مقایسه ایالت ویکتوریا با نیو ساوت ولز استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهم نیست به کجای استرالیا مهاجرت می‌کنید اما مطمئنا هر منطقه از این کشور پهناور می‌تواند هیجان انگیز باشد. استرالیا ششمین کشور بزرگ جهان پس از روسیه، کانادا، چین، ایالات متحده آمریکا و برزیل است. استرالیا علاوه بر سرزمین‌های اصلی که شامل 6 ایالت و 2 قلمرو است، توسط هزاران جزیره کوچک حاشیه‌ای و تعداد زیادی جزیره بزرگتر احاطه شده است. هر یک از ایالت‌های استرالیا ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ‌ها، مناطق شهری توسعه یافته، موسسات آموزشی و سایر موارد هستند. از این میان، دو ایالت ویکتوریا و نیو ساوت ولز همیشه مورد توجه مهاجران و گردشگران قرار داشته است. در این بررسی به مقایسه ایالت ویکتوریا با نیو ساوت ولز استرالیا برای زندگی و مهاجرت به استرالیا می‌پردازیم.

    مقایسه اجمالی ایالت ویکتوریا با نیو ساوت ولز استرالیا

    مقایسه اجمالی ایالت ویکتوریا با نیو ساوت ولز استرالیا

    نیو ساوت ولز (NSW) با دهکده‌های ساحلی بکر و بیابان کوهستانی شناخته می‌شود. این ایالت در جنوب کوئینزلند و شمال ویکتوریا قرار دارد و پرجمعیت‌ترین ایالت در استرالیا است. پایتخت شلوغ این ایالت، سیدنی نام دارد که در سواحل پورت جکسون مستقر شده است. امروزه سیدنی مقصدی برای خرید، هنر، سرگرمی، تاریخ، سواحل زیبا و ماجراجویی‌های فراوان است. نیو ساوت ولز با ساحل یاقوت کبود (Sapphire Beach) در جنوب، ساحل مرکزی در شمال و کوه‌های Blue در غرب، مقصدی عالی برای گشت و گذار در طبیعت است.

    درست در پایین نیو ساوت ولز، ایالت مثلثی شکل استرالیا یا همان ویکتوریا قرار دارد. ویکتوریا (VIC) قلب پر رونق فرهنگ در استرالیا است. مرکز این ایالت، ملبورن نام دارد که به دلیل تنوع فرهنگی، منظره شهری مدرن و فضای دوستانه، عنوان یکی از برترین «قابل زندگی‌ترین شهر جهان» را دریافت کرده است و پنجمین شهر برتر دانشجویی جهان در رتبه بندی سال جاری میلادی بوده است. ویکتوریا چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد، از موزه‌ها و گالری‌های هنری گرفته تا پارک ملی باشکوه Grampians و جاده اقیانوس بزرگ که در میراث فرهنگی فهرست شده‌اند.

    در جدول زیر مشخصات کلی دو ایالت ویکتوریا با نیو ساوت ولز آمده است:

    ویکتوریا (Victoria)

    نیو ساوت ولز (New South Wales)

    مساحت: 237657 کیلومتر مربع

    مساحت: 809952 کیلومتر مربع

    جمعیت: 8.193.549 میلیون

    جمعیت: 6.656.281 میلیون

    مرکز: ملبورن

    مرکز: سیدنی

    شهرهای مهم: بالارات، بندیگو، لاتروب، بنالا

    شهرهای مهم: ولونگونگ، گاسفورد، نیوکاسل ، اورنج

    مقایسه آب و هوا و جغرافیا ایالت ویکتوریا با نیو ساوت ولز استرالیا

    مقایسه آب و هوا و جغرافیا ایالت ویکتوریا با نیو ساوت ولز استرالیا

    شرایط آب و هوایی ویکتوریا شامل تابستان‌های گرم و زمستان‌های نسبتاً خنک است. بارندگی در طول سال به صورت پراکنده است. مناطق جنوبی حتی در تابستان‌ها دارای آب و هوای متغیر هستند، به طوری که می‌توان چهار فصل را در یک روز تجربه کرد. ویکتوریا همچنین متنوع‌ترین ایالت استرالیا و تولید کننده عمده کشاورزی و صنعتی کشور است.

    ویکتوریا در جنوب شرقی استرالیا قرار دارد و هم مرز با استرالیای جنوبی و نیو ساوت ولز است. چشم انداز ویکتوریا شامل کوه‌ها، جنگل‌های بارانی، بیابان‌ها، میدان‌های برفی، سواحل، تاکستان‌ها، مزارع گندم و باغ‌ها است. کوه‌های آلپ استرالیا تنها 3 ساعت با ملبورن فاصله دارند و جاده اقیانوس بزرگ به استرالیای جنوبی 1 روز با ماشین فاصله خواهد داشت. ویکتوریا دارای 32 پارک ملی است که یک سوم از سهم کل استرالیا را تشکیل می‌دهد.

    نیو ساوت ولز در تمام طول سال از آب و هوای نیمه گرمسیری با تابستان‌های گرم به ویژه در مناطق مرکزی و زمستان‌های خنک برخوردار است. در بهار از سپتامبر تا نوامبر، نیو ساوت ولز با فضای سرسبز زنده می‌شود و باعث می‌شود تا افراد بتوانند از روزهای مطبوع و آفتابی لذت بسیار ببرند. در این زمان امکان تماشای نهنگ‌های کوهاندار وجود دارد که در امتداد ساحل به سمت جنوب می‌روند.

    تابستان در نیو ساوت ولز، از دسامبر تا فوریه، گرم و خشک است و حداکثر دما به 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. نواحی شمالی ایالت معمولاً گرم هستند و جنگل‌های بارانی نیمه گرمسیری شمال مرطوب و سنگین می‌شوند. بوته زارها در شمال غربی گرمای خشک را تجربه می‌کنند که به ندرت در طول سال خنک خواهد بود. زمستان‌های نیو ساوت ولز از ژوئن تا آگوست ممکن است باشد و دمای هوا در سیدنی به هفت درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد. بیش از 2 هزار کیلومتر خط ساحلی و چهار سایت میراث جهانی یونسکو از جمله جزیره لرد هاو، منطقه کوه‌های Blue، دریاچه‌های ویلاندرا و جنگل‌های بارانی گندوانا در این ایالت وجود دارند.

    مقایسه هزینه زندگی در ایالت ویکتوریا با نیو ساوت ولز استرالیا

    مقایسه هزینه زندگی در ایالت ویکتوریا با نیو ساوت ولز استرالیا

    میانگین هزینه هفتگی (هر نفر) در ایالت ویکتوریا حداقل 267 دلار استرالیا است، در حالی که متوسط هزینه هفتگی در ایالت نیو ساوت ولز حداقل 354 دلار استرالیا است. این هزینه‌ها شامل اقامت، غذا، حمل و نقل و سرگرمی هستند. در حالی که متوسط قیمت روزانه برای هر فرد متفاوت است، این هزینه‌ها میانگین محسوب می‌شوند؛ اما هزینه زندگی را باید بسته به هر شهر از ایالت‌ها، مورد بررسی قرار داد. پس بیایید هزینه‌های زندگی سیدنی و ملبورن را بررسی کنیم.

    سیدنی و ملبورن از نظر هزینه‌های زندگی استرالیا در بالاترین سطح قرار دارند. اگر به فکر نقل مکان به یکی از شهرها یا حومه‌های اطراف آن‌ها هستید، باید هزینه‌های زیادی را برای اجاره پرداخت کنید. خدمات آب و برق در سیدنی در واقع کمی ارزان‌تر است و بسته به تعداد اعضای خانواده می‌تواند پس انداز بهتری جمع آوری کرد. برای مثال یک خانواده چهار نفره در سیدنی به طور متوسط 219 دلار در ماه برای برق و گاز هزینه می ‌کند. در حالی که در ملبورن، این خانواده باید حدود 272 دلار خرج کنند.

    به طور متوسط یک خانواده تک نفره در استرالیا حدود 408 دلار استرالیا در ماه برای خرید مواد غذایی، خانواده‌های دو نفره 584 دلار در ماه و خانواده‌های چهار نفره حدود 724 دلار استرالیا هزینه می‌کنند. این هزینه باید نه تنها برای خرید هفتگی غذا، بلکه برای لوازم نظافت منزل و محصولات بهداشت شخصی نیز در نظر گرفته شود. در مجموع، هر دو شهر در مقایسه با میانگین هزینه‌های زندگی در یک سطح هستند. به احتمال زیاد این قضیه بسیار به سبک زندگی شما وابسته بوده که میزان دقیق‌تر هزینه‌های شما را تعیین می‌کند.

    مقایسه تنوع قومیتی در ایالت ویکتوریا با نیو ساوت ولز استرالیا

    مقایسه تنوع قومیتی در ایالت ویکتوریا با نیو ساوت ولز استرالیا

    حدود 72 درصد از مردم ویکتوریا متولد استرالیا هستند. این رقم در ملبورن به حدود 66 درصد می‌رسد، اما این آمار در برخی مناطق روستایی در شمال غربی ایالت به بالاتر از 95 درصد خواهد رسید. کمتر از یک درصد از مردم ویکتوریا خود را بومی معرفی می‌کنند. بیش از 75 درصد از مردم ویکتوریا در ملبورن، واقع در جنوب ایالت زندگی می‌کنند. سایر مهاجران از کشورهای دیگر شامل انگلستان، هند، چین، نیوزیلند و ویتنام هستند. بر اساس سرشماری سال 2016، حدود 72.2 درصد از مردم ویکتوریا انگلیسی صحبت می‌کنند. گویش‌های دیگر شامل ماندارین، ایتالیایی، یونانی، ویتنامی و عربی هستند.

    سیدنی تقریبا دو سوم جمعیت در نیو ساوت ولز را تشکیل می‌دهد. مهاجران نیو ساوت ولز به ترتیب از کشورهای انگلیسی، ایرلند، اسکاتلند، چین، ایتالیا، هند، آلمان و سایر کشورها هستند. نزدیک به 34.6 درصد از جمعیت در خارج از کشور متولد شده‌اند. بر اساس آخرین سرشماری، حدود 29.5 درصد از مردم در نیو ساوت ولز به زبانی غیر از انگلیسی در خانه صحبت می‌کنند که شامل ماندارین، عربی، کانتونی، ویتنامی و هندی هستند. در آخرین سرشماری، رایج‌ترین ادیان و فرقه‌ها در هر دو ایالت شامل مسیحی انگلیکانیسم، بودایی و اسلام هستند.

    مقایسه سیستم آموزشی در ایالت ویکتوریا با نیو ساوت ولز استرالیا

    مقایسه سیستم آموزشی در ایالت ویکتوریا با نیو ساوت ولز استرالیا

    در هر 2 ایالت انواع و اقسام مدارس ابتدایی و دبیرستان هستند. هر دو ایالت از سیستم آموزشی استرالیا پیروی می‌کنند که شامل دبستان (هفت سال)، دبیرستان (چهار سال)، دبیرستان ارشد (دو سال) و دانشگاه (بسته به رشته و مقطع تحصیلی) است و بنابراین هر دو ایالت گزینه‌های عالی برای تحصیل در استرالیا هستند. مدارس به صورت دولتی یا خصوصی تامین مالی می‌شوند. مدارس دولتی مستقیماً توسط اداره آموزش و پرورش ایالت اداره می‌شوند. دانش آموزان شهریه پرداخت نمی‌کنند، اما برخی از هزینه‌های اضافی را پرداخت کنند.

    مدارس خصوصی دارای شهریه و هزینه های بالاتری هستند که شامل مدارس محلی که توسط کلیسای کاتولیک رومی اداره می‌شوند و مدارس مستقل مشابه مدارس دولتی بریتانیا هستند. ویکتوریا و نیو ساوت ولز هر کدام چندین مدرسه ابتدایی و متوسطه خصوصی یهودی و اسلامی نیز دارند. مدارس خصوصی نیز مقداری بودجه دولتی دریافت می‌کنند. همه مدارس باید با ایالتداردهای برنامه درسی تعیین شده توسط دولت مطابقت داشته باشند. دانش آموزان در این مدارس منحصراً بر اساس آزمون ورودی انتخابی تحصیلی پذیرش می‌شوند.

    گواهی مدرسه عالی (HSC) برای مدرک دیپلم تا پایان سال 12 است که در ایالت نیو ساوت ولز اعطا می‌شود. اکثر دانشجویان قبل از ورود به بازار کار یا ادامه تحصیل در دانشگاه، این گواهی را می‌بایست تکمیل کنند. 11 دانشگاه عمدتاً در نیو ساوت ولز فعالیت می‌کنند. سیدنی خانه اولین دانشگاه استرالیا، یعنی دانشگاه سیدنی است که در سال 1850 تأسیس شد. سایر دانشگاه‌ها مطرح این ایالت عبارتند از:

    • دانشگاه نیو ساوت ولز
    • دانشگاه مک کواری
    • دانشگاه فناوری سیدنی
    • دانشگاه وسترن سیدنی
    • دانشگاه کاتولیک استرالیا
    • دانشگاه نیوکاسل
    • دانشگاه ولونگونگ

    دانشگاه‌های دولتی تا حد زیادی توسط دولت فدرال تنظیم می‌شوند که بودجه عمومی آنها را نیز مدیریت می‌کند. در ویکتوریا، دانش آموزان پس از اتمام دوره متوسطه، گواهی آموزش ویکتوریا (VCE) یا گواهی آموزش کاربردی ویکتوریا (VCAL) را دریافت می‌کنند تا بتوانند در دانشگاه پذیرفته شوند. ایالت ویکتوریا 9 دانشگاه دارد. دانشگاه ملبورن، بزرگترین و قدیمی‌ترین موسسه علمی در کل ایالت است. از دانشگاه‌های معتبر این ایالت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه دیکن
    • دانشگاه فدراسیون استرالیا
    • دانشگاه لاتروب
    • دانشگاه موناش
    • دانشگاه RMIT
    • دانشگاه فناوری سوینبرن
    • دانشگاه ویکتوریا

    مقایسه شرایط اقتصادی در ایالت ویکتوریا با نیو ساوت ولز استرالیا

    مقایسه شرایط اقتصادی در ایالت ویکتوریا با نیو ساوت ولز استرالیا

    ایالت ویکتوریا پس از نیو ساوت ولز دومین اقتصاد بزرگ استرالیا است که یک چهارم تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده است. کل تولید ناخالص دولتی (GSP) به قیمت‌های فعلی، برای ویکتوریا 459 میلیارد دلار استرالیا مطابق با آخرین آمار بود. امور مالی و بیمه، بزرگترین بخش تولید کننده درآمد ویکتوریا است، در حالی که بخش مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی بزرگترین کارفرمایان ایالت هستند. تغییر به سمت صنایع خدماتی در دهه‌های گذشته باعث شده است تا این صنایع نقش خود را به عنوان بزرگترین کارفرما و تولیدکننده درآمد ویکتوریا از دست بدهد.

    نیو ساوت ولز بزرگترین اقتصاد ایالتی در استرالیا است که صنایع خدماتی تقریباً 80 درصد از فعالیت اقتصادی ایالت و 90 درصد از اشتغال آن را تشکیل می‌دهند. خدمات تجاری که شامل خدمات مالی می‌شود. خدمات تخصصی شامل علمی و فنی، خدمات ملکی، رسانه‌های اطلاعاتی و مخابرات هستند که نزدیک به یک سوم اقتصاد دولتی را تشکیل می‌دهند. عمده کالاهای صادراتی شامل زغال سنگ، مس، گوشت گاو و آلومینیوم است. در سال‌های اخیر، نیو ساوت ولز رشد قابل توجهی در صادرات آموزش، گردشگری و خدمات مالی و تجاری وجود داشته است.

    مقایسه سیستم حمل و نقل در ایالت ویکتوریا با نیو ساوت ولز استرالیا

    مقایسه سیستم حمل و نقل در ایالت ویکتوریا با نیو ساوت ولز استرالیا

    زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی ایالت ویکتوریا با نیو ساوت ولز براساس ایالتداردهای شهرهای دیگر در کلاس جهانی هستند. سیستم‌های قطار و تراموا در شهرهای مطرح اعم از ملبورن و سیدنی وجود دارند که شبکه شهری و حومه را ایجاد کرده‌اند. اکثر شهرهای شلوغ دارای هزارتوی پیچ در پیچ از تونل‌ها و کوچه‌ها هستند که در ساعات از روز مملوء از ازدحام و ترافیک هستند.

    شبکه حمل و نقل ملبورن بر اساس یک شبکه است که به مسیرهای تراموا و اتوبوس مجهز شده است. با این حال، رفت و آمد در ساعات اوج ترافیک در CBD (مرکزی تجاری) شهر ملبورن همچنان مستلزم عبور از ایستگاه‌های قطار شلوغ خواهد بود. در هر صورت، سیستم حمل و نقل در هر دو ایالت به دلیل وجود شهرهای مهم، دانشگاه‌های مطرح و مراکز اقتصادی، بسیار پیشرفته و قوی است.

    نرخ بیکاری در ویکتوریا برای با 3.54 درصد و در نیو ساوت ولز برابر با 3.2 درصد است. تقریباً هر دو ایالت دارای نرخ بیکاری کمی هستند. نرخ بیکاری پایین می‌تواند نشان دهنده این باشد که مهاجران می‌توانند به راحتی در هر دو ایالت شغل پیدا کنند. همچنین دانشجویان می‌توانند بعد از فارغ التحصیلی به سرعت شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و برای اقامت دائم درخواست دهند.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    هر دو ایالت ویکتوریا و نیو ساوت ولز برای مهاجرت عالی هستند. هر دو ایالت می‌توانند بالاترین کیفیت زندگی، امکانات شهری، سیستم آموزشی و سایر موارد را ارائه می‌دهند. انتخاب زندگی در ایالت مورد نظر به کیفیت شهرها نیز واسته است. ملبورن در ویکتوریا و سیدنی در نیو ساوت ولز به عنوان شهرهای پیشرفته، امن و خوش آب و هوا در استرالیا و تمام جهان محسوب می‌شوند. در نهایت، با مهاجرت به استرالیا می‌توانید آینده خوبی را برای خود رقم بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی و طرح هرگونه سوال با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 در تماس باشید.

    سوالات متداول مقایسه ایالت ویکتوریا با نیو ساوت ولز استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت