تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    موفقیت برای اخذ پذیرش از دانشگاه و دریافت ویزای دانشجویی استرالیا به شرط برآورده کردن یک سری شروط از جمله شرایط مالی از سمت متقاضی میسر می‌شود. تمکن مالی مهم‌ترین مرحله در هنگام درخواست برای ویزای دانشجویی است که به هرگونه هزینه‌ای اشاره دارد که دانشجو برای تحصیل و زندگی در استرالیا باید بپردازد. شرایط مربوط به اثبات تمکن مالی برای ویزای دانشجویی استرالیا مانند سایر الزامات درخواست ویزا است و اگر به اندازه کافی تحقیق کنید، ممکن است این مورد مشکل چندانی برای شما ایجاد نکند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» سعی می‌کنیم به همه سوالات شما در مورد تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا پاسخ دهیم.

    اهمیت تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا

    اهمیت تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا

    ارائه گواهی اثبات تمکن مالی به چند دلیل ضروری است. دولت استرالیا می‌خواهد مطمئن شود که شما می‌توانید بیشترین بهره را از دوران تحصیل خود ببرید. دغدغه پول می‌تواند استرس زیادی در روزمره شما ایجاد کند و به خصوص در روند تحصیل شما در استرالیا تاثیر بگذارد. با اطمینان از اینکه منابع مالی مورد نیاز خود را در دسترس دارید، این امکان را دارید با خیال راحت به کسب دانش در طول دوران تحصیل خود در استرالیا بپردازید. این همان چیزی است که دولت استرالیا از دانشجویان خارجی انتظار دارد.

    دولت استرالیا از دانشجویان می‌خواهد با ارائه گواهی اثبات تمکن مالی، نشان دهند که توانایی لازم برای برآورده کردن نیازهای مالی خود را دارند. این موضوع بدین دلیل انجام می‌شود که دانشجویانی که نتوانند از پس هزینه‌های خود برآیند، بار مالی اضافی به دوش دولت می‌اندازند. همچنین هزینه زندگی در استرالیا به خصوص در شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن بالاست؛ بنابراین دولت استرالیا تصمیم گرفته است قبل از دریافت ویزا برای ورود به کشور، وضعیت مالی دانشجویان را بررسی کند.

    الزامات تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا

    به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید شواهد کافی مبنی بر تامین مالی ارائه دهید که بتواند شهریه، هزینه زندگی، هزینه سفر و در صورت لزوم هزینه‌های زندگی همسر یا افراد تحت تکفل شما را پوشش دهد. شما باید وضعیت مالی خود را در طول مدت تحصیل خود تضمین کنید. برای این موضوع شما می‌توانید شواهدی مبنی بر بودجه مانند حساب بانکی ارائه کنید که می‌تواند شهریه و سایر هزینه‌های زندگی شما را برای 12 ماه پوشش دهد. این موضوع شامل هزینه اعضای خانواده و همراه شما نیز می‌شود. حساب شما باید ریالی باشد و یا اینکه نهایت 30 الی 40 درصد آن می‌تواند ارز بین الملل باشد. ایرانیان متقاضی اخذ ویزای تحصیلی صرفا از طریق حساب بانکی و یا داشتن بورسیه و کمک هزینه تحصیلی می‌توانند تمکن مالی خود را اثبات کنند. اما دانشجویان بین المللی از چندی از کشورهای دیگر می‌توانند از روش‌های زیر نیز برای ارئه تمکن مالی استفاده نمایند: 

    1. حساب بانکی
    2. درآمد سالانه: شواهدی از درآمد سالانه خود را نشان دهید که با شرایط تعیین شده توسط دولت استرالیا در راستای واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی مطابقت دارد. این موضوع می‌تواند همچنین از سمت درآمد والدین یا همسر شما باشد.

    و همچنین در این راستا برای دانشجویان بین المللی از چندی از کشورهای دیگر، راه‌های زیر نیز وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانند مدارک مالی خود را برای مهاجرت به استرالیا و اخذ ویزای دانشجویی استرالیا نشان دهند:

    • سپرده گذاری پول از یک موسسه مالی (تراز بانکی)
    • وام از یک موسسه مالی
    • وام دولتی
    • هرگونه کمک هزینه یا بورسیه تحصیلی خصوصی یا دولتی یا سایر حمایت‌های مالی

    مقدار بودجه تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا

    مقدار بودجه تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا

    اگر می‌خواهید حساب بانکی ارائه دهید، کل بودجه مورد نیاز برای ویزای دانشجویی استرالیا بیشتر به شهریه دوره بستگی دارد. برای زمانی که می‌خواهید مدرک برای درآمد نشان دهید، مقداری ثابتی از درآمد وجود دارد که باید آن را به عنوان گواهی تمکن مالی نشان دهید. از سال 2019، هیچ تغییری در ظرفیت مالی مورد نیاز برای ویزای تحصیلی استرالیا رخ نداده است. قبل از همه گیری کووید-19، این الزامات مالی برای دسته‌های ویزا به طور منظم سالانه تکرار می‌شد.

    گواهی بازنگری شده در مورد نیازهای مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا از 1 اکتبر 2023 اعمال شده و متقاضیانی که پس از تاریخ مشخص شده درخواست خود را ارسال می‌کنند، اکنون باید ظرفیت مالی 24505 دلار استرالیا + میزان شهریه دانشگاه مد نظر را نشان دهند. باید در نظر داشت که این مبلغ ذکر شده فقط برای متقاضی است و در صورتی که وی مایل به همراهی وابستگان خود باشد، باید ظرفیت مالی اضافی مطابق با شرایط ویزا برآورده شود. در ادامه وارد جزئیات می‌شویم.

    شرایط تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا از طریق حساب بانکی

    هزینه زندگی برای یک دانشجوی مجرد به مدت 12 ماه 24505 دلار استرالیاست. همچنین به ازای همسر و هر فرزند وابسته باید مبلغ 7362 دلار استرالیا اضافی ارائه شود. اگر فرد وابسته زیر 18 سال باشد، مبلغ اضافی 3152 دلار استرالیا مورد نیاز است. علاوه بر این، 2 هزار دلار استرالیا به عنوان هزینه سفر مورد نیاز است. همچنین شهریه برای یک سال بسته به دانشگاه می‌تواند از 20 هزار تا 50 هزار دلار استرالیا متغیر باشد که این شهریه به مبالغ تمکن ذکر شده اضافه خواهد شد.

    شرایط تمکن مالی طریق درآمد سالانه (ویژه دانشجویان از دیگر کشورها)

    یک دانشجوی مجرد باید حداقل 60 هزار دلار استرالیا درآمد سالانه خود یا والدینتان را نشان دهد. درآمد همسر شما نیز در این حالت در نظر گرفته می‌شود. شرط لازم برای برآورده کردن این شرط این است که والدین یا همسری که اسپانسر می‌شوند نباید با دانشجو سفر کنند. برای هر فرد وابسته که با دانشجو سفر می‌کند، 7 هزار دلار استرالیا باید به عنوان مدرک درآمد سالانه نشان داده شود.

    بودجه مورد نیاز برای یک دانشجو مجرد طبق جدول زیر است:

    نوع هزینه

    مقدار هزینه

    هزینه زندگی

    24505 دلار استرالیا

    مخارج سفر

    2 هزار دلار استرالیا

    شهریه دوره

    35 هزار دلار استرالیا (متوسط هزینه)

    بیمه سلامت

    1350 دلار استرالیا (تقریبی)

    کل هزینه

    62855 دلار استرالیا

     
    شهریه و هزینه بیمه درمانی به موسسه آموزشی شما بستگی دارد. هزینه‌های زندگی و هزینه‌های سفر توسط دولت استرالیا تعیین می‌شود، به این معنی که این حداقل مبلغی است که شما باید برای برآورده کردن شرایط مالی خود برای ویزای دانشجویی استرالیا نشان دهید. بودجه مورد نیاز برای یک همسر و فرزندان وابسته طبق جدول زیر است:
     

    نوع هزینه

    مقدار هزینه

    هزینه زندگی

    24505 دلار استرالیا

    مخارج سفر

    2 هزار دلار استرالیا

    شهریه دوره

    35 هزار دلار استرالیا (متوسط هزینه)

    بیمه سلامت

    1350 دلار استرالیا (تقریبی)

    همسر و فرزندان

    7362 دلار استرالیا

    کودکان زیر 18 سال

    3152 دلار استرالیا

    کل هزینه

    73369 دلار استرالیا

     اگر قصد دارید با ارائه تمکن مالی از طریق درآمد سالانه درخواست ویزا دهید، توصیه می‌شود که درآمد سالانه 62 هزار دلار استرالیا برای یک دانشجوی مجرد و 72 هزار دلار استرالیا برای دانشجویان متاهل با فرزند را نشان دهید. همچنین لطفا به یاد داشته باشید که هزینه درخواست ویزا نیز وجود دارد که برابر 630 دلار استرالیا برای متقاضی اصلی جهت دریافت ویزای ساب کلاس 500 و هزینه درخواست 470 دلار استرالیا اضافی برای هر فرزند وابسته است.

    منابع مالی قابل قبول برای ویزای تحصیلی استرالیا

    منابع مالی قابل قبول برای ویزای تحصیلی استرالیا

    وزارت مهاجرت معمولاً به دنبال شواهدی است که نشان دهد شما به منابع مالی برای حمایت از تحصیل و اقامت در استرالیا دسترسی دارید. بسیار توجه نمایید که برای دانشجویان ایرانی، ارائه تمکن مالی صرفا با حساب بانکی و یا بورسیه تحصیلی ممکن است که در این راستا حساب شما باید ریالی باشد و یا اینکه نهایت 30 الی 40 درصد آن می‌تواند ارز بین الملل باشد. اما دانشجویان بین المللی از کشورهای دیگر می‌توانند از روش‌های دیگری نیز برای ارئه تمکن مالی استفاده نمایند. در ادامه لیستی از تمام اسناد مالی قابل قبول در هنگام درخواست برای تحت کلاس 500 آمده است. تمامی این منابع را می‌توان به عنوان مدرکی مبنی بر وجود بودجه جهت تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا ارائه داد:

    صورت حساب بانکی

    اگر خودتان کار می‌کنید و درآمد سالانه‌تان مبلغ 62 هزار دلار استرالیا را برآورده می‌کند، باید صورت حساب بانکی حساب شخصی خود را برای حداقل یک سال نشان دهید. اگر والدین یا همسرتان از شما حمایت مالی می‌کنند، صورت حساب بانکی باید مربوط به حساب‌های پس انداز آنها باشد. این مدرک باید یک نسخه اسکن شده از صورتحساب‌ها و درج امضا و مهر بانک باشد.

    تاییدیه وام یا نامه پرداخت

    اگر برای حمایت از تحصیل خود در استرالیا درخواست وام داده‌اید، نامه تاییدیه وام را از بانک خود به عنوان اثبات وجوه دریافت کنید. مبلغ وام و نام شما باید به طور واضح روی نامه همراه با مهر و امضای رسمی نوشته شود به خاطر داشته باشید که فقط می‌توانید به نام خود، والدین یا همسرتان وام بگیرید. هیچ عضو دیگری از خانواده نمی‌تواند برای حمایت از تحصیل شما درخواست وام دهد. وام‌های مخصوص کسب و کار در درخواست ویزای دانشجویی قابل قبول نیستند.

    بورسیه تحصیلی استرالیا

    اگر پیشنهاد بورس تحصیلی با بودجه کامل (فول فاند) دریافت کرده‌اید که تحصیل شما در استرالیا را پوشش می‌دهد، می‌توانید آن را به عنوان مدرکی برای تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا نشان دهید. با این حال، این مورد در استرالیا بسیار نادر است و اغلب برای دوره‌های دکتری قابل اجرا خواهد بود. شما در صورت دریافت بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه دولتی باید یک کپی از آن بورسیه را به عنوان مدرکی مبنی بر حمایت از تحصیل خود ارسال کنید. 6 بورسیه تحصیلی مورد تایید وجود دارند که به عنوان اثبات تمکن مالی قابل قبول هستند. این بورسیه‌ها عبارتند از:

    • بورسیه تحصیلی در استرالیا
    • بورسیه دولت مشترک المنافع استرالیا
    • بورسیه تحصیلی یکی از ایالت‌های استرالیا
    • بورسیه تحصیلی توسط دولت ملی کشور مبدا
    • بورسیه تحصیلی توسط هر سازمانی که در چندین کشور فعالیت می‌کند (مثلا سازمان ملل)
    • هر گونه بورسیه تحصیلی خارجی که توسط دولت محلی پشتیبانی می‌شود.

    در برخی موارد خاص، بورسیه‌های شرکتی نیز به عنوان اثبات وجوه برای ویزای دانشجویی استرالیا پذیرفته می‌شوند؛ اما در این مورد، دوره تحصیلی شما باید با نقشی که در شرکت ایفا کرده‌اید مطابقت داشته باشد. اگر کارمند دولتی هستید، باید نشان دهید که دوره تحصیلی شما یک نیاز در شرکت است و شرکت از شما می‌خواهد که این رشته تحصیلی خاص را مطالعه کنید.

    چه کسانی به تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا نیاز دارند؟

    چه کسانی به تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا نیاز دارند؟

    به عنوان یک دانشجوی بین المللی برای درخواست ویزای ساب کلاس 500، شما 3 گزینه به عنوان حامی خود دارید. این بدان معناست که فقط این 3 نفر مجاز به نشان دادن بودجه برای اثبات توانایی مالی شما در استرالیا هستند. این افراد عبارتند از:

    • خود متقاضی
    • والدین (هر دو پدر و مادر به صورت ترکیبی یا جداگانه)
    • همسر

    اگر والدین یا همسرتان از شما حمایت مالی می‌کنند، شرایطی زیر ایجاد می‌شوند:

    • شما باید مدرکی دال بر رابطه خود با آنها ارائه دهید.
    • مدارک هویتی خود را ارائه دهید.
    • مدرکی دال بر هرگونه حمایت مالی که در گذشته به شما داده‌اند.
    • مدارکی مبنی بر حمایت مالی که آنها در گذشته به هر دانشجو دیگری داده‌اند (مثلا خواهر و برادر شما).
    • اگر اسپانسر صاحب شغل باشد، باید برگه‌های پرداخت و اظهارنامه مالیاتی ارائه شود.

    نکته: لطفاً به یاد داشته باشید که هیچ کدام از اقوام یا دوستان واجد شرایط حمایت مالی از شما نیستند. توصیه می‌شود که خانواده نزدیک شما از بین افراد مذکور حامی شما باشند.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    باید مطمئن شوید که توانایی مالی کافی برای تحصیل و اقامت بدون وقفه در استرالیا را دارید. استرالیا در مورد شفافیت مالی بسیار سختگیر است. تا زمانی که دسترسی واقعی به تمام وجوه در دسترس دارید، هیچ مشکلی در پردازش ویزای شما وجود نخواهد داشت. در این راستا همیشه مدارک واقعی ارائه دهید تا منبع سرمایه خود را روشن کنید. در نهایت، به خاطر داشته باشید که چه کسی می‌تواند شما را حمایت کند و چه کسی نمی‌تواند و مدرکی دال بر رابطه خود با آن‌ها ارائه دهید.

    نشان دادن موجودی بانکی به تنهایی کافی نیست. دولت استرالیا به طور کامل بررسی می‌کند تا ببیند آیا شما به این موجودی دسترسی دارید یا خیر. پس مهم است که تمامی شرایط لازم تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا را بررسی کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت