تحصیل در رشته حقوق در استرالیا 2023
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تعجب آور نیست که بسیاری از دانشجویان بین المللی، تحصیل در رشته حقوق در استرالیا را انتخاب می‌کنند زیرا این کشور دارای دانشگاه‌های معتبر است؛ اما فارغ از سطح آموزشی بالای استرالیا، این کشور شرایط فوق العاده‌ای برای زندگی و کار دارد و می‌تواند چشم انداز مناسبی را برای مهاجران ترسیم کند؛ ولی تحصیل در رشته حقوق در استرالیا چه شرایطی دارد؟ برای پاسخ با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    الزامات تحصیل در رشته حقوق در استرالیا

    الزامات تحصیل در رشته حقوق در استرالیا

    اگر قصد تحصیل در استرالیا و در رشته حقوق را دارید، می‌توانید از بین طیف گسترده‌ای از دانشگاه‌ها و رشته‌ها، یکی را انتخاب کنید. این مهم را می‌تواند براساس شهر نیز گزینش کرد؛ برای مثال، خیلی از مهاجران دوست دارند که در شهر سیدنی و دانشگاه معتبر این شهر تحصیل کنند. تحصیل در رشته حقوق به مهاجران این امکان را می‌دهد تا طیف وسیعی از موقعیت‌های شغلی در زمینه‌های سیاسی، تجاری و بانکی را به دست آورند.

    برای تحصیل در رشته حقوق در استرالیا در مقطع کارشناسی، باید تحصیلات خود را تا مقطع 12 به پایان برسانید. اگر به دنبال گذراندن یک دوره حقوق تحصیلات تکمیلی هستید، باید قبل از آن یک مدرک حقوق کارشناسی ارشد را دریافت کرده باشید. علاوه بر این، شما باید مهارت خود را در زبان انگلیسی تا حد قابل قبولی نشان دهید.

    به طور کلی، مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته حقوق در استرالیا عبارتند از:

    • مدرک تحصیلی معتبر به علاوه ریزنمرات
    • اثبات مهارت در زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل)
    • توصیه نامه
    • نامه پذیرش دانشگاه
    • ویزای تحصیلی

    دانشکده‌های حقوق در استرالیا نیز ممکن است شرایط ورود خاص خود را داشته باشند، بنابراین همیشه نیازهای دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید.

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در رشته حقوق

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در رشته حقوق

    36 دانشگاه معتبر در استرالیا وجود دارند که رشته حقوق را ارائه می‌دهند. براساس رتبه بندی دانشگاهی کیواِس (QS)، از میان 36 مورد، هفت دانشگاه در بین 50 دانشگاه برتر حقوق در جهان قرار گرفته‌اند:

    دانشگاه

    رتبه

    دانشگاه ملبورن

    8

    دانشگاه سیدنی

    11

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    13

    دانشگاه ملی استرالیا

    15

    دانشگاه موناش

    23

    دانشگاه فناوری سیدنی

    41

    دانشگاه کوئینزلند

    45

     

    تعداد زیادی دانشکده حقوق در استرالیا وجود دارند که در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار می‌گیرند که ما در لیست بالا آنها را قید نکردیم.

    مدارک تحصیلی آکادمیک در رشته حقوق در استرالیا

    موارد زیر جنبه دانشگاهی یادگیری حقوق را در بر می‌گیرند. مدارک مقدماتی تحصیلی مختلفی برای انتخاب وجود دارند که به شرح زیر هستند:

    • لیسانس حقوق  (LLB)
    • مدرک لیسانس حقوق  (LLB)
    • Juris Doctor (JD)

    آموزش عملی حقوق در استرالیا

    برای تبدیل شدن به یک وکیل باید دوره آموزش عملی حقوقی و همچنین یک مدرک تحصیلی آکادمیک را بگذرانید. گزینه‌های برای آموزش عملی حقوق در دسترس هستند:

    • دیپلم فارغ التحصیل عمل حقوقی  (GDLP)
    • استاد حقوق  (LLM)
    • یادگیری نظارت شده (Supervised Learning)

    دوره‌های تحصیلی پیشرفته در رشته حقوق در استرالیا

    وکلا و غیر وکلا می‌توانند یک مدرک پیشرفته که برای گسترش دانش و مطالعه در زمینه حقوق طراحی شده است را دریافت کنند. صلاحیت‌های موجود در این مقاطع به شرح زیر هستند:

    • گواهی تحصیلات تکمیلی در حقوق  (GradCertLaw)
    • دیپلم تحصیلات تکمیلی در حقوق  (GradDipLaw)
    • استاد حقوق توسط دوره  (LLM)
    • استاد حقوق با تحقیق  (LLM)
    • دکتری فلسفه در یک رشته حقوقی  (PhD)

    مقاطع تحصیلی رشته حقوق در استرالیا

    مقاطع تحصیلی رشته حقوق در استرالیا

    انواع مختلفی از مدارک و دوره‌های تحصیلی در رشته حقوق برای افرادی که برای تحصیل، مهاجرت به استرالیا کرده‌اند وجود دارند که می‌توانید بر اساس علاقه خود در استرالیا هر یک از آنها را انتخاب کنید. سه سطح دانشگاهی در رشته حقوق در استرالیا وجود دارند که به شرح زیر هستند:

    1- تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته حقوق

    کسب مدرک LLB یا Bachelor of Law در سطح کارشناسی در استرالیا می‌تواند شما را برای حضور در شغل وکالت آماده کند. همچنین، تحصیل در این مقطع مهارت‌های تفکر استراتژیک، انتقادی و تحلیلی مورد نیاز رشته حقوق را فراهم می‌کند. وکالت به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در کسب و کارهای بزرگ، شرکت‌های حسابداری، بانک‌ها و ادارات دولتی کار کنند.

    تحت برنامه LLB می‌توانید در دوره‌های زیر تحصیل کنید:

    • قانون کیفری
    • قانون کسب و کار
    • قانون اروپا
    • قانون بین المللی

    مدرک LLB را می‌توان در مدت سه تا چهار سال تکمیل کرد. در مقطع کارشناسی می‌توانید مدرک از رشته‌های دو مدرکی (Double Degree) بگیرید. قانون رشته‌های دو مدرکی برای رشته حقوق با رشته‌های تجارت، هنر، زبان و سایر موارد وجود دارد. اگر می‌خواهید به غیر از حقوق در مورد یک موضوع خاص گسترش دهید، تحصیل در رشته‌های دو مدرکی گزینه عالی است.

    به خاطر داشته باشید که فقط اخذ مدرک کارشناسی به شما امکان وکالت نمی‌دهد. اما انجام یک PLT (آموزش عملی حقوق)، برای تبدیل شدن به یک وکیل مهم است که دستیابی به مهارت‌های عملی در زمینه حقوق را امکان پذیر می‌کند.

    بیشتر دانشگاه‌های استرالیا مدرک کارشناسی حقوق را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند. برخی از مؤسسات حتی در ارائه آموزش از راه دور یا دوره‌های آنلاین حقوق در استرالیا نیز تمرکز دارند و فقط چند موسسه در استرالیا دوره‌های ترکیبی کمیابی مانند قانون به همراه پزشکی را ارائه می‌دهند.

    در اینجا برخی از برترین دانشگاه‌های استرالیا وجود دارند که دوره‌های کارشناسی حقوق را در استرالیا ارائه می‌دهند.

    دانشگاه

    مدرک کارشناسی

    دانشگاه نتردام

    Bachelor of Law / Bachelor of Arts (honours)

    دانشگاه جیمز کوک

    Bachelor of Arts - Bachelor of Laws With Honours

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    Bachelor of Commerce / Law

    دانشگاه ویکتوریا

    Bachelor of Laws / Bachelor of Business (banking and finance)

    دانشگاه وسترن سیدنی

    Bachelor of Social Science / Bachelor of Law

     

    2- تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق

    دوره‌های LLM (کارشناسی ارشد حقوق) یا تحصیلات تکمیلی در استرالیا برای دانشجویان یا متخصصان حقوق طراحی شده است که می‌خواهند دانش عمیقی در مورد یک حوزه تخصصی حقوق در استرالیا مانند مالیات یا حقوق بین الملل کسب کنند.

    در سطح تحصیلات تکمیلی، مدرک Juris Doctor (JD) به طور فزاینده‌ای در استرالیا محبوب شده است. یک مدرک JD نیاز به سه سال تحصیل دارد. دانش اندوزی در مدرک JD تمرکز عملی را بهبود می‌بخشد و دانشجویان را قادر می‌سازد تا مهارت‌هایی از جمله تفکر انتقادی، حمایت، مشاوره آگاهانه، ارتباطات و تجزیه و تحلیل را کسب کنند.

    این مهارت‌ها به دانشجویانی که مهاجرت تحصیلی کرده‌اند کمک می‌کند تا برای وکالت در استرالیا واجد شرایط شوند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا برای موقعیت‌های شغلی مانند استراتژیست تجارت، کارآفرینی، مشاور شرکت یا مشاور سیاسی درخواست کار دهند.

    همچنین، دوره‌های دیگری از حقوق در استرالیا برای دانشجویان بین المللی وجود دارند که برای فارغ التحصیلان PLT (آموزش عملی) ارائه می‌شوند و به دانشجویان اجازه می‌دهد تا مهارت‌های لازم را برای وکالت کسب کنند.

    گرایش دیگری در کارشناسی ارشد حقوق مانند حقوق بین الملل، فناوری اطلاعات، قانون تجارت، قانون مالیات و قانون محیط زیست نیز ارائه می‌شوند. برخی از برنامه‌های LLM از دوره‌های آموزشی تشکیل شده‌اند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به طور کامل بر روی تحقیقات تمرکز کنند.

    تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یک دانشگاه معتبر استرالیایی، می‌تواند یک تجربه آموزشی روشن و هیجان انگیزی برای دانشجویان بین المللی باشد.. اکثر دانشگاه‌های استرالیا برنامه‌های تحصیلات تکمیلی متشکل از پایان نامه کارشناسی ارشد و دوره‌های عملی را ارائه خواهند داد.

    دانشجویان این گزینه را دارند که از بین برنامه‌های LLM مختلف در زمینه‌های مالیات، قانون محیط زیست، حقوق بین الملل یا قانون تجارت جهانی یکی را انتخاب کنند. در اینجا برخی از برترین دانشگاه‌های استرالیا وجود دارند که دوره‌های تحصیلات تکمیلی حقوق را برای دانشجویان بین المللی در استرالیا ارائه می‌دهند:

    دانشگاه

    مدرک کارشناسی ارشد

    دانشگاه موناش

    Master of Laws (Juris Doctor)

    دانشگاه وسترن استرالیا

                  Graduate Diploma In Energy Law

    دانشگاه ملبورن

    Graduate Diploma in Labour Relations Law and Employment

    دانشگاه ویکتوریا

    Graduate Diploma In Immigration Law

    دانشگاه سیدنی

    Master of Administrative Law And Policy

    دانشگاه فلیندرز

               Master of Laws (International Law and Relations)

     

    3- تحصیل در دوره آموزش حرفه‌ای (VET) در استرالیا

    دوره تحصیلی VET مدرک آموزش فنی و حرفه‌ای در رشته حقوق است که در زمینه‌های مدیریت حقوقی، دادگستری، امنیت، اجرای قانون و موارد دیگر ارائه می‌شود. این دوره‌ها ممکن است راهی به سمت سایر مدارک حقوقی باشد. همچنین ممکن است مستقیماً وارد شغل مناسبی شوید اما چشم انداز شغلی تنها در صورت کسب صلاحیت (آزمون وکالت) انجام می‌پذیرد. چندین دانشگاه در استرالیا مدرک VET را ارائه می‌دهند.

    واحدهای درسی مهم در رشته حقوق در استرالیا

    واحدهای درسی مهم در رشته حقوق در استرالیا

    اکثر دانشگاه‌ها مجموعه‌ای از واحدهای اجباری را ارائه می‌دهند که عبارتند از:

    • روش حقوقی، مهارت‌ها و استدلال
    • قانون اساسی و اداری
    • اصول حقوق جزا
    • قانون قرارداد
    • قانون زمین
    • قانون شبه جرم

    واحدهای اختیاری نیز عبارتند از:

    • قانون و پزشکی
    • قانون رسانه
    • قانون اینترنت
    • قانون بین المللی عمومی
    • قانون کودک
    • قانون مالکیت معنوی

    هزینه تحصیل در رشته حقوق در استرالیا

    هزینه تحصیل در رشته حقوق بسته به مؤسسه و نوع مدرک تحصیلی متفاوت است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بین 15 هزار تا 33 هزار دلار استرالیاست. مقاطع کارشناسی ارشد بین 20 هزار تا 37 هزار دلار استرالیا متغیر است و مقطع دکتری بین 14 هزار تا 37 دلار استرالیا است. می‌توان به کسب بورسیه‌های تحصیلی، هزینه‌ها را کاهش داد.

    بورسیه تحصیلی در رشته حقوق در استرالیا

    استرالیا دارای طیف وسیعی از بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است که به آنها کمک می‌کند تا هزینه تحصیل و همچنین زندگی خود را تا حدی تأمین کنند. همه دانشگاه‌ها بورسیه تحصیلی خود را ارائه می دهند. برخی از آنها طبق جدول زیر هستند:

    بورسیه

    دانشگاه

    ارائه برای

    مبلغ و شرایط

    International Postgraduate Coursework Award    

    ملبورن

    دانشجویان تحصیلات تکمیلی

    25 تا 100 درصد شهریه

    Sydney Scholars India Scholarship Program

    سیدنی

    همۀ مقاطع تحصیلی

    بیش از 80.000 دلار استرالیا

    International Scientia Coursework Scholarship     

    نیو ساوت ولز

    همۀ مقاطع تحصیلی

    100 درصد شهریه

    ANU College of Law International Excellence Scholarship       

    ملی استرالیا

    همۀ مقاطع تحصیلی

    16.000 دلار استرالیا

     

    فرصت‌های شغلی برای رشته حقوق در استرالیا

    فرصت‌های شغلی برای رشته حقوق در استرالیا

    به دلیل ماهیت موضوع، فرصت‌های شغلی پس از فارغ التحصیلی به شدت رقابتی هستند. با این حال، می‌توانید با گذراندن دوره کارآموزی در یک شرکت حقوقی، موقعیت خود را برای اشتغال افزایش دهید. شما می‌توانید به عنوان یک وکیل کار کنید یا در یک رشته حقوقی در زمینه‌های تجارت، حقوق کیفری، حقوق تجارت و حقوق خانواده فعالیت کنید. همچنین می‌توانید به مراکز جامعه حقوقی مرتبط با سازمان‌های غیرانتفاعی نیز بپیوندید.

    صنایعی که در استرالیا بیشترین تقاضا برای فارغ التحصیلان حقوق را دارند شامل سهام خصوصی، مالیات، دادخواهی، املاک، تجارت، شرکت‌ها، بانک و امور مالی هستند. متوسط ​​حقوق یک فارغ التحصیل رشته حقوق سالانه از 72000 دلار استرالیا آغاز می‌شود.

    اگر می‌خواهید پس از فارغ التحصیلی در استرالیا بمانید و کار کنید، باید درخواست دهید و ویزای کار استرالیا بگیرید. با این حال، فقط به این دلیل که تحصیل و آموزش خود را در استرالیا به پایان رسانده‌اید، به این معنا نیست که استرالیا تنها مکانی است که می‌توانید در آن کار کنید. مدارک حقوق استرالیا در سراسر جهان شناخته شده هستند و فرصت ها شغلی بسیاری را برای شما فراهم می‌کنند.

    کلام آخر

    استرالیا با آغوش باز پذیرای دانشجویان بین المللی است. این کشور دانشجویان بین المللی را راهی برای بالا بردن کیفیت دانشگاه‌های خود و حفظ اعتبار کشور به عنوان مقصدی عالی برای تحصیل، زندگی، کار و در کل مهاجرت می‌داند. در سال‌های اخیر، تحصیل در رشته حقوق در استرالیا بسیار محبوب شده است و از اقصی نقاط جهان - به ویژه ایران – دانشجویان زیادی به استرالیا مهاجرت می‌کنند.

    اگر می‌خواهید در مورد شرایط تحصیل در رشته حقوق در استرالیا و نحوه اخذ ویزای تحصیلی استرالیا اطلاعات خود را افزایش دهید، همین حالا با تیم مجرب گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در رشته حقوق در استرالیا 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2023-08-18

    سلام آیا با داشتن مدرک کارشناسی ارشد و پروانه وکالت می توانم متقاضی تحصیل در رشته حقوق دو مدرکی باشم ؟0

    2023-08-19

    سلام. در این مورد بهتره با کارشناسان ما در تماس باشید تا کامل بتونن راهنماییتون کنن: 02171400111

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ