تحصیل مقطع دیپلم در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    استرالیا که تعدادی از بهترین دانشگاه‌های جهان را در خود جای داده است، به عنوان یک مقصد تحصیلی بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللی شناخته می‌شود. یکی از دلایل محبوبیت استرالیا، ارائه انواع و اقسام دوره‌ها و مقاطع تحصیلی است. تحصیل مقطع دیپلم در استرالیا یکی از دوره‌های محبوب در سرزمین کانگوروها است که دانشجویان علاقه‌مند را به خود جذب می‌کند. مدرک دیپلم در طیف گسترده‌ای از رشته‌ها ارائه می‌شود تا فرصت‌های علمی، تحقیقاتی و حرفه‌ای بسیار با کیفیتی در اختیار متقاضیان قرار گیرند. اگر قصد تحصیل در استرالیا و در مقطع دیپلم را دارید، ما در این مطلب اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

    مدرک دیپلم چیست؟

    مدرک دیپلم چیست؟

    دیپلم (Diploma) مدرکی در سطح مبتدی است که می‌توانید در یک سازمان آموزشی ثبت شده مانند آموزش فنی و حرفه‌ای TAFE، مدرسه، دانشگاه یا کالج تحصیل کنید. محتوای دوره از نظر ماهیت کاملا عملی و اجرایی است. به این معنی که شما مهارت‌هایی را به دست می‌آورید که مناسب بازار کار هستند. پس اگر خود را فردی کاربلد می‌دانید و دوست دارید وارد کارهای فنی و اجرایی شوید، مقطع تحصیلی دیپلم برای شما عالی خواهد بود.

    مقطع دیپلم شامل دیپلم قبل از لیسانس (Undergraduate Diploma) و دیپلم بعد از لیسانس (Graduate Diploma) است که هر دو در نهایت یک سال طول می‌کشند. شما با داشتن دیپلم دبیرستان می‌توانید برای مقطع دیپلم درخواست داده یا سال آخر و یا دبیرستان را در استرالیا تحصیل کنید. اگر هم در یک رشته خاص لیسانس دارید، این امکان را خواهید داشت تا برای دیپلم بعد از لیسانس اقدام کنید. اگر در مقطع دیپلم بعد لیسانس در یک رشته مرتبط تحصیل کرده باشید، واجد شرایط ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد هستید که به جای دو سال فقط یک سال به طور می‌انجامد.

    تفاوت بین مدرک دیپلم و لیسانس

    تفاوت بین مدرک دیپلم و لیسانس

    مقطع دیپلم از نظر ارزش و صلاحیت علمی پایین‌تر مدرک لیسانس قرار دارد. اگر شما یک دوره تمام وقت دیپلم را بگذرانید، ظرف 12 ماه فارغ التحصیل می‌شوید، در حالی که مدرک لیسانس به سه تا چهار سال درس خواندن نیاز دارد. در نتیجه شهریه کمتری پرداخت خواهید کرد و خیلی سریع وارد بازار کار می‌شوید. شرایط ورود برای دوره‌های دیپلم نیز کمتر است.

    مقطع دیپلم برای افراد با پیشینه‌های علمی متفاوت مناسب است. برای مثال، شما در دبیرستان در رشته ریاضیات درس خوانده‌اید، این امکان را دارید برای مدرک دیپلم روانشناسی اقدام کنید. برخی از مدارک تحصیلی در دوره دیپلم برای افزایش شناخت شما با یک حوزه حرفه‌ای خاص مانند کسب و کار، بازاریابی یا سلامت طراحی شده‌اند تا یک پیش زمینه علمی را به شما ارائه دهند. این پیش زمینه علمی به شما کمک می‌کند تا ببینید آیا علاقه‌ای به این رشته‌ها دارید و می‌خواهید در دوره‌های تحصیلی بالاتر مانند لیسانس شرکت کنید یا خیر.

    کاربرد تحصیل مقطع دیپلم در استرالیا

    کاربرد تحصیل مقطع دیپلم در استرالیا

    دانشجویانی که مقطع دیپلم را می‌گذرانند، اغلب برای یک دوره تحصیلی کارشناسی مرتبط اقدام می‌کنند. با دنبال کردن این مسیر می‌توانید یک دوره لیسانس را تنها در دو سال تکمیل کنید. ناگفته نماند مدرک دیپلم نسبت به لیسانس ممکن است فرصت‌های کمتری را برای پیشرفت شغلی فراهم کند. کارشناسان منابع انسانی گاهی اوقات فارغ التحصیلان مقطع دیپلم را «پیش‌ حرفه‌ای» هم می‌نامند، به این معنی که آن‌ها بیشتر نقش پشتیبان را بر عهده دارند و از متخصصان با مدارک عالیه (لیسانس، فوق لیسانس و بالاتر) حمایت می‌کنند. نمونه‌هایی از موقعیت‌های شغلی پیش حرفه‌ای عبارتند از:

    • دستیار معلم
    • دستیار دندانپزشک
    • مشاور حقوقی
    • تکنسین داروخانه
    • مشاور املاک
    • تکنسین‌های هلپ دسک

    اگر به عنوان یک کارمند مراقبت از سالمندان مشغول به کار هستید، این امکان را دارید مقطع تحصیلی دیپلم مراقبت از زوال عقل را انتخاب کنید تا تجربه بیشتری در حرفه خود به دست آورید. اگر به عنوان روزنامه نگار کار می‌کنید، با مطالعه در دوره دیپلم عکاسی می‌توانید این مهارت را به مجموعه مهارت‌های خود اضافه کنید. به طور کلی، اگر آخرین مدرک تحصیلی شما دیپلم دبیرستان است و سال‌هاست در یک حوزه خاص کار می‌کنید و سن شما نیز بالاست، مدرک دیپلم می‌تواند چشم انداز شغلی شما را گسترش دهد.

    مزایای تحصیل مقطع دیپلم در استرالیا

    مزایای تحصیل مقطع دیپلم در استرالیا

    دانشجویانی که تمایلی به تحصیل در لیسانس یا فوق لیسانس ندارند، بهترین جایگزین برای آن‌ها، مقطع دیپلم است. این مقطع شامل دوره‌های کوتاه مدت است که مزایای زیر را به متقاضیان ارائه می‌دهد:

    کسب مهارت‌های تخصصی

    دوره‌های دیپلم بر توسعه مهارت‌های تخصصی تمرکز دارند تا به دانشجویان کمک کنند تا زودتر وارد بازار کار شوند. مهارت‌های ارائه شده در راستای امور اجرایی تدوین شده‌اند و واحدهای درسی تئوری یا مفاهیم جانبی در این دوره‌ها در نظر گرفته نشده‌اند.

    آمادگی برای بازار کار

    همانطور که قبلا گفته شد، تنها هدف مقطع دیپلم آموزش مهارت‌هایی است که برای بازار کار مفید هستند. به همین دلیل است که دانشجویانی که می‌خواهند شغل حرفه‌ای خود را بلافاصله پس از فارغ ‌التحصیلی شروع کنند، دیپلم را به جای مدرک لیسانس انتخاب می‌کنند.

    مقرون به صرفه بودن

    از آنجایی که دوره‌های تحصیل لیسانس زمان‌بر هستند (سه تا چهار سال)، در نتیجه پر هزینه‌تر نیز خواهند بود. از این رو، مقطع تحصیلی دیپلم برای کسانی که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای تحصیلات خود بپردازند، گزینه بسیار خوبی است.

    بهترین دوره‌های تحصیل مقطع دیپلم در استرالیا

    بهترین دوره‌های تحصیل مقطع دیپلم در استرالیا

    دانشگاه‌های استرالیا لیست بلند بالایی از دوره‌های دیپلم را در رشته‌های تخصصی و زمینه‌های تحصیلی مختلف ارائه می‌دهند. از طراحی گرافیک گرفته تا دوره‌های STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات)، مطمئنا می‌توانید بهترین دوره دیپلم را بر اساس علایق و ترجیحات خود پیدا کنید. در جدول زیر بهترین دوره‌های دیپلم در استرالیا آمده است:

    دیپلم حقوق

    دیپلم زمین شناسی

    دیپلم علوم ورزشی

    دیپلم توسعه سیاست

    دیپلم مدیریت اورژانس

    دیپلم روانشناسی

    دیپلم داروسازی بالینی

    دیپلم مهندسی دیپلم هنر

    دیپلم آمار زیستی دیپلم

    دیپلم علوم دریایی و قطب جنوب

    دیپلم فارغ التحصیل در رشته پزشکی هوانوردی

    دیپلم حقوق استرالیا

    دیپلم کسب و کار

    دیپلم روزنامه نگاری

    دیپلم مهندسی شبکه

    دیپلم بهداشت روان

    دیپلم علوم دارویی

    دیپلم تحقیقات بهداشتی

    دیپلم در رشته علوم داده

    دیپلم برنامه ریزی محیطی

    دیپلم دیجیتال مارکتینگ

    دیپلم مهندسی شبکه

    دیپلم مهندسی شبکه به دانشجویان آموزش‌های لازم برای مهندسی شبکه ارائه می‌دهد. شما با پیچیدگی‌های طراحی و کار روی سیستم‌های شبکه آشنا می‌شوید. با مهاجرت به استرالیا و با تحصیل در این دوره دیپلم می‌توانید دانش پایه در طراحی سیستم از جمله سیستم‌های اطلاعاتی و کاربرد آن‌ها را به دست آورید. دانش پایه در مهندسی شبکه به شما کمک می‌کند تا در شرکت‌های خصوصی و دولتی مشغول به کار شوید. همچنین دانشگاه‌های محبوب استرالیا برای دیپلم مهندسی شبکه عبارتند از:

    • دانشگاه صنعتی سوئین‌برن
    • دانشگاه ویکتوریا
    • موسسه هلمزگلن

    دیپلم روزنامه نگاری

    دیپلم روزنامه نگاری به موضوعاتی مانند رسانه‌های چاپی، رسانه‌های دیجیتال یا رسانه‌های پخش می‌پردازد. دانشجویان مهارت‌های نوشتاری در روزنامه نگاری و همچنین ضبط، ویرایش و تولید اخبار را فرا می‌گیرند. با گذراندن دوره‌های دیپلم در رشته روزنامه‌نگاری و رسانه در استرالیا می‌توانید فرصت‌های شغلی خوبی را در برخی از کانال‌های خبری جهانی به دست آورید. موسسات آکادمیک اصلی ارائه دهنده دیپلم روزنامه نگاری در استرالیا عبارتند از:

    • دانشگاه صنعتی سیدنی
    • پلی تکنیک ملبورن
    • کالج مک‌لی

    دیپلم سلامت روان

    سلامت روان به عنوان یکی از حوزه‌های تحصیلی جذاب در روان شناسی محسوب می‌شود. با تحصیل دیپلم در استرالیا در رشته سلامت روان با جنبه‌های مهم بهزیستی روانی و روان‌ شناختی و روش‌های عمده‌ برای حل مشکلات روانی افراد آشنا می‌شوید. فارغ التحصیلان دیپلم سلامت روان می‌توانند به عنوان مشاور در مراکز درمانی برای ارزیابی و ارائه راه حل جهت درمان بیماری‌های اختلالات روان مشغول به کار شوند. دانشگاه‌ها و کالج‌های متعددی در استرالیا وجود دارند که دیپلم در زمینه بهداشت روان و مشاوره را ارائه می‌دهند، این موسسات عبارتند از:

    • موسسه علوم و بهداشت استرالیا
    • دانشگاه سیدنی
    • دانشگاه ولونگونگ

    دیپلم حقوق

    اگر علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته حقوق هستید، دوره تحصیلی دیپلم برای شما مناسب است. دانشجویان در مورد قوانین و چارچوب‌های قانونی آشنا می‌شوند و پیش نیازهای وکالت در استرالیا را می‌گذرانند. مطالعه رشته حقوق در مقطع دیپلم به دانشجویان کمک می‌کند تا در مراکز حقوقی مشغول به کار شوند. این دوره به معنای دریافت صلاحیت نیست و شما نمی‌توانید به عنوان وکیل کار کنید. شما می‌توانید به عنوان مشاور وارد بازار کار شوید. همچنین دانشگاه‌های محبوب استرالیا برای دیپلم حقوق عبارتند از:

    • دانشگاه سیدنی
    • دانشگاه صنعتی سیدنی
    • موسسه کنگان

    دیپلم مدیریت بازرگانی

    دوره‌های دیپلم در استرالیا عمدتاً مبتنی بر تجربه و حرفه است، زیرا به دانشجویان کمک می‌کند تا حوزه تجارت جهانی را به خوبی بشناسند. شما با مبانی مدیریت، مدیریت مالی، رفتار سازمانی و غیره آشنا خواهید شد. برنامه درسی این دوره همچنین شامل مطالعات تجاری و سمینارها و بحث‌های مربوط به کسب و کار و تجارت هستند. دانشگاه‌های مطرح استرالیا برای دیپلم در مدیریت بازرگانی عبارتند از:

    • موسسه بین المللی تجارت و فناوری (IIBT)
    • دانشگاه ویکتوریا
    • دانشگاه مرکزی کوئینزلند

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در مقطع دیپلم

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای مقطع دیپلم

    دانشگاه‌های معتبر بین المللی در استرالیا از برنامه‌های دیپلم در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تقریبا در همه رشته‌های تحصیلی بهره می‌برند. دوره‌های دیپلم در استرالیا از نظر رشته‌های اصلی و انتخابی انعطاف پذیر است. برخی از دانشگاه‌های برتر استرالیا برای مقطع دیپلم به شرح زیر هستند:

    • دانشگاه ملی استرالیا
    • دانشگاه کانبرا
    • دانشگاه کاتولیک استرالیا
    • دانشگاه نیوکاسل
    • دانشگاه ولونگونگ
    • دانشگاه سیدنی
    • دانشگاه نیو ساوت ولز
    • دانشگاه نیوانگلند
    • دانشگاه چارلز استورت
    • دانشگاه چارلز داروین
    • دانشگاه کوئینزلند

    شرایط لازم برای تحصیل مقطع دیپلم در استرالیا

    شرایط لازم برای تحصیل مقطع دیپلم در استرالیا

    شما باید شرایط تحصیلی دانشگاه یا کالج مورد نظر خود را برآورده کنید. هر موسسه شرایط مخصوص به خود را دارد، اما برخی از شرایط عمومی هستند که همه موسسات از آنها پیروی می‌کنند. شرایط لازم برای تحصیل مقطع دیپلم در استرالیا عبارتند از:

    • آخرین مدرک تحصیلی (دیپلم متوسطه یا لیسانس)
    • مدارک مربوط به مهارت زبان انگلیسی (آیلتس نمره 6 یا تافل)
    • اثبات تمکن مالی در طول دوره تحصیل

    همچنین ممکن است برخی مدارک زیر درخواست شود:

    • ارزیابی ورودی موقت واقعی یا GTE (مدرکی دال بر بازگشت شما به کشور بعد از تحصیل)
    • بیمه سلامت دانشجویان خارج از کشور
    • رزومه کاری و تحصیلی

    قبل از درخواست باید به دانشگاه، رشته، شهر محل زندگی، هزینه‌ها و سایر موارد دقت کنید. بهتر است دانشگاهی را انتخاب کنید که بیشتر با شرایط شما مطابقت دارد. فراموش نکنید که به اعتبار دانشگاه یا کالج، امکانات رفاهی و خدماتی که موسسه در اختیار شما قرار می‌دهد، توجه کنید. قبل از ارسال درخواست، ببینید آیا شرایط تعیین شده توسط دانشگاه مورد نظرتان را دارید یا خیر. برای این موضوع به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید.

    سپس باید رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید. در مرحله بعد، نوبت تهیه مدارک و ارسال آنها از طریق پورتال دانشگاه است. شما در این مرحله باید فرم درخواست را از وبسایت دانلود کرده و پر کنید. سپس هزینه درخواست را نیز پرداخت نمایید. با ارسال مدارک، نوبت آن است که منتظر بنشینید تا دانشگاه جواب شما را بدهد. در صورتی قبول کردن درخواست شما، نامه پذیرش به ایمیل شما ارسال خواهد شد و باید برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید.

    هزینه تحصیل مقطع دیپلم در استرالیا

    هزینه تحصیل مقطع دیپلم در استرالیا

    در مقطع دیپلم یکسری دروس اجباری هستند و همچنین دروس اختیاری نیز وجود دارند. هزینه تحصیل با انتخاب دروس اختیاری تعیین می‌شود. هر درس انتخابی هزینه تعیین شده‌ای دارد. هر چه رشته انتخابی گران‌تر باشد، هزینه تحصیل در مقطع دیپلم بیشتر خواهد بود؛ اما شما دوره‌های دیپلم بین 4 هزار تا 8 هزار دلار استرالیا در سال است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و هزینه‌ها به وب‌سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.

    بازار کار بعد از تحصیل مقطع دیپلم در استرالیا

    بازار کار بعد از تحصیل مقطع دیپلم در استرالیا

    در استرالیا فرصت‌های زیادی برای فارغ التحصیلان مقطع دیپلم وجود دارد. میانگین درآمد فارغ التحصیلان مقطع دیپلم حدود 66 هزار دلار استرالیا در سال است. متخصصان با تجربه سالانه 99 هزار دلار استرالیا درآمد دارند. پرستاران با مدرک دیپلم تا 89 هزار دلار استرالیا درآمد خواهند داشت. به طور کلی، دستمزد از 26 دلار استرالیا تا 29 دلار استرالیا در ساعت برای مشاغل مختلف متغیر است.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    دانشگاه‌های استرالیا انواع و اقسام دوره‌های دیپلم را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌کنند که هدفشان آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار، آشنایی با سیستم آموزشی و نحوه زندگی در استرالیا است. مقطع دیپلم نهایت یک سال به طور می‌انجامد و بعد از آن تصمیم با شماست که در استرالیا بمانید یا به ایران برگردید. استرالیا امکان اقامت دائم را فارغ التحصیلان خارجی ارائه می‌دهد، در صورتی که آن‌ها پس از تحصیل برای اخذ ویزای کار اقدام کنند. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 در تماس باشید.

    سوالات متداول تحصیل مقطع دیپلم در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت