تحصیل رشته هنر در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    استرالیا یکی از مقاصد اصلی برای تحصیل در رشته هنر است. این کشور بستر لازم برای پیشرفت هنرمندان را در حوزه‌های مختلف هنری از جمله عکاسی، فیلم سازی، مجسمه سازی، طراحی، رقص، موسیقی، مد، تئاتر و غیره را فراهم کرده است. استرالیا سابقه طولانی در پرورش نسل جدیدی از هنرمندان دارد که در عرصه‌های مختلف به موفقیت رسیده‌اند؛ بنابراین دانشجویان می‌توانند با تحصیل رشته هنر در استرالیا در این کشور بمانند و در بازار کار پررونق این کشور کار کنند. در مقاله دیگری از وبسایت «ادب ویزا» به طور کامل در مورد شرایط و هزینه تحصیل در استرالیا و در رشته هنر صحبت می‌کنیم.

    مزایای تحصیل رشته هنر در استرالیا

    مزایای تحصیل رشته هنر در استرالیا

    • استرالیا از هر دانشجوی بین‌ المللی برای تحصیل استقبال می‌کند، زیرا این کشور محیطی چند فرهنگی دارد. دولت استرالیا از دانشجویان اقصی نقاط جهان برای مهاجرت به استرالیا دعوت می‌کند.
    • تجربه شما در این کشور شامل ملاقات با افراد با پیشینه‌ها و فرهنگ‌های مختلف، لذت بردن از جشنواره‌های غذا و تجربه زندگی در شهرهای پر زرق و برق است.
    • از آنجایی که استرالیایی‌ها از مهمان‌پذیرترین افراد جهان هستند، این شانس را خواهید داشت که از زندگی در این کشور نهایت لذت را ببرید.
    • تحصیل در استرالیا می‌تواند شما را با طبیعت بکر این کشور آشنا کند. شما این امکان را دارید از سواحل زیبا و هوای آفتابی استرالیا نهایت لذت را ببرید.
    • چه به عکاسی و نقاشی یا چه به طراحی گرافیک و تئاتر علاقه داشته باشید، دانشگاه‌های استرالیا همه رشته‌های هنری را پوشش می‌دهند.
    • دانشجویان در دانشگاه‌های برتر استرالیا می‌توانند بالاترین کیفیت آموزش را دریافت کنند. همچنین امکانات رفاهی مانند بورسیه، خوابگاه و غیره به دانشجویان ارائه می‌شوند.
    • یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل هنر در استرالیا دانشگاه RMIT است. این دانشگاه در رتبه اول استرالیا و رتبه 19 جهانی (مطابق رتبه بندی کیو اس در سال جاری میلادی) در حوزه هنر و طراحی قرار دارد.
    • دانشجویان بعد از تحصیل می‌توانند در استرالیا بمانند و با پیدا کردن شغل مناسب، اقامت دائم این کشور را به دست آورند و برای همیشه در استرالیا بمانند.

    شرایط تحصیل رشته هنر در استرالیا

    شرایط تحصیل رشته هنر در استرالیا

    برای پذیرش در دوره‌های هنر در استرالیا باید شرایط لازم را داشته باشید. با توجه به اینکه زبان تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا انگلیسی است، بنابراین نیاز به کسب نمره مناسب برای اثبات مهارت زبان انگلیسی دارید. نمره آزمون‌های آیلتس، تافل و PTE بسته به شرایط دانشگاه مورد نیاز خواهد بود. به غیر از رعایت معیارهای زبان، سایر الزامات ضروری شامل ارائه ریز نمرات و مدارک تحصیلی و نمونه کارها هستند.

    از متقاضیان خواسته می‌شود تا آخرین مدرک تحصیلی خود را به همراه ریز نمرات ارائه دهند. اگر برای لیسانس هنر درخواست می‌دهید، باید مدرک دیپلم خود را ارائه دهید. این موضوع درباره مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری نیز صادق است. نمونه کارهای هنری برای هر رشته معمولا از دانشجویان درخواست می‌شود. نمونه کار و رزومه کاری به ویژه برای دوره‌های ارشد و دکتری ضروری است.

    دانشجویان باید گواهی اثبات تمکن مالی ارائه دهند. به این معنا که می‌توانند از پس شهریه و هزینه‌های خود در استرالیا برآیند. همچنین ممکن است دانشجو برای مصاحبه فراخوانده شود تا در مورد تجربیات شخصی و هنری که تاکنون داشته است، ارزیابی صورت گیرد. در نهایت، مدارک لازم برای تحصیل رشته هنر در استرالیا باید تهیه شوند که عموما شامل موارد زیر هستند:

    • انگیزه نامه
    • توصیه نامه
    • مقالات
    • پاسپورت معتبر
    • عکس پاسپورتی
    • و...

    مدت زمان تحصیل رشته هنر در استرالیا

    مدت زمان تحصیل رشته هنر در استرالیا

    کسانی که مهاجرت به استرالیا کرده و در رشته هنر تحصیل می‌کنند بدانند که طول مدت تحصیل هنر در استرالیا عمدتا به نوع رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شما علاقه‌مند به تحصیل در مقطع کارشناسی هنر هستید، باید حداقل 3 سال مطالعه تمام وقت را بگذرانید. اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید، باز هم بسته به رشته هنری انتخابی خود، ممکن است از 1 تا 2 سال تحصیل تمام وقت برای تکمیل مدرک طول بکشد. مدرک دکتری نیز حداقل 3 سال به مطالعه تمام وقت نیاز دارد.

    هزینه تحصیل رشته هنر در استرالیا

    هزینه تحصیل رشته هنر در استرالیا

    یکی از مواردی که اغلب مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار دارد، شهریه دانشگاه است. شهریه براساس رشته، مقطع تحصیلی و اعتبار دانشگاه تعیین می‌شود. به طور کلی، متوسط هزینه تحصیل حدود 45 هزار دلار استرالیا در سال است. با توجه به گستردگی رشته‌های هنری، هزینه‌های تحصیل برای همه دوره‌های هنری ارائه شده در موسسات علمی استرالیا یکسان نیست. علاوه بر این، دانشجویان باید هزینه را به عنوان هزینه زندگی برای غذا، رفت و آمد و سایر موارد در نظر بگیرند.

    فرآیند درخواست برای تحصیل رشته هنر در استرالیا

    فرآیند درخواست برای تحصیل رشته هنر در استرالیا

    شما می‌بایست برای ارائه درخواست خود برای تحصیل رشته هنر استرالیا مراحل زیر را انجام دهید:

    1. رشته هنری مورد نظر خود را انتخاب کنید.
    2. دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید
    3. مطمئن شوید که شرایط لازم برای پذیرش در رشته هنری انتخابی خود را دارید.
    4. درخواست خود را آماده کنید که تهیه مدارک لازم است.
    5. هزینه‌های درخواست را بپردازید.
    6. منتظر جواب دانشگاه مبنی برای قبولی یا رد پذیرش باشید.
    7. بعد از دریافت نامه قبولی می‌توانید برای ویزای تحصیلی استرالیا درخواست دهید.

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در رشته هنر

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در رشته هنر

    در جدول زیر دانشگاه‌های برتر استرالیا برای تحصیل در رشته هنر براساس نظام رتبه بندی کیو اس در سل جاری میلادی اشاره شده است:

    دانشگاه

    رتبه در هنر

    دانشگاه RMIT

    19

    دانشگاه صنعتی سیدنی

    35

    دانشگاه موناش

    51 تا 100

    دانشگاه صنعتی کوئینزلند

    51 تا 100

    دانشگاه ملبورن

    51 تا 100

    دانشگاه نیوساوت ولز

    51 تا 100

    دانشگاه سیدنی

    51 تا 100

    دانشگاه صنعتی سوینبرن

    101 تا 150

    دانشگاه ملی استرالیا

    150 تا 200

    دانشگاه کوئینزلند

    150 تا 200

    دانشگاه گریفیث

    201 تا 240

    چشم انداز شغلی فارغ التحصیلان هنر در استرالیا

    چشم انداز شغلی فارغ التحصیلان هنر در استرالیا

    بسیاری از هنرمندان انتخاب می‌کنند که تنها بخش کوچکی یا همه درآمد خود را از حرفه هنری خود به دست آورند. فارغ التحصیلان هنر در استرالیا معمولا در زمینه‌های آموزشی، فیلم، مد، گالری، فرهنگ و موارد مشابه فعالیت می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند در موزه‌ها، تئاترها و سایر صنایع خلاق مشغول به کار شوند.

    با توجه به گستره وسیع فرصت‌های شغلی در زمینه هنر، تعیین حقوق ثابت برای فارغ التحصیلان هنر در استرالیا دشوار است. با این حال، به طور متوسط یک فارغ التحصیل هنر در استرالیا می‌تواند حدود 78 هزار دلار استرالیا در سال درآمد داشته باشد. درآمد رابطه مستقیمی با میزان خلاقیت و اعتبار هنرمند در صنعت دارد.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    تحصیل رشته هنر در استرالیا می‌تواند چشم اندازهای شغلی شما گسترش دهد و باعث شود تا در حوزه‌های هنری خلاقیت خود را با آزادی بیشتر به معرض نمایش بگذارید. دانشگاه‌های معتبر استرالیا بالاترین سطح آموزشی را ارائه می‌دهند، زیرا هدفشان تربیت نسل جدیدی از هنرمندان با ایده‌های نوآورانه است. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته هنر در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت