معرفی شهر ولونگونگ استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    قبل از آنکه به ولونگونگ در استرالیا پا بگذارید، ابتدا باید شرایط زندگی در این شهر را بدانید. این شهر بندری زیبا در ایالت نیو ساوت ولز واقع شده است و به عنوان سومین شهر پر جمعیت این ایالت شناخته می‌شود. ولونگونگ همچنین در 100 کیلومتری سیدنی قرار دارد که سالانه پذیرای مهاجران از اقصی نقاط جهان است.

    ولونگونگ به دلایل مختلف از جمله موقعیت خاص در کنار سواحل شنی سفید، هزینه مقرون به صرفه زندگی و موسسات و دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل در استرالیا، مکانی محبوب برای زندگی و تحصیل در نیو ساوت ولز است. پس اگر آماده مهاجرت به استرالیا هستید، در این بررسی به معرفی شهر ولونگونگ استرالیا می‌پردازیم.

    تاریخ شهر ولونگونگ

    تاریخ شهر ولونگونگ

    اولین بار اروپایی‌ها در سال 1796 به این شهر آمدند و در نهایت در اوایل قرن 19 در این منطقه ساکن شدند. با ساخت اولین خانه در سال 1834 و یک جاده اصلی در طی دو سال بعد، شهر در طول سال‌ها به توسعه خود ادامه داد. دهه 1800 شاهد رشد مستمر شهر از طریق توسعه بندر، نصب خط تلگراف و تراموا با اسب بودیم و بعداً لوکوموتیوهای بخار که برای حمل زغال سنگ استفاده می‌شدند وارد ولونگونگ شدند.

    زغال سنگ به بخش عمده‌ای از اقتصاد تبدیل شد، اگرچه بدون اشکال نبود زیرا انفجار معدن تقریباً 100 نفر را در سال 1902 کشت. زغال سنگ نیز صنایع سنگین را به خود جذب کرد و کارخانه فولاد شهر در سال 1928 ساخته شد. کارخانه فولاد به دلیل تولید فولاد نورد خود در سراسر جهان شناخته مشهور شد.

    از دیگر صنایع سنگینی که به این منطقه آمد، یک کارگاه لوکوموتیو و یک کارخانه ذوب مس بود. توسعه ولونگونگ تا دهه 1980 با افزودن ساختمان جدید کتابخانه، مرکز خرید و مرکز هنرهای نمایشی ادامه یافت. در حالی که تولید و صنایع سنتی در سال‌های اخیر کاهش یافته است اما این شهر به دلیل سایر صنایع از جمله هنرهای زیبا، ساخت و ساز و گردشگری به اقتصاد پررونق خود مکانی محبوب برای مهاجران است.

    جمعیت شهر ولونگونگ

    جمعیت شهر ولونگونگ

    شهر ولونگونگ طبق سرشماری سال 2016 دارای 295842 نفر جمعیت بود. طبق داده‌های سرشماری سال 2006، تقریباً سه چهارم جمعیت ولونگونگ در استرالیا متولد شده‌اند. نزدیک به 5 درصد از جمعیت در انگلستان، در حالی که کمتر از 2 درصد در هر یک از کشورهای مقدونیه، ایتالیا، اسکاتلند و نیوزیلند متولد شده‌اند. همچنین بیش از 80 درصد از مردم فقط انگلیسی صحبت می‌کنند. سایر زبان‌های رایج در این شهر شامل مقدونی، ایتالیایی، اسپانیایی، یونانی و صربی هستند.

    نزدیک به 30 درصد از مردم ولونگونگ از مذهب کاتولیک هستند. این شهر دارای جمعیت چند فرهنگی بسیار متنوعی است و مهاجران زیادی برای فرصت‌های شغلی در صنعت فولاد به این منطقه می‌آیند. دانشجویان از سراسر جهان نیز برای حضور در دانشگاه ولونگونگ به این شهر مهاجرت می‌کنند. صنایع عمده در این شهر شامل فولاد، خدمات غذایی و آموزش است. همچنین ده‌ها هزار نفر برای اشتغال به سیدنی رفت و آمد می‌کنند.

    بهترین مناطق شهر ولونگونگ برای زندگی

    بهترین مناطق شهر ولونگونگ برای زندگی

    برای هر نوع سبک زندگی، شهر ولونگونگ جایی برای سکونت شما دارد. در ادامه به بهترین محله‌های شهر ولونگونگ برای زندگی اشاره می‌کیم:

    ماونت پلیزنت (Mount Pleasant)

    ماونت پلیزنت منطقه‌ای تمیز، سرسبز و آرام است که فقط چند دقیقه با ناحیه مرکزی تجاری (CBD) و سواحل اطراف فاصله دارد. در این منطقه امکاناتی نظیر مرکز خرید، کافه‌ها و رستوران‌ها وجود دارند که اخیراً بازسازی شده‌اند. مدرسه دولتی Pleasant Heights به عنوان یکی از بهترین مدارس شهر شناخته می‌شود که باعث شده است بیشتر خانواده‌ها به این منطقه نقل مکان کنند.

    فیگتری (Figtree)

    فیگتری یکی دیگر از مناطق محبوب برای زوج‌های جوان است که در حومه‌ای سرسبز و آرام با مرکز خرید بزرگ وست ‌فیلد و امکانات پزشکی و مدارس قرار دارد. نزدیک بودن به ساحل و پارک‌های بزرگ و وجود انواع و اقسام رستوران‌ها و فست فودها باعث شده است تا فیگتری محله‌ای محبوب در ولونگونگ است. به‌ علاوه، حمل ‌و نقل عمومی عالی است و اتوبوس‌های منظمی وجود دارند که هر زمان که بخواهید شما را به مرکز ولونگونگ و ساحل می‌رسانند.

    وونونا (Woonona)

    اگر دوست دارید در کنار دریا باشید، وونونا شما را در موقعیت برتر قرار می‌دهد. این جواهر پنهان با داشتن ساحل گشت زنی و استخرهای زیبا، در صدر لیست بهترین مناطق ساحلی وونونا قرار دارد. همچنین این محله کافه‌ها، رستوران‌ها، مدارس و زندگی شبانه مناسبی را ارائه می‌دهد. در وونونا می‌توانید انواع سوئیت‌ها و ویلاهای ساحلی را به عنوان محل اقامت یا برای تعطیلات انتخاب کنید.

    همچنین برخی از نقاط مورد علاقه شهر عبارتند از:

    • ساحل شهر ولونگونگ (5 دقیقه رانندگی از CBD)
    • ساحل کوو حوضه بلمور (7 دقیقه رانندگی از CBD)
    • ساحل کولدیل (25 دقیقه با ماشین از CBD)
    • ساحل پارک استانول (35 دقیقه با ماشین از CBD)
    • ساحل واتامولا (یک ساعت رانندگی از CBD)

    فرهنگ غذا در شهر ولونگونگ

    فرهنگ غذا در شهر ولونگونگ

    صحنه غذا در ولونگونگ با کافه‌ها، بارها و رستوران‌های شیک در هر گوشه‌ای در حال رشد است. به برخی از مکان‌های غذاخوری مورد علاقه مردم توجه کنید:

    1- پرسینکت (Precinct)

    پرسینکت حال و هوای بازار غذاهای خیابانی مدرن را NHVN. در مسیرهای شلوغ پرسه بزنید و طعم غذاهای مختلف خیابانی را از سراسر جهان بچشید. از تاکو گرفته تا کوفته‌ها، دنده‌های خوک گرفته تا مرغ سرخ ‌شده، این مرکز غذاخوری مورد توجه همه افراد خواهد بود.

    2- پلازا واراوونگ (Warrawong Plaza)

    منطقه جدید غذاخوری و سرگرمی پلازا واراوونگ مملوء از گزینه‌های خوشمزه است تا ذائقه‌های شما را تحریک کند. از غذاهای آسیایی اصیل گرفته تا همبرگرهای می‌توانید هر غذایی را بسته به علاقه خود انتخاب کرده و نوش جان کنید.

    فرهنگ و هنر در شهر ولونگونگ

    فرهنگ و هنر در شهر ولونگونگ

    صفحه فرهنگ در ولونگونگ بسیار گسترده است که شامل موضوعات هنری و تاریخی می‌شود. از مهمترین مکان‌های فرهنگی این شهر ساحلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1- مرکز هنرهای نمایشی ایلاوارا

    مرکز هنرهای نمایشی ایلاوارا در قلب منطقه The Gong، بهترین مکان هنری شهر است. در این مرکز می‌توانید از اجراهای زنده رقص، باله، اپرا، تئاتر موزیکال، جاز، کمدی و موارد دیگر لذت ببرید.

    2- موزه ایلاوارا

    موزه ایلاوارا نگاهی اجمالی به تاریخ ولونگونگ و مردم آن دارد. از نقاشی‌ها، عکس‌ها و موارد دیگر در داخل موزه دیدن کنید تا بتوانید شناخت خود را نسبت به تاریخ شهر ولونگونگ افزایش دهید.

    آب و هوای شهر ولونگونگ

    آب و هوای شهر ولونگونگ

    ولونگونگ دارای آب و هوای عالی به سبک اقیانوسی با تأثیرات نیمه گرمسیری مرطوب است که همواره زبان زد افرادی است که مهاجرت به استرالیا و به این شهر کرده‌اند. اما این شهر زیبا در هر فصل ویژگی‌های مختص به خود را دارد که در ادامه به تفصیل صحبت می‌کنیم:

    • تابستان: ژانویه معمولا گرم‌ترین ماه در ولونگونگ و فوریه مرطوب‌ترین ماه است. با حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد و حداقل 17 درجه سانتیگراد، تابستان در ولونگونگ بهترین زمان برای لذت بردن از سواحل است.
    • فصل پاييز: در پاییز هوا با حداکثر دمایی در حدود 24 درجه سانتیگراد و کمترین دمای 12 درجه سانتیگراد همراه است. به همین دلیل، پاییز در ولونگونگ فصلی بسیار معتدل و دلپذیر برای پیاده وری و گشت و گذار است.
    • زمستان: از ژوئیه تا آگوست ممکن است شرایط هوا در ولونگونگ به کلی تغییر کند. زمستان دمایی بین 9 تا 18 درجه سانتی‌گراد دارد. پیشنهاد می‌کنیم همیشه لباس گرم بپوشید اما گاهی اوقات هوا خنک می‌شود، پس لباس سبک نیز به تن داشته باشید.
    • بهار: در بهار می‌توانید انتظار دما تا حداکثر 23 درجه سانتیگراد و تا حداقل 11 درجه سانتیگراد را داشته باشید. سواحل در اواخر فصل بهار گرم می‌شوند و به این ترتیب فضایی ایده آل را برای موج سوری فراهم می‌کند

    حمل و نقل در شهر ولونگونگ

    حمل و نقل در شهر ولونگونگ

    به لطف سیستم حمل و نقل عمومی قوی، گشت و گذار در اطراف ولونگونگ بسیار آسان است. شما می‌توانید از طریق راه‌های زیر در شهر رفت و آمد کنید:

    • اتوبوس: ولونگونگ دارای چندین منطقه اتوبوس در مرکز شهر است تا افراد را از حومه به مرکز و از مرکز و حومه شهر منتقل کند. اتوبوس‌ها بسته به مکانی که در آن قرار دارید دارای کد رنگی آبی، سبز، قرمز و نارنجی هستند و رسیدن به منطقه‌ای که می‌خواهید را آسان می‌کند. اتوبوس‌های Premier Illawarra و Dion خدمات منظمی را در داخل و جومه شهر ارائه می‌دهند. همچنین یک اتوبوس شاتل رایگان (Gong Shuttle) وجود دارد که می‌تواند شما را در به CBD ببرد و هر 10 دقیقه بین ساعت 7 صبح تا 6 بعد از ظهر و هر 20 دقیقه از ساعت 6 بعد از ظهر تا 10 شب کار می‌کند.
    • قطار: اگر به دنبال سفر به حومه یا داخل شهر سیدنی هستید، سیستم قطار CityRail خدمات خوبی را با جدول زمانی ارائه می‌دهد.
    • تاکسی: تاکسی‌های رادیویی ولونگونگ به مرکز شهر و ایلاوارا خدمات می‌دهند. شما می‌توانید تاکسی 24/7 را با شماره 42299311 رزرو کنید.

    6 دلیل اصلی برای زندگی در ولونگونگ

    6 دلیل اصلی برای زندگی در ولونگونگ

    سیدنی فقط 1.5 ساعت با ماشین یا قطار از ولونگونگ فاصله دارد که به شما امکان دسترسی آسان به تمام مناطق این شهر بزرگ را می‌دهد. اما زندگی در ولونگونگ می‌تواند مزایای بیشتری داشته باشد. در ادامه به شش دلیل اصلی برای زندگی و کار در ولونگونگ اشاره می‌کنیم:

    1- سبک زندگی آرام

    اگر شلوغی زیاد و خیابان‌های پرازدجام را دوست ندارید، ولونگونگ بهترین مکان برای شماست. تصور کنید صبح‌ها با صدای کاکادوها (نوعی طوطی) در بالکن خود با پس ‌زمینه‌ای زیبا از کوه‌ها از خواب بیدار می‌شوید. از پیاده روی طولانی و آرام در عصر با آسمان صاف و پر ستاره بالای سرتان و سرسبزی در اطراف لذت ببرید. زندگی در ولونگونگ به شما آرامش حومه شهر را ارائه می‌دهد اما تمام مزایای یک شهر بزرگ را نیز در اختیارتان قرار خواهد داد.

    2- فرصت‌های شغلی عالی

    فرصت‌های کار پاره وقت زیادی برای دانشجویان بین المللی در ولونگونگ وجود دارند. کافه‌ها و رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌ها و همچنین پمپ بنزین‌ها می‌توانند برای شغل پاره وقت عالی باشند. همچنین برای کسانی با مهاجرت کاری به استرالیا آمده‌اند نیز موقعیت‌های شغلی مختلفی در حوزه‌های صنعتی، غذایی، توریست و آموزشی ارائه می‌دهند.

    3- تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها

    دانشگاه ولونگونگ (UOW) به مدت 21 سال در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و در معیارهای تجربی تحصیلی در مقطع کارشناسی دارای رتبه پنج ستاره است. به طور خاص، دانشگاه ولونگونگ در بین 50 دانشگاه برتر جهان برای مهندسی و مدیریت بازرگانی رتبه بندی شده است. شما می‌توانید در یکی از پردیس‌های ولونگونگ در TAFE NSW  تحصیل کنید. TAFE NSW ارائه دهنده پیشرو آموزش و آموزش حرفه‌ای در استرالیا است.

    4- آب و هوای عالی

    ولونگونگ در تمام طول سال آب و هوای ایده آلی دارد و میانگین دمای آن بین 10 تا 25 درجه سانتی گراد است. به عنوان یک منطقه ساحلی، همیشه یک نسیم آرام دریایی می‌وزند که در روزهای گرم تابستان بسیار لذت بخش و دلپذیر است. همین آب و هوای خوب باعث شده است تا اهالی شهر در بیشتر زمان‌های سال برای آب تنی و لذت بردن از آفتاب به سواحل بیایند.

    5- کم بودن هزینه زندگی

    5- کم بودن هزینه زندگی

    زندگی در ولونگونگ بسیار مقرون به صرفه است. هزینه‌های تخمینی ماهانه یک خانواده چهار نفره برابر با 5717 دلار استرالیا و هزینه‌های ماهانه تخمینی یک فرد مجرد برابر با 3060 دلار استرالیا است. هزینه کم زندگی به شما این فرصت را می‌دهد که نزدیک به CBD Wollongong زندگی کنید. این بدان معناست که شما در قلب شلوغ‌ترین منطقه ولونگونگ خواهید بود که مملوء از مغازه‌ها، رستوران‌ها و بارها سکونت خواهید داشت.

    در جدول زیر برخی از هزینه‌های مهم آورده شده است:

    اقلام

    هزینه (دلار استرالیا)

    500 گرم سینه مرغ بدون استخوان

    5.29

    یک  لیتر شیر پر چرب

    1.50

    12 تخم مرغ

    6

    یک کیلوگرم (2 پوند) گوجه فرنگی

    5.30

    500 گرم پنیر محلی

    7

    یک کیلوگرم سیب

    3.83

    یک کیلوگرم سیب زمینی

    3.15

    دو لیتر کوکاکولا

    3.04

    نان برای دو نفره جهت مصرف روزانه

    2.11

    6- هزینه کم مسکن

    ولونگونگ مکانی بسیار مقرون به صرفه برای خرید یا اجاره مسکن است. با میانگین قیمت واحد 600 هزار دلار استرالیا، ولونگونگ ارزان‌تر از میانگین قیمت واحد نیو ساوت ولز 649990 دلار استرالیا است. میانگین اجاره واحد در هفته در حدود 420 دلار است، در حالی که میانگین اجاره در نیو ساوت ولز 500 دلار است. بنابراین ولونگونگ هم برای خرید خانه و هم اجاره شهر مناسبی است.

    کلام آخر

    شهر ولونگونگ استرالیا می‌توانید مکانی شگفت انگیز با جاذبه‌های طبیعی مختلف باشد. این شهر به دلیل آب و هوای خوب، فرصت‌های شغلی، هزینه کم زندگی و بسیاری موارد دیگر، مکانی مناسب برای زندگی و کار در استرالیا است. همچنین برای دانشجویان قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا را دارند، باید گفت که دانشگاه ولونگونگ یک موسسه تراز اول و شناخته شده در جهان است که خدمات بسیار گسترده‌ای را به دانشجویان ارائه می‌دهد. اگر به اطلاعات بیشتر در مورد شهر ولونگونگ نیاز دارید و می‌خواهید شرایط اخذ ویزای استرالیا را جویا شوید، با تیم مشاوره گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی شهر ولونگونگ استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ