تحصیل رشته مامایی در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    به دلیل آنکه ماماها نقش مهمی در ایجاد یک زندگی جدید دارند، سالانه متقاضیان بسیاری برای تحصیل رشته مامایی در استرالیا درخواست می‌دهند. ارزش کاری که ماماها بر سلامت جسمی و عاطفی مادران انجام می‌دهند، به قدری بالاست که این حرفه در استرالیا تقاضای بسیاری پیدا کرده است. در گذشته برای تحصیل رشته مامایی در استرالیا به دریافت مدرک گواهینامه نیاز بود، اما اکنون می‌توانید در یک مدرک 3 ساله لیسانس مامایی درخواست دهید و بدون نیاز به تحصیل در دوره پرستاری برای مامایی اقدام کنید. در این بررسی به طور کامل در مورد شرایط و هزینه‌های تحصیل در استرالیا و در رشته مامایی صحبت خواهیم کرد.

    شرایط و ضرورت حرفه مامایی در جهان

    شرایط و ضرورت حرفه مامایی در جهان

    روزانه حدود 810 زن در دنیا هنگام تولد نوزاد جان خود را از دست می‌دهند، در هر 16 ثانیه یک کودک متولد می‌شود و هر سال حدود 2.4 میلیون نوزاد تازه متولد شده می‌میرند. ماماها این قدرت را دارند که این وضعیت وحشتناک را تغییر دهند. اما تحقیقات فعلی نشان می‌دهند که حرفه مامایی به شدت مورد غفلت قرار گرفته است.

    بر اساس گزارش وضعیت مامایی جهان، دنیای امروز ما در حال حاضر به 900 هزار مامای دیگر نیاز دارد که این مقدار یک سوم نیروی کار جهانی مامایی را تشکیل می‌دهد. سازمان جهانی بهداشت (WHO)، کنفدراسیون بین‌المللی ماماها (ICM) و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) مطالعه‌ای را انجام دادند که نشان می‌دهد نیروی کار فعلی در حوزه سلامت جنسی، تولید مثل، مادر و نوزاد تنها می‌تواند 75 درصد از نیاز جهان را برآورده کند.

    این کمبود نیروهای ماهر در کشورهای کم درآمد در شرایط بدتری قرار دارد، جایی که تنها 41 درصد از نیروهای کار فعلی می‌توانند این حوزه‌ها را پوشش دهند. اما فرض کنید تا سال 2035 بتوان خدمات بهداشتی را متقاعد کرد که نقش ماماها را به رسمیت بشناسند و روی فارغ التحصیلان این رشته سرمایه گذاری کنند. در این صورت، تقریبا دو سوم مرگ و میر مادران و نوزادان و تولد نوزاد مرده کاهش می‌یاید و سالانه جان 4.3 میلیون نفر نجات پیدا می‌کند.

    رشته مامایی چیست؟

    رشته مامایی چیست؟

    مامایی زیر شاخه‌ای از حرفه‌های حوزه سلامت و بهداشت است که به ارائه خدمات برای زنان باردار، مادران جدید و نوزادان آن‌ها می‌پردازد. ماماها در مراقبت‌های پزشکی قبل از تولد و پس از زایمان، ارائه مشاوره و حمایت بهداشتی و در آماده سازی خانواده‌ها برای پدر و مادر شدن نقش دارند. دانشجویان برای ورود به حرفه مامایی باید حداقل مدرک کارشناسی خود را در رشته مامایی یا رشته‌های مرتبط به پایان برسانند.

    مطالعات مامایی مستلزم صرف زمان زیادی در حوزه بالینی است. علاوه بر اینکه رشته مامایی به طور مستقیم بر دانش پزشکی و آموزش متمرکز بر شرایط زنان و خانواده استوار است، دانشجویان در توسعه مهارت‌های فردی مانند همدلی، شفقت، ارتباط خوب و مهارت‌های کار گروهی معنا آموزش می‌بینند. قبل از شروع تحصیل در رشته مامایی، بهتر است از وظایف و مسئولیت‌های ماماها مطلع شوید:

    • حمایت و مراقبت بالینی مامایی برای زنان، نوزادان و خانواده آن‌ها
    • شناسایی هرگونه عارضه برای نوزاد و مادر و گزارش دهی به متخصصان
    • پاسخگویی به سوالات زنان باردار و خانواده آنها در مورد شرایط قبل و بعد از زایمان
    • همکاری با سایر کارشناسان مراقبت‌های بهداشتی برای ارائه بهترین خدمات
    • آماده کردن زنان برای زایمان‌ با جراحی و مراقبت‌های لازم بعد از جراحی
    • راهنمایی و کمک در دوران قبل از بارداری، قبل از زایمان و پس از زایمان
    • ارائه مشاوره در مورد مراقبت از کودک، تغذیه و تنظیم خانواده به افراد

    مهارت‌ها و ویژگی‌های ضروری برای تبدیل شدن به ماما

    مهارت‌ها و ویژگی‌های ضروری برای تبدیل شدن به ماما

    ماما شدن به طیف وسیعی از مهارت‌ها و ویژگی‌های شخصی نیاز دارد. با این حال، موارد زیر برخی از مهمترین قابلیت‌های ماماها هستند:

    • توانایی نشان دادن شفقت و همدلی با بیماران یکی از حیاتی‌ترین مهارت‌هایی است که یک ماما باید داشته باشد. وقتی بیماران درد شدیدی دارند، ماما باید به مادر دلداری دهد. راهنمایی و حمایت مادران در زمان باردار اهمیت زیادی دارد.
    • داشتن ارتباط قوی با افراد مختلف برای تبدیل شدن به یک مامای موفق ضروری است. همیشه به یاد داشته باشید که محیط‌هایی که در آن نوزادی متولد می‌شود، به شدت مقدس و قابل احترام است.
    • اگر با دیدن مایعات بدن و خون ناراحت می‌شوید، مامایی ممکن است حرفه خوبی برای شما نباشد. زایمان با آنچه در فیلم یا تلویزیون نشان می‌دهد تفاوت قابل توجهی دارد. روند زایمان ممکن است مستلزم استفراغ زیاد، خون و حتی مدفوع باشد.
    • در حالی که مامایی ممکن است حرفه‌ای بسیار لذت بخش و نشاط آور باشد، همیشه بخشی از آن ناخوشایند و آزار دهنده خواهد بود (مرگ مادر یا نوزاد). بنابراین، ماماها برای مقابله با موارد باید از قدرت روحی و روانی خاصی برخوردار باشند.

    اهمیت تحصیل رشته مامایی در استرالیا

    اهمیت تحصیل رشته مامایی در استرالیا

    شما به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مامایی در مورد مراحل بارداری انسان، زایمان و دوره پس از زایمان آموزش خواهید دید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از نوزادان به بهترین شکل مراقبت کنید و به مادران جدید جهت نگهداری درست از فرزندان خود مشاوره دهید. دانشگاه‌های استرالیا به شما کمک می‌کنند هر آنچه در رشته مامایی مورد نیاز است را یاد بگیرید.

    سیستم آموزشی در استرالیا بر روش‌های مدرن و پیشرفته استوار است. این سیستم ترکیبی از مباحث تئوری و عملی است که به دانشجویان کمک می‌کند تا تجربه‌های عملی و کاربردی به دست آورند. مهارت‌های پزشکی و شخصیتی شما هدف قرار داده می‌شوند تا وقتی وارد بازار کار می‌شوید، به عنوان نیروی متخصص مشغول به کار شوید. بنابراین شما بالاترین کیفیت آموزشی را از بهترین دانشگاه‌های جهان دریافت می‌کنید.

    استرالیا به خاطر طبیعت زیبا، آب و هوای معتدل، شهرهای پرجنب و جوش و امکانات عمومی عالی، یکی از کشورهای پر طرفدار برای تحصیل رشته مامایی است. جامعه چند فرهنگی استرالیا برای دانشجویان بین المللی فرصتی عالی برای ارتباط و آشنایی با فرهنگ‌ها و سبک زندگی مختلف است. همین امر فضای لازم را برای مهاجرت به استرالیا فراهم کرده است. شما می‌توانید بعد از تحصیل در استرالیا بمانید و با پیدا کردن کار مناسب، برای اقامت دائم درخواست دهید.

    شرایط تحصیل رشته مامایی در استرالیا

    شرایط تحصیل رشته مامایی در استرالیا

    برای تحصیل در رشته مامایی باید دیپلم دوره متوسطه خود را دریافت کرده باشید. با این حال، معیارهای ورود به دوره‌های آموزش عالی ممکن است در هر دانشگاه متفاوت از دیگری باشند. قبل از شروع دوره تحصیلی کارشناسی مامایی باید گواهی کمک‌های اولیه ارشد پکه شامل احیای قلبی ریوی یا سی پی آر (CPR) می‌شود را دریافت کنید.

    شما برای هپاتیت C، هپاتیت B و HIV و همچنین سایر بیماری‌های قابل انتقال از طریق خون مورد آزمایش قرار خواهید گرفت. اگر آزمایش‌ها شما مثبت باشند، نمی‌توانید بخش بالینی دوره تحصیلی خود را تکمیل کنید و در نتیجه، اجازه ثبت نام به عنوان ماما در بازار کار استرالیا را نخواهید داشت. شما همچنین باید قبل از شروع مدرک، یک پلیس-چک انجام دهید. این یک الزام اجباری برای بخش بالینی است که سوء پیشینه شما بررسی می‌کند.

    دیگر شرایط عمومی تحصیل رشته مامایی در استرالیا عبارتند از:

    • دانشجویان باید مهارت زبان انگلیسی با نمره آزمون‌های آیلتس و تافل اثبات کنند. معمولاً نمره 6.5 برای مقطع کارشناسی و معمولا 7 برای کارشناسی ارشد لازم است.
    • متقاضیان دوره‌های مامایی دانشگاه‌های استرالیا باید مدارک لازم برای پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی خود را در طول دوره تحصیل ارائه دهند.

    تحصیل مقطع کارشناسی رشته مامایی در استرالیا

    مدرک لیسانس مامایی یک دوره تحصیلی سه ساله متشکل از دوره‌های آموزش عمومی و حرفه‌ای است که صلاحیت لازم برای ورود به بازار کار مامایی را ارائه می‌دهد. این دوره شامل یک تمرین بالینی در مدیریت اورژانس‌های زنان و زایمان، بارداری‌های پر خطر، مراقبت از نوزادان و کودکان، مدیریت خدمات سلامت جامعه، مدیریت تسهیلات مراقبت‌های بهداشتی جامعه، برنامه ریزی جامع خانواده، فارماکولوژی مامایی، تحقیقات، کارآفرینی، مدیریت و نظارت است.

    شرایط تحصیل برای مدرک لیسانس مامایی عبارتند از:

    • داشتن مدرک دیپلم متوسطه
    • داشتن مهارتهای زبان انگلیسی
    • داشتن میانگین نمرات قابل قبول در دوره متوسطه
    • مدت زمان تحصیل: 3 سال تمام وقت
    • هزینه تحصیل: 32 هزار دلار استرالیا تا 145 هزار دلار استرالیا در سال (متوسط بین 25 تا 40 هزار دلار استرالیا در سال)

    تحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مامایی در استرالیا

    کسانی که مهاجرت به استرالیا کرده و در رشته مامایی تحصیل می‌کنند، بدانند که کارشناسی ارشد مامایی دانش و صلاحیت‌های شما را ارتقا می‌دهد تا بتوانید در موقعیت‌های شغلی برتر استخدام شوید. دریافت مدرک فوق لیسانس به شما کمک می‌کند تا در سمت‌های مدیریتی (رئیس بخش مامایی)، دانشگاهی (استاد) و مشاور (زنان و خانواده) مشغول به کار شوید. شما پس از پایان دوره کارشناسی ارشد مامایی از نظر از درک آکادمیک و کاربردهای عملی مامایی در سطح بالایی هستید.

    شرایط تحصیل برای مدرک فوق لیسانس مامایی عبارتند از:

    • داشتن مدرک لیسانس سه ساله
    • داشتن مهارتهای زبان انگلیسی
    • داشتن مجوز RN (مامای ثبت شده)
    • داشتن میانگین نمرات 7.5 (60 درصد) در دوره لیسانس
    • مدت زمان تحصیل: دو سال تمام وقت
    • هزینه تحصیل: 27 هزار دلار استرالیا تا 75 هزار دلار استرالیا در سال

    بورسیه‌های برای تحصیل رشته مامایی در استرالیا

    بهترین بورسیه‌های تحصیلی مامایی در استرالیا عبارتند از:

    • بورسیه‌های بین المللی آدلاید
    • بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی بین المللی فلیندرز
    • بورسیه‌های بین المللی تحقیقات تکمیلی (IPRS)
    • بورسیه‌های جوایز استرالیا
    • بورسیه تحصیلی دانشگاه استرالیای جنوبی

    مدارک لازم برای تحصیل رشته مامایی در استرالیا

    مدارک لازم برای تحصیل رشته مامایی در استرالیا

    بعد از اینکه واجد شرایط تحصیل در استرالیا بودید، اکنون باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. شما باید مدارک را در وبسایت دانشگاه مورد نظرتان آپلود کنید. سپس باید منتظر پاسخ دانشگاه مبنی برای قبول یا رد درخواست خود باشید. پاسخ دانشگاه به صورت ایمیل برای شما ارسال می‌شود. مدارک ضروری برای تحصیل رشته مامایی در استرالیا عبارتند از:

    • کپی آخرین مدرک تحصیلی به ریز نمرات
    • گذرنامه معتبر و عکس در اندازه پاسپورتی
    • انگیزه نامه و توصیه نامه
    • رزومه تحصیلی
    • رزومه کاری (مقطع کارشناسی ارشد)
    • گواهی تمکن مالی
    • مدرک مهارت زبان انگلیسی

    بهترین دانشگاه‌های مامایی در استرالیا

    بهترین دانشگاه‌های مامایی در استرالیا

    شما می‌توانید برای دوره‌های مامایی در بهترین دانشگاه‌های این کشور درخواست دهید. در ادامه به تفکیک هر استان به دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته مامایی در استرالیا اشاره می‌کنیم:

    استان ویکتوریا

    دانشگاه

    دوره

    دانشگاه موناش

    لیسانس پرستاری و مامایی

    دانشگاه دیکن

    لیسانس پرستاری و مامایی

    استان استرالیای جنوبی

    دانشگاه

    دوره

    دانشگاه استرالیای جنوبی

    لیسانس مامایی

    دانشگاه فلیندرز

    لیسانس مامایی

    استان کوئینزلند

    دانشگاه

    دوره

    دانشگاه کوئینزلند

    لیسانس مامایی

    استان نیو ساوت ولز

    دانشگاه

    دوره

    دانشگاه کراس جنوبی سیدنی

    لیسانس مامایی

    استان استرالیای غربی

    دانشگاه

    دوره

    دانشگاه ادیث کوان

    لیسانس علوم مامایی

    قلمرو شمالی

    دانشگاه

    دوره

    دانشگاه چارلز داروین

    کارشناسی ارشد مامایی

    قلمرو پایتخت استرالیا

    دانشگاه

    دوره

    دانشگاه کانبرا

    کارشناسی مامایی

    بازار کار بعد از فارغ التحصیلی در رشته مامایی در استرالیا

    بازار کار بعد از فارغ التحصیلی در رشته مامایی در استرالیا

    دارندگان ویزای تحصیلی استرالیا پس از پایان تحصیل می‌توانند برای ویزای کاری در تخصص مامایی درخواست دهند. مامایی یک حرفه در حال گسترش و پر تقاضا در استرالیا است که فرصت‌های شغلی متعددی را فراهم می‌کند. ماماها می‌توانند با تجربه و گاهی اوقات آموزش بیشتر (اخذ کارشناسی ارشد) به سمت نقش‌های مدیریتی یا سرپرستی پیش بروند. شورای اعتبار بخشی پرستاری و مامایی استرالیا (ANMAC) به عنوان یک مرجع ارزیابی مورد تایید دولت مسئول انجام ارزیابی‌هاست. این شورا مهارت‌های نیروهای کار مهاجر را بررسی می‌کند تا الزامات تعیین شده توسط صنعت برای اشتغال در مامایی برآورده شود. نتایج این ارزیابی‌ها برای راهنمایی وزارت امور در اعطای ویزاهای مهاجرتی ماهر استفاده می‌شود.

    آژانس تنظیم مقررات پزشکان سلامت استرالیا (AHPRA) مسئول اجرای طرح ثبت ملی و اعتبار بخشی در سراسر استرالیاست. پس از تکمیل مدرک مامایی خود می‌توانید برای ثبت نام AHPRA اقدام کنید. پس ابتدا باید به عنوان یک مهاجر در ANMAC ارزیابی شوید، سپس برای کار در استرالیا در AHPRA ثبت نام کنید.

    ماماها ممکن است در مناطق دور افتاده و روستایی کار کنند. ماماها همچنین می‌توانند مطب مستقل خود را داشته باشند، با یک پزشک در مطب خصوصی کار کنند یا در مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و سایر موقعیت‌های پزشکی مشغول به کار شوند. سازمان‌های کمک ‌رسان بین‌ المللی و خدمات پزشک پرواز سلطنتی در استرالیا هر دو ماما را استخدام می‌کنند. تعداد زیادی از ماماها به عنوان مشاور و مربی مشغول به کار خواهند شد و خود اشتغال هستند. به طور کلی، ماماها در پوزیشن‌های شغلی زیر کار خواهند کرد:

    • واحدهای پس از زایمان و نوزادان
    • واحدهای زایمان در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی
    • مطب مامایی خصوصی
    • واحدهای کار و زایمان
    • کلینیک‌های دوران بارداری
    • کار با متخصصین زنان و زایمان (پزشکان متخصص)
    • خدمات بهداشتی مبتنی بر جامعه
    • مراکز تولد نوزادان
    • دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی
    • زایمان و آموزش والدین

    حقوق ماما در استرالیا بین 55 هزار دلار استرالیا تا 95 هزار و به طور متوسط 80 هزار دلار استرالیا در سال است. دستمزد ماما ممکن است بر اساس تعداد بیماران، مهارت، تجربه، موقعیت مکانی یا جنسیت کودک متفاوت باشد.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    معمول است که افراد از طریق شغل دیگری در مراقبت‌های بهداشتی مانند پرستاری، دستیار پزشک و غیره، راه خود را به رشته مامایی باز می‌کنند. فارغ از پیشینه، فارغ التحصیلان مامایی چشم انداز شغلی خوبی در استرالیا و همچنین جهان دارند. با تحصیل رشته مامایی در استرالیا می‌توانید دانش کاربردی دریافت کنید و به عنوان متخصص در زمینه تحصیلی خود در بازار رو به شد این کشور کار کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته مامایی در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت