راهنمای جامع شهری سیدنی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سیدنی که شهری فتوژنیک و عالی برای عکاسی محسوب می‌شود، بزرگترین شهر استرالیا و پایتخت ایالت نیو ساوت ولز است. سیدنی را باید خانه سنتی مردم گادیگال از ملت بومی آئورا دانست که از یک مستعمره‌ی بریتانیا و در سال 1788 تأسیس شد. اکنون سیدنی به شهری بندری و پر رونق تبدیل شده است. امروزه، نزدیک به نیمی از ساکنان سیدنی که به «سیدنی سایدرها» معروف هستند، در خارج از استرالیا متولد شده‌اند؛ یعنی مهاجر هستند.

    در میان دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر می‌توان به خانه اپرای سیدنی با بادبان‌های سفید متمایزش اشاره کرد که نماد استرالیا محسوب می‌شود. اما چیزهای زیادی برای دوست داشتن در مورد این کلانشهر بزرگ وجود دارند. آب و هوای معتدل، سواحل زیبا و پارک‌های سرسبز سیدنی باعث شده‌اند تا این شهر برای هر فعالیتی در فضای باز عالی باشد. به هر روی، در این بررسی به طور کامل به راهنمای جامع شهری سیدنی برای متقاضیان سفر یا مهاجرت به استرالیا و انتخاب این شهر زیبا به عنوان مقصد می‌پردازیم.

    فرهنگ مردم در سیدنی

    فرهنگ مردم در سیدنی

    مردم سیدنی وسواس زیادی به خوردن یک دمنوش عالی دارند. برخی ادعا می‌کنند که فلت وایت (اسپرسو با شیر بخارپز و یک لایه نازک خامه) برای اولین بار در سیدنی سرو شد. به طور کلی، بازدیدکنندگان متوجه خواهند شد که قیمت‌های کالا و خدمات در استرالیا در مقایسه با ایالات متحده بالاست، اما حداقل دستمزدهای در استرالیا بالاتر از ایالات متحده هستند. این شرایط برای شهر سیدنی نیز صادق است. با این حال، انعام دادن در استرالیا مرسوم نیست.

    دخانیات در تمام فضاهای عمومی سرپوشیده و برخی مناطق باز از جمله سواحل، پارک‌های ملی و ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی ممنوع است. سیدنی همچنین بهترین آب لوله کشی جهان را دارد که عموم مردم را از خرید آب معدنی باز می‌دارد. بازار ماهی سیدنی در حال حاضر مقصد گردشگری برتر سیدنی برای خرید غذاهای دریایی تبدیل شده است. به طور کلی، سیدنی را باشد شهری پرجنب و جوش، مدرن و پر از فعالیت های تفریحی و سرگرمی خاص دانست که هر فردی را به خود جذب می‌کند.

    حمل و نقل در سیدنی

    حمل و نقل در سیدنی

    کارت Opal را می‌توان در تمام وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو، کشتی، اتوبوس و قطار شهری در سیدنی استفاده کرد. از این کارت می‌توان برای سیستم‌های حمل و نقل سیدنی به شرح زیر استفاده کرد:

    • اتوبوس‌های سیدنی: اتوبوس‌ها همه مناطق شهر از جمله آن‌هایی که حمل و نقل ریلی یا کشتی ندارند را به هم متصل می‌کنند. خدمات NightRide جایگزین اکثر مسیرهای قطار بین نیمه شب تا چهار صبح هستند.
    • قطارهای سیدنی: شش قطار از هشت قطار سیدنی از مرکز شهر فرودگاه سیدنی عبور می‌کنند. پایانه اصلی قطارهای محلی و منطقه‌ای ایستگاه مرکزی در میدان راه آهن است. نقشه‌ها و جدول زمانی در وبسایتTransport NSW موجود هستند.
    • قطارهای منطقه‌ای: قطارهای منطقه‌ای و مقصدهای اتوبوسی که شامل ساحل جنوبی نیو ساوت ولز استرالیا، کوه‌های آبی و ساحل مرکزی می‌شوند. این قطارها از ایستگاه مرکزی حرکت می‌کنند.
    • ریل لایت سیدنی: 3 خط قطار ریل لایت سیدنی از مرکز شهر عبور می‌کنند و دسترسی آسان به Circular Quay، بندر دارلینگ و مسیرهای فراتر از آن را فراهم می‌کند.
    • کشتی‌های سیدنی: از ترمینال کشتی‌های سیرکولار در مرکز تجاری شهر (CBD) می‌توانید برای سفر به ساحل مانلی، باغ ‌وحش تارونگا و جاذبه‌های دیگر با سوار بر کشتی‌ها و دیدن مناظر زیبا لذت ببرید.
    • فری ریور: کشتی رودخانه‌ای از رودخانه پاراماتا، از Circular Quay به پاراماتا و با توقف در پارک المپیک سیدنی می‌توان استفاده کرد.
    • تاکسی و خدمات اشتراک سواری: تاکسی‌های Silver Service خدمات حمل مسافر را در بالاترین کیفیت ارائه می‌دهند. همچنین Uber و Ola خدمات اشتراک سواری را در سیدنی بر عهده دارند.

    بهترین هتل‌های سیدنی

    بهترین هتل‌های سیدنی

    در ادامه به هتل‌های مطرح سیدنی اشاره می‌کنیم:

    هتل لانگهام (The Langham)

    این هتل رمانتیک در قلب منطقه راکس در میان خیابان‌های سنگ ‌فرش ‌شده تاریخی قرار دارد و استخر سرپوشیده، اسپا و چندین مکان غذاخوری را به مسافران خود ارائه می‌دهد. برخی اتاق‌ها، تراس‌های وسیع و چشم‌ اندازی از بندر یا خط افق شهر را ارائه می‌دهند. حیوانات خانگی نیز در این هتل خدمات پنج ستاره دریافت می‌کنند، با سگ راه رفتن در هتل و نشستن در لابی نیز امکان پذیر است.

    • آدرس: 89-113 Kent St., Millers Point NSW 2000, Australia
    • تلفن: +61 2 9256 2222

    هتل کاپلا سیدنی (Capella Sydney)

    کاپلا سیدنی اولین هتل بزرگ سیدنی است و این هتل ساختمانی تاریخی دپارتمان آموزش مرکز تجاری سیدنی را به یکی از بهترین هتل‌های لوکس شهر تبدیل کرده است. نمای ماسه سنگی طلایی این هتل اکنون با ظرافت 192 اتاق مهمان و سوئیت در هشت سطح تکمیل شده است. این هتل با سه غذاخوری و نوشیدنی از جمله رستوران معروف Brasserie 1930، به مهمانان دسترسی انحصاری به اسپای رویایی Auriga خود را نیز می‌دهد.

    • آدرس: 35-39 Bridge St. Sydney NSW 2000, Australia
    • تلفن: +61 9071 5090

    هتل اوولو ولومولو (Ovolo Woolloomooloo)

    این هتل لوکس که در اسکله تاریخی فینگر در حومه شرقی سیدنی واقع شده است، فهرستی طولانی از مزایای رایگان مانند صبحانه، اولین دور نوشیدنی غروب آفتاب، میان ‌وعده‌های تمام روز و سلف ‌سرویس در بر می‌گیرد. خشکشویی و حتی مینی بار داخل اتاق نیز گنجانده شده‌اند و خدمات متنوع و زیادی در دارلینگ هاربر وThe Woolstore 1888  ارائه می‌شود.

    • آدرس: 6 Cowper Wharf Roadway, Woolloomooloo NSW 2011, Australia
    • تلفن: +61 2 9331 9000

    هتل اینترکانتیننتال سیدنی (InterContinental Sydney)

    هتل اینترکانتیننتال سیدنی (InterContinental Sydney)

    این هتل زیبا که در ساختمان سابق خزانه داری منطقه سیرکولار اسکای واقع شده است، در سال ۲۰۲۲ پس از یک بازسازی اساسی بازگشایی شد. این هتل تنها به دلیل چشم اندازهای زیبای بندر سیدنی و باغ گیاه شناسی سلطنتی ارزش اقامت بالایی دارد. 509 اتاق و 28 سوئیت آن با پالتی از رنگ‌های دریایی آرامش ‌بخش و شیک تزئین شده‌اند. این هتل با چندین سالن تفریحی و مجموعه‌ای از گزینه‌های نوشیدنی و غذاخوری جدید به مسافران خود خدمات ارائه می‌دهد.

    • آدرس: 117 Macquarie St., Sydney NSW 2000, Australia
    • تلفن: +61 2 9253 9000

    هتل آس سیدنی (Ace Hotel Sydney)

    هتل 18 طبقه آس در سیدنی یک کارخانه تاریخی آجرپزی سابق در حاشیه شرقی CBD را اشغال کرده است. طرح رنگی گرم نمای این هتل با حال و هوای نوستالژیک، حس آرامش را به 257 اتاق آن بخشیده است. هتل مملوء از فرش‌هایی با رنگ اُخرایی است که ادای احترامی به مناطق دور افتاده استرالیا هستند. هنرهای هیجان انگیزی در فضاهای عمومی هتل به چشم می‌خوردند که اغلب روی پشت ‌بام و رستوران Kiln هستند که مناظره‌ای زیبا از خط افق سیدنی را نشان می‌دهند.

    • آدرس: 47-53 Wentworth Ave., Sydney NSW 2000, Australia
    • تلفن: +61 2 8099 8799

     هتل پیر وان (Pier One) 

    این هتل درست در بندر سیدنی در نزدیکی دکل جنوبی پل بندرگاه این شهر قرار دارد که کشتی‌ها و قایق‌های تفریحی از فاصله نزدیک از کنار آن عبور می‌کنند و حاصل یک بازسازی اساسی است که در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید که میراث این بنای تاریخی را با سبک دریایی شیک ارائه می‌دهد. این هتل 189 اتاق هتل شامل سوئیت لوکس Admiral با یک عرشه خصوصی و یک وان مستقل با منظره آب به مسافران خدمت رسانی می‌کند.

    • آدرس: 11 Hickson Rd, Walsh Bay NSW 2000, Australia
    • تلفن: +61 2 8298 9999

    هتل چهار فصل سیدنی (Four Seasons Hotel Sydney)

    این هتل 517 اتاقه که در The Rocks و Circular Quay قرار دارد، تازه بازسازی شده است. نمای معاصر-کلاسیک این هتل نقش مهمی در زیبایی مناظر عالی شهر و بندر سیدنی دارد. هتل چهار فصل سیدنی همچنین دارای سالن بدنسازی، استخر روباز و اسپای اندوتا است. گزینه‌های غذاخوری شامل یک چای بعد از ظهر لذیذ نیر می‌شود که در رستوران مدرن استرالیایی معروف Mode Kitchen & Bar است.

    • آدرس: 199 George St., Sydney NSW 2000, Australia
    • تلفن: +61 2 9250 3100

    هتل بهترین گزینه اقامتی برای مسافران کوتاه مدت و گردشگران و توریست‌ها می‌باشد اما برای اقامت‌های طولانی برای مثال برای کسانی که تحصیل در استرالیا می‌کنند، گزینه مناسبی نخواهد بود و هزینه‌های آن گران خواهد شد.

    بهترین رستوران‌های سیدنی

    بهترین رستوران‌های سیدنی

    در ادامه به رستوران‌های مطرح سیدنی اشاره می‌کنیم:

    لانکان فیلینگ استیشن (Lankan Filling Station)

    این رستوران سریلانکایی به خاطر غذاهای معطر، سامبال‌های تند و هوپرهای مخصوص خود محبوب است. هوپر نوعی پنکیک کاسه‌ای شکل است که با مواد غذایی مختلفی تهیه می‌شود. باید از قبل برای ضیافت کاری خرچنگ در آخرین یکشنبه هر ماه این رستوران را رزرو کرده تا مجموعه‌ای جذاب از غذاهای بومی را نوش جان کنید. میزهای در فای باز در این رستوران نیز موجود هستند، اما باید از قبل رزرو کنید.

    • آدرس: 58 Riley St., Darlinghurst NSW 2010, Australia
    • تلفن: +61 2 8542 9936

    فایر دور (Firedoor)

    غذاخوری خوب به همراه آتش سوزی از جمله خدمات رستوران فایر دور است. فایر دور یکی از تنها چهار رستوران سیدنی است که در سال 2023 جایزه Hats را دریافت کرد. یک منوی این رستوران به صورت روزانه تغییر می‌کند. ماهی قزل آلا تا غذاهای دریایی فقط با استفاده از اجاق هیزمی و کباب پز پخته می‌شوند. لیست نوشیدنی‌های این رستوران نیز با طعم‌های دودی سرو می‌شوند.

    • آدرس: 23-33 Mary St., Surry Hills Sydney NSW 2010
    • تلفن: +61 2 8204 0800

    پور ساین (Porcine)

    همانطور که از نامش پیداست، این اغذیه فروشی پر جنب و جوش به طور تخصصی گوشت خوک را منوی غذایی خود ارائه می‌دهد. با این حال، مجموعه‌ای از غذاهای پروتئینی دیگر مانند غذاهای دریایی و اردک نیز در منوی غذایی روزانه این رستوران موجود است. همچنین فهرستی از نوشیدنی فرانسوی در پور ساین سرو می‌شود. این رستوران از پنجشنبه تا یکشنبه باز است و به رزرو نیاز دارد.

    • آدرس: 268 Oxford St., Paddington, Sydney NSW 2021, Australia
    • تلفن: 0423 015 032

    استبان (Esteban)

    رستوران استبان تلفیقی لذیذ از طعم‌های لاتین و محصولات استرالیایی بهره می‌برد. این رستوران زیرزمینی، غذاهای مکزیکی مانند تاکوی ماهی سالمون محلی، پاریلای شانه‌های بره نیوساوت ولز و سایر موارد را ارائه می‌دهد. کوکتل‌های تازه و میوه‌ای توسط یکی از بزرگترین مجموعه‌های سرو نوشیدنی در استرالیا و در کافه‌ی این رستوران سرو می‌شوند.

    • آدرس: 1 Temperance Ln., Sydney NSW 2000, Australia
    • تلفن: +61 2 9062 8565

    مستر وونگ (Mr. Wong)

    بهترین غذاهای کانتونی شهر در محله چینی‌ها نیست، بلکه در قلب مرکز تجاری سیدنیو در رستوران مستر وونگ یافت می‌شود. 240 صندلی در این رستوران به ندرت خالی هستند! این امر گواه محبوبیت بسیار مستر وونگ در میان مردم سیدنی است. غذاهای این رستوران در ظرفی به نام Dim Sum سرو می‌شوند.

    • آدرس: 3 Bridge Ln., Sydney NSW 2000, Australia
    • تلفن: +61 2 9114 7317

    رگازی (Ragazzi)

    غذاخوری کوچک ایتالیایی Ragazzi با منوی روزانه غذاهای ماکارونی دست ساز لذیذ توانسته نامی برای خود در سیدنی دست و پا کند. در منوی غذایی این رستوران می‌توان اسپاگتی کاسیو و پپه با کیفیت عالی یا کونچی گلی معطر با صدف، لوبیا سفید، رازیانه را سفارش داد. میان وعده‌هایی مانند کروکت ندوجا و موزارلا نیز در این رستوران سرو می‌شوند.

    • آدرس: Shop 3 2-12 Angel Pl., Sydney NSW 2000, Australia
    • تلفن: +61 2 8964 3062

    جاذبه‌های دیدنی سیدنی

    جاذبه‌های دیدنی سیدنی

    در ادامه به جاهای دیدنی سیدنی اشاره می‌کنیم:

    پارک‌های ملی سیدنی

    سیدنی برخی از دیدنی‌ترین و بهترین پارک‌های ملی نیو ساوت ولز را در خود جای داده است. به ویژه پارک ملی ساحلی رویال در جنوب و پارک ملی Ku-ring-gai Chase در شمال غربی، هر دو با مسیرهای پیاده‌ روی و دوچرخه ‌سواری و پر از  چشم اندازهای صخره‌ای بومی پوشانده شده‌اند. پارک ملی کوه‌های آبی سیدنی نیز در فهرست یونسکو قرار دارد. در این پارک مسیرهای پیاده ‌گردی از کنار آبشارهای فوران می‌گذرند تا نمایی زیبا را نشان دهند. همچنین پارک ملی بندرگاه سیدنی از جزایر و ساحل بندر سیدنی محافظت می‌کند.

    خانه اپرای سیدنی

    این ساختمان فوق العاده خاص که همین تازگی‌ها با صرف هزینه چند میلیون دلاری برای جشن تولد 50 سالگی بازسازی شد، میزبان اجرای موسیقی، تئاتر، رقص و اپرا است. خانه اپرای سیدنی میراث جهانی یونسکو است که برای اولین بار در سال 1973 افتتاح شد. این جذبه دیدنی همچنین طیف وسیعی از تورهای گردشگری را هر ساله به خود می‌بینید. چندین گزینه برای غذاخوری در کنار خانه اپرای سیدنی قرار دارد که از جمله آنها می‌توان به  رستوران تحسین شده‌ی  Bennelongاشاره کرد.

    • آدرس: 110 Elizabeth St., Sydney NSW 2000, Australia
    • تلفن: +61 2 9250 7111

    باغ گیاه شناسی سلطنتی سیدنی

    قدیمی‌ترین باغ گیاه شناسی در استرالیا، باغ گیاه شناسی سلطنتی سیدنی است که در سال 1816 تاسیس شد. این باغ بیش از 8600 گونه گیاهی از سراسر استرالیا را در باغ‌هایی به وسعت 74 هکتاری به نمایش می‌گذارد. رستوران‌هایی مانند Botanic House که اخیراً بازسازی شده است، در این باغ به گردشگران خدمات غذایی ارائه می‌دهند.

    • آدرس:  Mrs. Macquaries Rd. Sydney NSW 2000, Australia
    • تلفن: +61 2 9231 8111

    پل بندرگاه سیدنی

    پل نمادینی که در بندر سیدنی قرار دارد، یکی از بزرگترین پل‌های قوسی فولادی جهان است. بدون شک این پل را از راه دور تحسین خواهید کرد. این امکان را دارید تا به صورت رایگان در سراسر این پل قدم بزنید یا از آن بالا بروید تا از منظره چشم پرنده سیدنی لذت ببرید.

    تجربیات بومی

    داستان سیدنی به ده‌ها هزار سال قبل از استعمار بریتانیا بر می‌گردد. بازدیدکنندگان فرصت‌های زیادی را برای ارتباط با این میراث غنی پیدا خواهند کرد. با یک راهنمای بومی در کوه‌ نوردی بوراوا و از پل بندرگاه سیدنی بالا بروید یا در یک تور پیاده ‌روی در صخره‌ها با Dreamtime Southern X در تاریخ شهر کاوش کنید.

    در تور بومی‌ها در باغ گیاه‌ شناسی سلطنتی با کاربردهای سنتی گیاهان بومی آشنا می‌شوید. این تورها اطلاعات بیشتری در مورد مجموعه زندگی بومیان و جزیره‌نشینان تنگه تورس ارائه می‌دهند. همه این فعالیت‌ها بخشی از  Discover Aboriginal Experiencesهستند که به عنوان مجموعه‌ای شاخص از فعالیت‌های همه جانبه جهت آشنایی با فرهنگ بومی سیدنی شناخته می‌شود.

    موزه‌ها و گالری‌ها

    سیدنی مملوء از موزه‌ها و گالری‌های هنری است، به ‌ویژه گالری هنری نیو ساوت ولز است که در اواخر سال 2022 مورد بازسازی قرار گرفت که تقریباً فضای نمایشگاهی آن را دو برابر کرده است. در Circular Quay، موزه هنرهای معاصر به آثار چند سال اخیر اختصاص یافته است ، در حالی که موزه سیدنی داستان‌های میراث استعماری شهر را روایت می‌کند.

    سواحل سیدنی

    بوندی ممکن است شناخته شده‌ترین ساحل سیدنی باشد، اما بیش از 100 مسیر شنی در خط ساحلی و بندرگاه شهر قرار دارد. از بندر سیدنی عبور کنید تا در درون آب ساحل محبوب Manly شیرجه بزنید و از بهترین مناظر ساحلی شهر در مسیر پیاده روی 3.7 مایلی Bondi تا Coogee  لذت ببرید. توجه داشته باشید که سواحل زیبای سیدنی می‌توانند به طرز شگفت انگیزی خطرناک باشند. بنابراین بین پرچم‌های نشان گذاری شده و تحت نظارت نجات غریق از آب تنی لذت ببرید.

    بهترین مراکز خرید سیدنی

    بهترین مراکز خرید سیدنی

    مراکز خرید سیدنی بسیار زیبا، خیره کننده و با امکانات فراوان هستند و برای همه اقشار از جمله کسانی که به استرالیا مهاجرت تحصیلی کرده و در شهر سیدنی مشغول به تحصیل هستند، بسیار برای گردش و خرید جذاب هستند. در ادامه به معرفی مراکز خرید مشهور سیدنی می‌پردازیم:

    وست فیلد سیدنی (Westfield Sydney)

    اکثر بازدیدکنندگان وستفیلد سیدنی را مکان مناسب‌تری برای خرید لباس، لوازم زیبایی، لباس ورزشی و گجت‌های فناوری می‌دادند. برندهای جهانی مانند شنل، میو میو، نایکی، زارا و برندهای استرالیایی مانند Aje، Zimmermann، Scanlan Theodore  و Aesop در این مرکز خرید قرار دارند. این مرکز خرید شیک تعداد کمی از گزینه‌های غذاخوری را نیز در خود جای داده است.

    • آدرس: Corner Pitt St. Mall and Market Street Sydney NSW 2000, Australia
    • تلفن: +61 8236 9200

    دیوید جونز (David Jones)

    دیوید جونز نزدیک به Westfield Sydney است. این برند یک فروشگاه خرده‌ فروشی معروف استرالیا است که برای اولین بار در سال 1927 افتتاح شد. پوشاک، کفش، لوازم جانبی و جواهرات طراحان بین‌المللی و استرالیایی و همچنین لوازم خانگی، غذا، محصولات مراقبت شخصی و غیره را مرور کنید.

    • آدرس: 86-108 Castlereagh St., Sydney NSW 2000, Australia
    • تلفن: +61 133 357

    پدینگتون (Paddington)

    پدینگتون در حومه شرقی سیدنی و در انتهای آکسفورد قرار دارد که مدت‌هاست که مقصدی برای طراحان استرالیایی است. مرکز اصلی پدینگتون در تقاطع خیابان آکسفورد و جاده گلن مور است که جایگاه برندهایی مانند بسیک، کامیلا و مارک، دیون لی، ریچل گیلبرت، زیمرمن و غیره است. دیگر فروشگاه‌های معروف در این خیابان عبارتند از Parlor X  و متخصصان  Dinosaur Designs، جواهرات و لوازم خانگی است.

    • آدرس: Oxford St., Paddington Sydney NSW 2021, Australia

    ترامشدز (Tramsheds)

    این منطقه غذاخوری و محصولات صنایع دستی در انبار تراموای سابق روزل قرار دارد که متعلق به 1904 است. این منطقه انواع رستوران‌ها، فروشندگان غذا و کافه‌ها را در خود جای داده است.

    • آدرس: 1 Dalgal Wy., Forest Lodge NSW 2037, Australia
    • تلفن: +61 2 9049 8885

    ساختمان ملکه ویکتوریا

    مکان خرید ملکه ویکتوریا که در ساختمانی زیبا متعلق به ۱۸۹۸ قرار دارد، برند‌های مشهور مد مد روز مانند  Coach، Furla و Ballyو همچنین اسباب ‌بازی‌ها، کتاب‌ها، و لوازم خانگی را در خود جای داده است. برندهای استرالیایی مانند Hunter's Cashmere Collection، Cue و R. M. Williams در این ساختمان بوتیک مخصوص خود را دارند. مکان‌های ناهارخوری مشهوری مانند Tea Room QVB در این ساختمان قرار دارند.

    • آدرس: 455 George St., Sydney NSW 2000, Australia
    • تلفن: +61 2 9264 9209

    محله‌های معروف سیدنی

    محله‌های معروف سیدنی

    در ادامه به مناطق معروف سیدنی اشاره می‌کنیم:

    • The Rocks and Circular Quay: اولین محله سیدنی با عنوان The Rocks هنوز هم دارای خیابان‌های سنگ ‌فرش شده و ساختمان‌های دوران استعماری استرالیا است در مجاورت این منطقه تاریخی، مرکز قایق‌های پرهیاهو Circular Quay قرار دارد که خانه اپرای سیدنی و موزه هنرهای معاصر است.
    • بندر دارلینگ: این بندر که در کنار ساحل قرار دارد، محل آکواریوم سی لایف سیدنی، ایمکس، مادام توسو، موزه ملی دریایی استرالیا و انواع گزینه‌های غذاخوری و سرگرمی است. تعدادی از سفرهای دریایی بندر سیدنی نیز از این بندر حرکت می‌کنند.
    • منطقه تجاری مرکزی (CBD): آسمان‌ خراش‌ها این منطقه قلب شهر را تشکیل می‌دهند. این منطقه گیاه ‌شناسی سلطنتی سیدنی و گالری‌های هنری، موزه‌ها، تئاترها و هتل‌های سیدنی را در خود جای داده است. بارها و رستوران‌های این منطقه که قبلاً چندان مقصد آشپزی نبودند، اکنون جزء بهترین مکان‌های شهر هستند.
    • حومه شرقی: حومه شرقی سیدنی که از لبه شرقی CBD تا شن‌های طلایی ساحل Bondi کشیده شده است، بهترین رستوران‌های شهر را در خود جای داده است؛ همچنین تفریحات شبانه از جمله Surry Hills، Darlinghurst، Potts Point  و Bondi Beach. در این حومه قرار دارند.
    • سواحل شمالی: سفر 30 دقیقه‌ای با قایق از Circular Quay به منلی، در منتهی الیه جنوبی سواحل شمالی شهر، یک تجربه اساسی در سیدنی است. دیدن نهنگ  در این سواحل در ماه‌های زمستان رایج است. مانلی همچنین مرکز غذاخوری و تفریحات شبانه در سواحل شمالی است که بیش از 30 کیلومتر امتداد دارد و به Palm Beach ختم می‌شود.

    آب و هوای سیدنی

    آب و هوای سیدنی

    سیدنی دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است که باران به طور نسبتا مساوی در طول سال می‌بارد و مجموع بارندگی سالانه آن حدود 12 سانتی‌متر است. دمای هوا در تابستان (دسامبر-فوریه) به بالای 21 درجه سانتی گراد می‌رسد و رطوبت آن بین 60 تا 70 درصد است. پاییز (مارس-مه) شاهد رطوبت کمتر و هوای خنک‌تری هستیم. در زمستان (ژوئن-آگوست)، دما تا اواسط دهه چهار درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد و بارندگی بیشتر می‌شود. بهار (سپتامبر-نوامبر) با رطوبت کمتر نسبت به تابستان همراه است. جولای خنک‌ترین ماه است و ژانویه معمولا گرم‌ترین ماه در نظر گرفته می‌شود. آگوست و سپتامبر خشک‌ترین ماه‌های سال هستند.

    کلام آخر

    راهنمای جامع شهری سیدنی را در این مطلب بررسی ارائه کردیم، اکنون می‌توانید برای سفر یا مهاجرت به این شهر اطلاعات کاملی به دست آورید. سیدنی بدون شک یکی از شهرهای به یادماندنی در جهان خواهد بود که خاطراتش همیشه در ذهن کسانی که از آن دیدن کردند، باقی می‌ماند. برای گشت و گذار در شهر راه‌های مختلفی دارید. سعی کنید از مناطق خاص و جاذبه‌های سیدنی دیدن کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر یا تیم مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول راهنمای جامع شهری سیدنی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ