتاق لمس قلب مردم از طریق نت‌ها و ملودی‌ها هستید، پس تحصیل در رشته موسیقی در استرالیا همان چیزی است که شما به عنوان نقطه شروع در حرفه موسیقی خود به آن نیاز دارید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد تحصیل در استرالیا برای رشته موسیقی صحبت کنیم؛ با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    تحصیل در رشته موسیقی در استرالیا چگونه است؟

    مدرک موسیقی به دانشجویان آموزش‌های لازم و مهارت‌های مورد نیاز برای نوازندگان موفق در صنعت موسیقی را ارائه می‌دهد. برای گذراندن این دوره معمولاً به سه یا چهار سال تحصیل تمام وقت در استرالیا نیاز است.

    در طول این دوره، دانشجویان مهارت‌های زیادی را در زمینه‌های نظری و عملی موسیقی به دست خواهند آورد. لیسانس موسیقی دارای گرایش‌ها یا تخصص‌های متنوعی است که دانشجویان می‌توانند بر اساس علایق فردی و ترجیحات شغلی خود آنها را انتخاب کنند.

    در زیر گرایش‌ها یا تخصص‌های تحصیل در رشته موسیقی آورده شده‌اند:

    • آهنگسازی و تولید موسیقی: دانشجویان مفهوم اصلی نظریه موسیقی را می‌آموزند و از فنآوری‌های جدید و همچنین تکنیک‌های قدیمی استفاده می‌کنند تا مهارت‌های آهنگسازی خود را توسعه دهند.
    • جاز و بداهه نوازی: دانشجویان مهارت‌های فنی را کسب می‌کنند و در موسیقی جاز یا هر ساز مورد علاقه خود تخصص پیدا می‌کنند تا در آینده تبدیل به یک نوازنده جاز شوند.
    • پروداکشن: پروداکشن موسیقی شامل کلاس‌های عمومی موسیقی، آموزش‌های متنوع در زمینه فناوری موسیقی و اصول اولیه در دوره‌های تجاری است.
    • پرفورمنس: پرفورمنس دانشجویان را ملزم می‌کند که ابزار خاصی را برای مطالعه انتخاب نمایند. مهارت‌های ابزاری و روش‌های اجرا در درس‌های تک به تک برای توسعه مهارت‌ها و تکنیک‌ها مورد نیاز هستند.
    • معاصر: مطالعات معاصر به دانشجویان این امکان را می‌دهد که با یادگیری نوشتن، اجرا و تولید موسیقی خود، نظریه‌های موسیقی را مطالعه کرده و مهارت‌های عملی خود را تقویت کنند.

    شرایط عمومی برای تحصیل در رشته موسیقی در استرالیا

    شرایط عمومی برای تحصیل در رشته موسیقی در استرالیا

    پیش نیاز: دانشجویانی که برای تحصیل در این رشته به استرالیا مهاجرت تحصیلی کرده‌اند، ملزم به شرکت در یک ممیزی، مصاحبه و تهیه نمونه کارها برای ادامه روند پذیرش هستند و فرایند انتخاب نیز بسته به دانشگاه متفاوت است.

    حداقل نمره C3

    STPM

    حداقل نمره BBC

    سطح

    معدل متوسط B3

    UEC

    حداقل امتیاز 70 امتیاز یا بالاتر

    ATAR

    حداقل نمره 20 امتیاز یا بالاتر

    مدرک کارشناسی بین المللی (IB)

    نکته: شرایط ممکن است در بین دانشگاه‌ها متفاوت باشد.

    زبان انگلیسی برای تحصیل در رشته موسیقی در استرالیا

    به طور کلی 6.5 و 6.0

    آیلتس

    به طور کلی 87، گوش دادن: 19، خواندن: 19، نوشتن: 21 و صحبت کردن: 19

    تافل

    نمره کلی 64 و 60 در همۀ زیر گروه‌ها

    PTE

    نکته: شرایط ممکن است در بین دانشگاه‌ها متفاوت باشد.

    بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته موسیقی در استرالیا

    بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته موسیقی در استرالیا

    دانشگاه‌های برتر استرالیا برای تحصیل در رشته موسیقی به شرح زیر هستند:

    1- دانشگاه سیدنی

    دانشگاه سیدنی با رتبه بندی برتر در رتبه بندی دانشگاه‌های کیواس (QS)، طیف وسیعی از برنامه‌های موسیقی مانند موسیقی شناسی، موسیقی معاصر و رسانه‌های دیجیتال و همچنین آهنگسازی برای صنعت خلاق را به دانشجویان ارائه می‌دهد. به دانشجویان انعطاف پذیری داده می‌شود تا موسیقی و سایر موارد انتخابی از جمله هنر، تاریخ و طراحی را دنبال کنند.

    لیسانس موسیقی

    برنامه

    تمرین موسیقی معاصر

    ترکیب برای صنایع خلاق

    موسیقی و رسانه دیجیتال

    موسیقی شناسی

    تخصص‌ها

    مارس

    ماه (ثبت نام)

    4 سال

    مدت زمان

    43000 دلار استرالیا

    هزینه‌های سالانه (2021)

    2- دانشگاه ملبورن

    دانشگاه ملبورن برای ارائه برنامه آموزش حرفه‌ای موسیقی برای دانشجویان در زمینه‌هایی مانند اجرای موسیقی، آهنگسازی، موسیقی شناسی، جاز و بداهه نوازی و ترکیب تعاملی رتبه 2 را دارد. تخصص بر اساس علاقه، مهارت و انتخاب دانشجویان در موسیقی تنظیم می‌شود.

    لیسانس موسیقی

    برنامه

    اجرا، ترکیب، موسیقی شناسی، قوم شناسی

    جاز و بداهه نوازی

    ترکیب یکپارچه

    تخصص

    مارس و جولای

    ماه (ثبت نام)

    3 سال (تمام وقت)

    مدت زمان

    32296 دلار استرالیا تا 35040 دلار استرالیا

    هزینه‌های سالانه (2021)

    3- دانشگاه موناش

    دانشگاه موناش می‌کوشد تا با ارائه مهارت‌های عملی پیشرفته و گسترش دانش آنها از نظر جنبه‌های تاریخی و فرهنگی موسیقی، مهارت‌های خلاقانه دانشجویان را به منظور توسعه متخصصان صنعت موسیقی به نمایش بگذارد.

    لیسانس موسیقی

    برنامه

    ترکیب بندی و فناوری موسیقی

    اجرای موسیقی

    موسیقی محبوب

    تخصص

    فوریه و جولای

    ماه (ثبت نام)

    3 سال (تمام وقت)

    مدت زمان

    33000 دلار استرالیا

    هزینه‌های سالانه (2021)

    4- دانشگاه گریفیث

    دانشگاه گریفیث به دلیل توسعه دانشجویان با مهارت بالا و آماده ورود به زندگی حرفه‌ای در صنعت موسیقی شناخته شده است. دانشجویان در معرض ژانرهای مختلف موسیقی مانند موسیقی کلاسیک، معاصر، جاز، الکترونیکی، تجربی و جهانی قرار می‌گیرند.

    لیسانس موسیقی

    برنامه

    ترکیب بندی

    پرفورمنس

    تخصص

    مارس

    ماه (ثبت نام)

    3 سال (تمام وقت)

    مدت زمان

    33000 دلار استرالیا

    هزینه‌های سالانه (2021)

    5- دانشگاه ادیث کوان

    ادیث کوان آموزش‌های بسیار ماهرانه‌ای را برای دانشجویان در رشته تعیین شده خود ارائه می‌دهد و تجربه یادگیری آنها را مطابق با علاقه شان تطبیق می‌دهد. این دوره توسط کارکنان دانشگاهی در سطح جهانی تدریس می‌شود که تجربه آنها تجسم هر بخشی از دنیای موسیقی امروز و آینده است.

    لیسانس موسیقی

    برنامه

    پرفورمنس کلاسیک: ابزاری

    پرفورمنس د کلاسیک: آواز

    ترکیب بندی و فناوری موسیقی

    موسیقی معاصر

    جاز

    تخصص

    فوریه

    ماه (ثبت نام)

    4 سال (تمام وقت)

    مدت زمان

    32900 دلار استرالیا

    هزینه‌های سالانه (2021)

    6- مؤسسه موسیقی استرالیا

    مؤسسه موسیقی استرالیا تنها مدرسه خصوصی موسیقی است که به تبدیل دانشجویان به مشاغل موفق و قدیمی صنعت موسیقی اختصاص داده شده و مهم‌تر از همه، دانشجویان را پرورش داده تا به آنها کمک کند تا مهارت و علاقه خود را به بالاترین سطح برسانند.

    لیسانس موسیقی

    برنامه

    سمعی

    کلاسیک

    امروزی

    آهنگسازی و تولید موسیقی

    تئاتر موسیقی

    تخصص

    زانویه و می

    ماه (ثبت نام)

    3 سال (تمام وقت)

    مدت زمان

    24680 دلار استرالیا

    هزینه‌های سالانه (2021)

    فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته موسیقی در استرالیا

    فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته موسیقی در استرالیا

    برای همه به ویژه دانشجویانی که برای این رشته به استرالیا مهاجرت کرده‌اند، اجرا و آهنگسازی دو شغل پرطرفدار در صنعت موسیقی هستند. در زیر لیستی از گزینه‌هایی که برای تحصیل در رشته موسیقی در استرالیا نیاز است، آورده شده‌اند:

    • نوازنده جاز: فارغ التحصیلان ممکن است فرصتی برای مجری ساز حرفه‌ای جاز در تئاترهای موسیقی، رسانه‌ها و سرگرمی داشته باشند.
    • مهندس صدا: مهندسین صدا مسئول رسیدگی به تجهیزات ضبط صدا هستند تا از پخش صوت با کیفیت بالا در هر زمان اطمینان حاصل شود. مهندسان صدا در استودیوی ضبط، کنوانسیون‌ها، تئاترها و دیگر مکان‌هایی که نیاز به پخش صدا برای مخاطبان دارند، کار می‌کنند.
    • نوازنده پاپ: فارغ التحصیلان می‌توانند از مهارت‌های فنی و تکنیک‌های اجرایی خود برای ادامه حرفه شان به عنوان عضو گروه یا هنرمند تکنوازی استفاده کنند.
    • ایجنت موسیقی: ایجنت موسیقی به طور روزانه از هنرمندان با قرارداد، رویداد، رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر حمایت می‌کنند. آنها همچنین آلبوم‌های موسیقی، ضبط و نمایش را برای آنها تبلیغ می‌کنند.
    • مربی آواز: یک مربی آواز و همچنین یک پیانیست، به دانشجویان کمک می‌کنند تا آهنگ‌هایی را انتخاب کنند که مناسب سن، نوع و توانایی‌های آنها باشد. مربی آواز همچنین تکنیک‌های خوانندگی را برای هنرمندان در طول جلسات ضبط و اجرای صحنه بهبود می‌بخشد.

    کلام آخر

    شرایط تحصیل در رشته موسیقی در استرالیا را در بالا بیان کردیم، اکنون می‌توانید در این رشته هیجان انگیز تحصیلات خود را ادامه دهید؛ اما مهم است قبل از هر کاری، شرایط دریافت ویزا و مواردی که برای تحصیل در رشته موسیقی نیاز است را بدانید. اگر می‌خواهید شرایط تحصیل و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کشور استرالیا در رشته موسیقی جویا شوید، با گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل فرمایید.

    سوالات متداول تحصیل رشته موسیقی در استرالیا 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ