راهنمای کامل تبدیل ویزای دانشجویی استرالیا به کاری 2024
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    اگر شما مشتاق تحصیل در استرالیا هستید، یک دلیل دیگر برای قطعی کردن تصمیم شما وجود دارد و آن تبدیل ویزای دانشجویی استرالیا به کاری است. اکنون می‌توانید از شرایط کار پس از تحصیل در استرالیا استفاده کنید و رویای خود را محقق بسازید. دولت استرالیا از طریق تعدادی اقدامات قانونی حمایت خود را از دانشجویان بین المللی که قصد کار و زندگی در این کشور را دارند، نشان می‌دهد. برای اینکه بدانید شرایط تبدیل ویزای دانشجویی استرالیا به کاری چگونه، این مقاله را تا پایان بخوانید.

    قانون جدید تبدیل ویزای دانشجویی استرالیا به کاری چیست؟

    قانون جدید تبدیل ویزای دانشجویی استرالیا به کاری چیست؟

    دولت اسکات موریسون (نخست وزیر استرالیا) تغییراتی را در شرایط ویزای کار پس از تحصیل استرالیا اعلام کرده است که به دانشجویان بین المللی پس از بازگشت به استرالیا، انعطاف ‌پذیری بیشتری ارائه می‌دهد. در بیانیه مشترک وزیر آموزش و پرورش آلن تاج و وزیر مهاجرت الکس هاوک آمده است که تغییرات در شرایط جدید ویزا، تلاش‌ها را برای محافظت از حقوق ویزای کار دانشجویان بین المللی و تمدید ویزای موقت فارغ‌ التحصیلان از دو به سه سال برای کارشناسی ارشد افزایش می‌دهد. به ویزای کاری پس از تحصیل در استرالیا «ویزای 485» گفته می‌شود.

    با تغییرات اخیر اعلام شده توسط دولت، استرالیا اکنون تا چهار سال حقوق کار پس از تحصیل (PSW) را به دانشجویان بین المللی پس از اتمام مدرک لیسانس مربوطه ارائه می‌دهد. دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در مقطع کارشناسی ارشد (درسی یا تحقیقاتی) ثبت نام کرده‌اند، تا پنج سال واجد شرایط حقوق کار پس از تحصیل هستند. چند شهر برتر و محبوب مانند پرت، آدلاید، گلد کوست، سان کوست، کانبرا، نیوکاسل، دریاچه مک کواری، ولونگونگ ایلاوارا، جیلونگ و هوبارت اکنون یک سال PSW اضافی (مجموعاً 3 تا 4 سال) ارائه می‌دهند. در واقع، بسیاری از شهرهایی استرالیا پس از اتمام مدرک لیسانس، تا پنج سال واجد شرایط  PSWرا در اختیار فارغ‌ التحصیلان قرار می‌دهد.

    چه کسی می‌تواند درخواست ویزای دانشجویی استرالیا به کاری دهد؟

    چه کسی می‌تواند درخواست ویزای دانشجویی استرالیا به کاری دهد؟

    به عنوان یک دانشجوی بین المللی، اگر می‌خواهید پس از اتمام تحصیلات خود برای مدت طولانی‌تری (حداکثر پنج سال) در استرالیا کار کنید، این امکان را دارید تا ویزای تحصیل خود را به کاری تغییر دهید. خبر خوب این است که این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا حقوق کامل تحصیل و کار را با هم داشته باشید، علاوه بر این امکان را می‌دهد تا زمانی که اعتبار ویزا همچنان وجود دارد، آزادانه به استرالیا سفر کنید و حتی از این کشور توانید بیرون بروید.

    در تبدیل ویزای دانشجویی استرالیا به کاری باید به موارد زیر توجه کنید:

    • رشته تخصصی شما عامل تعیین کننده‌ای نخواهد بود.
    • شما باید مدرکی از دوره ثبت شده در «CRICOS» را داشته باشید.
    • ارزیابی مهارت تخصصی برای درخواست این ویزا الزامی نیست.
    • شما باید شرایط مهارت زبان انگلیسی را برآورده کنید.

    طبق اطلاعیه اخیر، دانشجویانی که به استرالیا مهاجرت تحصیلی کرده و می‌خواهند در مقطع کارشناسی ارشد از طریق دوره‌های درسی تحصیل کنند، مستحق یک سال اضافی PSW هستند. اعتبار ویزای کار استرالیا طبق جدول زیر است:

    مناطق

    مدرک VET

    لیسانس‌

    کارشناسی ارشد

     

    دکتری

    کلان شهرها (سیدنی، ملبورن و بریزبین)

    تا 2 سال

    2 سال

    3 سال

    4 سال

    شهرها و مراکز عمده منطقه‌ا‌ی (آدلاید، گلد کوست، سان کوست، کانبر، نیوکاسل، دریاچه مک کواری، ولونگونگ، جیلونگ

    تا 2 سال

    3 سال

    4 سال

    5 سال

    سایر مناطق

     

    تا 2 سال

    4 سال

    5 سال

    6 سال

     

    ویزای جریان کار پس از تحصیل می‌تواند درهایی را به روی یک حرفه هیجان انگیز در استرالیا باز کند. این به معنای استخدام در بهترین کسب و کارها و کسب تجربه کار در این کشور پهناور است. شهرهای منطقه‌ای استرالیا، مکانی عالی برای تحصیل، کار و زندگی هستند که ترکیبی بسیار جذاب از تحصیلات دانشگاهی در سطح جهانی و سبک زندگی عالی را ارائه می‌دهند.

    ملبورن، بریزبن و سیدنی در حال حاضر محبوب‌ترین شهرهای استرالیا هستند اما شهرهای مهم دیگر مانند پرث، آدلاید، گلد کوست و کانبرا اکنون برای دانشجویان بین المللی جذاب‌تر از گذشته شده‌اند. این مهم ممکن است باعث ایجاد تعادل پایدار و فرصت‌های بیشتر تحصیلی و شغلی موجود در سراسر استرالیا به جای رقابت در یک فضای متمرکز و محدود شود. فرصت‌های اقتصادی در سراسر کشور وجود دارند و سیاست‌های جدید از بسیاری جهات برای دانشجویان بین المللی سودمند خواهد بود.

    انواع ویزای کار پس از تحصیل در استرالیا چیستند؟

    انواع ویزای کار پس از تحصیل در استرالیا چیستند؟

    ویزای کار پس از تحصیل به دانشجویان بین المللی اجازه می‌دهد تا پس از فارغ التحصیلی در استرالیا بمانند، کار کنند یا به دنبال کار بگردند. بسته به صلاحیت و شهر تحصیلی آنها، مدت اقامت از 18 ماه تا 6 سال است. سه نوع گزینه ویزای کار پس از تحصیل وجود دارند که عبارتند از:

    1- جریان کار پس از تحصیل (زیر کلاس 485)

    جریان کار پس از تحصیل (Post-Study Work Stream) رایج‌ترین ویزای کار پس از تحصیل است. این ویزا برای دانشجویان بین المللی است که به تازگی فارغ التحصیل مدرک تحصیلی واجد شرایط از یک موسسه آموزشی استرالیایی فارغ از رشته تحصیلی خود هستند. دانشجویان باید ظرف 6 ماه پس از اتمام دوره خود برای این ویزا اقدام کنند و بسته به مدرک تحصیلی، مدت اقامت بین 2 تا 4 سال است.

    2- ویزای موقت فارغ التحصیل (زیر کلاس 485)

    2- ویزای موقت فارغ التحصیل (زیر کلاس 485)

     ویزای موقت فارغ التحصیل (Temporary Graduate Visa) برای دانشجویان بین المللی است که با مهارت‌ها و شرایط لازم در مشاغل مشخص شده در لیست مشاغل ماهر فارغ التحصیل شده‌اند. مهارت‌ها و صلاحیت‌ها معمولاً با شغلی که در میان ‌مدت تا بلندمدت در بازار کار استرالیا نیاز به نیروی کار دارند، مرتبط هستند. مدت اقامت تا 18 ماه است و دانشجویان باید ظرف 6 ماه پس از اتمام دوره خود برای این ویزا اقدام کنند.

    3- ویزای فارغ التحصیلی به رسمیت شناخته شده (زیر کلاس 476)

     برای دانشجویان بین المللی است که دارای مدارک مهندسی از یک موسسه آموزشی معتبر در 2 سال گذشته هستند، ویزای فارغ التحصیلی به رسمیت شناخته شده (Skilled Recognised Graduate Visa) انتخابی عالی است. مدت اقامت در این ویزا تا 18 ماه خواهد بود.

    هدف از قوانین جدید ویزای کار پس از تحصیل استرالیا چیست؟

    هدف از قوانین جدید ویزای کار پس از تحصیل استرالیا چیست؟

    هدف از اقدامات هدفمند جدید برای انعطاف پذیری ویزای کار پس از تحصیل استرالیا، کمک به بهبود سریع بازار دانشجویان و سهولت مهاجرت به استرالیا از این طریق بین المللی است. تنظیمات جدید ویزا، به این معنی هستند که دارندگان ویزای فارغ التحصیلی موقت (زیر کلاس 485) که به دلیل محدودیت‌های مرزی بین المللی کرونا قادر به سفر به استرالیا نبوده‌اند، اکنون می‌توانند برای ویزای جایگزین اقدام کنند.

    این ویزا به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا پس از پایان تحصیلات خود در استرالیا برای زندگی، تحصیل یا کار بمانند. این ویژگی به دارندگان ویزای فارغ التحصیل موقت فعلی و سابق (زیر کلاس 485) اجازه می‌دهد تا برای ویزای جدید زیر کلاس 485 با مدت زمان مشابه ویزای اصلی خود را مجدداً درخواست دهند.

    دولت موریسون همچنین مدت اقامت در ویزای موقت فارغ التحصیلان را از دو به سه سال برای فارغ التحصیلان دوره‌های کارشناسی ارشد افزایش داد که این ویژگی با دوره کارشناسی ارشد فارغ التحصیلان تحقیقاتی مطابقت دارد. فارغ التحصیلان بخش آموزش و آموزش حرفه‌ای (VET)، همچنین ویزای موقت فارغ التحصیلی دو ساله را دریافت خواهند کرد. شرایط جدید ویزا همچنین اقدامات موجود را برای دانشجویان و فارغ‌ التحصیلان موقت گسترش می‌دهد تا زمان صرف شده در خارج از کشور برای تحصیل آنلاین را برای واجد شرایط بودن برای ویزای فارغ ‌التحصیلی موقت تشخیص دهند.

    در راستای اقدامات هدفمند دولت موریسون برای حمایت از بخش آموزش بین المللی استرالیا، باید گفت این اعلامیه روند بهبودی کرونا را برای سال تحصیلی 2022 تسریع می‌بخشد. این تصمیمات جدید به تضمین بازگشت سریع دانشجویان بین المللی کمک بسیار خواهد کرد مشوق‌های روشنی را برای مؤسسات و دانشجویان فراهم کرده و تضمین می‌کند که دانشجویان از ورود زودهنگام به استرالیا آسیبی نخواهند دید.

    این تصمیمات همچنین به تمدید کمک‌های مالی به دانشجویان آسیب دیده ناشی کووید-19 کمک زیادی می‌کند. در حالی که آخرین داده‌ها (از آگوست 2021) نشان می‌دهند که ثبت نام دانشجویان بین المللی به طور کلی 17 درصد نسبت به آگوست 2019 کاهش یافته است. این تغییرات در ویزا برای بخش آموزش بین ‌المللی به دانشجویان مهلت لازم را می‌دهند زیرا مرزهای استرالیا بازگشایی شدهاند. هدف این تغییرات، نه تنها حمایت از دانشجویان بین‌ المللی است بلکه یکی از اجزای حیاتی بهبود اقتصادی استرالیا برای جذب نیروهای ماهر است.

    کلام آخر

    تبدیل ویزای دانشجویی استرالیا به کاری یک فرصت عالی برای ماندن و کار در استرالیا برای مدت طولانی‌تر است. این ویزای جدید که توسط دولت استرالیا ارائه شده است، به شما این امکان را می‌دهد تا حداکثر پنج سال در شهر تعیین شده کشور، تحصیل، زندگی و کار کنید. اکنون می‌توانید برای شغل خود به شیوه‌ای بهتر برنامه ‌ریزی کنید و علاوه بر مدت زمان طولانی‌‌تر اعتبار ویزای کار پس از تحصیل، دامنه وسیع تری از زمینه‌های شغلی مختلف را در دسترس خود داشته باشید. برای تکمیل اطلاعات خود در مورد تبدیل ویزای تحصیلی استرالیا به کاری با تیم پشتیبانی گروه مهاجرتی ادب در تماس باشید.

    سوالات متداول راهنمای کامل تبدیل ویزای دانشجویی استرالیا به کاری 2024

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت