کار دانشجویی در استرالیا 2023 | معرفی 10 شغل برتر
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    یکی از بهترین مزایای تحصیل در استرالیا این است که ویزای دانشجویی به شما اجازه کار می‌دهد تا بتوانید هزینه اقامت خود را تامین کنید. در واقع یافتن شغل دانشجویی در استرالیا برای دانشجویان بسیار آسان است. شما می‌توانید یک دوره تحصیلی را به انتخاب خود بگذرانید و 20 ساعت در هفته در طول کلاس‌های خود و 40 ساعت در هفته در طول تعطیلات کار کنید.

    حداقل دستمزد در استرالیا حدود 19.40 دلار در ساعت است اما بسیاری از مشاغل بیش از این دستمزد را به دانشجویان می‌دهند. دانشجویان می‌توانند تمام هزینه‌های زندگی را در حین کار در استرالیا پوشش دهند. اما مهم است که شرایط لازم برای کار در حین تحصیل را فراهم کنید. در این بررسی به طور کامل در مورد شغل دانشجویی در حین تحصیل در استرالیا صحبت می‌کنیم.

    وضعیت شغل دانشجویی در استرالیا چگونه است؟

    وضعیت شغل دانشجویی در استرالیا چگونه است؟

    استرالیا مکانی عالی برای تحصیل و کار به عنوان یک دانشجوی بین المللی است. طبق مقررات می‌توانید به محض شروع دوره خود در کالج یا دانشگاه شروع به کار کنید. ساعات کاری ویزای دانشجویی به مقطع تحصیلی که انتخاب کرده‌اید بستگی دارد. با کار حین تحصیل می‌توانید هزینه‌های زندگی و تحصیل خود را تامین کنید و تسلط خود را به زبان انگلیسی بهبود ببخشید.

    استرالیا نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد که در حدود شش درصد است. این کشور به لطف یک اقتصاد قوی به راحتی می‌تواند شرایط کاری خوبی را نه تنها برای شهروندان خود بلکه برای دانشجویان بین المللی و مهاجران تضمین کند. به عنوان یک دانشجو می‌توانید به راحتی در چند هفته اول پس از ورود، شغل پیدا کنید. مشاغلی که دستمزد بهتری دارند و فرصت‌های توسعه بیشتری را ارائه می‌دهند، به زبان انگلیسی خوب و مدارک مستند در زمینه خاص نیاز دارند.

    در نهایت گزینه‌های شغلی شما به ترجیحات، مهارت‌ها، تجربه و همچنین سطح زبان انگلیسی شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید در استرالیا کار کنید به یک حساب بانکی، یک شماره پرونده مالیاتی (TFN) و یک رزومه به زبان انگلیسی نیاز دارید. طبق داده‌های رسمی دولت، حداقل حقوق در استرالیا در سال 19.40 دلار استرالیا در ساعت (یا 753.80 دلار در هفته) است و باید توسط تمام مشاغل فعال در استرالیا رعایت شود.

    مشاغل دانشجویی محبوب در استرالیا عبارتند از:

    • مهمان نوازی (کافه‌ها، بارها و رستوران‌ها)
    • تجارت (سوپرمارکت‌ها، مراکز خرید و مغازه‌های پوشاک)
    • گردشگری (هتل و متل)
    • نظافتی
    • پرستاری
    • کار ساخت و ساز
    • کار در مزرعه (میوه چینی)

    حقوق دانشجویی برای برخی از موقعیت‌های شغلی عبارتند از:

    • پیشخدمت : 21 تا 30 دلار
    • تمیز کردن : 21 تا 29 دلار
    • دستیار سرآشپز: 21 تا 30 دلار
    • مراقبت از کودک و سالمند: 21 تا 30 دلار
    • آشپز: 21 تا 30 دلار
    • مربی شخصی: 23 تا 62 دلار
    • نجات غریق: 21 تا 40 دلار
    • نقاش / کارگر: 21 تا 39 دلار

    وب سایت‌های محبوب برای پیدا کردن شغل دانشجوی عبارتند از:

    • seek.com.au
    • CareerOne careerone.com.au
    • mycareer.com.au
    • jobsearch.gov.au

    قوانین کار برای دانشجویان بین المللی در استرالیا

    قوانین کار برای دانشجویان بین المللی در استرالیا

    وقتی با ویزای دانشجویی به «سرزمین کانگوروها» می‌آیید، معمولاً می‌توانید 20 ساعت در هفته کار کنید. برای کار دانشجویی باید شرایط خاصی را برآورده کنید. اول از همه باید ویزای تایید شده داشته باشید و دوره تحصیلی شما شروع شده باشد. ساعات کاری ویزای دانشجویی بسته به رشته انتخابی شما خواهد بود. جزئیات مربوط به شغل دانشجویی در استرالیا بسته به مقطع تحصیلی طبق جدول زیر هستند:

    مقطع تحصیلی

    مجرد

    متاهل

    دوره زبان انگلیسی / VET / لیسانس

    پارت تایم (20 ساعت در هفته)

    پارت تایم (20 ساعت در هفته)

    فوق لیسانس

    پارت تایم (20 ساعت در هفته)

    فول تایم

    دکتری

    فول تیم

    فول تایم

    با ویزای خود نیازی به درخواست مجوز کار ندارید. محدودیت ساعت کاری از قبل توسط دولت استرالیا تعیین شده است. ساعات کاری شما بستگی به دوره‌ای دارد که در حال گذراندن آن هستید. شما به طور خودکار حق کار را دریافت می‌کنید اما تنها زمانی می‌توانید شروع به کار کنید که دوره شما در کالج یا دانشگاه شروع شده باشد.

    ساعات کار برای دانشجویان بین المللی در استرالیا محدود است و در شرایط ویزای شما ذکر شده است. کار بیش از ساعات مجاز غیرقانونی است و در نتیجه در پروسه مهاجرت تحصیلی خود به مشکل جدی خواهید خود؛ تا این حد که ویزای شما باطل می‌شود و با ممنوعیت احتمالی بازگشت برای مدت زمان مشخصی از استرالیا اخراج خواهید شد.

    برای به دست آوردن مشاغل پاره وقت در استرالیا، دانشجویان باید مقررات ذکر شده در زیر را رعایت کرده باشند:

    • متقاضیان باید دارای ویزای تحصیلی معتبر باشند
    • باید در یک دوره تحصیلی تمام وقت در یک دانشگاه استرالیا که توسط دولت به رسمیت شناخته شده است ثبت نام کنید.
    • دانشجویان باید حداقل الزامات حضور و غیاب تحصیلی تعیین شده توسط دانشگاه را حفظ کنند.
    • متقاضی باید یک بیمه سلامت دانشجویی در خارج از کشور داشته باشید.

    الزامات برای مشاغل مختلف ممکن است متفاوت باشد. با این حال، دانشجویانی که تمام مقررات ذکر شده در بالا را رعایت می کنند، می‌توانند برای استخدام نیمه وقت غیر ماهر در استرالیا درخواست دهند. دانشجویان بین المللی می‌توانند برای یافتن شغل به منابع مختلفی مانند پورتال‌های آنلاین، مراجع، روزنامه‌ها و غیره مراجعه کنند. دانشجویان همچنین باید رزومه‌ای داشته باشند که مهارت‌ها و علایق خود را نشان دهد.

    بهترین شغل دانشجویی در استرالیا

    بهترین شغل دانشجویی در استرالیا

    در ادامه به برخی از بهترین مشاغل دانشجویی در استرالیا به همراه دستمزد مورد نظر آنها اشاره می‌کنیم:

    پیشخدمت یا باریستا

    شما باید انگلیسی را روان صحبت کنید زیرا مستقیماً با مردم در ارتباط هستید اما به خاطر داشته باشید که هر کارفرما قوانین خاص خود را دارد. ممکن است در موقعیت شغلی باریستا مشغول به کار شوید. باریستا به کسی گفته می‌شود که مسئول تهیه نوشیدنی‌های با پایه اسپرسو در کافه است. موقعیت‌های شغلی پیشخدمت و باریستا معمولاً حدود 20 دلار استرالیا در ساعت پرداخت می‌شوند. لطفاً همچنین توجه داشته باشید که برای کار به عنوان باریستا در استرالیا به مدرک خاصی نیاز دارید. شما حتی می‌توانید دوره باریستا را بگذرانید و گواهی RSA خود را با هزینه کمتری دریافت کنید.

    مشاغل نظافتی

    کار به عنوان نظافتچی در استرالیا یک گزینه عالی برای دانشجویان است. زمان کار به طور کلی انعطاف پذیر است و دستمزد خوب خواهد بود. داشتن تسلط خوب به زبان انگلیسی الزامی نیست. شما می‌توانید برای شرکت‌های نظافتی و همچنین برای اقامتگاه‌های خصوصی، هتل‌ها، رستوران‌ها کار کنید.

    کار به عنوان یک نظافتچی مستقل نیز گزینه‌ای محبوب است. وبسایت‌هایی مانند Helping وجود دارند که می‌توانید خدمات نظافتی خود را در آنها ارائه دهید. شما همچنین می‌توانید فرصت‌های شغلی را از طریق سایت‌هایی مانند Gumtree پیدا کنید. حقوق شما تا حد زیادی به منطقه و شرکتی که در آن کار می‌کنید بستگی دارد اما این مشاغل معمولاً در حدود 20 تا 25 دلار در ساعت دستمزد دارند.

    مشاغل جابجایی

    مشاغل جابجایی

    بسیاری از دانشجویان انتخاب می‌کنند که به عنوان مسئول ارسال مشغول به کار شوند. این کار شامل رانندگی و ارسال اسباب و اثاثیه برای شرکت‌های حمل و نقل شهری است. پس به احتمال زیاد باید گواهینامه رانندگی داشته باشید. شما معمولاً حدود 18 تا 22 دلار استرالیا در ساعت دستمزد دریافت خواهید کرد. صلاحیت‌های خاصی معمولاً مورد نیاز نیستند، اگرچه ممکن است دانش خاصی برای برخی وظایف (مانند مونتاژ لوازم خانگی) مورد نیاز باشد.

    مشاغل تحویل

    اگر گواهینامه رانندگی دارید (موتور یا خودرو)، همچنین این فرصت را خواهید داشت که به عنوان یک تحویل ‌دهنده کار کنید. به شما باید مسیرهای درون شهری را به خوبی بشناسید و سطح زبان خوبی داشته باشید. این مشاغل از 18 دلار استرالیا (پرداخت استاندارد) تا 25 دلار استرالیا (تحویل شبانه) در ساعت حقوق پرداخت می‌کنند. تحویل کالا با دوچرخه نیز گزینه‌ای برای مسافت‌های کوتاه در نظر گرفته می‌شود.

    پرستاری بچه

    برای کار به عنوان پرستار در استرالیا به تسلط خوب به زبان انگلیسی، کارت آبی و سابقه کار نیاز نیاز دارید. این مشاغل در حدود 200 تا 300 دلار در هفته دستمزد پرداخت می‌کنند. برخی از خانواده‌ها ممکن است به دنبال شخصی باشند که گواهینامه رانندگی داشته باشد و بخواهند فرد مورد نظر در کارهای خانه یا بیرون منزل به آنها کمک کند.

    کار زراعی

    کار زراعی

    اگر در مزرعه کار می‌کنید، وظایفی مانند مراقبت از دام و برداشت زمین را بر عهده خواهید داشت. همه چیز به این بستگی دارد که کارفرما در مورد چه چیزی به کمک شما نیاز دارد. کار در مزرعه همیشه با پول همره نیست زیرا گاهی مسکن و غذا به عنوان بخشی از قرارداد گنجانده می‌شود. اگر تجربه باغبانی دارید (بریدن چمن، آبیاری گیاهان و غیره) این شغل ممکن است برای شما مناسب باشد.

    معلم زبان

    شما می‌توانید به عنوان یک معلم مستقل کار کنید و از سیستم عامل‌های آنلاین برای یافتن دانشجویان بالقوه یا کار در آموزشگاه‌های زبان استفاده نمایید. پس می‌توانید برای خود کار کنید یا در موسسات مختلف به آموزش زبان بپردازید. برای معلم شدن باید مدرک معتبر زبان داشته باشید. اگر در ایران سابقه آموزش زبان دارید، از تجربه خود می‌توانید برای تهیه رزومه کاری بهره ببرید و فرصت خود را برای شغل دانشجویی در استرالیا افزایش دهید.

    مشاغل مستقل

    اگر اهل بازاریابی، برنامه نویسی، فیزیوتراپی یا هنر و صنایع دستی هستید، می‌توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید. حتی می‌توانید به عنوان مترجم و تولید کننده محتوا برای وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مشغول به کار شوید. همچنین کار به طراح گرافیک به صورت فریلنسری می‌تواند برای شما جذاب باشد. بسیاری از وبسایت های کاریابی به شما در پیدا کردن مشاغل مستقل و فریلنسری کمک می‌کنند.

    نجات غریق

    نجات غریق

    اگر قصد دارید به عنوان نجات غریق در استرالیا کار کنید، به گواهینامه دولت استرالیا نیاز دارید. برای کار به عنوان نجات غریق باید چندین سطح صلاحیت را بگذرانید. اولین گواهی به شما امکان نظارت بر استخرها را می‌دهد و با کسب تجربه و صلاحیت بیشتر به سایر موقعیت‌های نجات غریق در سطح بالا دسترسی خواهید داشت. برای این موقعیت شغلی به سطح زبان بالا نیاز دارید.

    شغل میوه چینی

    میوه چین‌های فصلی در بسیاری از مناطق استرالیا تقاضای زیادی دارند. این کار برای داشتن شغل در تعطیلات تابستانی عالی است زیرا به شما امکان می‌دهد سفر کنید و مقداری پول اضافی به دست آورید. به خاطر داشته باشید که این شغل خیلی پردرآمد نیست. نحوه کار به عنوان میوه‌ چین در استرالیا را بررسی کنید و در مورد فصول میوه‌ چینی در هر منطقه و شرایط شغلی اطلاعات کسب نمایید.

    کلام آخر

    کار حین تحصیل در استرالیا بسیار محبوب است. دانشجویان برای بهبود تسلط به زبان انگلیسی، آشنایی با فرهنگ محلی، کسب هزینه‌های زندگی در استرالیا و دستیابی به تجربه بین المللی خود به کار نیاز دارند. بازار کار در استرالیا بسیار بزرگ است و فرصت‌های خوبی را به ارمغان می‌آورد. به عنوان یک دانشجو می‌توانید در هر حرفه‌ای کار کنید، به شرطی که مدارک و گواهینامه‌های لازم را داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای دانشجویی و مهاجرت به استرالیا با تیم مشاوره گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول کار دانشجویی در استرالیا 2023 | معرفی 10 شغل برتر

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت