راهنمای کامل خرید خودرو در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    با وجود سیستم حمل و نقل گسترده و کارآمد در استرالیا، هنوز هم بسیاری افراد به ویژه کسانی که در حومه شهر زندگی می‌کنند، خرید خودرو را ضروری می‌دانند. اگرچه استرالیا دارای بسیاری از مناطق تجاری و شهری است، اما این مناطق پرجمعیت اغلب با کیلومترها جاده و اغلب هم مسیرهای روستایی از هم جدا شده‌اند. تراکم شهری نیز در این کشور بسیار متنوع است و یک سری شهرهای این کشور یعنی چیزی در حدود 5 یا 6 شهر بیشترین تراکم جمعیتی را در خود جای داده و مابقی اندک جمعیت مانده به صورت پراکنده هستند. یا برای مثالی دیگر، سیدنی و ملبورن که دو تا از بهترین شهرها برای تحصیل در استرالیا، زندگی و... بوده، با یکدیگر نیمی از جمعیت استرالیا را در خود جای داده‌اند و از طرفی استرالیا ششمین کشور پهناور دنیاست.

    بنا به موارد اشاره شده در بند فوق و در حالت کلی داشتن خودروی شخصی به ساکنان در هر نقطه از دنیا و به خصوص کشوری مانند استرالیا این آزادی را می‌دهد که بین این مناطق سفر کنند. حتی بهترین راه برای دیدن مناظر متنوع استرالیا و کشف طبیعت وحشی این کشور، سفر با خودرو است. در این مطلب با ارائه راهنمای کامل خرید خودرو در استرالیا به شما کمک می‌کنیم تا برای مهاجرت و زندگی به استرالیا در مورد قوانین، نحوه خرید و محبوب‌ترین مدل ماشین‌های موجود در این کشور اطلاعات خود را کامل کنید.

    چگونه برای خرید خودرو در استرالیا اقدام کنم؟

    چگونه برای خرید خودرو در استرالیا اقدام کنم؟

    پیدا کردن خودروی مناسب از میان گزینه‌های مختلف می‌تواند زمان‌بر باشد، اما وقتی از لیستی از نیازهای خود را تهیه کنید، فرآیند انتخاب خودرو برایتان راحت‌تر می‌شود. بنابراین اولین کار برای خرید خودرو در استرالیا، بررسی نیازهای شخصی است. وقتی چند مدل خودرو را مد نظر دارید که با معیارهای شما مطابقت دارد، تحقیقات زیادی را انجام دهید. شما می‌توانید بروشور محصولات را از یک فروشنده درخواست کنید یا به جزئیات موجود در وبسایت سازنده مراجعه کنید.

    در ادامه چند نکته برای مقایسه خودروها ارائه شده‌اند:

    • شهرت خودروساز
    • تقاضا برای مدل در بازار
    • در دسترس بودن گارانتی
    • مشخصات خودرو
    • بررسی ویژگی‌های خودرو
    • ارزیابی قیمت خودرو
    • تخفیف‌ها و پیشنهادات
    • نظرات مشتریان قبلی

    افرادی که خانواده بزرگی دارند، ممکن است تمایل بیشتری به خودروهای شاسی بلند (SUV) داشته باشند. اگر بیشتر در شهر رانندگی می‌کنید و مجرد یا زوج هستید، خودروهای سدان عالی خواهند بود. همچنین خودروهای کوچک یا هاچ‌بک برای رانندگی و پارک کردن در شهرهای شلوغ راحت‌تر خواهند بود. برای سفرهای خارج از جاده، باید یک وسیله نقلیه تمام چرخ درایو/AWD را در نظر بگیرید.

    آیا مصرف سوخت برای شما در اولویت است؟ اگر بله، به سراغ خودروهای کوچکتر، هیبریدی یا الکتریکی بروید، زیرا مصرف سوخت آنها کمتر است و به کاهش هزینه‌های شما کمک می‌کنند. اکثر خودروهای جدید دارای تهویه مطبوع، شیشه‌های برقی، بلوتوث، صفحه نمایشگر و دوربین‌های پارک هستند که ممکن است ارزش بررسی را داشته باشند. توجه داشته باشید که تعداد این آپشن‌ها در قیمت خودرو موثر هستند. بنابراین، فقط آپشن‌هایی مورد نیاز خود را در نظر بگیرید.

    کجا و چگونه می‌توانم در استرالیا خودرو پیدا کنم؟

    کجا و چگونه می‌توانم در استرالیا خودرو پیدا کنم؟

    پس از اینکه مشخص کردید چه نوع خودرویی را می‌خواهید بخرید (نو یا دست دوم)، برخی از نمایندگی‌های فروش خودرو در استرالیا را بررسی کنید که برندهای مورد نظر شما را تبلیغ می‌کنند. خریداران علاقه مند به خودروهای دست دوم ممکن است در سایت‌هایی مانند gumtree.com.au یا carsale.com.au بتوانند خودروی مورد نظر خود را تهیه کنند. همچنین می‌توانید از وبسایت‌های زیر کمک بگیرید:

    • CarsGuide
    • CarPoint
    • Drive
    • Trading Post
    • Car City

    خرید خودرو از نمایندگی بهترین راه محسوب می‌شود. انتخاب این روش شما را قادر می‌سازد تا طیف گسترده‌ای از مدل‌های خودرو را در یک مکان بررسی کنید، هر یک از آن‌ها را تست کنید و نظر متخصص را بپرسید. با این حال، وقتی تصمیم می‌گیرید از طریق یک فروشنده خصوصی بروید، می‌توانید روی قیمت مذاکره کنید و یک معامله خوب را منعقد نمایید. هنگام خرید از شخص دقت لازم را انجام دهید.

    سیدنی و ملبورن همیشه مملوء از فروشندگان و خریداران خودرو هستند. بازار خودرو در این شهرها مکان خوبی برای شروع جستجو است، به خصوص برای کسانی که می‌خواهند ون بخرند! شما این مزیت را خواهید داشت که به جای عکس، چندین وسیله نقلیه را به صورت حضوری بررسی کنید. شما همچنین این مزیت را دارید که می‌توانید مستقیماً با فروشنده صحبت کنید..

    قوانین خرید خودرو در استرالیا چیست؟

    قوانین خرید خودرو در استرالیا چیست؟

    هر قلمرو استرالیا قوانین خاص خود را در مورد ثبت نام خودرو دارد. خریداران برای جزئیات کامل باید به وبسایت بخش حمل و نقل منطقه مربوطه مراجعه کنند. به طور کلی، افراد در صورت خرید وسیله نقلیه از نمایندگی در ایالتی که آن را خریداری کرده‌اند، لازم نیست نگران روند ثبت نام باشند. فروشندگان معتبر خودرو تمامی اطلاعات لازم را به شما خواهند گفت و موارد قانونی مانند ثبت نام را مدیریت خواهند کرد.

    برای ثبت یک وسیله نقلیه در هر ایالت، خریداران به نوعی مدرک خرید و مدارک شناسایی نیاز دارند. گذرنامه و گواهینامه رانندگی معتبر معمولاً کفایت می‌کند. در برخی از مناطق، گواهینامه‌های معاینه فنی (اسناد به دست آمده از بازرس خودرو مبنی بر پایبندی خودرو به دستورالعمل‌های ایمنی و زیست محیطی استرالیا) نیز برای ثبت اجباری هستند.

    برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد الزامات و مراحل ثبت خودرو، به وبسایت لیست زیر از آژانس‌های ثبت موتور در سراسر استرالیا مراجعه کنید:

    • برای قلمروی پایتختی: Access Canberra
    • برای ایالت نیو ساوت ولز: Transport for NSW
    • برای قلمروی شمالی: Motor Vehicle Registry
    • برای ایالت کوئینزلند: Queensland Government – Transport and Motoring
    • برای ایالت جنوبی استرالیا: South Australia Government – Vehicle Registration
    • برای ایالت تاسمانی: Tasmanian Government – Transport Services
    • برای ایالت ویکتوریا: VicRoads
    • برای ایالت غربی استرالیا: Western Australia Government – License my Vehicle (registration)

    هزینه خرید خودرو در استرالیا چقدر است؟

    هزینه خرید خودرو در استرالیا چقدر است؟

    برخلاف تصور رایج، خرید وسیله نقلیه در استرالیا خیلی گران قیمت نیست. افرادی که به دنبال خرید خودرو اقتصادی و سایز متوسط هستند، استرالیا گزینه‌های ارزان بسیاری را ارائه می‌دهد. بر اساس آخرین نظرسنجی وبسایت Canstar Blue از صاحبان خودروهای جدید، استرالیایی‌ها به طور متوسط 40916 دلار استرالیا برای خودروهای جدید هزینه می‌کنند. میانگین هزینه صرف شده برای خودروهای کوچک تنها 26346 دلار استرالیا است، در حالی که سدان‌های جدید به طور متوسط 45728 دلار استرالیا و شاسی بلندها 40453 دلار استرالیا هزینه دارند.

    شایان ذکر است که یک وسیله نقلیه جدید یک سرمایه گذاری بلند مدت است. نظرسنجی ما نشان داد که استرالیایی‌ها معمولاً حدود شش سال یک مدل خودرو را نگه می‌دارند و سپس به سراغ ماشین جدید می‌روند. به طور کلی، میانگین هزینه یک خودروی جدید به عوامل مختلفی بستگی دارد که اغلب شامل موارد زیر هستند:

    • مالیات و هزینه‌های ایالتی (حق تمبر و هزینه‌های ثبت نام)
    • ساختار مالی و سپرده اولیه
    • مدل و برند خودرو
    • هزینه بازرسی خودرو
    • هزینه تعمیر و نگهداری مداوم
    • بیمه اجباری شخص ثالث و حق بیمه اضافی
    • سوخت و سایر هزینه‌های عملیاتی
    • هزینه انتقال پلاک
    • هزینه‌های انتقال مالکیت خودرو
    • مالیات وسایل نقلیه موتوری
    • مالیات خودروهای لوکس

    قیمت خودرو فقط نیمی از هزینه‌های کلی خرید ماشین جدید است. در ادامه به هزینه‌های جانبی داشتن وسیله نقلیه اشاره می‌کنیم:

    قیمت سوخت

    بنزین یکی از بزرگترین هزینه‌های جاری خودرو است. آخرین گزارش شاخص انجمن اتومبیل استرالیا (AAA) نشان می‌دهد که خانواده‌های استرالیایی که دو خودرو دارند، به طور متوسط بیش از 95 دلار استرالیا در هفته برای سوخت هزینه می‌کنند. این معادل 380 دلار در ماه یا 4940 دلار استرالیا در سال است.

    بازپرداخت وام

    بازپرداخت وام خودرو بزرگترین هزینه مالکیت خودرو است (در صورتی که برای خرید وسیله نقلیه خود وام گرفته باشید). آخرین ارقام AAA نشان می‌دهند که خانوارهای استرالیایی حدود 149 دلار استرالیا در هفته برای بازپرداخت وام خودرو خرج می‌کنند. این رقم حدود 596 دلار استرالیا در ماه یا 7152 دلار استرالیا در سال است.

    بیمه خودرو

    داشتن بیمه خودرو برای محافظت از خودرو در برابر حوادث غیرمترقبه در جاده مهم است. طبق گزارش AAA، یک خانواده استرالیایی به طور متوسط حدود 108 دلار استرالیا در ماه یا تا 1300 دلار استرالیا در سال برای بیمه خودرو هزینه می‌کند. هزینه کلی حق بیمه خودرو براساس عوامل مختلف مانند مدل خودرو، سن راننده، جنسیت راننده و موقعیت مکانی تعیین می‌شود.

    لاستیک خودرو

    لاستیک‌های خودرو به مرور زمان فرسوده و پاره می‌شوند. معمولاً توصیه می‌شود تایرهای خود را هر 70 هزار کیلومتر تعمیر یا تعویض کنید. عمق آج لاستیک‌های شما باید حداقل 1.6 میلی‌متر باشد تا در استرالیا بتوانید رانندگی کنید. بر اساس نظرسنجی اخیر Canstar Blue از صاحبان خودرو، استرالیایی‌ها به طور متوسط 272 دلار استرالیا برای خرید لاستیک خودروهای جدید هزینه می‌کنند.

    نگهداری خودرو

    خودروی شما نیز به سرویس و نگهداری نیاز دارد. نگهداری از خودرو به شما اطمینان می‌دهد که ماشین در طول مدت استفاده از سلامت و امنیت برخوردار است. بسیاری از تولیدکنندگان خودرو خدمات با قیمت مناسب را به دارندگان خودروهای جدید ارائه می‌دهند. این خدمات یک قیمت ثابت یا محدود در مورد نیازهای خدماتی خاص مانند بررسی روغن و مایعات و سایر موارد است.

    CTP و ثبت نام خودرو

    بیمه شخص ثالث (CTP) و ثبت نام خودرو در همه جای استرالیا اجباری است. در اکثر ایالت‌ها، CTP در هزینه ثبت نام شما لحاظ می‌شود، به جز در نیو ساوت ولز که قبل از تمدید ثبت نام باید آن را جداگانه خریداری کنید. بسته به اندازه وسیله نقلیه و ایالتی که در آن زندگی می‌کنید، CTP و Rego خودرو می‌تواند بین 500 تا 1500 دلار استرالیا در سال هزینه داشته باشد. به خرید ماشین و ثبت در راهنمایی و رانندگی، Rego می‌گویند.

    آیا امکان خرید خودروی دست دوم در استرالیا وجود دارد؟

    آیا امکان خرید خودروی دست دوم در استرالیا وجود دارد؟

    خرید یک ماشین دست دوم می‌تواند راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه باشد. طی دو سال گذشته، ورود خودروهای جدید به استرالیا با کندی همراه بوده و همه گیری کووید-19 باعث بی میلی بیشتر مردم برای خرید خودرو شده است. این امر باعث شده است که بازار خودروهای دست دوم استرالیا رونق بگیرد و افراد بیشتری به فکر خرید خودروی دست دوم باشند.

    از هر پنج استرالیایی یک نفر در هنگام خرید ماشین دست دوم خود تجربه مثبتی ندارد بسیاری از افرادی که مهاجرت به استرالیا هم می‌کنند نیز در صورت داشتن امکان مالی، بسیار مایل به تهیه خودرو و حتی یک خودروی ارزان و بیسیک خواهند بود.. بنابراین، مهم است که تحقیقات خود را از قبل انجام دهید تا ماشین مناسب با بودجه و نیازهای خود را بشناسید. دانستن سوالاتی که باید هنگام خرید خودروی دست دوم بپرسید نیز می‌تواند به شما کمک زیادی کند. سه مرحله مهم هنگام خرید خودروی دست دوم طبق شرایط زیر است:

    • بررسی نمای داخلی و خارجی خودرو
    • بردن ماشین برای تست رانندگی
    • بررسی اینکه آیا مدارک درست است یا خیر

    یک نشانه کوچک از فرسودگی و پارگی می‌تواند نشان دهنده آسیب‌های گسترده‌تر و گران‌تر در خودرو باشد. پس مهم است که خودرو را به خوبی بررسی کنید تا مشکلی ایجاد نشود. اگر خودرویی پیدا کردید که با معیارهای شما مطابقت دارد، بررسی کنید که بدون بدهی باشد. اگر خودرو را از یک فروشنده خریداری کنید، فروشنده قانوناً موظف است که بدون بدهی خودرو را تضمین کنند. قیمت ماشین دست دوم براساس مدل خودرو، سال ساخت، مسافت طی شده، اعتبار بیمه، سلامت فنی و سایر موارد تعیین می‌شود.

    درباره تاریخچه خودرو سوالات زیر را بپرسید:

    • این وسیله نقلیه قبلاً چند مالک داشته است؟
    • آیا تصادف کرده و کجای خودرو آسیب دیده است؟
    • مسافت پیموده شده خودرو چقدر است؟
    • آیا خودرو در حال حاضر بیمه دارد؟
    • خودرو چه ویژگی‌های ایمنی دارد؟

    خرید یک ماشین دست دوم از یک نمایندگی معمولاً گرانتر از خرید از فرد است، اما مزایایی دارد. برای مثال، نمایندگی‌ها در استرالیا ضمانت نامه قانونی برای صحت خودرو ارائه می‌دهند و از این طریق اطمینان در خرید را افزایش می‌دهند. نمایندگی‌ها همچنین فرمی را روی داشبورد یا شیشه جلوی خودرو نمایش می‌دهند که برخی از اطلاعات اولیه مانند سال ساخت، قرائت کیلومتر شمار و جزئیات گارانتی را ارائه می‌دهد. شما همچنین می‌توانید در نمایندگی‌ها ماشین قدیمی خود را با خودروی جدید معامله کنید.

    نحوه پرداخت هزینه خرید خودرو در استرالیا چگونه است؟

    نحوه پرداخت هزینه خرید خودرو در استرالیا چگونه است؟

    شما پرداخت‌های مربوط به خرید خودروی جدید خود را از طریق روش‌های بانکی سنتی مانند کارت یا پول نقد انجام می‌دهید. اکثر نمایندگی‌های استرالیا تمام کارت‌های اعتباری اصلی و همچنین پرداخت‌های نقدی را می‌پذیرند. از آنجایی که خودروها گران هستند، پرداخت کل مبلغ به صورت نقدی برای همه چالش برانگیز است. بهترین کار استفاده از کارت اعتباری است.

    تامین مالی از یک کارگزار وام خودرو نیز مفید خواهد بود. کارگزاران وام خودرو به شما کمک می‌کنند از طریق وام دهندگان خود وام خودرو پیدا کنید. این گزینه برای کسانی مناسب است که اعتبار بدی دارند و قادر به تامین وام از سایر وام دهندگان نیستند. کارگزاران وام خودرو برای خدمات خود هزینه اضافی دریافت می‌کنند.

    گزینه بعدی این است که پول خودرو خود را از طریق یک فروشنده تامین کنید، جایی که باید بازپرداخت‌های منظم را برای پوشش قیمت خرید خودرو انجام دهید. ممکن است دریافت منابع مالی و خرید خودرو از یک نمایندگی راحت باشد. با این حال، این ممکن است یک گزینه مقرون به صرفه نباشد زیرا نرخ‌های بهره توسط نمایندگی نسبتاً بالاتر از سایر گزینه‌های تامین مالی خودرو است.

    معیارهای واجد شرایط بودن برای تایید وام خودرو عبارتند از:

    • 18 سال به بالا
    • داشتن شهروندی استرالیا
    • ارائه مدارک هویتی و اقامتی (آدرس محل سکونت)

    وام دهندگان وام خودرو همچنین اعتبار شما را برای تأیید یا رد درخواست وام شما در نظر می‌گیرند. همچنین ممکن است لازم باشد صورت حساب‌های بانکی شش ماه گذشته را به عنوان اثبات درآمد ارائه دهید.

    کدام مدل خودروهای در استرالیا محبوب هستند؟

    کدام مدل خودروهای در استرالیا محبوب هستند؟

    خرید یک خودروی جدید می‌تواند هیجان انگیز باشد، اما انتخاب مدل مناسب با وجود گزینه‌های فراوان در بازار ممکن است کمی سخت باشد. اتاق فدرال صنایع خودرو گزارشی ماهانه از پرفروش‌ترین خودروها در استرالیا منتشر می‌کند که نشان می‌دهد کدام مدل‌ها در نزد مردم محبوب‌تر هستند. پرفروش‌ترین خودروهای دسامبر 2022 در زیر فهرست شده‌اند:

    • فورد رنجر
    • تویوتا هایلوکس
    • ام جی ZS
    • تویوتا راو4
    • مزدا CX-3
    • میتسوبیشی اوتلندر
    • تویوتا کرولا
    • تسلا مدل 3
    • هیوندای توسان
    • مزدا CX-5

    انتخاب مدل ماشین به مقدار بودجه و علائق شما بستگی دارد. به طور کلی، هر برند خودرو معمولاً در مدل‌های مختلف ارائه می‌شود. مقایسه خودروهای جدید ممکن است زمان‌بر باشد، اما وقتی پشت فرمان خودروی رویایی‌تان می‌نشینید، ارزشش را دارد که آن را خرید کنید.

    آیا می‌توانم خودروی خودم را به استرالیا بیاورم؟

    آیا می‌توانم خودروی خودم را به استرالیا بیاورم؟

    دولت استرالیا دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای را برای واردات خودروهای خارجی اعمال می‌کند. هر کسی که مایل به آوردن یک وسیله نقلیه است، باید برای تایید واردات خود توسط وزارت زیرساخت و توسعه منطقه‌ای درخواست دهد. هر خودروی شخصی یا تجاری که تایید نشده باشد، از ورود آن به کشور جلوگیری می‌شود.

    نهادهایی به نام کارگاه‌های خودروسازی ثبت شده (RAW) خودروهای دست دوم را به این قاره وارد می‌کنند. آنها تحت فرآیندهای طولانی درخواست برای امتیاز واردات وسایل نقلیه خارجی قرار می‌گیرند و مطمئن می‌شوند که تمام خودروهایی که به استرالیا حمل می‌کنند، استانداردهای این کشور برای وسایل نقلیه ایمن را رعایت می‌کنند.

    کارگاه‌های خودروسازی ثبت شده (RAW) ماشین‌های وارد شده را از نظر مکانیکی و الکتریکی اصلاح می‌کنند تا مطابق با قوانین استرالیا باشند. دقیقاً مانند بریتانیا، همه خودروهای وارداتی مشمول مالیات واردات سنگین بین 5 تا 15 درصد از ارزش خودرو، بسته به سال ساخت هستند.

    وسایل نقلیه لوکس (به عنوان وسایل نقلیه با ارزش بیش از 65 هزار دلار استرالیا)، مشمول مالیات واردات اضافی معادل 33 درصد خواهند بود. بنابراین، وارد کرد خودرو از کشور مبدا به استرالیا کار عاقلانه‌ای نیست. همچنین استرالیا هر مدل خودرو را به ساکنان خود ارائه می‌دهد و از نظر مدل و برند ماشین هیچ کمبودی وجود ندارد. بنابراین، بهتر است به خرید خودرو فکر کنید.

    آیا امکان اجاره خودروی در استرالیا وجود دارد؟

    آیا امکان اجاره خودروی در استرالیا وجود دارد؟

    اگر از خرید ماشین منصرف شده‌اید، می‌توانید به اجاره خودرو فکر کنید. استرالیا وسیع است و چیزهای زیادی می توانید با ماشین ببینید و انجام دهید. برای اجاره ماشین خود به گواهینامه رانندگی معتبر و کارت اعتباری یا کارت نقدی نیاز دارید. شرکت‌های زیر مراکز اصلی کرایه خودرو در استرالیا هستند:

    • Europcar
    • Avis
    • Rent a Car
    • Thrifty
    • Hertz

    خودروها فقط به رانندگان بالای 21 سال که دارای گواهینامه هستند، اجاره داده می‌شود. رانندگان واجد شرایط زیر 25 سال ممکن است نیاز به پرداخت هزینه اضافی روزانه داشته باشند و ممکن است مشمول محدودیت‌هایی در مورد اجاره وسایل نقلیه باشند. نرخ‌ها توسط ارائه دهندگان اجاره محاسبه می‌شود و ممکن است بسته به زمان سال و نوع وسیله نقلیه متفاوت باشد. موقعیت مکانی نیز یکی از فاکتورهای قیمت است.

    شرکت‌های کرایه خودرو معمولاً بیمه نامه‌های پوششی دارند که کل ناوگان وسایل نقلیه آنها را پوشش می‌دهد، اما در صورتی که خودروی اجاره‌ای شما گم شود، آسیب ببیند یا دزدیده شود، شما مسئول مبلغ اضافی خواهید بود که معمولاً بین 3350 تا 9 هزار دلار استرالیا است.

    در مورد رانندگی در استرالیا چه چیزهایی را باید بدانیم؟

    در مورد رانندگی در استرالیا چه چیزهایی را باید بدانیم؟

    استرالیایی‌ها برای اشاره به سرعت و مسافت از کیلومتر به جای مایل و از لیتر به جای گالن در مورد بنزین استفاده می‌کند. فرمان خودرو در استرالیا در سمت راست است، یعنی رانندگان در سمت چپ جاده رانندگی می‌کنند تا سمت راست! استرالیا در مورد محدودیت‌های سرعت بسیار سختگیرانه است و از دوربین‌های سرعت برای نظارت بر وسایل نقلیه استفاده می‌کند.

    مطمئن شوید که در حد مجاز سرعت رانندگی می‌کنید. در مناطقی که علامت محدودیت سرعت قابل مشاهده نیست، محدودیت سرعت 50 کیلومتر در ساعت را در نظر بگیرید، مگر اینکه منطقه مسکونی یا مدرسه باشد. در خارج از مناطق مسکونی، باید با سرعت 100 کیلومتر در ساعت (110 کیلومتر در ساعت در بزرگراه‌ها) رانندگی کنید. برخی از جاده‌ها در قلمرو شمالی به 130 کیلومتر در ساعت محدود شده‌اند.

    حد مجاز الکل خون در استرالیا 0.05 درصد است. این قانون ملی در سراسر قاره اعمال می‌شود. همه سرنشینان یک وسیله نقلیه در حال حرکت ملزم به بستن کمربند ایمنی هستند. برخی از مناطق استرالیا نیاز دارند که کودکان قبل از سن 7 سالگی از کمربند ایمنی و کپسول برای محافظت بیشتر استفاده کنند. در استرالیا، راننده مسئولیت قانونی تمام مسافران هستند.

    برای استفاده از وسیله نقلیه در استرالیا به نوعی مجوز نیاز دارید. خارجیانی که دارای مجوز رانندگی (گواهینامه) به زبان انگلیسی هستند، این امکان را دارند تا سه ماه از تاریخ ورود خود به طور قانونی از مجوز خود استفاده کنند. پس از آن، باید برای کارت راننده استرالیا درخواست دهند.

    عوارضی جاده‌ای در سیدنی، ملبورن، بریزبن و سایر شهرها وجود دارند. پلاک وسیله نقلیه شما اسکن می‌شود و هزینه سفر خود را مستقیماً از طریق اینترنت در روزهای بعد از بازدید از شهر پرداخت می‌کنید. همچنین می‌توانید پیش پرداخت کنید یا کارت عبور خریداری کنید. اگر قصد استفاده از بخش پرداختی جاده را دارید، گزینه خوبی خواهد بود، زیرا ارزان‌تر است.

    کلام آخر

    خرید خودرو گاهی اوقات زمان‌بر و دشوار خواهد بود. انجام تحقیقات و کسب اطلاعات از بازار خودروی استرالیا می‌تواند فرآیند خرید ماشین را برای شما آسان‌تر کند. شما باید قیمت خودرو، بیمه، بنزین و هزینه‌های نگهداری را در نظر بگیرید تا تصمیم بگیرید چقدر می‌توانید برای خرید وسیله نقلیه بپردازید. در صورت محدودیت بودجه، بهتر است ماشین دست دوم را در نظر بگیرید. همچنین قوانین و شرایط خرید ماشین در استرالیا را جویا شوید تا بتوانید با اطمینان بالا یک مدل خودروی مناسب برای خود و خانواده‌تان تهیه کنید. برای اطلاع کامل از شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا با کارشناسان گروه مهاجرتی ادب در تماس باشید: 02171400111

    سوالات متداول راهنمای کامل خرید خودرو در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت