معایب زندگی در استرالیا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در کانادا و استرالیا و انتخاب دانشگاه، بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیست با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    جدای از مزایای فرعی بی‌شمار، همواره بارها و بارها ده‌ها و چه بسا صدها مزایای اصلی زندگی در استرالیا توسط منابع بسیاری از جمله خود تیم ادب ویزا بیان گردیده که حتی چندتا از این مزایای اصلی و بسیار مطرح، کافیست تا مهاجرت به استرالیا را تبدیل به یکی از آرزو‌ها و اهداف برای افراد بسیاری نماید. اما حقیقتی در این میان وجود داشته و آن اینکه هیچ کشوری در دنیا بی‌نقص نیست و اگر کسی درباره کشوری خلاف این را بگوید، آن شخص یا اطلاعات کافی از آن کشور نداشته و یا با اهداف خاصی بدون استناد درست، صرفا به دفاع از صد در صد از آن کشور می‌پردازد. بنابراین ما همچنان در جهان چیزی به نام "آرمانشهر" نداریم و کشور استرالیا به عنوان یک مقصد بسیار محبوب برای زندگی و مهاجرت نیز از این امر مستثنی نبوده و چه خوب که اتفاقا بدون انکار این امر، معایب موجود را در قالب واقعیتی غیر قابل انکار و برای راهنمایی بهتر متقاضیان مهاجرت به این کشور بیان نماییم.

    البته صد در صد بدانید که معایب مطرح شده به هیچ عنوان به معنی بد بودن استرالیا برای زندگی نبوده و این لیست برای تقریبا همه‌ی مقاصد محبوب دیگر حتی ممکن است خیلی بیشتر باشد و بیان این موارد بیشتر جنبه آگاهی را برای متقاضی دارد که برای مهاجرت به این کشور از آن‌ها مطلع باشد. پس برای آشنایی با چندی از معایب اصلی زندگی در استرالیا تا انتهای مطلب و با مقاله‌ای دیگر از وبلاگ ادب ویزا همراه ما باشید.

    احساس ایزولگی با توجه به موقعیت جغرافیایی

    احساس ایزولگی با توجه به موقعیت جغرافیایی

    اگر استرالیا را در نقشه جهان ببینید، خواهید دید که تقریبا به تنهایی و تنها در کنار نیوزلند در یک قاره و به دور از دیگر قاره‌ها و کشورها و با فاصله‌های آبی زیاد از دیگر جاها قرار گرفته است. حتی کشورهایی هم که جزء قاره اقیانوسیه بوده هم کشورهای بسیار کوچک، جزیره‌ایی و باز مجددا با فاصله‌ی آبی زیاد از استرالیا قرار دارند. هرچند که زندگی در یک کشور مرفه و بسیار بزرگ و از طرفی دیگر مشغله روزمره شاید باعث نشه این قضیه رسما به عنوان یک عیب حساب گردد یا حتی در ذهن شخص در نظر گرفته شود اما اگر به آن فکر شود شاید حس خوبی برای همه نداشته باشد.

    بزرگی زیاد استرالیا و تمرکز محدود جمعیتی

    بزرگی زیاد استرالیا و تمرکز محدود جمعیتی

    بزرگی کشور استرالیا به عنوان ششمین کشور بزرگ جهان و تقریبا اندازه کل قاره‌ی اروپا، اگرچه که در نگاه اول و بدون بررسی جزئیات، برای یک کشور امتیاز به حساب آمده اما با نگاهی جزئی‌تر ممکن است معایبی نیز به همراه داشته باشد. برای مثال فاصله زیاد بین شهرها و نقاط مختلف و ایجاد مشکل در تردد به همین دلیل و همچنین بلااستفاده بودن بخش‌های زیادی از کشور به دلیل اقلیم و بافت جغرافیایی و از طرفی دیگر تمرکز محدود جمعیتی مردم این کشور به میزان 90 درصد در شهرهای نزدیک به سواحل آن، باعث این حس شده که بخش اعظمی از کشور در واقع بی سکنه یا کم سکنه بوده و عملا بلا استفاده است. هرچند که این یک نگاه کلی بوده و برای مثال شهری مثل سیدنی یا ملبورن از نظر مساحت، جمعیت، امکانات و رفاه به تنهایی از خیلی کشورهای دیگر، کامل‌تر هستند.

    هزینه بالا و طولانی بودن سفر

    هزینه بالا و طولانی بودن سفر

    این قضیه نیز از مورد 2 بند ماقبل یعنی بزرگی زیاد استرالیا و ایزوله بودن آن نشات گرفته و به دلیل همین مساحت زیاد خود کشور و از طرفی، دوری از دیگر قاره‌ها و کشورها باعث شده نه تنها سفرهای بین‌المللی پر هزینه‌تر و همچنین از نظر زمانی بسیار طولانی گردد بلکه این قضیه حتی برای تردد داخل کشور هم در هر 2 مورد زمان و هزینه صادق باشد. برای مثال در یک کشور اروپایی در حالی که با چند ساعت رانندگی می‌توان میان 2 الی 3 کشور سفر نمود، همین زمان و هزینه سفر در استرالیا طول می‌کشد تا از شهر بزرگی به یک شهر بزرگ دیگر سفر کرد.

    هزینه تحصیل، زندگی، مسکن و مالیات بالا

    هزینه تحصیل، زندگی، مسکن و مالیات بالا

    اگرچه که موضوع مالیات بالا در اکثر کشورهای مدرن اروپایی، آمریکا و یا همین استرالیا صادق بوده اما همچنان مخصوصا برای ایرانیان که کمتر به این سبک قوانین مالیاتی عادت دارند، کمی سخت است که به طور متوسط حدود 30 درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات باید پرداخت کنند. حال پس از پرداخت مالیات و دریافت درآمد خالص، در مقابل هزینه‌های زندگی (خوراک، پوشاک، فراغت، تحصیل و...) و همچنین هزینه مسکن و اجاره با گرانی مواجه خواهید شد. البته در راستای این مورد باید 2 نکته مهم را گفت: یکی آنکه این موارد را درآمدها و مزایای شغلی بسیار خوب و بالا در استرالیا تا حد قابل توجهی جبران خواهد نمود و دوم اینکه مهاجرت با این طرز فکر، متقاضی را برای اکثر کشورهای پیشرفته به بن‌بست خواهد رساند و به عبارتی این مسئله صرفا شامل استرالیا نیست.

    اما موردی دیگر، هزینه‌ی بالای تحصیل در استرالیا است که نمی‌توان منکر آن شد و اگر دانشجویی بدون بورسیه وارد خاک این کشور برای تحصیل گردید، بهتر است که از نظر تمکن مالی حال از سمت خود یا خانواده به خوبی تامین باشد.

    لهجه و اصطلاحات استرالیایی

    لهجه و اصطلاحات استرالیایی

    اگر شما به خوبی هم به انگلیسی تسلط داشته باشید، با ورود به این کشور؛ هرچند که به زودی به آن عادت خواهید کرد؛ اما حداقل در اوایل از نظر فهم کامل کلمات و همچنین وجود تعداد قابل توجهی اصطلاحات عامیانه استرالیایی (Slangs) در مکالمه روزمره کمی شما را در فهم صد در صد همه کلمات و اصطلاحات به چالش خواهد کشید. البته در راستای این چالش باز هم می‌گوییم که زمان زیادی برای عادت به این قضیه لازم نخواهد بود و همچنین تسلط بر انگلیسی به هر لهجه، خود 90 درصد مسیر بوده و لهجه کشور مقصد و چند اصطلاح تنها 10 درصد مسیر در زمینه‌ی زبان خواهد بود.

    تنوع زیاد گونه جانوری و خطرات آن

    تنوع زیاد گونه جانوری و خطرات آن

    تنوع زیاد گونه جانوری و گیاهی و در یک کلام حیات وحش یک کشور اتفاقا یک امتیاز محسوب شده و استرالیا در این زمینه در تعداد و تنوع گونه جانوری و گونه‌های گیاهی به ترتیب با داشتن رتبه به 7 و 6 در جهان پیشتاز است. اما این مزیت در مواقعی باعث ایجاد مزاحمت یا حتی خطر جانی در امور عادی روزمره می‌گردد. برای مثال وجود حیوانات غیر اهلی زیاد در مناطق جنگلی این کشور، وجود خزندگان و مارهای زیاد در نواحی خشک آن، وجود جانوران دریایی خطرناک مانند تمساح و... در اغلب از سواحل، مرداب و دریاچه‌ها و همچنین وجود حشرات متنوع، بزرگ و نسبتا زیاد در حتی محیط‌های شهری که باعث ایجاد مزاحمت شده و حتی گاها حشرات سمی و مهلکی هستند از دیگر معایب استرالیا در کنار مزیت تنوع زیاد حیات وحش آن می‌باشد. شدت این عیب بسته به موقعیت مکانی فرد متغیر است اما اگر خانه‌ایی در محیطی نزدیک به جنگل و مرداب‌ها و دریاچه‌ها دارید، ترکیبی از هر سه گونه جانوارن خشکی، دریایی و حشرات را به شکلی احتمالا ناخوشایند تجربه خواهید نمود.

    برعکس بودن فصول

    برعکس بودن فصول

    استرالیا به دلیل قرار داشتن در نیمکره جنوبی و نزدیک بودن به قطب، فصول آن برعکس است؛ یعنی برای مثال در حالی که در اکثر کشورهای دنیا زمستان بوده، در استرالیا تابستان است و بالعکس؛ به طوری که تابستان در استرالیا شامل ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه می‌شود! این قضیه و احساس برعکس بودن و ناهماهنگی زمانی و فصلی با اکثر کشورهای دیگر شاید حس ناخوشایندی به شخص بدهد. از طرفی دیگر استرالیا به عنوان یک کشور مسیحی و در نتیجه با تقویم میلادی، جشن سال نو و کریسمس آن در اوج گرما و تابستان برگزار می‌شود؛ در حالی که تصور همه از کریسمس، یک تم برفی و زمستانی با نماد‌های آن می‌باشد. این احساس ناخوشایندی از این تفاوت مخصوصا برای جشن سال نو، باعث شده که جمعیت قابل توجهی در نقاط مختلف استرالیا، کریسمس را در ماه جولای به عنوان ماه زمستانی در این کشور مجددا جشن بگیرند.

    سیستم حمل و نقل نیاز به بهبود دارد

    سیستم حمل و نقل نیاز به بهبود دارد

    اگرچه که سیستم حمل و نقل استرالیا بسیار خوب بوده و چه بسا در شهرهای بزرگی مانند سیدنی و ملبورن و... در دنیا دارای رتبه‌های تک رقمی هستند اما از آنجایی که چگالی جمعیت در استرالیا و به خصوص در این شهرهای بزرگ بالا بوده و از طرفی مساحت خود شهرها نیز بزرگ است، باز همچنان برای درک و بهره‌مندی از یک سیستم حمل و نقل بی نقص به عنوان کشوری پیشرفته، همچنان جای کار بیشتری برای چنین تراکم جمعیت و فواصل زیاد وجود دارد. چرا که همین سامانه حمل و نقل در کلانشهرهای اروپایی با چگالی جمعیتی کمتر اگر زیاد از حد نباشد، حداقل کاملا کافیست؛ پس مسئله، نقص سیستم حمل و نقل استرالیا نیست و بلکه مسئله بهبود بیشتر برای پوشش بهتر جمعیتی و مسافتی است. اما نگاه منفی دیگری که در این راستا وجود داشته این است که مجددا به دلیل تمرکز جمعیتی و شهرسازی استرالیا در نقاطی خاص، تجربه‌ی یک سیستم حمل و نقل کاملا راضی کننده در شهرهای کوچکتر هنوز ممکن نشده است.

    مزایای زندگی در استرالیا

    مزایای زندگی در استرالیا

    گروه مهاجرتی ادب با داشتن یک تیم تخصصی در زمینه مهاجرت تحصیلی و به ویژه برای امر تحصیل در استرالیا، همواره از این کشور به عنوان مقصدی رویایی برای تحصیل، سفر، اقامت و در کل مهاجرت یاد کرده اما در این مطلب قصد داشته‌ایم تا چشم خود را در برابر حقایقی که صادق هستند و دانستن حق مسلم هر متقاضی تحصیل و مهاجرت به استرالیا هست نپوشانده و آن‌ها را در قالب یک مقاله‌ در چند مورد بیان کنیم. البته همانطور که خودتان اگر مطالعه کرده باشید، از میان دلایل ذکر شده بعید است دلیلی بخواهد به قدری بزرگ یا بد باشد تا شخصی راغب به کشور بی نظیر استرالیا را از مهاجرت به آن منصرف نماید. حال در اینجا جا دارد که به چندی از اصلی‌ترین دلایل برتری و ارجحیت برای مهاجرت به استرالیا را هم اشاره‌ای نماییم:

    • دارا بودن یکی از برترین نظام‌های آموزشی جهان؛ 7 دانشگاه برتر استرالیا جزء 100 دانشگاه برتر جهان هستند.
    • مهاجرپذیری بالا، وجود قشر بالایی از مهاجران و داشتن جوامع چند فرهنگی به ویژه در شهرهای اصلی و بزرگ آن مانند سیدنی، ملبورن و...
    • عدم وجود مسائل نژاد پرستی و زندگی آرم، عالی و با احترام به هم و بین همه عقاید، اقلیت‌ها، نژادها، مذاهب و...
    • داشتن سیزدهمین اقتصاد قوی دنیا با تولید 1.75 تریلیون دلار در آخرین آمار از سال جاری میلادی
    • داشتن بالاترین سطح از استانداردهای کیفیت زندگی در زمینه حقوق بشر، آزادی و دموکراسی، امنیت و آرامش، رفاه، پیشرفت و مدرنیزه بودن، امکان رشد و پیشرفت و رسیدن به رویاها برای هر شخص و قشری که صلاحیت داشته و تلاش نماید و...
    • پیروی مورد فوق و با جزئیات بیشتر، رتبه 9 در زمینه دموکراسی، رتبه 18 در امنیت، رتبه 17 در زمینه آزادی بیان و مطبوعات، رتبه 11 در زمینه شادی و رضایت مردم، رتبه 12 در ضد نژادپرستی و رتبه 15 در حقوق زنان
    • یکی از قوی ترین و بهترین نظام‌‌های شغلی دنیا با حقوق، مزایا و دستمزدهای بالای شغلی و همچنین نرخ بیکاری پایین با درصدی عالی، فرصت‌های شغلی متنوع و نرخ بالای رضایت شغلی از دید ساکنین و شهروندان
    • داشتن یکی از قوی‌ترین اعتبارهای سیاسی در جهان و روابط دیپلمات خوب با تقریبا همه‌ی کشورهای پیشرفته و اعتبار بالای پاسپورت آن کشور، شهروندان آن در دیگر کشورها و به دنباله‌ی آن، تبادلات بالای اقتصادی و پیشرفت قابل توجه و روز افزون اقتصاد و ثروت ملی و...

    گروه مهاجرتی ادب با بیش از 10 سال سابقه در زمینه پرونده‌های مهاجرت تحصیلی و به ویژه تحصیل در استرالیا و همچنین با داشتن تیمی فراتر از متخصص و کادر اجرایی مجرب، با سابقه کار درخشان و همچنین با با دقت و نکته سنجی بسیار بالا در پیش بردن پرونده‌های متقاضیان، صفر تا صد پرونده‌های مهاجرت تحصیلی و تحصیل در استرالیا را برای متقاضیان گرامی به پیش خواهد برد. برای اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان ابتدایی، رزرو وقت مشاوره تخصصی و یا تشکیل پرونده تحصیلی با ما در تماس باشید: 02171400111

    سوالات متداول معایب زندگی در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت