معرفی ایالت ویکتوریا استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    ویکتوریا کوچکترین ایالت استرالیا از نظر وسعت زمین است، اما دومین ایالت پر جمعیت استرالیا محسوب می‌شود. بیش از 70 درصد ساکنان ویکتوریایی در مرکز این ایالت یعنی ملبورن زندگی می‌کنند. ویکتوریا مانند بسیاری از مناطق استرالیا، دارای مناظر زیبای فراوانی است، به طوری که 36 درصد از ویکتوریا پوشیده از جنگل است.

    خط ساحلی جنوبی این ایالت با تنگه باس (Bass Strait) هم مرز است که تاسمانی را از سرزمین اصلی جدا می‌کند، در حالی که جاده بزرگ اقیانوسی (Great Ocean Road) بسیاری از شهرهای ساحلی ویکتوریا را به هم متصل کرده است و چشم انداز طبیعی زیبایی را از سواحل این ایالت ارائه می‌دهد. با این حال، اگر قصد زندگی در ملبورن و دیگر شهرهای ویکتوریا را دارید، در این بررسی به معرفی این ایالت می‌پردازیم. پس اگر قصد مهاجرت به استرالیا و زندگی در این ایالت را دارید، ما در این بررسی به طور کامل در مورد ایالت ویکتوریا استرالیا صحبت خواهیم کرد.

    ایالت ویکتوریا کجاست؟

    ایالت ویکتوریا کجاست؟

    ویکتوریا ایالتی زیبا در جنوب شرقی استرالیا است که 227600 کیلومتر مربع مساحت دارد. ویکتوریا ایالتی فدرال است که از جنوب به تنگه باس و تاسمانی و از غرب به استرالیای جنوبی محدود می‌شود و توسط رودخانه موری از نیو ساوت ولز جدا شده است. شهر بی نظیر ملبورن مرکز ایالت ویکتوریاست و دومین شهر بزرگ قاره اقیانوسیه محسوب می‌شود. دولت در ویکتوریا یک سلطنت مشروطه با یک فرماندار و یک نخست وزیر است.

    تاریخچه ایالت ویکتوریا

    تاریخچه ایالت ویکتوریا

    تاریخ و فرهنگ بومیان ویکتوریا بخش مهمی از هویت فرهنگی این ایالت است. مردم بومی ویکتوریا را برای هزاران سال اشغال کرده‌اند و امروزه به عنوان یک فرهنگ سرافراز و زنده محسوب می‌شوند. جامعه بومیان ویکتوریا از تعدادی جوامع متمایز در سراسر ایالت بر اساس مکان، زبان و گروه‌های فرهنگی و خانواده گسترده تشکیل شده است. بیشتر جوامع بومی یک پیوند سنتی با سرزمین‌هایی دارند که قبل از استعمار اروپا یک منطقه واحد بودند.

    وقتی طلا در ویکتوریا در سال 1851 کشف شده است، این ایالت به سرعت در سراسر جهان شهرت پیدا کرد. سپس تعداد زیادی از افراد برای به دست آوردن ثروت به استرالیا رفتند. تا پایان سال 1851 بیش از 30 هزار مهاجر وارد این ایالت شده بودند. آن‌ها از بریتانیا، اروپا، آمریکا و چین آمده بودند. بین سال‌های 1851 و 1861، ویکتوریا از یک مستعمره جدید با 76 هزار نفری به بزرگترین و مرفه‌ترین مستعمره با 540 هزار نفر در آن زمان تبدیل شد (45 درصد از جمعیت استرالیا).

    بین سال‌های 1901 تا 1927، ملبورن پایتخت استرالیا بود. این شهر همچنین در آن زمان بزرگترین شهر استرالیا محسوب می‌شد. با کشف طلا و سپس ایجاد شرکت‌های چند ملیتی، ایالت ویکتوریا به جامعه‌ای با ظرفیت بزرگ تبدیل شد. پیشرفت‌های سریع دموکراسی باعث شده است تا ویکتوریا به یک ایالت با ظرفیت اجتماعی و فرهنگی بزرگ تبدیل شود. در حقیقت، باید گفت که: «ایالت ویکتوریا و به ویژه شهر ملبورن پیشتاز ملت استرالیا بودند.»

    آب و هوای ایالت ویکتوریا

    آب و هوای ایالت ویکتوریا

    با وجود اینکه ویکتوریا ایالتی کوچک محسوب می‌شود، آب و هوا در سراسر ایالت متفاوت است. آب و هوای شمال ایالت نسبت به جنوب، بسیار خشک‌تر و گرم‌تر است. آب و هوا در تابستان گرم، در پاییز معتدل، در زمستان بسیار سرد و در بهار خنک است. برخی اطلاعات آب هوایی

    • میانگین دما در تابستان: 18 تا 21 درجه سانتی گراد
    • میانگین دما در زمستان: 6 تا 12 درجه سانتی گراد
    • میانگین بارندگی: 400 تا 1500 میلی متر

    جمعیت شناسی ایالت ویکتوریا

    جمعیت شناسی ایالت ویکتوریا

    حدود 72 درصد از جمعیت ویکتوریا متولد استرالیا هستند که حدود 75 درصد از ساکنان آن در ملبورن زندگی می‌کنند و شهر ملبورن به تنهایی 5 میلیون نفر جمعیت دارد. حضور پررنگ بریتانیایی‌ها در ویکتوریا مشهود است، اما بسیاری از ملیت‌های دیگر از جمله آلمانی، چینی و پنجابی نیز در این ایالت حضور دارند. ساکنان چینی و آسیای جنوبی چهار درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند. این شهر همچنین دارای بالاترین جمعیت ساکنان بالای 80 سال است و با 41.9 سال، میانگین سنی برای ساکنان ویکتوریا بالاتر از میانگین ملی 40.6 سال است.

    مسیحیت با 61.1 درصد محبوب‌ترین دین ساکنان ویکتوریا است، در حالی که 20 درصد مردم این ایالت، بی‌دین هستند. کانادا همیشه پذیرای فرهنگ‌های مختلف از سراسر جهان بوده است، اما ویکتوریا ایالتی است که از این نظر منحصر به فرد محسوب می‌شود. مهاجرت و زندگی در ویکتوریا برای بسیاری مردم از نقاط مختلف جهان بسیار راحت است، زیرا زبان اصلی این ایالت مانند کل کشور انگلیسی بوده و 84 درصد از جمعیت به این زبان تسلط دارند.

    شهرهای ایالت ویکتوریا

    شهرهای ایالت ویکتوریا

    در جدول شهرهای ایالت ویکتوریا آورده شده‌اند:

    شهرها

    سرشماری سال 2021

    ملبورن

    4.917.750

    جیلانگ

    214.618

    بالارات

    111.973

    بندیگو

    103.034

    میلدورا

    53.758

    شپارتون

    53.586

    وودونگا

    37.393

    وارنامبول

    33.302

    ترارالگون

    29.247

    تورکی

    22.685

    همچنین لازم به ذکر است که ایالت ویکتوریا به دلیل میزبانی از دانشگاه‌های بسیار برتر استرالیا در خود (و عمدتا در شهر ملبورن)، یکی از گزینه‌های عالی برای تحصیل در استرالیا می‌باشد.

    کار، اشتغال و هزینه زندگی در ویکتوریا

    کار، اشتغال و هزینه زندگی در ویکتوریا

    اگرچه ویکتوریا بعد از ایالت نیو ساوت ولز (NSW) به عنوان دومین ایالت گران محسوب می‌شود، این امر عمدتاً به دلیل هزینه بالای اجاره یا خرید خانه است. در حالی که اقلام عمومی ممکن است هنگام نقل مکان به ویکتوریا به ویژه ملبورن گران باشند، بسیاری از شهرهای دیگر ویکتوریا برای اقلام عمومی روزمره مانند مواد غذایی، قهوه و لباس، هزینه‌های کمتری از ساکنان دریافت می‌کنند.

    ملبورن دارای حمل و نقل عمومی خوبی از جمله تراموا، اتوبوس و قطار است. اگر ترامواها و اتوبوس‌های شهری را در منطقه تجاری مرکزی ملبورن بخواهید، رایگان هستند. اگر به دنبال جایگزین ارزان‌تری برای مهاجرت به استرالیا هستید، نقل مکان به شهرهای دیگر ویکتوریا می‌تواند از نظر مسکن و هزینه‌های زندگی بسیار مقرون به صرفه باشند.

    ویکتوریا در حال حاضر بالاترین نرخ رشد را در بین ایالت‌های استرالیا تجربه می‌کند و مشاغل زیادی در ایالت ایجاد شده‌اند. اگر برای کار به ویکتوریا نقل مکان می‌کنید، اکنون زمان بسیار خوبی است تا با بازار کار بزرگ و متنوع این ایالت آشنا شوید. صنایع شناخته در ویکتوریا که بیشترین رشد را تجربه کرده‌اند، عبارتند از:

    • بهداشت
    • امور مالی
    • علم و فناوری
    • آموزش و پرورش
    • ساخت و ساز
    • خرده فروشی

    آموزش در ایالت ویکتوریا

    آموزش در ایالت ویکتوریا

    سیستم مدارس ایالتی ویکتوریا به سال 1872 بازمی‌گردد، زمانی که دولت استعماری قانون آموزش رایگان و اجباری را تصویب کرد. سیستم مدارس متوسطه دولتی این ایالت در سال 1905 آغاز شد. قبل از آن، فقط مدارس متوسطه خصوصی در دسترس بودند. امروزه، آموزش مدرسه ویکتوریایی شامل هفت سال تحصیل ابتدایی (شامل یک سال مقدماتی) و شش سال دوره متوسطه است.

    سال‌های آخر دبیرستان برای کودکان بالای 17 سال اختیاری هستند. پس از اتمام دوره متوسطه، دانش آموزان گواهی آموزش ویکتوریا (VCE) یا گواهی آموزش کاربردی ویکتوریا (VCAL)  را دریافت می‌کنند. مدارس ویکتوریا یا به صورت دولتی یا خصوصی تامین مالی می‌شوند. مدارس دولتی مستقیماً توسط اداره آموزش و پرورش ویکتوریا فعالیت می‌کنند. دانش آموزان شهریه پرداخت نمی‌کنند، اما برخی از هزینه‌های اضافی اخذ می‌شوند.

    مدارس خصوصی شامل مدارس محلی که توسط کلیسای کاتولیک رومی اداره می‌شوند و مدارس مستقل مشابه مدارس دولتی بریتانیا هستند. مدارس مستقل معمولاً وابسته به کلیساهای پروتستان خواهند بود. ویکتوریا چندین مدرسه ابتدایی و متوسطه خصوصی یهودی و اسلامی نیز دارد. مدارس خصوصی نیز به مقدار مشخصی بودجه دولتی دریافت می‌کنند. کمتر از 631500 دانش آموز در مدارس دولتی و بیش از 357 هزار دانش آموز در مدارس خصوصی ثبت نام کردند.

    ویکتوریا دارای 9 دانشگاه است که دانشگاه ملبورن اولین دانشگاهی که مدرک معتبر ارائه کرد. بزرگترین دانشگاه، موناش نام دارد که بیش از 83 هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند. دانشگاه ویکتوریا از دیگر موسسات برتر ایالت هستند که دانشجویان بین المللی حدود 40 درصد از کل جمعیت دانشجویان را تشکیل می‌دهد. از دانشگاه‌ها و موسسات برتر ایالت که گزینه‌های عالی برای مهاجرت تحصیلی بوده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه دیکین (جیلانگ)
    • دانشگاه فدراسیون استرالیا (بالارات)
    • دانشگاه لاتروب (ملبورن)
    • دانشگاه موناش (ملبورن)
    • دانشگاه RMIT )ملبورن(
    • دانشگاه صنعتی سوئینبرن (ملبورن)
    • دانشگاه ملبورن (ملبورن)
    • دانشگاه ویکتوریا (ملبورن)

    بهترین مکان‌ها برای زندگی در ویکتوریا

    بهترین مکان‌ها برای زندگی در ویکتوریا

    اگر برای کار به ویکتوریا نقل مکان می‌کنید و هنوز شغلی را ندارید، نقل مکان به یکی از مراکز اصلی شهری بهترین گزینه خواهد بود. طیف گسترده‌ای از مشاغل و فرصت‌های کاری در ملبورن در دسترس خواهند بود. با این حال، با افزایش قیمت مسکن همچنان گرانی بر فراز شهر سایه افکنده است.

    مناطقی مانند ملبورن شرقی، یارای جنوبی و داکلندز برای نقل مکان به ویکتوریا بسیار مطلوب هستند. همچنین این مناطق به نزدیک به شهر فیتزروی، کارلتون، برانزویک و ریچموند نزدیک هستند که سبک زندگی متنوعی را ارائه می‌دهند. اگر هنگام نقل مکان به ویکتوریا به دنبال یک زندگی آرام در یک شهرهای کوچکتر هستید، مکان‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید. این مناطق عبارتند از:

    • Walhalla
    • Kyneton
    • Birregurra
    • Port Fairy
    • Mount Beauty
    • Wilsons Promontory
    • Tidal River

    مزایای زندگی در ایالت ویکتوریا

    مزایای زندگی در ایالت ویکتوریا

    زندگی در ویکتوریا می‌تواند جنبه‌های مثبتی زیادی به شرح زیر داشته باشد:

    فرهنگ غذایی غنی

    ویکتوریا به خاطر غذاهای لذیذ خود معروف است. رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در این ایالت وجود دارند که نیازهای هر سلیقه غذایی را برآورده می‌کنند. قهوه پرمصرف‌ترین نوشیدنی در این ایالت است.

    محیط سرسبز

    انبوهی از مناطق و جاذبه‌های متنوع در این ایالت با خطوط ساحلی وسیع، سواحل بکر و پارک‌های ملی و جنگل‌های مملوء از حیات وحش وجود دارد. دریاچه‌ها و کوه‌ها در ویکتوریا می‌توانند محفلی برای سرگرمی، ورزش و لذت بردن از طبیعت بکر باشند.

    توجه به ورزش

    ویکتوریا به خاطر ورزش‌هایش مشهور است. کریکت، فوتبال، بسکتبال، نت بال، اسب دوانی در این ایالت محبوب هستند. شنا در آب‌های آزاد و موتور اسپرت از ورزش‌های محبوب در بین نسل جدید هستند. بسکتبال محبوب‌ترین ورزش ایالت است.

    رفتار دوستانه مردم

    مردم در ویکتوریا در مقایسه با مردم بریزبن و سیدنی رفتاری دوستانه‌تر دارند. آن‌ها احتمالاً در مسائل مختلف به شما کمک می‌کنند و ارتباط خوبی با شما برقرار خواهند کرد. حتی اگر تازه به ایالت آمده باشید، احتمالاً هر کسی را که می‌بینید با استقبال خوبی از شما پذیرایی می‌کند.

    صرفه جویی در روز

    در ویکتوریا نیز مانند سایر ایالت‌های استرالیا، صرفه جویی در روز انجام می‌شود. ساعت‌ها هر سال در اکتبر اولین یکشنبه در ساعت 2 بامداد به جلو می‌روند و هر یکشنبه در ساعت 3 بامداد یک ساعت به عقب خواهند رفت. این کار در واقع برای استفاده بهتر از نور روز است.

    حمل و نقل عمومی

    حمل و نقل عمومی ارزان و راحت است. هزینه پارکینگ نسبتاً کم است که فقط 4 تا 10 دلار در ساعت است. حمل و نقل عمومی ویکتوریا در بین ایالت‌های استرالیا بسیار پیشرفته و عالی است.

    محیط زندگی تمیز

    محیط طبیعی، شهری و سواحل ویکتوریا بسیار تمیز است. تنها در ویکتوریا 45 پارک ملی وجود دارند. پارک ملی شبه جزیره مورنینگتون و جزیره فرانسوی از پارک‌های ملی و معروف ویکتوریا معروف هستند.

    کارهایی که باید در ویکتوریا انجام دهید

    • جاده اقیانوسی بزرگ را برانید و در دوازده حواری (Twelve Apostles) توقف کنید.
    • از ترامواهای شهری رایگان برای گشت و گذار در ملبورن استفاده کنید.
    • از یک روز آبگرم در Peninsula Hot Springs لذت ببرید.
    • در دره یارا (Yarra) از نوشیدنی و پنیر لذت ببرید.
    • از بازار بزرگ کوئین ویکتوریا خرید کنید.
    • در یکی از کافه‌های تاریخی ملبورن قهوه بنوشید.
    • رژه پنگوئن‌ها در جزیره فیلیپ را ببینید.
    • در ساحل سنت کیلدا قدم بزنید و کیک‌های خوشمزه این منطقه را نوش جان کنید.

    معایب زندگی در ایالت ویکتوریا

    معایب زندگی در ایالت ویکتوریا

    اگرچه ویکتوریا ایالت فوق العاده‌ای است، اما جنبه‌های منفی نیز به شرح زیر دارد:

    ترافیک بالا

    ترافیک ایالت ویکتوریا استرالیا روز به روز بدتر می‌شود، به ویژه در پایتخت آن یعنی ملبورن! هنگام سفر به یک مکان، 20 تا 30 دقیقه بیشتر طول می‌کشد. ملبورن بعد از سیدنی و بریزبن شلوغ‌ترین شهر است.

    گرانی

    ملبورن به عنوان ششمین شهر گران قیمت جهان رتبه بندی شده است. هزینه اقامت و مواد غذایی در این شهر بسیار بالاست. هزینه اقامت یک هفته‌ای برای هر نفر حدود 1537 دلار استرالیا است که در مقایسه با سیدنی کمتر است، اما در مقایسه با بریزبن گران محسوب می‌شود. یک فنجان قهوه پنج دلار استرالیا و یک وعده غذایی 50 دلار استرالیا هزینه دارد.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    ویکتوریا در جنوب شرقی استرالیا قرار دارد و دومین ایالت پرجمعیت استرالیا است. این ایالت از جنوب با تنگه باس و تاسمانی و از شمال با نیو ساوت ولز همسایه است. از غرب، ویکتوریا با استرالیای جنوبی و از سمت شرق با دریای تاسمان همسایه است. ساکنان ایالت با بازدیدکنندگان بسیار مهربان هستند. این شهر به دلیل فرهنگ، مد و غذایش بسیار معروف است. پس اگر شما هم قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، این امکان را دارید با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی ایالت ویکتوریا استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت