معرفی شهر جیلانگ استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    جیلانگ دومین شهر بزرگ در ایالت ویکتوریای استرالیا است که معمولاً به عنوان مکانی محبوب برای دور ماندن از شلوغی شهرهای بزرگ استرالیا شناخته می‌شود. این شهر که فقط یک ساعت با ملبورن فاصله داشته، سبک زندگی آرامی را ارائه می‌کند که در بین دانشجویان و مهاجران اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید در جیلانگ به کنار ساحل بروید، صحنه‌های هنری و فرهنگی داخل شهر را کاوش کنید یا به سفرهای جاده‌ای آخر هفته در امتداد جاده اقیانوس بزرگ بروید. در هر صورت، با مهاجرت به استرالیا می‌توانید شهر جیلانگ را به عنوان مقصد اصلی زندگی خود انتخاب کنید.

    موقعیت و جمعیت جیلانگ

    موقعیت و جمعیت جیلانگ

    جیلانگ یک شهر بندری در ایالت ویکتوریا در جنوب شرقی استرالیا است که در انتهای شرقی خلیج کوریو و در حدود 65 کیلومتری جنوب غربی ملبورن قرار دارد. جیلانگ دومین شهر بزرگ استان ویکتوریا (بعد از ملبورن) با بیش از 200 هزار نفر جمعیت است. این شهر به دلیل موقعیتش در اطراف مراکز اصلی ویکتوریا به عنوان «شهر دروازه» نیز شناخته می‌شود.

    جیلانگ یک دوره رونق کوتاه در طول هجوم طلا داشت و به بندر اصلی میدان‌های طلا تبدیل شد. سپس وارد عرصه تولید شد و به یکی از بزرگترین مرکز تولیدی کشور بدل گشت. در دهه 1960، جمعیت این شهر به بیش از 100 هزار نفر افزایش یافت. بیشتر رشد جمعیت در حال حاضر در حومه شهرها است. انتظار می‌رود شهر جیلانگ از 225 هزار نفر در سال 2014 به 298 هزار نفر تا سال 2031 افزایش یابد.

    آب و هوای جیلانگ

    هنگام اقامت در جیلانگ بهتر است برای همه نوع آب و هوا لباس مناسب تهیه کنید. شما می‌توانید در طول سال انتظار رطوبت کم را داشته باشید. زمستان‌های جیلانگ اغلب خنک هستند که به طور متوسط ​​11 درجه سانتیگراد در طول روز با حداقل 6 درجه سانتیگراد در شب مشخص می‌شوند. در تابستان میانگین هوا در طول روز 22 درجه سانتیگراد و حداکثر تا 40 درجه سانتیگراد نیز افزایش می‌یابد.

    حمل و نقل در جیلانگ

    حمل و نقل در جیلانگ

    جیلانگ یک شبکه حمل و نقل عمومی از قطارها و اتوبوس‌ها را دارد که تقریباً شما را به هر نقطه از شهر و حتی بخش‌های دیگر ایالت می‌رساند. جیلانگ همچنین شهری عالی برای رانندگی است و ترافیک بسیار کمتری نسبت به ملبورن دارد. همچنین گزینه‌های زیادی برای حمل و و نقل آنلاین در داخل و بیرون از شهر وجود دارد. اگر در دانشگاه دیکن (Deakin) تحصیل می‌کنید و نیاز به رفت و آمد به دانشگاه دارید، اتوبوس شاتل رایگان ویژه دانشجویان نیز وجود دارد.

    مشاغل در جیلانگ

    جیلانگ دارای یک اقتصاد پر رونق با طیف گسترده‌ای از صنایع است که از نیروهای کاری جدید استقبال می‌کند. بنابراین، فرصت‌های شغلی زیادی در این شهر وجود دارند که شما می‌توانید هم در دوران تحصیل و هم بعد از آن کار کنید. جمعیت کم جیلانگ باعث شده است تا رقابت کمتری برای استخدام در مشاغل مختلف وجود داشته باشد. متوسط درآمد مردم در شهر جیلانگ استرالیا در حدود 61 هزار دلار استرالیا در سال بوده و همچنین مطابق با آخرین آمار، نرخ بیکاری در این شهر 3.6 درصد می‌باشد.

    30 درصد از نیروی کار جیلانگ را متخصصان فوق لیسانس تشکیل می‌دهند. بسیاری از این متخصصان در محبوب‌ترین صنایع از جمله گردشگری و مهمان نوازی، مراقبت‌های بهداشتی، ساخت و ساز، تولید پیشرفته و فناوری اطلاعات مشغول به کار می‌شوند. تجارت و خرده فروشی دومین صنعت بزرگ در جیلانگ است، بنابراین مشاغل پاره وقت زیادی در این شهر برای دانشجویان بین المللی وجود دارند.

    فرهنگ غذا در جیلانگ

    فرهنگ غذا در جیلانگ

    با دیدن صحنه غذا و نوشیدنی در این شهر خواهید یافت که جیلانگ یک مرکز چند فرهنگی است که برخی از بهترین رستوران‌های ایالت ویکتوریا را در خود جای داده است. خیابان پاکینگتون در جیلانگ وست که برای مردم محلی به «پاکو» معروف است، مملوء از کافه‌ها و رستوران‌ها با منوهای غذایی خاص و متنوع است.

    طعم محصولات تازه و فراوان محلی و برخی از بهترین قهوه‌های جهان را در این شهر بچشید. از محصولات تازه محلی گرفته تا برندهای بین المللی، طیف وسیعی از گزینه‌های غذایی برای خرید در جیلانگ وجود دارند. علاوه بر سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای بزرگ، سوپرمارکت‌های کوچکتر آسیایی و هندی نیز وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید کالاهای وارداتی از جمله ادویه‌ها و سس‌های مختلف را تهیه کنید.

    سبک زندگی مردم در جیلانگ

    سرعت زندگی در جیلانگ کمی کندتر از ملبورن است، زیرا مردم عادت دارند بخشی از روز را به زندگی شخصی خود اختصاص دهند. مردم اغلب از بازارهای متعدد جیلانگ بازدید می‌کنند یا یک بعد از ظهر را در کنار ساحل به صرف آفتاب گرفتن سپری می‌کنند. جاده اقیانوس بزرگ که به دلیل زیبایی و فرهنگ موج سواری مشهور است، یکی از زیباترین مسیرهای ساحلی استرالیا است.

    جیلانگ تنها 25 دقیقه از ابتدای جاده در Torquay واقع شده است، به این معنی که مناظر خیره کننده، طبیعت سرسبز و سواحل دیدنی درست در آستانه شما قرار دارند. همچنین از همنشینی با مردم محلی دوستانه این شهر پر جنب و جوش لذت ببرید و به زودی احساس خواهید کرد این شهر در واقع خانه‌ی شماست.

    هنر و میراث جیلانگ

    هنر و میراث جیلانگ

    جیلانگ اولین و تنها شهر طراحی یونسکو در استرالیا است. با قدم زدن در شهر، با ساختمان‌های بازسازی‌ شده دوران استعمار، گالری‌ها و حتی یک چرخ فلک چوبی حکاکی شده با دست مواجه خواهید شد. شرکت‌های پیشرو هنرهای نمایشی استرالیا برای اجرا از جیلانگ بازدید می‌کنند و جشنواره‌های فراوانی وجود دارند.

    برای تجربه بهترین صحنه‌های هنری و فرهنگی استرالیا، نیازی به زندگی در ملبورن ندارید. مرکز هنری جیلانگ خانه صنایع خلاق جیلانگ است و هر ساله مجموعه‌ای از اجراهای زنده را به نمایش می‌گذارد. برای کاوش هنر استرالیا و اروپا در قرن بیستم از گالری جیلانگ دیدن کنید یا برای دیدن جدیدترین فناوری‌ها و مجموعه‌ای عالی از آرشیوهای تاریخی، به کتابخانه و مرکز میراث جیلانگ، معروف به «گنبد» بروید. جیلانگ همچنین میزبان تعدادی از رویدادها و جشنواره‌های سالانه است، بنابراین مطمئن شوید که به تقویم رویدادها توجه داشته باشید.

    طبیعت و حیات وحش جیلانگ

    سواحل آرام خلیج پورت فیلیپ را کشف کنید یا به سمت سواحل اقیانوس در طرف دیگر شبه جزیره بروید. ممکن است در سفر خود به سواحل شهر، آواز پرندگان بومی را بشنوید یا حتی پس از رسیدن به این مکان‌ها، دلفین‌ها و نهنگ‌ها را ببینید. در امتداد مسیرهای پیاده روی در بوته‌ها، با چشمان خود به کوالاهای بالای درختان، گل‌ها و درختچه‌های بومی و درختان صمغ قدیمی نگاه کنید.

    به یاد داشته باشید که مارمولک، اکیدنا و کانگوروها در جیلانگ بسیار مشهور هستند. از ذخیره ‌گاه طبیعی ادواردز پوینت یا تالاب‌های بگولا دیدن کنید تا گله‌های پلیکان‌ها را دنبال کنید و چند قورباغه را در طول مسیر ببینید. یک روز از این مکان دیدن کنید و ناهار خود را بسته بندی کنید تا بتوانید در ساحل توقف کنید و در عین نوش جان کردن غذا، از زیبایی‌های طبیعی منطقه بزرگتر جیلانگ لذت ببرید.

    آموزش و تحصیلات در جیلانگ

    آموزش و تحصیلات در جیلانگ

    تعدادی موسسات آموزشی در کلاس جهانی در جیلانگ واقع شده‌اند. موسسه گوردون TAFE یکی از بزرگترین پردیس‌های TAFE ویکتوریا است که به دانشجویان کمک می‌کند تا مهارت‌های عملی خود را در یک محیط عملی توسعه دهند. گوردون گواهی‌ها، دیپلم‌ها و دیپلم‌های پیشرفته و همچنین مسیرهای ورود به دانشگاه را ارائه می‌دهد و بنابراین جیلانگ هم برای تحصیل در استرالیا امکانات و پتانسیل کافی را دارد. موضوعات مورد مطالعه شامل طراحی و ساخت و ساز ساختمان، آشپزی و مهمان نوازی، پرستاری، مراقبت از سالمندان و آموزش در دوران کودکی هستند.

    مزایای زندگی در جیلانگ

    مزایای زندگی در جیلانگ

    • امکان مهاجرت: دانشجویان دارای ویزای موقت فارغ التحصیل (زیر کلاس 485) پس از تحصیل ممکن است واجد شرایط اقامت برای یک سال دیگر در دومین ویزای فارغ التحصیلی موقت (TGV) باشند. افراد واجد شرایط برای  TGV باید در طول مدت ویزای جدید خود در یک منطقه بمانند که به معنای یک سال کامل بیشتر برای لذت بردن از سبک زندگی باورنکردنی جیلانگ است.
    • مسکن ارزان: بسیاری از دانشجویان به دلیل هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه به سمت جیلانگ جذب می‌شوند. اجاره در جیلانگ بیش از 14 درصد ارزان‌تر از ملبورن است و مواد غذایی، حمل و نقل و غذاخوری نیز معمولاً ارزان‌تر هستند. جیلانگ همچنین تعدادی گزینه مسکن دانشجویی مقرون به صرفه را ارائه می‌دهد.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    جیلانگ توسط انبوهی از مقاصد گردشگری مشهور جهان احاطه شده است. در امتداد شبه جزیره بلارین یا جاده اقیانوس بزرگ رانندگی کنید و از ساحل بلز یا پارک ملی بزرگ اوتوی دیدن کنید. از بازی‌های فوتبال گرفته تا جشنواره‌های موسیقی طیف گسترده‌ای از رویدادها وجود دارند که شما را سر شوق می‌آورند. جیلانگ به دلیل آب و هوای خوب و خلوت بودن خود نسبت به ملبورن، مقصد خوبی برای مهاجرت به استرالیا است. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 برای طرح هرگونه سوال تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی شهر جیلانگ استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ