تحصیل رشته مهندسی عمران در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مسئولیت‌های اصلی یک مهندس عمران شامل برنامه ریزی، طراحی، مدیریت و ساخت زیرساخت‌های مدرن است. مهندسی عمران یک صنعت به سرعت در حال رشد است و اگر شما مهارت‌ها و صلاحیت‌های لازم را داشته باشید، این امکان را دارید در یک مسیر شغلی پرسود قرار بگیرید. به ویژه اگر به فکر تحصیل رشته مهندسی عمران در استرالیا هستید، زندگی شغلی شما می‌تواند برای همیشه تغییر کند زیرا تحصیل در این کشور مزایای بسیاری برای شما دارد. دانش اندوزی در این کشور به شما کمک می‌کند تا در بهترین دانشگاه‌های جهان تحصیل کنید. در این بررسی به شرایط تحصیل در استرالیا در رشته مهندسی عمران می‌پردازیم.

    درباره تحصیل رشته مهندسی عمران در استرالیا

    درباره تحصیل رشته مهندسی عمران در استرالیا

    مهندسی عمران یک حرفه محبوب در استرالیا است زیرا کشور همیشه در حال بهبود زیرساخت ‌ای شهری خود است. مهندسان عمران در کنار معماران و برنامه ریزان شهری برای ساخت و توسعه شهرها هکار می‌کنند. آنها طیف وسیعی از زیرساخت‌ها را برنامه ریزی، طراحی، ساخت، مدیریت و نگهداری می‌کنند. اینها‌ شامل جاده‌ها، راه‌آهن‌ها، ساختمان‌ها، پل‌ها، فرودگاه‌ها، معادن، سدها، بنادر و سیستم‌های آبی هستند.

    شما با تحصیل در استرالیا می‌توانید در هر یک از گرایش‌ها فوق تحصیل کنید و در یک حوزه خاص به یک متخصص تمام عیار تبدیل شوید. همچنین با تحصیل در مهندسی عمران می‌توانید وارد بازار کار استرالیا شوید و اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

    با تحصیل در رشته نقش مهندسی عمران می‌توانید در حوزه‌های زیر مشغول به کار شوید:

    • برنامه ریزی، نظارت، اجرا و ارائه استراتژی جنبه‌های مختلف یک پروژه عمرانی
    • توسعه دقیق گرافیک ساختار شهری با استفاده از نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD)
    • بررسی مکان‌های سایت و مناطق اطراف آن قبل از ساخت و ساز برای تعیین امکان سنجی پروژه.
    • بازرسی سایت‌های پروژه برای نظارت بر پیشرفت و مدیریت کار در محل
    • برآورد هزینه‌های تجهیزات و نیروی کار برای امکان سنجی پروژه و انجام پیشنهادات بودجه‌ای
    • اطمینان از رعایت قوانین مربوطه، دستورالعمل‌ها و مقررات زیست محیطی در هر مرحله از پروژه

    از آنجایی که مهندسان عمران بر روی انواع پروژه‌های زیرساختی دولتی و خصوصی کار می‌کنند، ممکن است برای ادارات و سازمان‌های محلی، شرکت‌های مشاور، شرکت‌های معدنی یا پیمانکاران مهندسی عمران مشغول به کار شوند.

    میانگین حقوق مهندسان عمران در استرالیا

    درک این نکته مهم است که حقوق یک مهندس عمران به میزان سابقه، سطح تحصیلات، محل سکونت و نوع شرکت مهندسی بستگی دارد. مهندسان عمران می‌توانند درآمد خوبی کسب کنند. میانگین حقوق پایه یک مهندس عمران، بر اساس حقوق واقعی، 105.369 دلار در سال است. مهندسان عمران در شهرهای زیر معمولاً بیشتر از میانگین ملی درآمد دارند:

    • سیدنی: 110.003 دلار در سال
    • بریزبن: 115.826 دلار در سال
    • ساحل طلایی: 113.085 دلار در سال
    • پرت: 110.019 دلار در سال

    دوره‌های تحصیل رشته مهندسی عمران در استرالیا

    دوره‌های تحصیل رشته مهندسی عمران در استرالیا

    اگر مشتاق مهاجرت تحصیلی برای تحصیل در رشته مهندسی عمران هستید، کشور استرالیا بهترین مکان برای شماست. به طور کلی، دوره‌های تحصیلی مهندسی عمران در سه سطح صلاحیت ارائه می‌شوند:

    • سطح VET (آموزش حرفه‌ای)
    • سطح لیسانس
    • سطح فوق لیسانس

    1- سطح VET در مهندسی عمران

    رشته مهندسی و فناوری، طیف وسیعی از دوره‌های VET را ارائه می‌دهد. سطوح صلاحیت VET ممکن است شامل دیپلم، دیپلم‌های پیشرفته و دوره‌های گواهی I-IV در زمینه عمران باشد. معیارهای ورود برای دستیابی به صلاحیت سطح VET بیشتر به موسسه و دوره‌ای که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد.

    شرط ورود به دیپلم و دیپلم پیشرفته، شما را ملزم به گذراندن دوره گواهی در همان زمینه تحصیلی می‌کند. در حالی که دوره‌های گواهی I-IV سال 12 یا مدرکی معادل آن را می‌طلبد. دوره‌های دیپلم و دیپلم پیشرفته نیز ممکن است به شما این امکان را دهند تا برای مدرک لیسانس در یک دانشگاه خاص درخواست دهید.

    هم دانشگاه‌های ارائه دهنده VET و هم موسسات TAFE در استرالیا دوره‌های مهندسی عمران را در سراسر استرالیا از جمله مناطق منطقه‌ای و شهری ارائه می‌دهند. اکثر دوره‌های این رشته به فناوری و سیستم‌های پیچیده‌ای نیاز دارند، بنابراین مطمئن شوید که دانشگاهی را انتخاب می‌کنید تجهیزات و سایر امکانات مورد نیاز برای رشته تحصیلی خاص شما را فراهم می‌کند. توجه به تجربه کاری عملی که دانشگاه ارائه می‌دهد نیز مهم است.

    2- تحصیل در مقطع کارشناسی مهندسی و فناوری

    دانشگاه‌های استرالیا دوره‌های متعددی را در زمینه مهندسی عمران در مقطع لیسانس به دانشجویان ارائه می‌دهند تا بتوانند مهارت‌ها و دانش خود را افزایش دهند. لیسانس مهندسی عمران در استرالیا به مدت 4 سال است. برخی از بهترین دوره‌های لیسانس مهندسی عمران در استرالیا، دانش اولیه را در اختیار شما قرار می‌دهند، در حالی که دوره‌های دیگر در یک زمینه خاص تخصصی تدریس می‌شوند.

    مهندسی عمران د مقطع کارشناسی نه تنها مهارت‌های فنی مانند مهارت‌های کلامی و ارتباطی خوب را در نظر می‌گیرد بلکه بر توانایی‌های نوآورانه شما مانند ابتکار عمل نیز تمرکز دارد. شما می‌توانید دوره مهندسی خود را با موضوعات دیگری مانند تجارت، علوم محیطی، هنر یا تجارت و حقوق ترکیب کنید. به طور کلی، مهندسی در مقایسه با سایر زمینه‌های مطالعاتی، یک رشته سخت است. دروسی مانند فیزیک و ریاضی برای تحصیل الزامی هستند.

    نکته: هزینه تحصیل رشته مهندسی در استرالیا بین 16 هزار تا 30 هزار (دلار استرالیا) در مقطع کارشناسی است.

    3- تحصیلات تکمیلی در رشته مهندسی و فناوری

    مهندسی عمران رشته‌ای جا افتاده و وسیع است. دوره‌های مختلفی در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا مهارت و تمرین خود را به سمت حرفه‌ای شدن ارتقا دهید. گرایش‌های زیادی برای دانشجویانی که می‌خواهند در یک حوزه خاص متخصص شوند، وجود دارد. مثلاً می‌توانید در گرایش مکانیک خاک، مدیریت پروژه، سازه‌های دریایی و غیره تحصیل کنید.

    اکثر دانشجویانی که در برنامه‌های مهندسی عمران در استرالیا ثبت نام کرده‌اند، به جای برنامه‌های پژوهشی، دوره‌های عملی را انتخاب می‌کنند زیرا این دوره‌ها به آنها کمک می‌کند تا یک تخصص جدید را بیاموزند یا مهارت‌های موجود خود را ارتقا دهند. مهم است توجه داشته باشید بورسیه‌های APA (جایزه تحصیلات تکمیلی استرالیا) در دسترس دانشجویان کارشناسی ارشد هستند.

    نکته: هزینه تحصیل رشته مهندسی در استرالیا بین 36 هزار تا 60 هزار (دلار استرالیا) در مقطع کارشناسی ارشد است.

    بهترین دانشگاه‌های مهندسی عمران در استرالیا

    بهترین دانشگاه‌های مهندسی عمران در استرالیا

    برای تحصیل رشته مهندسی عمران در استرالیا باید از دانشگاه‌های مختلف این کشور نامه پذیرش دریافت کنید. اما قبل از این کار بهتر است بهترین دانشگاه‌های مهندسی عمران را بشناسید:

    • دانشگاه ملبورن
    • دانشگاه سیدنی
    • دانشگاه کوئینزلند
    • دانشگاه نیو ساوت ولز
    • دانشگاه موناش
    • دانشگاه استرالیای غربی
    • دانشگاه آدلاید
    • دانشگاه صنعتی سیدنی
    • دانشگاه نیوکاسل استرالیا
    • دانشگاه تاسمانی

    مهارت‌هایی که مهندسان عمران با تحصیل در استرالیا کسب می‌کنند

    مهارت‌هایی که مهندسان عمران با تحصیل در استرالیا کسب می‌کنند

    برای کمک به موفقیت شما پس از مهاجرت به استرالیا و حضور در محل کار، یک مهندس عمران در دانشگاه‌های استرالیا مهارت‌های زیرا را آموزش می‌بیند:

    • مهارت‌های تصمیم گیری: مهندسان عمران بر پروژه‌ها در مقیاس‌های مختلف نظارت می‌کنند. در طول توسعه یک پروژه، آنها باید امکان سنجی آن را تعیین کرده و هزینه‌ها و استانداردهای ایمنی را ارزیابی کنند. یک مهندس موفق از دانش و تجربه خود برای تصمیم گیری درست استفاده می‌کند.
    • مهارت‌های حل مسئله: مهندسان عمران پروژه‌های زیرساختی مختلفی را برنامه ریزی، طراحی و اجرا می‌کنند، بنابراین باید برای هر مشکلی که با آن مواجه می‌شوند راه حل‌های کارآمدی پیدا کنند. آنها نیاز به تجزیه و تحلیل پروژه یا سناریو، پیش بینی مسائل بالقوه و ایجاد راه حل‌های قابل اجرا دارند.
    • مهارت‌های سازمانی: برای مهندسان عمران ضروری است که مهارت‌های سازمانی و مدیریت زمان ماهرانه‌ای داشته باشند زیرا نقش آنها ممکن است شامل نظارت بر پیشرفت یک پروژه و مدیریت تیمی باشد که هم تکنسین‌ها و هم کارگران را شامل می‌شود. مهارت‌های سازمانی نیز هنگام کار بر روی چندین پروژه به طور همزمان مفید هستند.
    • مهارت‌های رهبری: هنگام اجرای یک پروژه جدید، مهندسان عمران اغلب تیمی را هدایت می‌کنند که شامل مهندسان، تکنسین‌ها، نقشه‌برداران، برنامه ‌ریزان و کارگران می‌شود. بنابراین، توانایی کار به صورت مستقل و به عنوان بخشی از یک تیم، یک مهارت ضروری است که مهندسان عمران موفق باید آن را داشته باشند.
    • مهارت‌های ارتباطی: مهارت‌های ارتباطی شفاهی و کتبی ضروری هستند زیرا مهندسان عمران با طیف وسیعی از افراد از جمله همکاران، مشتریان و کارکنان ساخت و ساز در محل صحبت می‌کنند.
    • مهارت‌های ریاضی: مهندسان عمران باید درک کاملی از حساب دیفرانسیل و انتگرال، مثلثات و معماری مرتبط یا مهارت‌های ریاضی مربوط به ساخت داشته باشند زیرا این هنگام کار بر روی اکثر پروژه‌ها الزامی است.

    فرصت‌های شغلی برای مهندسان عمران در استرالیا

    فرصت‌های شغلی برای مهندسان عمران در استرالیا

    مهندسان عمران در مکان‌ها و محیط‌های مختلف از جمله بخش‌های دولتی و خصوصی کار می‌کنند. آنها ممکن است برای شرکت‌های بزرگ ملی، دولت‌های محلی یا سازمان‌های غیر انتفاعی کار کنند. مهندسان عمران اغلب زمان زیادی را در یک دفتر صرف طراحی و برنامه ریزی پروژه‌ها می‌کنند.

    با این حال، زمانی که مهندسان عمران بر این پروژه‌ها نظارت کرده، باید در بیرون در محل‌های ساخت‌ و ساز که مسئولیت نظارت و هدایت تیم‌ها را بر عهده دارند، کار کنند. همچنین برای مهندسان عمران متداول است که بسته به نیاز پروژه به مکان‌های مختلف در سراسر ایالت و کشور نقل مکان کنند.

    در طول سال‌ها، نیاز به مهندسان در استرالیا به شدت افزایش یافته و همچنین نسبت مهندسان زن نیز بالا رفته است. هر ساله بسیاری از مؤسسات آموزشی در استرالیا دانشجویان بین المللی را از سراسر جهان برای تحصیل در رشته مهندسی جذب می‌کنند و به آنها بورسیه تحصیلی و سایر حمایت‌های آموزشی ارائه می‌دهند.  تعدادی موقعیت برای فارغ التحصیلان مهندسی در استرالیا وجود دارند. آنها می‌توانند در سطوح مختلف در یک سازمان استخدام شوند و میانگین دستمزد حدود 60 هزار دلار استرالیا در سال را دریافت کنند.

    کلام آخر

    مهندسی عمران شاخه‌ای از مهندسی است که با زیرساخت‌ها، از برنامه ‌ریزی گرفته تا طراحی، ساخت، بهره‌ برداری و نگهداری، شامل زیرساخت‌های جدید و موجود سروکار دارد. مهندسی عمران در زندگی روزمره حیاتی است زیرا مسئولیت ساختمان‌ها، جاده‌ها، منابع تغذیه، حمل و نقل و سیستم‌های ارتباطی را بر عهده دارد.

    شما می‌توانید با تحصیل رشته مهندسی عمران در استرالیا خود را برای زندگی و کار در این کشور آماده کنید. این امکان برای شما وجود دارد که بعد از فارغ التحصیلی در این کشور بمانید و دنبال کار بگردید. اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید و می‌خواهید مشاوره تخصصی بگیرید، با تیم مهاجرتی ادب تماس حاصل بفرمایید.

    سوالات متداول تحصیل رشته مهندسی عمران در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ