تحصیل در دبیرستان های استرالیا 2024
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    آموزش متوسطه در استرالیا مسیر رسیدن از دبیرستان به دانشگاه را هموار می‌کند. دانش آموزان به دلیل زندگی اجتماعی پویا، فرهنگ مهاجرپذیر در استرالیا، محیط یادگیری باز و کیفیت بالای آموزش، تحصیل دبیرستان در استرالیا را عنوان هدف خود تعیین می‌کنند. پس اگر قصد دارید تحصیلات متوسطه خود را در خارج از کشور گذرانده باشید، کسب اطلاعات کامل در مورد شرایط و هزینه‌های تحصیل دبیرستان در استرالیا مهم است. در مقاله دیگری از وبسایت «ادب ویزا» به شما کمک می‌کنیم تا در مورد تحصیل در استرالیا و در دوره دبیرستان، اطلاعات کافی به دست آورید.

    مزایای تحصیل دبیرستان در استرالیا

    مزایای تحصیل دبیرستان در استرالیا

    تحصیلات در مقطع دبیرستان در استرالیا مزایای زیر را به همراه دارد:

    • کیفیت آموزش مدارس در استرالیا در رده بهترین‌های جهان قرار دارد که دلیل اصلی آن، اهمیت قائل شدن به تحصیلات پایه قبل از ورود به دانشگاه است.
    • برنامه درسی مدارس متوسطه در استرالیا متنوع است. برنامه‌ها به جهت پرورش ذهنی و جسمی دانش آموزان تدوین شده‌اند.
    • استرالیا به افزایش مهارت دانش آموزان در آینده اهمیت زیادی می‌دهد. معلمان به دانش آموزان جهت بررسی علایق برای ورود به دانشگاه، خدمات مشاوره می‌دهند.
    • در مقایسه با اروپا، ایالات متحده و سایر کشورهای توسعه یافته جهان، آموزش متوسطه در استرالیا مقرون به صرفه‌تر است.
    • تعداد دانش آموزان در کلاس‌های دوره دبیرستان کم است. همین امر باعث می‌شود تا معلمان به نیازهای هر دانش آموز به خوبی رسیدگی کنند.
    • آب و هوای استرالیا بسیار خوب است و دانش آموزان می‌توانند از گشت و گذار و تفریح در سواحل و شهرهای پیشرفته این کشور لذت بسیار ببرند.

    آشنایی با تحصیل دبیرستان در استرالیا

    آشنایی با تحصیل دبیرستان در استرالیا

    تحصیلات متوسطه، های‌اسکول یا دبیرستان در استرالیا مرحله‌ای از تحصیل است که پس از اتمام دوره ابتدایی انجام می‌شود. در حقیقت، دوره متوسطه در استرالیا معادل راهنمایی + دبیرستان در ایران است؛ اما اصطلاح دبیرستان در استرالیا اغلب به دوره متوسطه اطلاق می‌شود.

    مدارس متوسطه به دانش آموزان این فرصت را می‌دهند که درباره علایق خود بیشتر بیاموزند و برای شغل آینده خود آماده شوند. برای تحصیل دبیرستان در استرالیا می‌توانید در مدارس دولتی یا خصوصی تحصیل کنید. تحصیلات متوسطه در استرالیا از سال هفتم به بعد شروع می‌شود و برای ورود به دانشگاه باید 12 سال برای اخذ دیپلم طی شود. تحصیلات متوسطه در استرالیا به دو مرحله تقسیم زیر می‌شوند:

    1- دبیرستان: سال 7 تا 10 به مدت سه تا چهار سال

    دانش آموزان دوره دبیرستان (سال 7 تا 10) موضوعاتی را مطالعه می‌کنند که درک آنها از مسائل اقتصادی، مدنی و اجتماعی بهبود می‌بخشد. دانش آموزان موضوعاتی مانند اقتصاد، ریاضیات، مدنی، انگلیسی، علوم، تجارت، مدنی و جغرافیا را در این مقطع مطالعه می‌آموزند.

    سیستم نمره دهی دانش آموزان دوره متوسطه مشابه دانش آموزان مقطع ابتدایی است. سیستم نمره دهی از یک مقیاس درصد به همراه سیستم نمرات حروف مانند A، B و غیره پیروی می‌کند. ثبت نام در این دوره نیز مشابه مدرسه ابتدایی است. دانش آموزان باید مدارک خود را ارسال کنند و در صورت تمایل در مصاحبه قبل از ثبت نام با مدرسه شرکت کنند.

    2- دبیرستان ارشد: سال 11 و 12 به مدت دو سال

    دبیرستان ارشد به دانش آموزان برای تحصیل و اشتغال در آینده کمک می‌کند. دانش آموزان در این مقطع به تحصیل در رشته‌های تاریخ، ریاضیات، علوم، جغرافیا و زبان انگلیسی ادامه می‌دهند. سیستم نمره دهی در دبیرستان ارشد مانند نمره دهی در سال‌های گذشته است. این دوره از سیستم درصد نمره به همراه سیستم نمرات حروف مانند A، B و غیره پیروی می‌کند.

    فرآیند پذیرش برای سال‌های 11 و 12 مستلزم پر کردن فرم ثبت نام و ارائه مدارکی مانند گذرنامه، ویزا، گواهی تولد و اثبات آدرس محل زندگی است. علاوه بر این، از دانش آموزان خواسته می‌شود قبل از شروع تحصیل، یک مصاحبه پیش از ثبت نام انجام دهند و با مدیران مدرسه ملاقات کنند.

    دانش آموزان پس از اتمام سال 12، گواهینامه تحصیلات متوسطه ارشد دریافت می‌کنند. در استرالیا هر قلمرو و ایالت نام‌های متفاوتی برای این گواهی دارند. با این حال، همه آن‌ها سطح تحصیلات یکسانی را نشان می‌دهند. بیایید نگاهی بیندازیم به نام‌هایی که هر ایالت و قلمرو استرالیا برای صلاحیت سال 12 داده‌اند:

    ایالت/منطقه

    نام گواهینامه

    تاسمانی

    گواهی تحصیلی تاسمانی

    ویکتوریا

    گواهی تحصیلی ویکتوریا

    کوئینزلند

    گواهی تحصیلی کوئینزلند

    استرالیای غربی

    گواهی تحصیلی استرالیای غربی

    استرالیای جنوبی

    گواهی تحصیلی استرالیای جنوبی

    نیو ساوت ولز

    گواهی دبیرستان

    قلمرو شمالی

    گواهی آموزش و پرورش منطقه شمالی

    قلمرو پایتخت استرالیا

    گواهی دبیرستان ارشد ACT

    نکته: هر ایالت در استرالیا برای دو سال آخر یا دبیرستان ارشد شرایط متفاوتی دارند؛ اما همه ایالت‌ها از شما می‌خواهند که در پایان این دو سال در تحصیلات متوسطه در آزمون شرکت کنید. نمرات آزمون به شما کمک می‌کند تا رتبه خود را در سال دوازدهم در سراسر ایالت تعیین کنید. این نمره نقش بسیار زیادی در اخذ پذیرش از دانشگاه دارد.

    انواع مدارس برای تحصیل دبیرستان در استرالیا

    انواع مدارس برای تحصیل دبیرستان در استرالیا

    متقاضیان مهاجرت به استرالیا برای تحصیل در مقطع دبیرستان بدانند که مدارس متوسطه در استرالیا را می‌توان به دو دسته از جمله مدارس دولتی و مدارس خصوصی تقسیم می‌شوند. تامین مالی، مالکیت و مدیریت مدارس دولتی توسط دولت و وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود. دانش آموزان محلی یعنی استرالیایی یا دارای شهروندی این کشور در یک منطقه خاص می‌توانند به مدارس دولتی نزدیک به محل زندگی خود بروند و از آموزش رایگان لذت ببرند. اما مدارس برای افراد خارجی و فاقد شهروندی این کشور در بیشتر مواقع رایگان نخواهد بود.

    مدارس خصوصی تحت مالکیت و مدیریت خصوصی هستند و عموما توسط کلیساها یا سازمان‌های مستقل اداره می‌شوند. این نوع مدارس در هنگام ثبت نام دانش آموزان محدودیت‌های منطقه‌ای را در نظر نمی‌گیرند، اما شهریه آن‌ها بالاست. اکثر مدارس دولتی و خصوصی دانش آموزان بین‌المللی را ثبت ‌نام می‌کنند، اما مدارس خصوصی نسبت بیشتری از دانش ‌آموزان بین ‌المللی را دارند. همچنین مدارس دوره دبیرستان در استرالیا را می‌توان به موارد زیر نیز تقسیم کرد:

    • مدارس مختلط
    • مدارس پسرانه
    • مدارس دخترانه
    • مدارس کاتولیک
    • مدارس بین المللی
    • مدارس شبانه روزی

    اکثر مدارس دولتی در استرالیا مختلط هستند، اما فقط تعداد کمی از مدارس تک جنسیتی خواهند بود. مدارس خصوصی ممکن است مختلط یا تک جنسیتی باشند.

    زمان و روش تدریس در دبیرستان‌های استرالیا

    زمان و روش تدریس در دبیرستان‌های استرالیا

    سال تحصیلی استرالیا از اواخر ژانویه تا اواسط دسامبر شروع می‌شود. چهار ترم در طول سال ارائه می‌شوند. هر ترم 10 هفته طول می‌کشد و پس از آن شروع تعطیلات در بین هر ترم وجود دارند. به طور کلی، ساعات شروع مدرسه از 9 صبح تا 3 بعد از ظهر، دوشنبه تا جمعه است. شما والدین فرزند خود باید چند ماه قبل از شروع دوره درخواست خود را ارائه دهید تا برای ویزای تحصیلی استرالیا آماده شوید.

    روش‌های مختلفی برای تدریس و ارزشیابی در مدارس استرالیا استفاده می‌شوند. روش‌های تدریس شامل آموزش الکترونیکی، آموزش معلمان، ارائه، کلاس‌های تعاملی، پروژه‌های گروهی، ارائه‌های تصویری و تحقیقات دانش‌ آموزی هستند. روش‌های ارزشیابی در مدارس، نتایج درسی دانش آموزان را مورد سنجش قرار می‌دهند. این روش‌ها ممکن است شامل تکالیف گروهی، پروژه‌های تحقیقاتی فردی، ارائه‌های تصویری و شفاهی، وودکست‌ها، پادکست‌ها و ارائه‌های پاورپوینت از تکالیف کلاسی و آزمون‌ها باشند.

    مدارس متوسطه در استرالیا علاوه بر ارائه برنامه‌های درسی متنوع، انواع فعالیت‌های فوق برنامه مانند آموزش هنر، موسیقی و فعالیت‌های ورزشی را نیز ارائه می‌کنند. برخی از مدارس بزرگتر در استرالیا حدود 50 تا 60 مباحث آموزشی را در دوره دبیرستان به آموزش زبان انگلیسی، ریاضیات، علوم پزشکی، فن آوری، هنر، سلامت و ورزش و علوم انسانی اختصاص می‌دهند؛ بنابراین دانشجویان می‌توانند بر اساس علایق و استعداد خود، رشته دانشگاهی مناسب را انتخاب کنند.

    شرایط ورود برای تحصیل دبیرستان در استرالیا

    شرایط ورود برای تحصیل دبیرستان در استرالیا

    شرایط ورود به آموزش متوسطه در استرالیا بسته به مدارس و ایالت یا قلمروی که در آن تحصیل خواهید کرد متفاوت است. مواردی مانند عملکرد تحصیلی قبلی در دوره ابتدایی، دستاوردهای فوق برنامه (مهارت زبانی یا فنی)، توانایی‌های ورزشی و غیر شانس شما برای پذیرش افزایش می‌دهد. با این حال، برخی از الزامات رایج عبارتند از:

    • مدرک تحصیلی قبلی
    • عملکرد تحصیلی قبلی
    • نمرات آزمون انگلیسی
    • پاسپورت معتبر
    • سایر اسناد هویتی و آدرس محل سکونت

    هزینه تحصیل دبیرستان در استرالیا

    متوسط شهریه مدارس متوسطه برای دانش آموزان بین المللی ممکن است به طور متوسط 13 هزار دلار استرالیا باشد. هزینه برای یک مدرسه خصوصی ممکن است به 30 هزار دلار استرالیا برسد. توجه به این نکته مهم است که هزینه‌های تحصیل ممکن است بسته به شهر محل سکونت شما متفاوت باشند. فارغ از اینکه کدام مدرسه را انتخاب و چه مقدار شهریه‌ای را پرداخت خواهید کرد، بالاترین کیفیت آموزشی را دریافت می‌کنید.

    • شهریه مدارس دولتی: 7 تا 20 هزار دلار استرالیا در سال
    • شهریه مدارس خصوصی: 9 تا 30 هزار دلار استرالیا در سال

    بهترین مدارس استرالیا برای تحصیل در دوره دبیرستان

    بهترین مدارس استرالیا برای تحصیل در دوره دبیرستان

    بر اساس رتبه بندی Cluey Learning، در ادامه به 10 مدرسه برتر برای آموزش متوسطه در استرالیا اشاره می‌کنیم:

    • دبیرستان کشاورزی جیمز راس
    • دبیرستان دخترانه شمال سیدنی
    • دبیرستان پسرانه شمال سیدنی
    • دبیرستان دخترانه سیدنی
    • مدرسه مدرن پرث
    • دبیرستان دخترانه هارزبری
    • دبیرستان پسرانه نورمن هرست
    • مدرسه گرامر سیدنی

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    به دلیل استاندارد بالای تحصیلی، دوره دبیرستان در استرالیا به طور فزاینده‌ای محبوب و پر تقاضا است. مدارس متوسطه در استرالیا دانش آموزان را تشویق می‌کنند تا استعدادهای خود کشف کرده و برای دانشگاه آماده شوند. مهم است قبل از تصمیم گیری برای تحصیل دبیرستان در استرالیا، نیازهای خود را بررسی کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در دبیرستان های استرالیا 2024

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت