آنچه که قبل از مهاجرت به استرالیا باید بدانید
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    آنچه که مسلم است، هر کشوری خصوصیات، قواعد خاص و ویژه خود به استثناء قوانین عمومی مشترک و یا شبیه به هم بین همه کشورها را دارد که این تفاوت در قواعد می‌تواند در قالب محیط و اقلیم کشور، قانون یا در قالب تفاوت فرهنگی یا ترکیبی از این‌ها باشد که کشور استرالیا نیز از این قضیه مستثنی نبوده و این مسئله برای کسانی که به کشوری دیگر مانند استرالیا که موضوع بحث‌مان است مهاجرت می‌کنند، بیشتر مواقع باعث ایجاد مشکلاتی در این کشور به دلیل عدم اطلاع از آن‌ها می‌گردد. در این مطلب به بررسی چند مسئله برای اطلاع متقاضیان مهاجرت به استرالیا قبل از سفر که برخی از آن‌ها پیرامون قوانین و برخی دیگر صرفا جهت اطلاع از یکسری موارد خاص حاکم در این کشور پیرامون موضوعات محیط زیست یا مسائل فرهنگی هستند می‌پردازیم؛ با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    اصطلاحات را یاد بگیرید

    اصطلاحات را یاد بگیرید

    کشور استرالیا به عنوان یک کشور بسیار بزرگ انگلیسی زبان علاوه بر داشتن لهجه منحصر به فرد خود، دارای تعداد قابل توجهی واژگان و اصطلاحات مخصوص به خود و کاملا متفاوت با دیگر کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلیس، آمریکا، کانادا و... می‌باشد که این اصطلاحات بیشتر در مکالمات روزمره و در جمع‌هایی خودمانی‌تر مانند دوستان، همکاران، دانشجویان و... بکار برده شده و خبر ناخوشایند این است که تعداد این اصطلاحات چندان هم کم نیست و این اصطلاحات با ترکیبی از لهجه استرالیایی، برای فردی که حتی به انگلیسی مسلط نیز باشد نامفهوم خواهد بود و اکیدا توصیه می‌شود که قبل از سفر به استرالیا، این اصطلاحات را یاد گرفته تا به عنوان یک شخص مهاجر در جمع‌های روزمره مانند دانشگاه، محیط کار و... از نظر ارتباطی دچار مشکل و انزوا نشوید.

    با پول زیاد بروید

    آنچه که در نظام کاری استرالیا حاکم است، اهمیت بالا برای حقوق شهروندی، دستمزد و مزایای کارگران و کارمندان می‌باشد و اگرچه هزینه‌های زندگی در استرالیا بالا بوده اما از طرفی میزان درآمد در این کشور نیز بالا و رضایت بخش است. اما برای کسانی که قصد مهاجرت بدون اشتغال به این کشور را دارند؛ به ویژه برای دانشجویانی که به این کشور مهاجرت تحصیلی کرده‌اند و در نتیجه باید هزینه‌های زیادی را صرف شهریه دانشگاه نمایند باید متذکر شد که به علت هزینه‌های بسیار بالای زندگی در استرالیا حتما باید با سرمایه و پول زیاد و کافی به این کشور آمده و یا یک اسپانسر مالی قوی داشته باشید. این هزینه‌های بالای زندگی در شهرهای سیدنی و بخصوص ملبورن بسیار بیشتر مشهود است.

    دریافت کد مالیاتی به محض رسیدن

    دریافت کد مالیاتی به محض رسیدن

    اگر که برای کار به استرالیا می‌روید و یا پس از رفتن به هر نحوی در جایی استخدام و مشغول به کار شدید قبل از هرچیز شماره پرونده مالیاتی (TFN) خود را دریافت نمایید. در غیر این صورت یعنی شروع به کار بدون ارائه کد TFN به کارفرمای خود، می‌بایست تا نرخ 45 درصد فارغ از میزان درآمدتان مالیات پرداخت نمایید. توجه فرمایید که 45 درصد، بیشترین نرخ مالیات در استرالیا و آن هم برای درآمدهای بالای 180 هزار دلار در سال می‌باشد و به زبان ساده، با این غفلت به گونه‌ایی تنبیه مالیاتی خواهید شد.

    تنوع آب و هوایی استرالیا بسیار زیاد است

    جدای از آنکه علت این طرز تفکر مشخص نیست اما اکثر مردم خارج از استرالیا این تصور را دارند که استرالیا دارای آب و هوای تقریبا یکدست در سراسر کشور و همچنین همیشه آفتابی و ملایم و مایل به گرم است که این تصور کاملا اشتباه است. این قضیه هم ناشی از بزرگی این کشور بوده و برای مثال در حالی که مناطق جنوبی کشور در حال تجربه تابستان است، شمال کشور ممکن است بارانی و حتی سرد هم باشد. یا مثالی دیگر؛ شهری مانند بریزبن دارای آب و هوایی یکنواخت بوده در حالی که شهری مانند ملبورن از جمله شهرهایی بوده که 4 فصل کامل را در طول سال تجربه می‌کند. بنابراین در صورتی که نسبت به دما و تغییرات آب و هوایی حساسیت دارید، برای مهاجرت به استرالیا و انتخاب محل اقامت‌تان حتما این مورد را در نظر بگیرید..

    استرالیا بسیار بزرگ است!

    مساحت کشور استرالیا در حدود 5 میلیون کیلومتر مربع است. اگر بخواهیم مقایسه نماییم، اگر نقشه استرالیا را روی کل اروپا قرار دهید آن را تقریبا بطور کامل می‌پوشاند؛ به عبارتی مساحت استرالیا حدودا اندازه کل قاره اروپا بوده و این قضیه برای شخصی که در استرالیا زندگی می‌کند از آنجا مهم واقع می‌گردد که باید در نظر داشته باشد که برای ترددهای بین شهری و به ویژه بین ایالتی مسیرهای طولانی‌ای را باید طی نماید. برای اینکه بیشتر این قضیه برایتان ملموس گردد، باید گفت که فاصله بین دو شهر سیدنی و پرث برابر با فاصله کشور پرتغال با کشور اوکراین در اروپاست! و بنابراین برای بسیاری از رفت و آمدهای بین شهری، انتخاب سفر با هواپیما جدای از هزینه بیشتر آن، برای اذیت نشدن شخص گزینه مناسب‌تر و منطقی‌تری است. همچنین تامین منابع طبیعی و انرژی مانند آب، گاز، برق و... برای کل کشور به دلیل همین مساحت بزرگ کاری بسیار سخت بوده و بنابراین دسترسی به این منابع در مناطق شهری بیشتر امکانپذیر است.

    از خورشید استرالیا برحذر باشید!

    از خورشید استرالیا برحذر باشید!

    درخشش خورشید در استرالیا به خصوص در نواحی جنوبی و گرم به نسبت شدید، بسیار تابناک و گرم بوده که این گرما به بالای 40 درجه سانتی گراد هم می‌رسد؛ تا حدی که امواج گرمایی اخیر باعث ذوب شدن آسفالت برخی از جاده‌های به سمت خارج از شهر سیدنی و کشته شدن تعداد قابل توجهی از حیوانات و پرنده‌ها به ویژه خفاش‌ها شده است و این قضیه صرفا به دما و حرارت ختم نشده و به علت سستی لایه ازون نسبت به گذشته و بدتر از همه نازک‌تر بودن لایه ازون در آسمان استرالیا، پوست و بدن شما به خصوص با لباس‌های تابستانی بسیار در معرض اشعه‌های مضر خورشیدی قرار خواهد گرفت. همچنین محققان پیشبینی کرده‌اند که تا سال 2040 دمای تابش خورشید به بیش از 50 درجه سانتی گراد هم امکان دارد برسد!

    بیمه سراسری و گزینه‌های پیش‌رو

    استرالیا خوشبختانه بیمه سراسری (Universal Healthcare) را در کنار معدود کشورهای مانند هلند، سوئیس و... ارائه می‌دهد که کلیه کسانی که اقامت دائم این کشور دارند را پوشش می‌دهد. همچنین استرالیا این پوشش درمانی سراسری را برای افرادی که از کشورهای انگلیس و نیوزلند به این کشور سفر می‌کنند (حتی بدون داشتن اقامت دائم) نیز طبق توافقاتی بین کشورهای مزبور پوشش می‌دهد. اما توجه نمایید که بیمه شخصی هم می‌تواند گزینه خوبی باشد تا هنگامی که خارج از استرالیا؛ برای مثال در سفر هستید هم تحت پوشش باشید و همچنین موارد درمانی مازاد مد نظر خودتان را برای پوشش بیمه اضافه نمایید.

    قیمت سرسام آور دخانیات

    قیمت سرسام آور دخانیات

    دولت استرالیا نسبت به استعلام دخانیات توسط شهروندانش بسیار حساس بوده و از طرفی هم تولید و فروش آن را ممنوع نکرده اما در عوض برای جلوگیری یا حداقل کاهش چشمگیر این امر، قیمت آن را بسیار گران و برای آن مالیات بالایی تعیین کرده است؛ بطوری که قیمت هر پاکت سیگار در استرالیا 40 دلار آمریکا بوده که به نرخ فعلی دلار در ایران و در سال 1400، قیمت هر پاکت سیگار از مرز 1 میلیون تومان هم فراتر می‌رود و با این روند هر فرد سیگاری به ازای هر سیگار 0.7 دلار آمریکا مالیات پرداخت می‌نماید.

    همیشه سمت چپ بمانید!

    این قضیه اگر درباره رانندگی طرح شود، در انگلیس یا کشورهایی که تحت استعمار انگلیس بوده‌اند، رانندگی در سمت چپ خیابان صادق و رایج است اما در استرالیا این قضیه نه تنها در رانندگی، بلکه برای حالت هم پیاده و هم سوار بر وسایلی مانند دوچرخه، اسکیت بورد و.... نیز صادق است و اگرچه در حالت غیر از رانندگی با خودرو (مانند پیاده‌روی یا اسکیت سواری و...) حرکت در جهت راست غیر قانونی نبوده اما کاملا از نظر مردم استرالیا کاری ناپسند و خلاف عرف است.

    ممنوعیت عبور از خیابان خارج از پل یا خط عابر

    این مورد بر خلاف مورد فوق صرفا عرف نبوده و بلکه یک قانون است و اتفاقا به جدیت هم پیگیری می‌شود. بدین ترتیب که شما به هر دلیلی در هر جای خیابان در استرالیا به غیر از خط عابر یا پل عابر به سمت دیگر خیابان عبور کنید، دستگیر و جریمه‌ایی به میزان 70 دلار استرالیا خواهید شد. وقتی می‌گوییم که پلیس استرالیا درباره این قانون جدی است این است که تنها در فاصله بین سال‌‌های 2015 تا 2017 در ایالت نیو ساوت ولز تعداد 10 هزار نفر به دلیل همین تخلف مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و ملزم به پرداخت جریمه مذکور شده‌اند.

    تهیه اپراتور خط تلفن با کیفیت

    استرالیا به دلیل آنکه بسیار بزرگ بوده و از طرفی اوج تمرکز جمعیت آن در شهرهای آن است، بنابراین اصلا نباید انتظار آنتن‌دهی چندان بالایی در همه نقاط این کشور را داشت و ضمن آنکه تلفن‌های همراه، امروزه همانطور که در جریان هستید صرفا جنبه تماس گرفتن نداشته و بلکه بسیاری از افراد، بسیاری از امور مهم و روزمره خود از جمله امور کاری و شغلی خود که نیازمند به آنتن‌دهی با کیفیت هم برای تماس و هم برای اینترنت می‌باشد را با تلفن‌های هوشمند انجام می‌دهند و پس بنابراین انتخاب یک اپراتور خط تلفن همراه با کیفیت ضروری بوده و ضمن آنکه می‌توانید برای گوشی‌های 2 سیم کارته خود، از 2 اپراتور ارائه دهنده سرویس خط همراه با کیفیت تعداد 2 خط خریداری نموده تا شانس مواجه شدنتان با عدم دسترسی به آنتن و اینترنت در نقاط مختلف پایین‌تر آید.

    سوالات متداول آنچه که قبل از مهاجرت به استرالیا باید بدانید

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت