تحصیل رشته فیزیک در استرالیا 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    استرالیا دارای برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته فیزیک است. این واقعیت باعث شده است که دانشجویان از سراسر جهان به استرالیا بیایند و در رشته فیزیک تحصیل کنند. علاوه بر این، استرالیا دارای زیرساخت‌های آموزشی قوی، امکانات تحقیقاتی در سطح جهانی و خدمات دانشجویی برای داشتن یک زندگی ایده‌آل و پر بار است. این کشور همچنین به دلیل مناظر طبیعی زیبا، سواحل آفتابی بکر و رفتار دوستانه مردمانش، یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل، زندگی و کار است. پس اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید، در این بررسی به شما کمک می‌کنیم تا اطلاعات خود را در مورد شرایط تحصیل در رشته فیزیک افزایش دهید.

    رشته فیزیک چیست؟

    رشته فیزیک چیست؟

    فیزیک یک علم واقعاً جهانی است که بر توسعه منطقی آزمایش‌ها، مشاهدات و نظریه‌ها برای توضیح جهان پیرامون و همه چیزهایی است که ما درک می‌کنیم استوار است. فیزیک ساختار بنیادی جهان را با کوچکترین ذرات زیر اتمی شروع می‌کند. به ماهیت فضا و زمان، ماده و انرژی می‌پردازد و پایه و اساس فناوری مدرن از تلفن‌های هوشمند و کامپیوترها گرفته تا دستگاه‌های کوانتومی و تجهیزات تصویربرداری پزشکی را فراهم می‌کند. شما می‌توانید با تحصیل در رشته تحصیل یک مدرک تخصصی دریافت کنید و در زمینه‌های مختلف مهارت به دست آورید.

    دلایل تحصیل رشته فیزیک در استرالیا

    دلایل تحصیل رشته فیزیک در استرالیا

    استرالیا کشوری پیشرفته و با امکانات فراوان برای داشتن زندگی فوق العاده است. دانشجویانی که به این کشور مهاجرت می‌کنند، نه تنها به دانش روز مجهز می‌شوند بلکه می‌توانند بعد از تحصیل در این کشور بمانند و کار کنند. از این طریق امکان دریافت اقامت دائم استرالیا وجود دارد. به هر روی، تحصیل در رشته فیزیک در کشوری مانند استرالیا می‌تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

    1- پیشرو در رشته فیزیک

    مزیت تحصیل فیزیک در استرالیا این است که شما به یک جامعه تحقیقاتی جهانی ملحق می‌شوید و با تیم عالی محققان دانشگاه‌های استرالیا کار خواهید کرد. این متخصصان در زمینه‌های مختلف از اخترفیزیک تا فیزیک هسته‌ای کار می‌کنند و هدفشان این است که مرزهای هر دانشجو را جابجا کنند تا بتوانند از طریق محیط چالش برانگیز در دانشگاه‌های استرالیا یاد بگیرند.

    2- کسب تجربه عملی

    یکی دیگر از مزایای تحصیل در رشته فیزیک در استرالیا این است که شما قادر خواهید بود در رشته مربوطه خود تجربه عملی کسب کنید. دانشگاه‌های استرالیا با آزمایشگاه‌های نوآورانه، اساتید عالی، امکانات تحقیقاتی و تیم‌های شناخته‌ شده جهان، برخی از بهترین شرایط تحصیلی را برای همه دانشجویان خود ایجاد کرده‌اند. استفاده از همه این عوامل سودمند به شما کمک می‌کند تا در زمینه فیزیک تخصص پیدا کنید.

    3- پیدا کردن فرصت‌های شغلی

    به عنوان یک فارغ التحصیل فیزیک در استرالیا، برای انتخاب شغل بسیار آسان خواهد بود. علاوه بر به دست آوردن درک عمیق از رشته فیزیک که قطعاً شما را در بازار کار در مزیت قرار می‌دهد، مدرک معتبر بین المللی نیز کسب خواهید کرد. همچنین با توجه به اینکه مدرک فیزیک شما به احتمال زیاد شامل دروس ریاضی و علوم کامپیوتر خواهد بود، می‌توانید در زمینه ریاضیات و کامپیوتر شغلی پیدا کنید.

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در فیزیک

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در فیزیک

    هر کدام از دانشگاه های برتر استرالیا دارای شرایط تحصیل، بورسیه‌ها، شهریه‌ها و امکانات دیگر هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر باید به وبسایت اصلی دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید. با این حال، برخی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای رشته فیزیک عبارتند از:

    • دانشگاه آدلاید
    • دانشگاه ملبورن
    • دانشگاه ملی استرالیا
    • دانشگاه سیدنی
    • دانشگاه موناش
    • دانشگاه استرالیای غربی
    • دانشگاه نیو ساوت ولز
    • دانشگاه کوئینزلند استرالیا
    • دانشگاه صنعتی سوئینبرن
    • دانشگاه RMIT

    شرایط لازم برای تحصیل رشته فیزیک در استرالیا

    شرایط لازم برای تحصیل رشته فیزیک در استرالیا

    دانشگاه‌های استرالیا در درجه اول به آخرین مدارک تحصیلی شما نگاه می‌کنند. نمرات شما در هنگام درخواست بسیار اهمیت خواهند داشت. دانشگاه شما ممکن است دارای برخی از اولویت‌های صلاحیتی مانند داشتن نمرات خوب در دروس خاص مثلاً ریاضیات یا رشته‌های علمی دیگر باشد. زمانی که برای دانشگاه درخواست می‌دهید، باید مدرکی مبنی بر مهارت زبان انگلیسی نیز ارائه دهید. این مدرک معمولاً با ارائه نمرات آزمون مورد نظر دانشگاه شما یعنی آیلتس، تافل، آزمون کمبریج و غیره انجام می‌شود.

    به عنوان بخشی از الزامات، ممکن است به داشتن تجربه کاری، ارسال رزومه، ریزنمرات (ترجمه رسمی به زبان انگلیسی) انگیزه نامه، مدارک تحصیلی و پر کردن فرم درخواست نیز نیاز داشته باشید. برای درخواست برای دوره فیزیک در استرالیا شما باید مراحل زیر را طی کنید:

    • یک دوره فیزیک را که دوست دارید پیدا کنید.
    • دانشگاهی را پیدا کنید که آن دوره را ارائه می‌دهد.
    • واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید.
    • تمام مدارک مورد نیاز دانشگاه را آماده کنید.
    • فرم درخواست را پر کنید.
    • مهلت‌ها را بررسی کنید.
    • به موقع درخواست دهید.

    بعد از پذیرش مراحل زیر را باید طی کنید:

    • برای ویزا اقدام کنید.
    • به دنبال محل اقامت باشید.
    • سفر خود را در استرالیا آغاز کنید.

    مدت زمان تحصیل رشته فیزیک در استرالیا

    مدت زمان تحصیل رشته فیزیک در استرالیا

    برای متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل لازم به ذکر است که مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته فیزیک معمولاً 3 تا 4 سال تحصیل تمام وقت است. مدرک کارشناسی ارشد معمولا بین 1 تا 2 سال طول می‌کشد. مقطع دکتری اغلب بین 3 تا 4 سال طول می‌کشد. توجه داشته باشید که دانشگاه‌های استرالیا نیز به دانشجویان خود فرصت تحصیل پاره وقت را ارائه می‌دهند اما همه موسسات این فرصت را به دانشجویان بین المللی ارائه نمی‌دهند.

    برخی از زمینه‌هایی که در هنگام تحصیل فیزیک در استرالیا در آنها دانش عمیق‌تری کسب خواهید کرد شامل فیزیک کوانتومی و اتمی، فیزیک هسته‌ای و تشعشع، سیالات، فیزیک حرارتی، الکتریسیته و مغناطیس هستند. همه این موضوعات با هدف ارائه درک عالی از فیزیک، اصول و کاربردهای آن به دانشجویان طراحی شده‌اند.

    هزینه تحصیل رشته فیزیک در استرالیا

    هزینه تحصیل رشته فیزیک در استرالیا

    هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی که در رشته فیزیک در استرالیا تحصیل می‌کنند از 40 هزار دلار استرالیا (29372 دلار آمریکا) تا 47 هزار دلار استرالیا (34512 دلار آمریکا) در سال متغیر است. به غیر از شهریه، هزینه‌های اضافی شامل پرداخت هزینه‌های درخواست دانشگاه، خوابگاه و موارد درسی هستند که ممکن است در هزینه شهریه لحاظ نشوند.

    به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید برای پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور نیز هزینه کنید. شما می‌توانید هزینه OSCH خود را از طریق دانشگاه‌تان یا از طریق وبسایت آژانس ارائه دهنده خدمات پرداخت کنید. هزینه‌های اقامت و زندگی عوامل دیگری هستند که باید به هزینه‌های خود اضافه کنید. در استرالیا می‌توانید انتظار داشته باشید که سالانه حدود 27 هزار دلار استرالیا (19857 دلار آمریکا) برای هزینه‌های اقامت و زندگی خود بپردازید.

    در جدول زیر به شهریه دانشگاه‌های معتبر استرالیا اشاره می‌کنیم:

    دانشگاه

    رشته

    مدت دوره

    شهریه (دلار استرالیا)

    دانشگاه ملبورن

    لیسانس فیزیک

    3 سال

    45848

    دانشگاه صنعتی کوئینزلند (QUT)

    لیسانس فیزیک

    3 سال

    39100

    دانشگاه صنعتی کوئینزلند (QUT)

    کارشناسی فیزیک

    3 سال

    33200

    دانشگاه RMIT

    ارشد فیزیک

    2 سال

    38400

    دانشگاه RMIT

    دکتری فیزیک

    3 سال

    35520

    چشم انداز شغلی فیزیک در استرالیا

    چشم انداز شغلی فیزیک در استرالیا

    فارغ التحصیلان رشته فیزیک در استرالیا تقاضای زیادی دارند. تعداد فزاینده‌ای از موسسات به دنبال تخصص این دانشمندان بسیار ماهر هستند. بنابراین فرصت‌های شما برای یافتن شغل در زمینه فیزیک پس از فارغ التحصیلی بسیار زیاد است. بسته به اینکه چه رشته‌ای را بیشتر ترجیح می‌دهید، می‌توانید حرفه خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید به عنوان ستاره شناس، مدرس، دانشمند بالینی، نانوتکنولوژیست، متخصص حفاظت در برابر تشعشع، معلم، مهندس صدا و غیره کار کنید.

    حقوق شما بستگی به این دارد که کدام یک از حرفه‌های ذکر شده در بالا انتخاب کنید. سال‌ها تجربه شما نیز عامل تعیین کننده مهمی برای دستمزدتان است. به عنوان مثال، فیزیکدانی که یک تا چهار سال تجربه دارد، حدود 77 هزار دلار استرالیا (56452 دلار آمریکا) در سال درآمد خواهد داشت. در حالی که شخصی که بیش از پنج سال تجربه دارد، حدود 90 هزار دلار استرالیا (66202 دلار آمریکا) در سال درآمد خواهد داشت.

    کلام آخر

    با تحصیل رشته فیزیک در استرالیا می‌توانید زندگی خود را به کلی تغییر دهید. علاوه بر وجود برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان، شما قادر خواهید بود کشور بسیار توسعه یافته زندگی و کار کنید. مدارک فیزیک از دانشگاه‌ها و کالج‌های استرالیا موضوعاتی مانند مکانیک، ترمودینامیک، الکترونیک، اپتیک، مکانیک کوانتومی، اخترفیزیک و غیره را پوشش می‌دهد. فارغ التحصیلان رشته فیزیک ممکن است تحقیقات علمی انجام دهند یا به سمت مشاغل مهندسی حرکت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته فیزیک در استرالیا 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ