هزینه تحصیل در سیدنی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تحصیل در شهر سیدنی تجربه بی‌نظیری را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. زندگی در سیدنی فرصتی منحصر به فرد را فراهم می‌کند تا دانشجویان از نزدیک با زندگی در یکی از بهترین شهرهای جهان آشنا شوند. سیدنی همچنین شهری دانشجو محور است که در آن چندین دانشگاه معتبر به دانشجویان داخلی و بین المللی خدمات می‌دهند. با این حال، قبل از مهاجرت به استرالیا لازم است در مورد هزینه تحصیل در سیدنی اطلاعات خود را کامل کنید. شما باید ببینید آیا توانایی پرداخت همه هزینه‌های تحصیل و زندگی در این شهر مدرن را دارید یا خیر. ما در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا از عوامل موثر در هزینه‌های تحصیل در استرالیا و در شهر سیدنی آگاه شوید.

    مختصری درباره شهر سیدنی

    مختصری درباره شهر سیدنی

    سیدنی پایتخت ایالت نیو ساوت ولز در استرالیاست. این شهر که در سواحل شرقی استرالیا قرار دارد، بزرگترین شهر استرالیا با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت است.  سیدنی مرکز ایالت نیو ساوت ولز و پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا و قاره اقیانوسیه است. سیدنی از 658 منطقه حومه، 40 منطقه دولتی محلی و 15 منطقه شهری تشکیل شده است. ساکنان این شهر به «سیدنی‌ سایدرها» معروف هستند.

    سیدنی به خاطر مکان‌های دیدنی و نمادین خود مانند خانه اپرای سیدنی، پل بندرگاه سیدنی و همچنین محیط چند فرهنگی، فرهنگ غذایی متنوع و سواحل زیبا نیز شناخته می‌شود. بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی برتر جهان نیز در این شهر قرار دارند. بنابراین سیدنی را باید شهری دانست که می‌تواند تجربه بی‌نظیری را برای دانشجویان خارجی رقم بزند.

    هزینه تحصیل در سیدنی چقدر است؟

    هزینه تحصیل در سیدنی چقدر است؟

    هزینه تحصیل و زندگی در سیدنی در مقایسه با سایر شهرهای استرالیا کمی بالاست. با این حال،  هزینه زندگی دانشجویی در این شهر می‌تواند بسته به عوامل مختلفی مانند محل اقامت، شهریه، غذا و سبک زندگی متفاوت باشد. هزینه‌هایی که شما باید پرداخت کنید، شامل شهریه دانشگاه و هزینه‌های جاری زندگی است. به طور متوسط، هزینه تقریبی زندگی یک دانشجو در سیدنی در سال بدون در نظر گرفتن شهریه می‌تواند بین 16 تا 23 هزار دلار استرالیا در سال باشد. این اعداد برآورد تقریبی هستند و هزینه‌های واقعی ممکن است کمتر یا بیشتر از این مقدار باشند. در ادامه به هزینه تحصیل در سیدنی می‌پردازیم:

    شهریه دانشگاه در سیدنی

    هنگام بررسی هزینه‌های زندگی در سیدنی در حین تحصیل در استرالیا، شهریه به عنوان هزینه اصلی محسوب می‌شود. شهریه برای دانشجویان بین المللی در سیدنی بسته به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. با این حال، به طور متوسط می‌توانید انتظار هزینه‌ای حدود 30 هزار تا 50 هزار دلار استرالیا در سال را برای مقطع کارشناسی و حدود 20 هزار تا 40 هزار دلار استرالیا در سال را برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری داشته باشید. در جدول زیر می‌توانید شهریه برخی از دانشگاه‌های سیدنی در مقطع کارشناسی را مشاهده کنید:

    دانشگاه

    شهریه سالانه

    دانشگاه سیدنی

    45 هزار تا 52 هزار دلار استرالیا

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    41300 تا 49600 دلار استرالیا

    دانشگاه صنعتی سیدنی

    35 هزار تا 47 هزار دلار استرالیا

    دانشگاه مک‌ کواری

    33 هزار تا 42 هزار دلار استرالیا

    دانشگاه وسترن سیدنی

    26 هزار تا 33 دلار استرالیا

    دانشگاه کاتولیک استرالیا

    23 تا 40 هزار دلار استرالیا

    شهریه اساسا یک الزام دانشجویی است، بنابراین برای مذاکره جهت کاهش قیمت، کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید. درخواست کمک مالی یا بورسیه بهترین راه برای کاهش شهریه در سیدنی است. بورسیه‌های تحصیلی متعددی برای تحصیل در استرالیا وجود دارند. همچنین می‌توانید بررسی کنید که آیا واجد شرایط دریافت کمک مالی برای دانشگاه مورد نظر خود هستید یا خیر. همچنین می‌توانید در حین تحصیل در سیدنی به دنبال کار باشید و برای 20 ساعت در هفته کار کنید و حقوق‌های بالایی را دریافت نمایید.

    هزینه مواد غذایی در سیدنی

    مواد غذایی بخش مهمی از هزینه زندگی در سیدنی است. قیمت مواد غذایی بسته به ذائقه و ترجیحات شما بسیار متفاوت است، اما در ادامه قیمت‌های تقریبی برای غذا در سیدنی آورده شده‌اند:

    • قرص نان سفید تازه (500 گرم) : 3.61 دلار استرالیا
    • برنج سفید (یک کیلوگرم) : 2.85 دلار استرالیا
    • تخم مرغ (12 عدد) : 5.83 دلار استرالیا
    • پنیر محلی (یک کیلوگرم) : 12.42 دلار استرالیا
    • فیله مرغ (یک کیلوگرم) : 11.94 دلار استرالیا
    • گوشت گاو (یک کیلوگرم) : 20.41 دلار استرالیا
    • سیب (یک کیلوگرم) : 4.32 دلار استرالیا
    • موز (یک کیلوگرم) : 3.50 دلار استرالیا
    • پرتقال (یک کیلوگرم) : 3.66 دلار استرالیا

    خوردن غذا در بیرون و در رستوران معمولا گران است، اما در سیدنی می‌توانید رستوران ارزان نیز پیدا کنید. اگر به یک رستوران ارزان قیمت بروید، برای هر غذا باید حدود 20 دلار استرالیا هزینه پرداخت می‌کنید. برای یک رستوران میان رده باید 25 تا 35 دلار استرالیا بپردازید. با این حال، آشپزی می‌تواند باعث صرفه جویی در هزینه‌هایتان شود و حتی سلامت بدن شما به دلیل کیفیت تهیه آن حفظ کند. برای خرید مواد غذای می‌توانید از فروشگاه‌های محلی اقدام کنید.

    هزینه رفت و آمد در سیدنی

    هزینه رفت و آمد در سیدنی

    بخش مهم دیگر از هزینه‌های مهاجرت به استرالیا و زندگی در شهر سیدنی مربوط به رفت و آمد است. سیدنی به لطف زیرساخت‌های حمل و نقل قوی، خدمات بسیار خوبی را به دانشجویان در این بخش ارائه می‌دهد. در سیدنی می‌توانید از گزینه‌های مختلف در حمل و نقل مانند اجاره دوچرخه، اتوبوس و مترو استفاده کنید. اتوبوس مقرون به صرفه‌ترین وسیله حمل و نقل برای دانشجویان است. چندین شبکه اتوبوس خصوصی در شهر وجود دارند که عبارتند از:

    • Transdev NSW
    • Busways
    • ComfortDelGro Australia  
    • Forest Coach Lines

    هزینه استفاده از اتوبوس تقریبا 10 تا 30 دلار استرالیا در هفته است. سیستم مترو نیز در شهر وجود دارد که برای دانشجویان مناسب است. مترو از 13 ایستگاه اصلی تشکیل شده است. دولت تصمیم دارد که شبکه مترو را گسترش دهد و خطوط و ایستگاه‌های جدیدی برای بهبود ارتباط در داخل شهر ایجاد کند. برای صرفه جویی بیشتر در هزینه‌های حمل و نقل، این امکان را دارید کارت MyMulti 3 را خریداری کنید که به بزرگسالان اجازه می‌دهد یک سوم هزینه سالانه خود را در حمل و نقل شهری پس انداز کنند.

    هزینه مسکن دانشجویی در سیدنی

    محل اقامت نیز نقش مهمی در هزینه زندگی در سیدنی دارد. شما آزاد هستید که در خوابگاه دانشگاه یا خارج از دانشگاه زندگی کنید. خوابگاه در محوطه دانشگاه به مسکنی اطلاق می‌شود که توسط دانشگاه‌ها و کالج‌ها برای دانشجویان فراهم می‌شود. هزینه تخمینی ماهانه اقامت در محوطه دانشگاه در سیدنی تقریبا 600 تا 800 دلار استرالیا در ماه است؛ اما هزینه‌های اضافی مانند ناهار، موارد پزشکی و فعالیت‌های تفریحی باید جداگانه پرداخت شوند. زندگی در خوابگاه می‌تواند در هزینه‌های رفت و آمد و غذای شما صرفه جویی کند و به شما کمک کند تا با دانشجویان زیادی دوست شوید.

    اقامت در خارج از دانشگاه به مسکن اجاره‌ای اطلاق می‌شود که توسط دانشگاه یا کالج ارائه نشده است. دانشجویان بین المللی اجازه دارند خارج از دانشگاه زندگی کنند. زندگی در بیرون از دانشگاه معمولا با هزینه نسبتا کمتری همراه است. اجاره کردن یک آپارتمان در سیدنی از 170 دلار استرالیا تا 750 دلار استرالیا در هفته متغیر است. یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود 450 دلار استرالیا در هفته هزینه دارد. زندگی خارج از دانشگاه استقلال و انعطاف بیشتری را ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد کنترل کامل زندگی خود را در دست داشته باشید. با این حال، مسکن ممکن است دور از دانشگاه باشد و شما مجبور به پرداخت هزینه رفت و آمد شوید. همچنین باید زمانی را برای تهیه غذا صرف کنید.

    بیشتر دانشجویان در سیدنی تمایل دارند در مناطق درون شهری مانند Surry Hills، Redfern و Glebe زندگی کنند. بدین دلیل که این مناطق فضایی پر جنب و جوش دارند و حتی به انواع موسسات آموزشی نزدیک هستند. همچنین دسترسی آسان به رستوران‌ها، کافه‌ها، مسیرهای حمل و نقل و سایر امکانات در این مناطق وجود دارند. با این حال، برای اجاره خانه به دنبال مکانی باشید که با هزینه‌های شما همخوانی داشته باشد و از بودن آن محله احساس رضایت کنید.

    هزینه بیمه دانشجویی در سیدنی

    هزینه بیمه دانشجویی در سیدنی

    یکی از جنبه‌های حیاتی زندگی در سیدنی به عنوان یک دانشجوی بین المللی، اطمینان از داشتن بیمه دانشجویی استرالیاست. پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) برای ارائه خدمات پزشکی مانند ویزیت پزشک، درمان‌های بیمارستانی، اورژانسی و تجویز انواع خاصی از داروها طراحی شده است.

     کمترین هزینه پوشش OSHC برای یک دوره 12 ماهه 478 دلار استرالیا با هزینه ماهانه 39,8 دلار استرالیا است. OSHC یک الزام اجباری برای دارندگان ویزای دانشجویی است و برای فوریت‌های پزشکی کاربرد دارد. مطمئن شوید که OSHC را قبل از ورود به سیدنی دریافت کرده‌اید تا مطمئن شوید که در طول اقامت خود تحت پوشش هستید و از شرایط ویزا پیروی می‌کنید.

    هزینه‌های متفرقه در سیدنی

    سیدنی یکی از شلوغ‌ترین و پر جنب و جوش‌ترین شهرهای استرالیاست. سیدنی جاذبه‌های زیادی دارد که برخی از محبوب‌ترین آنها شامل خانه اپرای سیدنی، پل بندرگاه سیدنی، ساحل بوندی، باغ گیاه شناسی سلطنتی، گالری هنری نیو ساوت ولز و باغ وحش تارونگا هستند. در حالی که بازدید از برخی از جاذبه‌ها مانند خانه اپرای سیدنی و گالری هنری نیو ساوت ولز رایگان است، برخی دیگر مانند باغ وحش تارونگا به پرداخت هزینه ورودی نیاز دارند. شما همچنین باید هزینه را برای پوشاک در نظر بگیرید.

    شما می‌توانید به سینما بروید و بهترین فیلم‌های روز جهان را ببینید. متوسط هزینه بلیط سینما در سیدنی حدود 25 دلار است. همه برندهای معتبر جهان در سیدنی شعبه دارند، اما خرید پوشاک برند از برندهای معتبر هزینه بردار هستند. با این حال، برندهای محلی می‌توانند مقرون به صرفه‌تر باشند. پیشنهاد می‌کنیم در فصول تخفیف از برندهایی مانند زارا، پول اند بیر و برشکا خرید انجام دهید، زیرا تخفیفات تا 50 درصد را ارائه می‌دهند. حفظ تناسب اندام نیز برای اکثر دانشجویان مهم است. میانگین عضویت در باشگاه بدنسازی حدود 97 دلار استرالیا در ماه است.

    کار حین تحصیل در سیدنی

    کار حین تحصیل در سیدنی

    ویزای دانشجویی استرالیا به دانشجویان بین المللی اجازه می‌دهد تا 20 ساعت در هفته در طول تحصیل و تمام وقت در تعطیلات ترم کار کنند. این نه تنها بار هزینه‌های دانشگاه در استرالیا را کاهش می‌دهد، بلکه به افزایش تجربه شما در بازار کار کمک می‌کند. با این حال، درآمدی که دانشجویان از کار پاره وقت به دست می‌آورند مشمول مالیات است.

    دانشجویان باید یک شماره پرونده مالیاتی (TFN) دریافت کنند. درخواست برای TFN باید به صورت آنلاین از طریق وبسایت رسمی ارسال شود. هر درآمدی که بالغ بر 18200 دلار استرالیا باشد، مشمول مالیات خواهد بود. برای مثال، درآمد بین 18 تا 45 هزار دلار استرالیا حدود 19 درصد مالیات خواهد داشت. چند گزینه شغلی پاره وقت که در سیدنی محبوب هستند، عبارتند از:

    • تدریس خصوصی
    • خدمات رستورانی (بارمن، پیشخدمت و کارکنان آشپزخانه)
    • کار فریلنسری (ترجمه، نویسندگی و طراحی گرافیک)
    • خدمات مشتری و کال سنتر

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    با یافتن محل اقامت مناسب، مدیریت هزینه‌های زندگی، ورود به جامعه چند فرهنگی سیدنی و استفاده از تخفیف‌های دانشجویی، می‌توانند تجربه شما را از زندگی در این شهر غنی‌تر کنند. با برنامه ریزی دقیق و اراده قوی می‌توانید از این فرصت برای پیشرفت خود استفاده کنید و آینده خود را بسازید. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دوره زبان، دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول هزینه تحصیل در سیدنی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت