تحصیل رشته مردم شناسی در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا فرهنگ‌های آسیایی با فرهنگ‌های غربی متفاوت هستند؟ یا چرا آسیا مهد خرده فرهنگ‌های مختلف است؟ یا چرا نقش زنان در طول زمان تغییر کرده است؟ این‌ها سوالات و موارد بسیار دیگر را می‌توان با تحصیل رشته مردم شناسی در استرالیا پاسخ داد. متقاضیان علاقه مند به رشته مردم شناسی می‌توانند در استرالیا از بالاترین سطح آموزش در بهترین دانشگاه‌های جهان بهره مند شوند. شما با اخذ پذیرش از موسسات علمی استرالیا، این امکان را دارید مدرک معتبر بگیرید و در موقعیت‌های شغلی خوب کار کنید. در این بررسی به شرایط، هزینه‌ها و دوره‌های تحصیل رشته مردم شناسی برای تحصیل در استرالیا می‌پردازیم.

    رشته مردم شناسی چیست؟

    رشته مردم شناسی چیست؟

    مردم شناسی یا انسان شناسی مطالعه علمی رفتار انسان و جوامع در گذشته و حال است. هدف مردم شناسی درک ریشه‌های تکاملی انسان در تنوع اجتماعی و فرهنگی در جهان است. چهار زمینه اصلی در مردم شناسی وجود دارند که عبارتند از:

    • مردم شناسی باستانی: این رشته به مطالعه پیش از تاریخ و تاریخ اولیه جوامع می‌پردازد. این حوزه به مسائل اجتماعی و سیاسی فرهنگ‌های گذشته می‌پردازد. سوابق باستان شناسی شامل مصنوعات، بیوفکت‌ها یا حتی اکو فکت‌ها هستند.
    • مردم شناسی زیستی: این رشته به بررسی جنبه‌های تکامل انسان و نزدیک به انسان می‌پردازد. نزدیک به انسان ،به میمون‌ها و دیگر نخستی‌سانان‌ اطلاق می‌شود. این رشته همچنین فسیل‌ها را بررسی می‌کند و اطلاعات مربوط به آن‌ها را برای درک ریشه‌های رفتار انسان به کار می‌گیرد.
    • مردم شناسی فرهنگی: این رشته بر جنبه‌های فرهنگی جوامع بشری در سراسر جهان تمرکز دارد. تحقیقات در مردم شناس فرهنگی بیشتر در مورد سازمان‌های اجتماعی و سیاسی، الگوهای ازدواج و نظام‌های خویشاوندی، الگوهای معیشتی و اقتصادی و باورهای مذهبی جوامع مختلف بشری است.
    • مردم شناسی زبانی: این حوزه در مورد فرآیند ارتباطات انسانی و تمرکز تحقیقات آن‌ها بر درک چیزهایی مانند فیزیولوژی گفتار، ساختار و عملکرد زبان‌ها، تأثیرات اجتماعی و فرهنگی بر گفتار و نوشتار، چگونگی توسعه زبان‌ها در طول زمان و تفاوت آن‌ها با یکدیگر است.

    تحصیل در مقطع کارشناسی رشته مردم شناسی در استرالیا

    تحصیل در مقطع کارشناسی رشته مردم شناسی در استرالیا

    مردم شناسی در استرالیا عمدتاً از طریق لیسانس هنر  (BA)به دانشجویان ارائه می‌شود. این مقطع تحصیلی اغلب به صورت 3 ساله خواهد بود. بسیاری از دانشگاه‌ها پس از اتمام دوره لیسانس، دوره‌های Honors یک ساله را در مردم شناسی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. در دوره Honors دانشجو علاوه بر پاس کردن 24 واحد درسی، یک پایان نامه هم ارائه می‌دهد. شما می‌توانید بلافاصله برای این دوره اقدام کنید. در نهایت مدرک Bachelor  honors Degree می‌گیرید. با این مدرک فقط باید یک سال دوره کارشناسی ارشد را بگذرانید و نیازی به تحصیل به مدت دو سال را ندارید.

    تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مردم شناسی در استرالیا

    تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مردم شناسی در استرالیا

    • دانشگاه‌های استرالیا طیف وسیعی از مدارک تحصیلات تکمیلی را در رشته مردم شناسی ارائه می‌دهند که اکثر آن‌ها در یکی از 3 دسته زیر قرار می‌گیرند:
    • دکتری (PhD): دکتری به اختصار PhD نامیده می‌شود، یک دوره پژوهشی سه تا سه سال و نیم است. این مدرک شامل انتخاب یک تخصص و تحقیق در مورد موضوع مذکور است که منجر به دانش جدید یا تفسیر مجدد نظریه‌ها یا رویکردهای موجود می‌شود. هدف این دوره، گسترش مرزهای دانش است.
    • کارشناسی ارشد پژوهشی (Research): شامل ارائه یک پایان نامه تکمیل شده بر اساس یک پروژه تحقیقاتی مستقل است. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد پژوهشی تحصیل می‌کنند، به طور مستقل با حمایت استاد راهنما و دانشگاه کار خواهند کرد. ممکن است از دانشجویان خواسته شود که در واحدهایی شرکت کنند تا به گسترش مهارت‌ها در حوزه تحقیق کمک نماید.
    • کارشناسی ارشد آموزشی (Coursework): شامل مطالعه مجموعه مشخصی از واحدهای اصلی و انتخاب واحدهای انتخابی است. انجام یک برنامه درسی به این معناست که در کلاس‌ها شرکت می‌کنید، تکالیف را کامل می‌کنید و در صورت لزوم در امتحانات شرکت می‌کنید. برخی از دوره‌های کارشناسی ارشد آموزشی نیاز به تکمیل یک پایان نامه جزئی به عنوان بخشی از دوره دارند.

    شرایط تحصیل رشته مردم شناسی در استرالیا

    شرایط تحصیل رشته مردم شناسی در استرالیا

    بیشتر دوره‌های تحصیلی در رشته مردم‌ شناسی در استرالیا بر انسان شناسی اجتماعی یا فرهنگی تمرکز دارند. این حوزه‌های علمی به چگونگی سازماندهی و درک انسان‌ها از جهان اجتماعی که در آن زندگی می‌کنند، مربوط می‌شوند. همچنین دوره‌هایی برای مطالعه مردم شناسی زیست ‌شناختی وجود دارند که منشأ بیولوژیکی و تغییرات فیزیکی نوع بشر را بررسی می‌کنند. زبان ‌شناسی و باستان ‌شناسی در استرالیا به‌عنوان رشته‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته می‌شوند، اگرچه ارتباط نزدیکی با هم دارند. با این حال، هر دوی این رشته‌ها در ایالات متحده به ‌عنوان رشته‌های وابسته به مردم شناسی تدریس می‌شوند.

    برای مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل بدانید که شرایط ورود به دانشگاه‌های استرالیا بسته به موسسه آموزشی و دوره متفاوت است. با این حال، برخی از الزامات وجود دارند که برای همه مشترک هستند. برای مثال، شما باید کپی و ریز نمرات مدرک تحصیلی قبلی خود را ارائه دهید. اگر برای کارشناسی درخواست می‌دهید، مدرک دیپلم ضروری است. برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز باید مدرک تحصیلی قبلی خود را به همراه ریزنمرات آماده کنید. همچنین باید سطح مهارت زبان انگلیسی خوبی داشته باشید، زیرا دوره‌های تحصیلی در تمامی دانشگاه‌های استرالیا به زبان انگلیسی هستند. ارائه مدارک معتبر آیلتس و تافل ضروری است.

    یکی از مهمترین شرایط تحصیل در استرالیا، ارائه مدرکی مبنی بر منابع مالی است. برای اینکه حتی ویزای دانشجویی خود را دریافت کنید، باید بتوانید ثابت کنید که می‌توانید در طول زمان تحصیل خود که از پس شرایط مالی برآیید. دولت استرالیا می‌خواهد که دانشجویان دغدغه مالی نداشته باشند و بیشتر تمرکز خود را در تحصیلاتشان بگذارند. همچنین دولت استرالیا نمی‌خواهد به دلیل مشکلات مربوط به هزینه‌های زندگی و تحصیلی دانشجویان دچار بار مالی شود. بنابراین از متقاضیان می‌خواهد که مدارک معتبر برای اثبات تمکن مالی خود در طول دوره تحصیلی ارائه دهند.

    مدارک لازم برای تحصیل رشته مردم شناسی در استرالیا

    مدارک لازم برای تحصیل رشته مردم شناسی در استرالیا

    در زمان ارائه درخواست باید مدارک لازم را تهیه کنید. از مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته مردم شناسی در استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • ارائه مدارک هویتی
    • داشتن پاسپورت معتبر
    • مدارک ثبت نام یا نامه پذیرش
    • مدارک دال بر مهارت زبان انگلیسی
    • مدرک تحصیلی قبلی با ریز نمرات
    • بیانیه ورودی موقت واقعی (GTE)
    • هزینه درخواست ویزا
    • گواهی اثبات تمکن مالی
    • بیمه نامه درمانی متقاضی
    • انگیزه نامه
    • توصیه نامه
    • عکس‌هایی در اندازه پاسپورت

    هزینه تحصیل رشته مردم شناسی در استرالیا

    هزینه تحصیل رشته مردم شناسی در استرالیا

    مقطع تحصیلی

    دانشگاه

    طول مدت تحصیل

    مهارت زبان

    هزینه (کل دوره)

    لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه جیمز کوک

    سه سال

    آیلتس 6

    92880 دلار استرالیا

    لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه سیدنی

    سه سال

    آیلتس 6.5

    139500 دلار استرالیا

    لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه کرتین

    سه سال

    آیلتس 6.5

    91665 دلار استرالیا

    لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه کوئینزلند

    سه سال

    آیلتس 6.5

    107520 دلار استرالیا

    لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه ملی استرالیا

    سه سال

    آیلتس 6.5

    131370 دلار استرالیا

    لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه ملبورن

    سه سال

    آیلتس 6.5

    133152 دلار استرالیا

    فوق لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه ملی استرالیا

    یک سال

    آیلتس 6.5

    46680 دلار استرالیا

    فوق لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه کرتین

    یک سال

    آیلتس 6.5

    45900 دلار استرالیا

    فوق لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه لاتروب

    دو سال

    آیلتس 6.5

    65 هزار دلار استرالیا

    دکتری لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه وسترن استرالیا

    سه سال

    آیلتس 6.5

    175160 دلار استرالیا

    توجه: دانشگاه‌های استرالیا برای دانشجویان با استعداد، بورسیه‌های تحصیلی مختلف ارائه می‌کنند.

    مشاغل مربوط به رشته مردم شناسی در استرالیا

    مشاغل مربوط به رشته مردم شناسی در استرالیا

    فارغ التحصیلان مردم شناسی در دانشگاه‌های این کشور از جمله کسانی که به این کشور مهاجرت تحصیلی کرده، در موزه‌ها، دولت، سازمان‌های غیر دولتی، سازمان‌های اجتماعی و صنعت کار می‌کنند. برخی از آن‌ها نیز به عنوان مشاوران مستقل مشغول به کار می‌شوند. وظیفه مشاوران انجام تحقیقات در همه زیرشاخه‌های این رشته برای ارزیابی تاثیرات اجتماعی، بازگرداندن اشیاء و بقایای انسانی و پروژه‌های تاریخ شفاهی هستند.

    یک متخصص مردم شناسی با جرم شناسان، باستان شناسان، مقامات بهداشت پزشکی، روانشناسان، مورخان و متخصصان اجتماعی برای مطالعه رشد و فرهنگ انسانی کار می‌کند. فرد ممکن است نیاز به انجام کارهای تحقیقاتی و برقراری ارتباط با مردم در حین اقامت در شهر خود، بازدید از مکان های منطقه‌ای یا جوامع دور افتاده داشته باشد و حتی بر اساس تخصص هر فرد، ممکن است نیاز به سفر به مقاصد مختلف در سراسر جهان وجود داشته باشند.

    کار حین تحصیل رشته مردم شناسی در استرالیا

    اکثر دانشجویان بین المللی با ویزای دانشجویی مجاز به کار در حین تحصیل در استرالیا هستند. کار معمولی یا پاره وقت یک راه عالی برای کسب درآمد است. رقابت برای مشاغل معمولی یا نیمه وقت می‌تواند بالا باشد، بنابراین یافتن کار اغلب دشوار است. مشاغل معمولاً دانشجویان را در زمینه‌هایی مانند خرده فروشی، مهمان نوازی و خدمات مشتری استخدام می‌کنند. پس اگر ویزای دانشجویی دارید، امکان کار حداکثر 40 ساعت در هر دو هفته در طول ترم‌های دانشگاه و به صورت تمام وقت در تعطیلات را دارید. به طور کلی، شما نباید انتظار داشته باشید که یک شغل معمولی هزینه‌های تحصیل و زندگی را پوشش دهد. بنابراین لازم است که از نظر مالی بتوانید خود را برای کل دوران تحصیل بی‌نیاز کنید.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    تحصیل رشته مردم شناسی در استرالیا می‌تواند چشم اندازهای شما را برای زندگی و کار در این کشور پهناور گسترش دهد. شما این امکان را دارید بعد از فارغ التحصیلی در استرالیا بمانید و در این کشور زندگی کنید. اقامت دائم استرالیا برای دانشجویان تحت شرایط خاص انجام می‌شود و متقاضی باید با پیدا کردن شغل مناسب و ارائه مدارک لازم، ویزای کاری دریافت کند. به هر روی، تحصیل در رشته مردم شناسی می‌تواند به شما کمک کند تا در بخش‌های مختلف مشغول به کار شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به استرالیا و طرح هرگونه سوال با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111  در تماس باشید.

    سوالات متداول تحصیل رشته مردم شناسی در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ