مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در استرالیا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    داشتن دانش کافی در زبان هر کشور از پیش‌ شرط‌های ضروری برای مهاجرت به آن کشور مقصد است. از جمله در زمینه موضوع مورد بحث ما یعنی کشور استرالیا و روش مهاجرت تحصیلی. استرالیا یک کشور با زبان رسمی انگلیسی است و همین انگلیسی زبان بودن آن بر محبوبیت استرالیا برای مهاجرت، تحصیل، کار و... می‌افزاید.

    بنابراین یکی از روش‌های سنجش دانش و مهارت زبان برای تحصیل در استرالیا از طریق شرکت در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی و ارائه مدرک آن‌ها با یک نمره خوب و قابل قبول است. هر دانشگاهی برای دانشجویان بین‌المللی حداقل نمره‌ای را در نظر گرفته است. بنابراین نمره زبان خواسته شده با توجه به دانشگاه مقصد، رشته انتخابی و همچنین مقطع تحصیلی ممکن است متغیر باشد. برای اطلاع دقیق از نمره زبان مورد نیاز باید به وب‌سایت اصلی دانشگاه مقصد مراجعه نمود.

    اخذ پذیرش تحصیلی در استرالیا بدون مدرک زبان

    اخذ پذیرش تحصیلی در استرالیا بدون مدرک زبان

    سوالی که اصلا در همین ابتدای امر پیش می‌آید این است که آیا امکان اخذ پذیرش تحصیلی و در کل مهاجرت و تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان وجود دارد؟ به طور مختصر و مفید در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که ارائه مدرک زبان انگلیسی از ضروریات اخذ پذیرش تحصیلی در استرالیا و ویزای این کشور است و بدون ارائه آن شانس چندانی برای دریافت ویزا نخواهید داشت.

    البته برای اخذ پذیرش تحصیلی از این کشور در صورتی که فرد متقاضی موفق نشود تا حداقل نمره زبان مورد نیاز را کسب کند، می‌تواند در دوره‌های آمادگی زبان انگلیسی دانشگاه محل تحصیل خود شرکت کند. به عبارت دیگر داشتن پذیرش مشروط، در صورت تکمیل بودن دیگر مدارک تحصیلی و مورد نیاز، موجب ریجکت شدن ویزای تحصیلی استرالیا نخواهد شد. البته این اختلاف نمره بهتر است بین نیم تا یک نمره باشد. به عنوان مثال اگر دانشگاه از شما مدرک زبان با آیلتس 6.5 بخواهد، شما با ارائه آیلتس 6 یا 5.5 می‌توانید مشمول پذیرش کاندیشنال یا مشروط شوید؛ آن هم در صورت کامل بودن کلیه مدارک مورد نیاز دیگر.

    همچنین از سوی نماینده‌ها (ایجینت‌ها) معتبر استرالیا در ایران که برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور اقدام می‌کنند، می‌توان بدون ارائه‌ی مدرک زبان، پذیرش تحصیلی از حتی دانشگاه‌های برتر این کشور دریافت نمود. در این حالت متقاضی متعهد خواهد شد که تا زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا (که چند هفته تا حتی چند ماه بین پروسه اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ویزا فاصله وجود دارد)، مدرک زبان خود با نمره قابل قبول و خواسته شده را اخذ نموده و آن را به سفارت این کشور و همچنین دانشگاه مد نظر برای صدور ویزای تحصیلی ارائه دهد.

    • برای اطلاع بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی از استرالیا بدون مدرک زبان و همچنین اخذ ویزای تحصیلی به واسطه اخذ پذیرش مشروط، با کارشناسان ادب ویزا در تماس باشید: 02171400111

    آزمون‌های زبان مورد قبول برای تحصیل در استرالیا

    علاوه بر آیلتس که به عنوان یکی از معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی شناخته شده و در بسیاری از کشورهای جهان از جمله استرالیا دارای اعتبار برای انواع برنامه‌های مهاجرت تحصیلی و کاری است، اداره مهاجرت استرالیا برخی دیگر از آزمون‌های زبان انگلیسی را در کنار آزمون آیلتس به رسمیت شناخته است. بنابراین دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از طریق ارائه مدرک زبان خود در یکی از آزمون‌های معرفی شده در پایین، پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا را دریافت کنند.

    توجه داشته باشید که ممکن است حداقل نمره مورد نیاز در آزمون زبان مورد نظر بسته به رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر متفاوت باشد، پس حتما برای اخذ پذیرش تحصیلی بهتر است که ابتدا اطلاعات مربوط به وب‌سایت دانشگاه در زمینه الزامات اپلای تحصیلی را در اولویت قرار دهید. پنج آزمون زبان انگلیسی برای درخواست ویزای دانشجویی در استرالیا و همچنین اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور پذیرفته می‌شود که عبارتند از:

    • آزمون آیلتس یا همان "سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی" (IELTS): از نوع آکادمیک
    • آزمون تافل یا همان "انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی" (TOEFL)
    • آزمون انگلیسی کمبریج: از نوع پیشرفته (CAE)
    • آزمون پیرسون انگلیسی (PTE): از نوع آکادمیک
    • آزمون زبان انگلیسی شغلی (OET)

    البته حتما این نکته را در نظر داشته باشید که برای پذیرفته شدن نتایج آزمون باید حداکثر دو سال قبل از ارائه درخواست خود، مدرک زبان مورد نظر اخذ شده باشد.

    توجه: کلیه مدارک زبان تافل (TOEFL) از تاریخ 25 ژوئن 2023 به بعد دیگر مورد قبول سفارت استرالیا برای صدور ویزای تحصیلی نخواهد بود. بنابراین مدرک زبان تافل فقط در صورتی که متقاضی قبل از تاریخ 26 ژوئن 2023 در این آزمون شرکت کرده باشد، مورد قبول خواهد بود.

    حداقل نمره زبان برای تحصیل در استرالیا

    سطح مورد نیاز شما از مهارت زبان انگلیسی جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا و پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور، بسته به موسسه آموزشی و دانشگاه انتخابی، رشته تحصیلی مورد نظر و همچنین مقطع تحصیلی شما و حتی کشور شهروندی شما ممکن است متفاوت باشد. همچنین اینکه آیا قصد شرکت در دوره‌های زبان این کشور و در یک دوره ELICOS پس از ورود به استرالیا را دارید یا خیر نیز می‌تواند در حداقل نمره زبانی که ملزم به ارائه آن شدید تاثیر بگذارد. در جدول زیر حداقل نمره مورد نیاز برای آزمون‌های بین‌المللی مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور را مشاهده می‌کنید:

    نام آزمون

    حداقل نمره

    حداقل نمره برای 10 هفته دوره آمادگی زبان

    حداقل نمره برای 20 هفته دوره آمادگی زبان

    آیلتس

    5.5

    5

    4.5

    تافل

    46

    35

    32

    CAE

    162

    154

    147

    PTE

    42

    36

    30

    OET

    C

    نامشخص

    نامشخص
    • توجه: کلیه مدارک زبان تافل (TOEFL) از تاریخ 25 ژوئن 2023 به بعد دیگر مورد قبول سفارت استرالیا برای صدور ویزای تحصیلی نخواهد بود. بنابراین مدرک زبان تافل فقط در صورتی که متقاضی قبل از تاریخ 26 ژوئن 2023 در این آزمون شرکت کرده باشد، مورد قبول خواهد بود.

    همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، حداقل نمرات ذکر شده در جدول فوق عموما مربوط به اعتبار نزد سفارت و در راستای صدور ویزای تحصیلی استرالیا از سوی این نهاد می‌باشد. در عمل برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور (که پروسه‌ای قبل از صدور ویزای تحصیلی بوده)، لازم است که حداقل نمره زبان خواسته شده توسط دانشگاه‌های این کشور را نیز بررسی نمایید.

    در این راستا به طور کلی و عمومی، در نظر داشته باشید که اغلب دانشگاه‌های این کشور حداقل نمره زبان معادل آیلتس 6.5 را از متقاضیان بین المللی خواهند خواست. حال بسته به رشته تحصیلی یا مقطع تحصیلی شخص، ممکن است نمره بیشتر از 6.5 نیز از متقاضی درخواست شود. همچنین دانشگاه‌های متعددی در استرالیا وجود دارد که نمره آیلتس 6 را هم می‌پذیرند که این پذیرش بیشتر برای مقطع کارشناسی است؛ وگرنه برای کارشناسی ارشد یا بالاتر، همان حداقل آیلتس 6.5 را خواهند خواست. 

    از جمله دانشگاه‌های استرالیا که برای مقطع کارشناسی، آیلتس نمره 6 را نیز خواهند پذیرفت از قرار زیر هستند:

    • دانشگاه ملی استرالیا
    • دانشگاه سیدنی
    • دانشگاه ملبورن
    • دانشگاه نیو ساوت ولز
    • دانشگاه موناش
    • دانشگاه کوئینزلند
    • دانشگاه آدلاید
    • دانشگاه وسترن استرالیا
    • دانشگاه فناوری سیدنی
    • دانشگاه مک کواری

    چه کسانی نیاز به مدرک زبان ندارند؟

    چه کسانی نیاز به مدرک زبان ندارند؟

    کلیه افراد برای مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر خواهند داشت، به استثنای افراد در یکی از دسته‌های زیر:

    • دانشجویانی که حداقل پنج سال تحصیل خود را در یکی از کشورهای استرالیا، نیوزلند، انگلستان، ایالات متحده، کانادا، آفریقای جنوبی یا جمهوری ایرلند گذرانده باشند.
    • شهروندان و دارندگان پاسپورت کشورهای بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، نیوزلند یا جمهوری ایرلند.
    • دانش‌آموزانی که در طی دو سال اخیر هنگام درخواست ویزای دانشجویی، مدرک تحصیلات متوسطه ثانویه خود را در استرالیا با موفقیت به پایان رسانده یا در سطح گواهی IV یا بالاتر در استرالیا تحصیل کرده‌اند.
    • دانش آموزانی که به صورت تمام وقت در مطالعات مدرسه تحت عنوان یک دوره اصلی (شامل برنامه‌های تبادل متوسطه)، تحقیقات تکمیلی یا یک برنامه مستقل ELICOS دوره گذرانده‌اند.
    • دانشجویان تحت حمایت امور خارجه و دفاع یا دانش آموزان تبادل ثانویه (تحت عنوان AASES).

    سوالات متداول مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت