تحصیل رشته مهندسی محیط زیست در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    با تحصیل رشته مهندسی محیط زیست در استرالیا می‌توانید از محیط عالی دانشجویی هم در داخل و هم در خارج از کلاس‌های درس استفاده خواهید کرد. با تحصیل در استرالیا می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های مهندسی محیط زیست در جهان تحصیل کنید و از مزایای داشتن یک ایده‌آل زندگی، استخدام در بهترین موقعیت‌های شغلی و امکان دریافت اقامت دائم بهره‌مند شوید.

    بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا دوره‌های متنوع را در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری ارائه می‌دهند تا دانشجویان را برای داشتن یک آینده شغلی خود آماده کنند. در این بررسی به طور کامل در مورد شرایط تحصیل رشته مهندسی محیط زیست در استرالیا صحبت می‌کنیم.

    مهندسی محیط زیست چیست؟

    مهندسی محیط زیست چیست؟

    مهندسی محیط زیست شاخه‌ای از مهندسی است که بر طراحی، پالایش و آزمایش شیوه‌های تولید و صنعت برای ایجاد یک محیط امن  و سالم تمرکز دارد. مهندسان محیط زیست از استدلال ریاضی و اصول علمی برای حل مسائل زیست محیطی استفاده می‌کنند. آنها ممکن است برای کاهش و مدیریت آلودگی و ضایعات ناشی از معادن، تولید، ساخت و ساز و سایر پروژه‌های صنعتی مشغول به کار شوند.

    مهندسان محیط زیست همچنین روش‌های حفاظت از محیط زیست را کل جامعه به اجرا در می‌آورند تا مطمئن شوند که شرکت‌ها از قوانین و مقررات زیست محیطی پیروی می‌کنند. آنها ممکن است در زمینه‌های مختلفی از جمله مدیریت خاک، پایداری اکولوژیکی و سایر بخش‌های توسعه زیست محیطی به جامعه خدمت کنند.

    بهترین دانشگاه‌های رشته مهندسی محیط زیست در استرالیا

    بهترین دانشگاه‌های رشته مهندسی محیط زیست در استرالیا

    بیش از نیمی از دانشگاه‌های استرالیا دارای دپارتمان‌های علوم محیطی هستند که در رتبه ‌بندی 300 دانشگاه برتر جهانی قرار دارند. طبق رتبه‌ بندی QS که بیشتر بر بهره ‌وری تحقیقات در حوزه محیطی زیست تمرکز دارد، 150 دانشگاه‌ها برتر استرالیا موفق به کسب رتبه جهانی شده‌اند:

    • دانشگاه کوئینزلند
    • دانشگاه نیوساوث ولز
    • دانشگاه ملی استرالیا
    • دانشگاه ملبورن
    • دانشگاه جیمز کوک
    • دانشگاه موناش
    • دانشگاه آدلاید
    • دانشگاه سیدنی
    • دانشگاه وسترن استرالیا
    • دانشگاه گریفیث
    • دانشگاه فناوری کوئینزلند
    • دانشگاه فناوری سیدنی

    حتی دانشگاه‌هایی که در بین 300 رتبه برتر جهانی قرار دارند نیز برنامه‌های تحصیلی بسیار قوی را ارائه می‌دهند. دانشگاه کانبرا مکانی عالی برای مطالعه اکولوژی آب شیرین است. دانشگاه صلیب جنوبی دارای یک گروه بیوژئوشیمی ساحلی فوق العاده است. دانشگاه چارلز داروین دارای نقاط قوت خاصی در بوم شناسی استوایی زمینی است.

    بیشتر دانشگاه‌های استرالیا می‌توانند تحصیل در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه دهند. همچنین این موسسات انواع و اقسام بورسیه‌های تحصیلی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهند.

    به یاد داشته باشید که این رتبه ‌بندی‌ها بیشتر به موفقیت تحقیقاتی مربوط می‌شوند که برای تحصیل در مقطع دکترا مهم هستند اما برای مقاطع کارشناسی کمتر اهمیت دارند. مدرک لیسانس در مطالعات محیطی از هر دانشگاه استرالیا، احتمالاً شما را در موقعیت خوبی برای تحصیل و استخدام قرار می‌دهد.

    هزینه تحصیل رشته مهندسی محیط زیست در استرالیا

    هزینه تحصیل رشته مهندسی محیط زیست در استرالیا

    دانشگاه

    مقطع تحصیلی

    مدت تحصیل

    شهریه (دلار استرالیا)

    دانشگاه دیکن

    لیسانس مهندسی محیط زیست (Honours)

    4 سال

    36400

    دانشگاه وسترن

    لیسانس مهندسی محیط زیست (Honours)

    4 سال

    42900

    دانشگاه نیوساوث ولز

    لیسانس مهندسی محیط زیست (Honours)

    4 سال

    47760

    دانشگاه گریفیث

    لیسانس مهندسی محیط زیست (Honours)

    4 سال

    38 هزار

    دانشگاه ولونگونگ

    لیسانس مهندسی محیط زیست (Honours)

    4 سال

    39456

    دانشگاه گریفیث

    کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست

    یک سال

    39 هزار

    دانشگاه سیدنی

    کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست

    3 سال

    50500

    دانشگاه ملبورن

    کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست

    یک سال

    50272

    دانشگاه آدلاید

    کارشناسی ارشد مهندسی عمران و محیط زیست

    2 سال

    46 هزار

    دانشگاه نیوکاسل

    دکتری مهندسی محیطی زیست

    4 سال

    43880

     

    وظایف مهندسان محیط زیست

    وظایف مهندسان محیط زیست

    مهندسان محیط زیست به برنامه ریزی، توسعه و اجرای فرآیندهای مختلف برای بهبود عملیات صنعتی کمک می‌کنند. وظایف خاص آنها بسته به تخصص و محیط کاریشان می‌تواند متفاوت باشد اما مسئولیت‌های مشترک ممکن است شامل موارد زیر شوند:

    • بکارگیری اصول مهندسی برای حفاظت از محیط زیست در حین عملیات صنعتی
    • توسعه روش‌هایی برای کاهش زباله و آلودگی
    • بهبود شرایط از طریق اصلاح محیطی
    • استفاده از فناوری کنترل آلودگی برای برنامه ریزی و اجرای راه‌های حفاظت از سایت‌های زیست محیطی
    • طراحی سیستم‌ها و تجهیزات فناورانه برای کنترل و کاهش زباله و آلودگی به منظور ایمنی بهداشت عمومی
    • هماهنگی فرآیندهای بازیافت و کاهش در سایت‌های تولیدی و صنعتی
    • تصفیه و دفع مواد زائد بر اساس مقررات بهداشتی و زیست محیطی عمومی و دولتی
    • مشاوره با شرکت‌ها برای مشاوره در مورد اثرات پروژه‌های ساختمانی و صنعتی بر محیط زیست

    مهارت‌های مهندسان محیط زیست

    مهارت‌های مهندسان محیط زیست

    مهندسان محیط زیست از انواع مهارت‌های سخت و نرم برای انجام وظایف روزانه خود استفاده می‌کنند. آنها ممکن است از مهارت‌های فنی زیر بهره‌مند شوند:

    • دانش طراحی سازه: مهندسان محیط زیست غالباً در اصول طراحی و شیوه‌های ساختمانی سازگار با محیط زیست متخصص هستند.
    • مدیریت سایت: این متخصصان ممکن است بر سایت‌های ساخت و ساز نظارت کنند و می‌توانند از اصول فنی مختلف برای اطمینان از محیط‌های ایمن استفاده نمایند.
    • دانش توانبخشی زیست محیطی: مهندسان محیط زیست اغلب در روش‌ها و فناوری‌های مختلف توانبخشی اکولوژیکی متخصص هستند.
    • توانایی‌های ریاضی: مهندسان محیط زیست اغلب از اصول ریاضی و روش‌های آماری برای انجام محاسبات استفاده می‌کنند.
    • تخصص تجهیزات تکنولوژیکی: این متخصصان بسته به تخصص خود ممکن است با تجهیزات مهندسی خاصی کار کنند. آنها ممکن است با برنامه‌های کامپیوتری، دستگاه‌های ساختمانی یا سایر ماشین‌های مهندسی کار نمایند.

    مهندسان محیط زیست ممکن است از مهارت‌های نرم زیر برای تکمیل مسئولیت‌های روزانه خود استفاده کنند:

    • ارتباطات: مهندسان محیط زیست ممکن است با دانشمندان و متخصصان مهندسی دیگر همکاری کرده و مهارت‌های ارتباطی می‌توانند به آنها کمک کنند تا راه حل‌هایی را با هم ایجاد نمایند، نگرانی‌ها را بیان کرده و یافته‌ها را به اشتراک بگذارند. آنها همچنین ممکن است از مهارت‌های ارتباطی برای بحث در مورد تحقیقات و راه حل‌های پیشنهادی خود با مشتریان استفاده کنند.
    • تحقیق: مهندسان محیط زیست ممکن است از مهارت‌های تحقیقاتی برای جمع آوری داده‌های مرتبط در هنگام ایجاد فرآیندهای زیست محیطی، بررسی دستورالعمل‌های محلی یا ارزیابی بهترین شیوه‌های مهندسی استفاده کنند.
    • تجزیه و تحلیل: این متخصصان ممکن است با مجموعه داده‌های بزرگی کار کنند. آنها می‌توانند از استدلال تحلیلی برای بررسی داده‌ها و تعیین راه حل‌های سفارشی برای چالش‌های محیطی خاص استفاده نمایند.
    • حل مسئله: مهندسان، از جمله مهندسان محیط زیست از اصول ریاضی و علوم برای حل مسائل برای مشتریان خود استفاده می‌کنند. این متخصصان از داده‌ها و تحقیقات برای ایجاد روش‌ها و فرآیندهایی برای بهره مندی یا درمان محیط استفاده می‌کنند.
    • رهبری: مهندسان محیط زیست ممکن است تیمی از متخصصان تولید یا ساخت و ساز را رهبری کنند. آنها می‌توانند از مهارت‌های رهبری مانند انگیزه و تفویض اختیار برای تقسیم وظایف و نظارت بر اعضای تیم خود استفاده نمایند.

    روند تبدیل شدن به مهندس محیط زیست

    روند تبدیل شدن به مهندس محیط زیست

    مراحل زیر روند تحصیل رشته مهندسی محیط زیست در استرالیا و ورود به بازار کار در را تشریح می‌کند:

    1- تکمیل مدرک لیسانس

    برای شروع کار خود، کسب مدرک لیسانس در رشته مربوطه را از طریق یک برنامه معتبر در نظر بگیرید. شما می‌توانید برای مدرک مهندسی محیط زیست یا مهندسی عمران با گرایش مهندسی محیط زیست درخواست دهید. این برنامه‌ها معمولاً سه تا چهار سال طول می‌کشند.

    دروس این رشته معمولاً شامل پیش نیازهایی مانند مطالعات علوم، ریاضیات و اصول مهندسی است. با پیشرفت در تحصیل، دوره آموزشی شما ممکن است شامل موضوعاتی در مورد تصفیه آب، فنآوری‌های کاهش آلودگی و کنترل، مدیریت کیفیت هوا و توانبخشی محیط زیست شود. همچنین می‌توانید دوره‌های شیمی، فیزیک و ریاضی را نیز بگذرانید تا به شما در کسب دانش فنی کمک کنند.

    2- کسب مدرک فوق لیسانس

    ممکن است بتوانید حرفه مهندسی محیط زیست خود را با مدرک لیسانس شروع کنید اما بسیاری از کارفرمایان مهندسی به دنبال داوطلبانی با مدرک کارشناسی ارشد هستند. کسب مدرک کارشناسی ارشد را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند تا واجد شرایط نقش‌های پیشرفته شوید. این مدارک معمولاً دو سال طول می‌کشند. شما می‌توانید برای برنامه‌های مهندسی محیط زیست یا مهندسی با تمرکز محیط زیست درخواست دهید.

    3- تجربه کاری را از طریق کارآموزی

    کارآموزی و نقش‌های ابتدایی در موقعیت‌های مرتبط می‌توانند تجربه کاری ارزشمندی را به شما بدهند. در نتیجه می‌توانید از آن برای توسعه مهارت‌های فنی مهندسی خود استفاده کنید و به عنوان یک همکار پژوهشی، دستیار آزمایشگاه یا دانشمند محیط زیست کار کرده تا به شما در توسعه دانش علمی کمک کند. همچنین ممکن است یک نقش آموزشی را در یک شرکت مهندسی یا آژانس دنبال کنید.

    4- عضویت در  Engineers of Australia

    پس از اتمام تحصیلات و کسب تجربه حرفه‌ای می‌توانید از طریق سازمان Engineers of Australia برای عضویت اقدام کنید. این سازمان سطوح مختلف عضویت، از کاردانی تا دانشجویی تا مهندس حرفه‌ای را ارائه می‌دهد. تبدیل شدن به یک مهندس حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا برای موقعیت‌های پیشرفته واجد شرایط شوید. برای واجد شرایط بودن برای این عضویت می‌توانید مدرک تحصیلی خود را ارائه دهید و نشان داده که حداقل سه سال سابقه کار در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه مهندسی محیط زیست دارید.

    5- ثبت نام یا دریافت گواهینامه کامل

    ثبت نام در ثبت ملی مهندسی (NER) یا تبدیل شدن به یک مهندس حرفه‌ای مجاز (CPEng) از طریق Engineers of Australia را در نظر بگیرید. موارد فوق می‌توانند به شما کمک کنند تا مهارت‌ها و تخصص‌های فنی خود را نشان دهید. الزامات ممکن است بسته به درخواست متفاوت باشد اما معمولاً می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

    • مدرک تحصیلی مرتبط
    • اخذ پذیرش Engineers of Australia
    • داشتن مدارک حداقل پنج سال سابقه کار حرفه‌ای

    گرایش‌های رشته مهندسی محیط زیست

    گرایش‌های رشته مهندسی محیط زیست

    مهندسی محیط زیست برای متقاضیان مهاجرت به استرالیا می‌تواند فرصت‌های شغلی را در چندین تخصص مختلف در این زمینه فراهم کند. در ادامه برخی از تخصص‌های رایج در مهندسی محیط زیست آورده شده‌اند:

    • کنترل آلودگی هوا: مهندسان در این زمینه سیستم‌ها و روش‌های جدیدی را برای کاهش یا کنترل آلودگی هوا ایجاد می‌کنند.
    • پایداری محیطی: در این تخصص، مهندسان برای ایجاد روش‌های ساخت و تولید پایدارتر کار می‌کنند.
    • مهندسی ژئوفیزیک: مهندسان در این تخصص بر روی مکانیک خاک و مهندسی پی تمرکز کرده، جایی که مهندسان ممکن است برای کاهش خطرات زیست محیطی برای ساختمان‌ها و سایت‌های ساخت و ساز کار کنند.
    • مهندسی ژئوتکنیک: این تخصص شامل بررسی و توسعه روش‌هایی برای استخراج و استخراج منابع طبیعی مانند نفت، گاز و مواد معدنی است.
    • مدیریت پسماندهای خطرناک: در این زمینه، مهندسان بر ایجاد سیستم‌ها و فرآیندهای تصفیه زباله‌های خطرناک کارآمدتر تمرکز می‌کنند.
    • مهندسی بهداشت صنعتی: مهندسان در این تخصص برای ایجاد محیط‌های کاری ایمن و سالم برای کارکنان و اعضای جامعه کار می‌کنند.
    • مهندسی حفاظت در برابر تشعشع: در این تخصص، متخصصان مهندسی در نزدیکی منابع انرژی هسته ای کار می‌کنند تا ایمنی در محیط را تضمین نمایند.
    • مدیریت پسماند جامد: مهندسان در این زمینه مراکز تأسیسات تصفیه زباله جامد را ایجاد و تصفیه می‌کنند.
    • مهندسی تامین آب: در این زمینه، مهندسان برای ایجاد فرآیندهای ذخیره، تصفیه و توزیع شامل تامین آب کار می‌کنند.
    • مهندسی فاضلاب: این متخصصان برای طراحی فرآیندهای تصفیه و ذخیره سازی فاضلاب کار می‌کنند.

    درآمد مهندسان محیط زیست

    درآمد مهندسان محیط زیست

    میانگین حقوق برای مهندسان محیط زیست، 71737 دلار در سال است. حقوق شما می‌تواند به موقعیت جغرافیایی، تحصیلات و تجربه‌تان بستگی داشته باشد. تخصص و محیط کار شما نیز می‌تواند بر دستمزد تأثیر بگذارد.

    کلام آخر

    مهندسی محیط زیست یک رشته گسترده با فرصت‌های شغلی متنوع است. مهندسان محیط زیست متخصصانی هستند که از اصول ریاضی و علوم برای حل چالش‌های محیطی استفاده می‌کنند. کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رشته شغلی می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین نمایید که آیا این فرصت مناسبی برای شما است یا خیر. به همین منظور می‌توانید با مشاوران گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید و در مورد شرایط زندگی و اخذ ویزای تحصیل استرالیا، خدمات مهاجرتی دریافت کنید.

    سوالات متداول تحصیل رشته مهندسی محیط زیست در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت