تحصیل رشته مهندسی نفت در استرالیا 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تحصیل رشته مهندسی نفت در استرالیا می‌تواند فرصت‌های بسیاری را برای دانشجویان فراهم کند. از سطح بالای آموزش گرفته تا امکانات مختلف مانند بورسیه‌های تحصیلی، استرالیا یکی از بهترین کشورها برای اخذ مدرک مهندسی نفت است. شما می‌توانید با تحصیل در رشته مهندسی نفت به حفظ سبک زندگی سالم در جامعه کمک شایانی کنید. این کار با تأمین نفت و گاز به روش‌های کارآمد، ایمن و سازگار با محیط زیست امکان پذیر است. پس اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید را می‌خواهید در مورد تحصیل رشته مهندسی نفت اطلاعات خود را کامل کنید، این مقاله را تا پایان بخوانید.

    چرا در استرالیا مهندسی نفت بخوانیم؟

    چرا در استرالیا مهندسی نفت بخوانیم؟

    مهندسی نفت شاخه‌ای از دروس مهندسی است که به مطالعه تولید هیدروکربن‌هایی مانند نفت خام یا گاز طبیعی می‌پردازد. مهندسان نفت متخصصانی هستند که در رشته مهندسی نفت تحصیل کرده‌اند. دانشگاه‌های استرالیا جزء بهترین موسسات در این زمینه مهندسی هستند که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان داخلی و بین المللی خدمات آموزشی در کلاس جهانی را ارائه می‌دهند.

    دانشجویان می‌توانند از در حین تحصیل در داخل یا بیرون دانشگاه مشغول به کار شوند و بخشی از هزیه‌های تحصیل خود را تامین کنند. همچنین بازار کار مهندسی نفت در استرالیا بسیار خوب است و شما می‌توانید بعد از فارغ التحصیلی برای کار و اقامت دائم در این کشور بزرگ درخواست دهید. در کنار درس و کار این امکان را دارید از محیط زیست فوق العاده زیبای این کشور، زیرساخت‌های توسعه یافته شهرها و بسیاری خدمات شهری بهره‌مند شوید.

    مهندسان نفت چه شغلی خواهند داشت؟

    مهندسان نفت چه شغلی خواهند داشت؟

    اکثر فارغ التحصیلان مهندسی نفت در سازمان‌های دولتی و خصوصی که وظیفه اکتشاف و پالایش نفت را را بر عهده دارند، استخدام می‌شوند. بنابراین اگر قصد تحصیل در رشته مهندسی نفت و استخدام در این رشته را دارید، این امکان را دارید به عنوان مهندس نفت در پوزیشن‌های زیر مشغول به کار شوید:

    • مهندس مخزن: با ارزیابی فرصت‌های عملکرد میدانی، تولید نفت و گاز را افزایش می‌دهید و در به حداکثر رساندن ارزش منابع کمک زیادی می‌کنید.
    • مهندس حفاری: با جنبه‌های فنی حفاری سر و کار دارید و شیوه‌های ایمن و سازگار با محیط زیست را در عملیات میدانی و تعمیر و نگهداری اجرا می‌کنید.
    • مهندس تولید: رابط بین مخازن و چاه‌ها را مدیریت می‌کنید. همچنین مدیریت روزانه عملیات تولید نفت و گاز را بر عهده می‌گیرید و با افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های عملیاتی، به افزایش سود کمک می‌کنید.

    دیگر موقعیت‌های شغلی شامل مهندس ارشد نفت، مهندس تولید سرب و مهندس حفاری دریایی هستند. متوسط ​​حقوق یک مهندس نفت در استرالیا 134135 دلار در سال است.

    هزینه تحصیل رشته مهندسی نفت در استرالیا چقدر است؟

    هزینه تحصیل رشته مهندسی نفت در استرالیا چقدر است؟

    هزینه تحصیل در رشته مهندسی نفت بسته به دانشگاه، مقطع تحصیلی و غیره متفاوت است. هزینه‌های پایه برای تحصیل در رشته مهندسی نفت در استرالیا 22 هزار دلار استرالیا برای دوره‌های گواهینامه (Certificate) و تا 48 هزار دلار استرالیا برای دوره‌های دکتری متغیر هستند.

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته در مهندسی نفت

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته در مهندسی نفت

    برای تحصیل در رشته مهندسی نفت در استرالیا می‌توانید در یکی از دانشگاه‌های برتر این کشور به شرح زیر پذیرش بگیرید:

    1- دانشگاه آدلاید (UoA)

    دانشگاه آدلاید توسط نظام رتبه بندی کیواس (QS) در میان دانشگاه‌های برتر مهندسی نفت و معدن در جهان در رتبه  ۳۰ و در استرالیا رتبه ۸ را دارد. دانشگاه آدلاید که در سال 1874 تأسیس شد، یک دانشگاه عمومی غیرانتفاعی است که در شهر آدلاید و استرالیای جنوبی واقع شده است. این موسسه سومین دانشگاه قدیمی استرالیا و همچنین یکی از برترین دانشگاه‌هایی است که بهترین دوره‌های تحصیلی مهندسی نفت را در تمام کشور ارائه می‌دهد. کالج منابع نفت و انرژی استرالیا یک موسسه شناخته شده در سطح جهانی برای یادگیری و تحقیقات در زمینه نفت است.

    برنامه‌های ارائه شده:

    • لیسانس مهندسی (Honours) نفت به مدت 4 سال
    • کارشناسی ارشد مهندسی نفت به مدت 1.5 سال
    • گواهینامه مهندسی نفت به مدت 6 ماه
    • دیپلم مهندسی نفت به مدت 1 سال
    • کارشناسی ارشد علوم مهندسی نفت به مدت 2 سال
    • لیسانس مهندسی (Honours) نفت با گرایش به مدت 5 سال
    • کارشناسی ارشد علوم زمین نفت به مدت 1 سال
    • گواهینامه فارغ التحصیلی در زمین شناسی نفت و ژئوفیزیک به مدت 6 ماه

    2- دانشگاه کرتین

    2- دانشگاه کرتین

    دانشگاه کرتین به عنوان یکی از برترین موسسات علمی در رشته مهندسی نفت شناخته می‌شود. این دانشگاه همچنین در میان دانشگاه‌های برتر جهان برای مهندسی معدن که توسط توسط نظام رتبه بندی کیواس (QS) تدوین شده، رتبه دوم را کسب کرده است. همچنین در استرالیا رتبه اول را در زمینه مهندس نفت دارد. این موسسه یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی استرالیایی است که در بنتلی، پرت، استرالیای غربی مستقر می‌باشد و دارای پردیس‌های دیگر در دبی، مالزی، موریس و سنگاپور است.

    دانشگاه کرتین فرصت‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را به دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می‌دهد. مهندسی نفت دانشگاه کرتین در دانشکده معادن WA (مهندسی مواد معدنی، انرژی و شیمی) ترکیبی منحصر به فرد از یادگیری آکادمیک و تخصص صنعتی را برای حوزه نفت و گاز فراهم می‌کند.

    برنامه‌های ارائه شده:

    • لیسانس مهندسی نفت به مدت 4 سال
    • کارشناسی ارشد مهندسی نفت به مدت 2 سال
    • کارشناسی ارشد مهندسی حرفه‌ای نفت به مدت 2 سال

    3- دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW)

    دانشکده مهندسی مواد معدنی و منابع انرژی دانشگاه نیو ساوت ولز یک ارائه دهنده پیشرو در یادگیری طبق اصول استاندارد جهانی در حوزه معدن و نفت است. این دانشگاه دوره‌های مهندسی نفت را به دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. همانطور که دانشگاه با رهبران صنعت در پروژه‌های تحقیقاتی پیشگام مشارکت می‌کنند، فارغ التحصیلان نیز می‌توانند با برخی از بزرگترین شرکت‌های این صنعت همکاری کنند.

    برنامه‌های ارائه شده:

    • لیسانس مهندسی نفت به مدت 4 سال
    • کارشناسی ارشد علوم مهندسی نفت به مدت 2 سال
    • کارشناسی ارشد علوم مهندسی نفت Open Learn به مدت  2 سال
    • گواهینامه رشته مهندسی نفت به مدت 7 ماه
    • کارشناسی ارشد مهندسی نفت به مدت 2 سال
    • دکتری مهندسی نفت به مدت 3 تا 4 سال

    4- دانشگاه ادیث کوان  (ECU)

    4- دانشگاه ادیت کوان  (ECU)

    دانشکده مهندسی دانشگاه ادیت کوان با رشد سالانه بیش از 20 درصد، در چند سال اخیر به یکی از بهترین دانشکده‌های مهندسی در استرالیا تبدیل شده است. این دانشگاه در پرث و در استرالیای غربی واقع شده است. دانشگاه ادیت کوان دارای دارای دوره‌های تحصیلی مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. درنهایت، دانشگاه ادیت کوان یکی از برترین دانشگاه‌هایی است که برنامه‌های مهندسی نفت را در سراسر کشور ارائه می‌دهد.

    برنامه‌های ارائه شده:

    • لیسانس مهندسی (Honours) نفت به مدت 4 سال
    • لیسانس مهندسی فناوری گرایش مهندسی نفت به مدت 3 سال
    • دیپلم مهندسی نفت به مدت 1 سال
    • کارشناسی ارشد مهندسی مهندسی نفت به مدت 2 سال
    • کارشناسی ارشد فناوری مهندسی نفت به مدت 1.5 سال
    • دکترای مهندسی نفت (بر اساس تحقیقات) به مدت 4 سال

    5- دانشگاه کوئینزلند (UQ)

    نظام رتبه بندی جهانی کیواس، دانشگاه کوئینزلند را در رتبه پنجم برترین دانشگاه‌های مهندسی معدن جهان و رتبه 4 استرالیا قرار داده است. این دانشگاه تحقیقاتی عمومی در شهر بریزبن و در پایتخت ایالت کوئینزلند استرالیا واقع شده است. دوره‌های مهندسی نفت به شهرت جهانی دانشگاه کوئینزلند در تدریس و تحقیق افزوده‌اند زیرا هدفشان این است که دانشجویان را به عنوان نسل بعدی متخصصان به دنیای جدید معرفی کنند. مرکز گاز طبیعی در دانشگاه نقش کلیدی در رفع نیازهای آموزشی صنعت CSG/LNG استرالیا ایفا می‌کند.

    برنامه‌های ارائه شده:

    • کارشناسی ارشد مهندسی گرایش مهندسی نفت به مدت 2 سال
    • کارشناسی ارشد علوم مهندسی نفت به مدت 1 سال
    • مدرک تحصیلات تکمیلی علوم مهندسی نفت
    • کارشناسی ارشد مهندسی نفت به مدت 3 سال
    • کارشناسی ارشد مدیریت علوم مهندسی نفت به مدت 2 سال

    6- دانشگاه ملبورن

    6- دانشگاه ملبورن

    این دانشگاه در سال 1853 تاسیس شد و در پارک ویل واقع شده است. دانشگاه ملبورن در بین دانشگاه‌های جهان در نظم رتبه بندی کیواس، در رتبه 56 قرار دارد. دانشکده مهندسی ملبورن مبتکران آینده را آموزش می‌دهد و با صنعت، دولت و کارآفرینان برای حل چالش‌های دنیای واقعی همکاری می‌کنند. فارغ التحصیلان و محققان این فرصت را دارند تا در زمینه مهندسی و فناوری اطلاعات در ساخت آینده‌ای پایدارتر پیشروی کنند. مهندسی نفت در دانشگاه ملبورن جزئیاتی را در مورد انواع سوخت‌های فسیلی موجود (زغال ‌سنگ، نفت، گاز طبیعی)، زمین ‌شناسی و شیمی را برای تولید برق ارائه می‌کند. همچنین دانشجویان جنبه‌های مختلف مهندسی مخازن نفت را با جزئیات کامل از جمله اکتشاف، حفاری چاه و کنترل مخازن یاد خواهند گرفت.

    برنامه ارائه شده:

    • کارشناسی ارشد مهندسی نفت

    7- دانشگاه استرالیای غربی  (UWA)

    دانشگاه استرالیای غربی یکی از برترین دانشگاه‌های مهندسی نفت استرالیا با تمرکز و شهرت بین المللی قوی است و طیف وسیعی از بورسیه‌ها را به دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشگاه استرالیای غربی تمرکز ویژه‌ای بر گاز طبیعی، هم استخراج و هم تبدیل آن به گاز طبیعی مایع (LNG) دارد. شما مهارت‌های حرفه‌ای را از این دانشگاه مهندسی نفت در طیف گسترده‌ای از زمینه‌های کلیدی از جمله مهندسی نفت، اقتصاد گاز، استراتژی‌ها و تعهدات سرمایه ‌گذاری، مفاهیم گردش کار و فنآوری‌های تولید و پردازش توسعه خواهید داد. همچنین، شما در پروژه‌های گروهی از جمله پروژه طراحی منحصر به فرد توسعه هیدروکربن میدانی شرکت خواهید کرد.

    برنامه ارائه شده:

    • کارشناسی ارشد مهندسی نفت و گاز

    کلام آخر

    از آنجایی که قصد دارید برای ادامه تحصیل در استرالیا به خارج از کشور بروید، بهترین دانشگاه‌های مهندسی نفت شما را به دانش و مهارت‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز و نفت مجهز می‌کنند. رشته مهندسی نفت در استرالیا یکی از رشته‌های مورد تقاضا برای دانشجویانی است که می‌خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند یا از این طریق، مهاجرت به استرالیا بکنند.

    متوسط ​​هزینه تحصیل در رشته مهندسی نفت در استرالیا نیز مقرون به صرفه است اما می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی نیز بهره ببرید. اگر قصد دارید در رشته مهندسی نفت تحصیل کنید و نحوه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا را بدانید، این امکان دارید با تیم مشاوره گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته مهندسی نفت در استرالیا 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت