مقایسه سیدنی و ملبورن برای تحصیل
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا را دارند و می خواهند در شهرهای بسیار پر جنب و جوش زندگی و کار کنند، این امکان برایشان هست که سیدنی یا ملبورن را انتخاب کنند. رقابت بین شهرهای ملبورن و سیدنی بسیار شدید است، به همین دلیل انتخاب بهترین شهر تاحدودی دشوار خواهد بود. دو شهر بزرگ استرالیا اغلب برای تحصیل در استرالیا رقیب قدرتمندی برای یکدیگر محسوب می‌شوند. اما هم سیدنی و هم ملبورن ویژگی‌های زیادی دارند که هر کدام به کسب تجربه فراموش نشدنی از تحصیل، زندگی و کار در استرالیا منجر شوند. در این بررسی به مقایسه سیدنی و ملبورن برای تحصیل می‌پردازیم.

    اهمیت تحصیل در استرالیا

    اهمیت تحصیل در استرالیا

    تحصیل در استرالیا بدین دلیل پرطرفدار است که دومین مقصد تحصیلی محبوب دنیا بعد از ایالات متحده است. در بین 100 دانشگاه برتر جهان، شش دانشگاه استرالیا یکی از بهترین سیستم‌های آموزش عالی جهان را دارند. برنامه درسی گسترده‌ای در رشته‌های مختلف آموزشی در مقاطع تحصیلی مختلف توسط بیشتر موسسات این کشور ارائه می‌شود. در استرالیا، دانشجویان از فضای آموزشی متنوع بهره مند می‌شوند که هم از نظر آموزشی و هم از توسعه شخصی بسیار غنی است. دانشگاه‌های استرالیا ویژگی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز برای تغییر جهان را در دانشجویان خود پرورش می‌دهند.

    پس از اینکه تصمیم خود را برای تحصیل در استرالیا گرفتید، اکنون باید در مورد انتخاب شهر تصمیم بگیرید. به غیر از بررسی کیفیت دانشگاه، عوامل بیشتری وجود دارند که در تصمیم گیری جهت انتخاب شهر مناسب موثر هستند. این عوامل شامل آب و هوا، هزینه تحصیل، محله، سیستم حمل و نقل، ایمنی و غیره است. بنابراین، شما باید اطلاعاتی کاملی در مورد ویژگی‌های شهرهای استرالیا مانند سیدنی و ملبورن به دست آورید.

    مقایسه سبک زندگی دانشجویی سیدنی و ملبورن

    مقایسه سبک زندگی دانشجویی سیدنی و ملبورن

    سیدنی بر اساس رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی کیواس (QS) در سال 2022 به عنوان هشتمین شهر محبوب دانشجویی رتبه بندی شده است. حال و هوای سیدنی را می توان به عنوان شهری آرام و در عین حال شهری شلوغ توصیف کرد. سیدنی با سواحل و بنادر مشهورش شناخته می‌شود. دانشجویان بین المللی که می‌خواهند تعادل خوبی بین زندگی شخصی و تحصیلی خود برقرار کنند، باید سیدنی را به عنوان مقصد تحصیلی خود در خارج از کشور انتخاب نمایند.

    سیدنی دارای سواحل بسیار زیباست و به عنوان یک مرکز تجاری شناخته می‌شود. بندرها بخش عمده‌ای از سبک زندگی در سیدنی را تشکیل می‌دهند. سبک زندگی در سیدنی حول محور فضای باز، بندر و سواحل می‌چرخد. ساکنان سیدنی در ماه‌های گرمتر در سواحل به آب تنی مشغول می‌شوند. همچنین این شهر از زیرساخت‌های پیشرفته و مدرن برخوردار است.

    ملبورن در رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی کیواس (QS) در سال ۲۰۲۲ در جایگاه ششم قرار دارد و بالاتر از سیدنی است و از این نظر گزینه ارجح‌تری برای مهاجرت تحصیلی است. ملبورن در دهه 2010 همواره از قابل زندگی‌ترین شهرها جهان بود. به دلیل جمعیت چند فرهنگی است که ملبورن به شهری آشنا برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است.

    دانشجویی که مشتاق محیطی غنی از جامعه فرهنگی و هنر پر جنب و جوش است، باید ملبورن را به عنوان مقصد تحصیلی خود در نظر بگیرد. تنوع فرهنگی را نیز می‌توان در غذاهای محلی این شهر مشاهده کرد. خیابان‌های ملبورن بسیار شبیه به شهرهای پیشرفته اروپایی هستند. ورزش، تئاتر، هنر، طبیعت، موسیقی، غذا یا مد، مهم نیست به چه چیزی علاقه دارید! در ملبورن برای هر سلیقه‌ای و نیازی امکانات گسترده وجود دارد.

    مقایسه آب و هوا سیدنی و ملبورن

    مقایسه آب و هوا سیدنی و ملبورن

    آب و هوای سیدنی این امکان را فراهم می‌کند که هرگز به پوشیدن یک کت گرم نیاز نداشته باشید. سیدنی به طور معمول حدود 10 درجه گرمتر از ملبورن است، تابستان‌های سیدنی می‌تواند تا 30 درجه سانتی گراد برسد، در حالی که زمستان‌ها در پایین‌ترین سطح دما شاهد 15 درجه سانتی گراد هستیم. از آنجایی که در زمستان هرگز سردتر از 10 درجه سانتی گراد نیست، دمای آب دریا در تمام سال قابل تحمل است. آب و هوای سیدنی برای ساحل ‌نشینان و ساکنان شهر بسیار ایده آل است.

    ملبورن که در سواحل جنوبی قرار دارد، به داشتن چهار فصل در یک روز معروف است. بنابراین مجبو می‌شوید در طول روز چندین لباس به تن کنید. میانگین دما در هر نقطه از سال از میانگین 10 تا 20 درجه سانتی گراد متغیر است. دمای هوا در ماه‌های زمستان به 5 درجه سانتی گراد می‌رسد اما تابستان با دمای 20 تا 30 درجه سانتی گراد از شما میزبانی می‌کند. در نهایت، آب و هوای متغیر ملبورن بخشی از جذابیت آن است که برای بسیاری از مهاجران یک مزیت بالقوه محسوب می‌شود.

    مقایسه خرج زندگی سیدنی و ملبورن

    مقایسه خرج زندگی سیدنی و ملبورن

    هزینه زندگی در شهر سیدنی بسیار بالاست. الزامات اولیه مانند مسکن از 3800 دلار در ماه شروع می‌شوند. در مورد سایر هزینه‌ها مانند غذا، رفت و آمد و غیره نیز همینطور است. در مقایسه با سیدنی، ملبورن ارزان‌تر است. شما می‌توانید یک آپارتمان مناسب با قیمت 2500 دلار در ماه دریافت کنید. یک دانشجوی بین المللی عادی می‌تواند با هزینه‌های روزانه شهر ملبورن کنار بیاید.

    هزینه زندگی در ملبورن 14 درصد کمتر از سیدنی است. در استرالیا، سیدنی در رتبه یک و ملبورن در رتبه 7 گران‌ترین شهرها قرار دارد. در جدول زیر هزینه‌های زندگی در این شهر آورده شده‌اند:

     

    ملبورن

    سیدنی

    هزینه زندگی یک نفر

    1968

    2294

    هزینه زندگی خانوادگی

    4731

    5214

    اجاره یک نفره

    1042

    1331

    اجاره خانوادگی

    1689

    2116

    هزینه غذا

    505

    501

    هزینه های حمل و نقل

    275

    332

    مقایسه سیستم حمل و نقل در سیدنی و ملبورن

    مقایسه سیستم حمل و نقل در سیدنی و ملبورن

    سیدنی شهری شلوغ است و اغلب شاهد ترافیک هستید. میانگین مسافت برای کار در سیدنی در مقایسه با سایر شهرهای استرالیا بسیار کمتر است، اگرچه زمان رفت و آمد طولانی خواهد بود! خیابان‌های سیدنی بسیار باریک هستند و رفت و آمد با وسیله نقلیه شخصی چالش برانگیزتر است. بهترین جایگزینی که می‌توانید در سیدنی انتخاب کنید، خدمات کشتی است. کشتی گزینه‌ای مقرون به صرفه و هیجان انگیز است.

    قبلاً اشاره کردیم که شهر ملبورن تمام ویژگی‌های یک شهر اروپایی را حفظ کرده است. اگرچه میانگین مسافت برای کار در ملبورن بسیار زیاد است اما خدمات سیستم تراموا این مشکل را حل می‌کند. از آنجایی که سیستم حمل و نقل ملبورن بسیار پیشرفته است، دانشجویان بین المللی در رفت و آمد با مشکل کمی روبرو خواهند بود.

    مقایسه دانشگاه‌های سیدنی و ملبورن

    مقایسه دانشگاه‌های سیدنی و ملبورن

    اکثر دانشگاه‌های معتبر استرالیا در شهر سیدنی واقع شده‌اند. دانشگاه نوتردام، دانشگاه نیو ساوت ولز، دانشگاه سیدنی و غیره در میان عنوان 50 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده‌اند. دانشگاه‌های واقع در شهر ملبورن با پردیس‌های مدرن مجهز شده‌اند. دانشگاه RMIT و دانشگاه دیکین از جمله دانشگاه‌های برجسته‌ای هستند که در شهر ملبورن واقع شده‌اند.

    در جدول زیر لیست دانشگاه‌های سیدنی و ملبورن آورده شده‌اند:

    ملبورن

    دانشگاه ملبورن، دانشگاه موناش، موسسه فناوری سلطنتی ملبورن (RMIT)، دانشگاه دیکین، دانشگاه لا تروب، دانشگاه صنعتی سوئینبرن و دانشگاه ویکتوریا

    سیدنی

    دانشگاه سیدنی، دانشگاه نیو ساوت ولز، دانشگاه صنعتی سیدنی، دانشگاه مک کواری دانشگاه وسترن،

    مزایای زندگی در سیدنی در مقابل ملبورن

    مزایای زندگی در سیدنی در مقابل ملبورن

    سیدنی در مقایسه با ملبورن یک مرکز تجاری بزرگتر است و بسیاری از استارتاپ‌های نوظهور را می‌توان در این شهر ردیابی کرد. اگر دانشجوی بین المللی در سیدنی زندگی می‌کند، یافتن شغل کار سختی نخواهد بود. آب و هوای نیمه گرمسیری در طول سال فضای بسیار دلپذیری را در شهر فراهم می‌کند. سیدنی دارای پایگاه مشتریان بزرگی است که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات حرفه‌ای زیادی را به خود جذب می‌کند. تقاضای زیادی برای علم و فناوری در این شهر وجود دارد. از این رو، دانشجویان از هر رشته تحصیلی در سیدنی شغل پیدا می‌کند.

    پس از مهاجرت به استرالیا، متوجه خواهید شد که سیستم حمل و نقل در ملبورن کارآمدتر از سیدنی است. بخش‌های فناوری اطلاعات، لجستیک، مالی، تولید و گردشگری در ملبورن بسیار توسعه یافته‌اند. از این رو دانشجویان رشته‌های مربوطه می‌توانند به راحتی در این شهر شغل پیدا کنند. اکونومیست هفت بار متوالی این شهر را به عنوان قابل زندگی‌ترین شهر جهان معرفی کرده است. هزینه‌های زندگی در ملبورن در مقایسه با سیدنی بسیار ارزان‌تر هستند. برای یک دانشجوی بین المللی، ملبورن طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید بسیاری از دانشگاه‌های درجه یک در ملبورن را مشاهده کنید.

    معایب زندگی در سیدنی در مقابل ملبورن

    معایب زندگی در سیدنی در مقابل ملبورن

    ترافیک در سیدنی بسیار زیادی است و گاهی اوقات صبر شما را لبریز می‌کند! خدمات تراموا باعث شده است تا ترافیک بدتر شود. هزینه‌های بالای زندگی، دانشجویان را وادار می‌کنند تا به سمت مشاغل پاره وقت جذب شوند. اما پیدا کردن شغل در سیدنی راحت‌تر از ملبورن است. در مقایسه با سیدنی، ملبورن فرصت‌های شغلی کمتری دارند. متوسط ​​حقوق در ملبورن کمتر است. اگرچه هزینه زندگی در ملبورن کمتر است اما حقوق کفایت می‌کند. هوای غیر قابل پیش بینی ملبورن این پتانسیل را دارد که کارهای برنامه ریزی شده شما را در روز خراب کند.

    کلام آخر

    هنگامی که شما برای تحصیل در استرالیا انتخاب می‌کنید، سیدنی و ملبورن شهر برتر هستند که هجوم زیادی از دانشجویان بین المللی را به خود می‌بینند. در حالی که بین این دو شهر تصمیم می‌گیرید، بهترین راه حل این است که لیستی از مزایا و معایب هر کدام را تهیه کنید. شما باید جنبه‌های مهم مانند زندگی دانشجویی، آب و هوا، محل اقامت، هزینه‌ها و غیره را بررسی کرده و سپس شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول مقایسه سیدنی و ملبورن برای تحصیل

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت