تحصیل رشته فیزیوتراپی در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    فیزیوتراپی از جمله دوره‌های تحصیلی پر طرفدار است که دانشجویان در استرالیا دنبال می‌کنند. این رشته یک حرفه مبتنی بر علم است و رویکردی کاملاً حرفه‌ای به سلامت و تندرستی دارد. درمان فیزیوتراپی برای افراد مبتلا به بیماری، آسیب و ناتوانی از طریق مشاوره، حرکت، ورزش یا سایر درمان‌هاست. تحصیل رشته فیزیوتراپی در استرالیا بر اساس یک سیستم آموزش با کیفیت، تجربه محور و با امکانات رفاهی مختلف ارائه می‌شود.

    دانشجویان نه تنها فرصتی برای کسب دانش و مهارت‌های مورد نیاز خود خواهند داشت، بلکه حتی این امکان را دارند با فیزیوتراپیست‌های خبره و محققان برجسته استرالیایی از طریق دانشگاه ارتباط بگیرند. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا را دارید و می‌خواهید در رشته فیزیوتراپی درس بخوانید، در این بررسی به طور کامل در مورد شرایط و هزینه‌های تحصیل در استرالیا و در رشته فیزیوتراپی صحبت خواهیم کرد.

    فیزیوتراپی چیست؟

    فیزیوتراپی چیست؟

    فیزیوتراپی درمانی برای کمک به افرادی است که از طریق مشاوره، حرکت، ورزش و درمان با تجهیزات تحت تاثیر بیماری، آسیب یا ناتوانی قرار گرفته‌اند. فیزیوتراپیست‌ها به حفظ سلامت افراد در هر سنی کمک می‌کنند، به بیماران برای مدیریت درد و پیشگیری از بیماری یاری می‌رسانند. آن‌ها از دانش و مهارت‌های خود برای بهبود شرایط مربوط به سیستم‌های مختلف بدن، از جمله موارد زیر استفاده می‌کنند:

    • تنفسی: آسم، برونشیت، فیبروز کیستیک
    • قلبی عروقی: درمان پس از حمله قلبی، سکته مغزی
    • عصبی-عضلانی: کمردرد، آرتریت، آسیب‌های ورزشی
    • عصبی: پارکینسون، ام اس

    استرالیا به دلیل تحقیقات و تمرینات فیزیوتراپی در جهان پیشرو است. در دانشگاه‌های استرالیا، فیزیوتراپی یک رشته علمی و بالینی قوی است و تحقیقات در فیزیوتراپی به وفور انجام می‌شود. چنین فضایی فرصتی را برای دانشجویان فیزیوتراپی فراهم کرده تا مباحث آموزشی و تئوری را در عمل مشاهده کنند. دوره‌های فیزیوتراپی در استرالیا در مقطع کارشناسی، در کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شوند. کارشناسی ارشد فیزیوتراپی (MPT) و دکتری فیزیوتراپی (DPT) برنامه‌های سطح تحصیلات تکمیلی هستند که به طور خاص در حوزه فیزیوتراپی به دانشجویان مدرک تخصصی ارائه می‌دهند.

    اهمیت تحصیل رشته فیزیوتراپی در استرالیا

    اهمیت تحصیل رشته فیزیوتراپی در استرالیا

    در ادامه دلایل اصلی برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در استرالیا آورده شده‌اند:

    • استرالیا تا سال 2023 بیش از 2600 فرصت شغلی جدید در سال برای فیزیوتراپیست‌ها خواهد داشت.
    • با توجه به بخش آموزش، اشتغال و مهارت، کمبود نیروهای تخصصی در استرالیا برای فیزیوتراپیست‌ها دیده می‌شود.
    • بیش از 13000 شغل جدید برای فیزیوتراپیست‌ها در استرالیا ایجاد خواهند شد.
    • استرالیا یکی از پردرآمدترین کشورها برای فیزیوتراپیست‌هاست که میانگین حقوق آن 83 تا 95 هزار دلار استرالیا در سال است.
    • حقوق اولیه یک فیزیوتراپیست حرفه‌ای و با تجربه بالای 100هزار دلار استرالیا در سال است و شخص می‌تواند با گذشت زمان و کسب تجربه، تا 170 هزار دلار استرالیا درآمد داشته باشد.

    مهارت‌های لازم برای فیزیوتراپیست‌ها

    مهارت‌های لازم برای فیزیوتراپیست‌ها

    برای موفقیت در تحصیل رشته فیزیوتراپی در استرالیا و داشتن شغل مناسب در آینده باید مهارت‌های لازم به شرح زیر را کسب کنید:

    1- همدلی

    بیماران ممکن است با روحیه پایین وارد محل کار شوند، زیرا ممکن است مشکلات بدنی و ناتوانی داشته باشند که از درمان آن نا امید باشند. بنابراین، شما باید احساس همدلی قوی با آن‌ها داشته باشید تا نه تنها سلامت جسمی، بلکه سلامت روانی آن‌ها را نیز کاملا بازیابی کنید.

    2- تفکر انتقادی

    شما باید بتوانید وضعیت بیمار را تجزیه و تحلیل و ارزیابی کنید تا تشخیص مناسبی برای درمان بیماری داشته باشید. شما باید بتوانید درمان‌ها، اقدامات، توصیه‌ها یا راهکارهای مناسب را با توجه به شرایط بیمار پیشنهاد دهید.

    3- مهارت‌های مشاهده‌ای

    بیماران مختلف شرایط متفاوتی دارند و شما باید مهارت‌های مشاهده‌ای قوی داشته باشید تا بر اساس جنسیت، سن و سلامت جسمانی، شرایط آن‌ها را قضاوت کنید. قدرت مشاهده شما به علم و تجربه‌تان بستگی دارد.

    4- مدیریت زمان

    به طور معمول، هر جلسه یک تا دو ساعت برای هر بیمار طول می‌کشد. شما باید در مدت زمان معین مشکلات را مشاهده کنید، مشاوره‌های لازم را ارائه دهید، کارهای دستی را انجام دهید و یک برنامه درمانی مناسب ایجاد کنید.

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته فیزیوتراپی

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته فیزیوتراپی

    لازم به ذکر است که کسانی که مهاجرت به استرالیا کرده و در رشته فیزیوتراپی تحصیل می‌کنند، بدانند که استرالیا برای دانشجویانی که مایل به دنبال کردن فیزیوتراپی هستند بسیار عالی است. دانشجویان همچنین دارای امکانات آموزشی و اقامتی عالی هستند. در کنار این، دانشجویان می‌توانند از انواع بورسیه برای رفع مشکلات مالی خود و بهره‌مندی از کمک‌های مالی در آینده استفاده کنند. در جدول زیر لیستی از تمام کالج‌ها و دانشگاه‌های برتر با رتبه بندی کیواس (QS) در سال جاری میلادی ارائه شده است:

    دانشگاه

    رتبه

    دانشگاه ملبورن

    33

    دانشگاه سیدنی

    41

    دانشگاه کوئینزلند

    50

    دانشگاه صنعتی سیدنی

    137

    دانشگاه کرتین

    197

    دانشگاه استرالیای جنوبی

    326

    دانشگاه صنعتی سوئینبرن

    321

    دانشگاه لاتروب استرالیا

    362

    شرایط و مدارک لازم برای تحصیل فیزیوتراپی در استرالیا

    شرایط و مدارک لازم برای تحصیل فیزیوتراپی در استرالیا

    دانشجویان برای ورود به هر دانشگاه باید معیارهای خاصی را رعایت کنند. این معیارها اغلب شامل مدارک، آزمون‌های ورودی یا آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی هستند. برخی از شرایط عمومی در زیر آورده شده‌اند:

    • مدرک تحصیلی قبلی: اگر برای لیسانس اقدام می‌کنید، باید مدرک دیپلم متوسط ارائه دهید. این موضوع برای تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری نیز صادق است و برای مقاطع بالاتر نیاز به ارائه کلیه مدارک تحصیلی مقاطع ماقبل را خواهید داشت.
    • مهارت زبان انگلیسی: آیلتس با نمره حداقل 7 یا در کمترین حالت 6.5، تافل با نمره 94 تا 120، PTE با نمره 65 تا 90 مورد نیاز هستند.
    • اثبات تمکن مالی: شما باید بتوانید در طول دوره تحصیل خود از پس مخارجتان (شهریه و هزینه زندگی) برآیید.

    مدارک لازم برای تحصیل فیزیوتراپی در استرالیا

    در حین درخواست برای یک دانشگاه در استرالیا، چه برای تحصیل به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری، دانشجویان باید مدارک زیر را ارائه دهند:

    • مدارک تحصیلی قبلی به همراه ریزنمرات
    • گواهی اثبات تمکن مالی
    • گواهی اثبات مهارت زبان انگلیسی
    • انگیزه نامه
    • حداقل 2 الی 3 توصیه نامه (برای ارشد و دکتری)
    • مقالات علمی معتبر (برای مقطع دکتری)
    • پاسپورت معتبر
    • رزومه تحصیلی
    • سابقه کار (بیشتر برای مقاطع ارشد و دکتری و در صورت اجبار)

    مراحل پذیرش برای تحصیل فیزیوتراپی در استرالیا

    زمانی که دانشجویان معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشند و مدارک لازم را تهیه کنند، باید برای پذیرش اقدام کنند. دانشجویان باید برای دوره‌های مربوطه خود در وبسایت دانشگاه‌ها درخواست دهند. در ادامه جزئیات مربوط به مکان و زمان نیاز به درخواست ارائه شده است:

    • محل درخواست: دانشجویان باید به وبسایت رسمی دانشگاه مورد نظرشان رفته و با آپلود مدارک درخواست دهند.
    • زمان درخواست: دانشگاه‌های استرالیا دانشجویان را در ددلاین های مختلف جذب می‌کنند، اما اغلب در اول فوریه تا جولای و دیگری از مارس تا آگوست می‌باشد.

    هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در استرالیا

    هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در استرالیا

    دانشجویانی که مایل به تحصیل در استرالیا هستند، هزینه‌های مختلفی از جمله شهریه و هزینه‌های زندگی را باید بپردازند. دانشجویان همچنین باید هنگام درخواست برای دانشگاه هزینه‌ای را به عنوان هزینه درخواست و همچنین ودیعه (دپازیت) پرداخت کنند. در ادامه هزینه‌های تحصیل برای برخی از دانشگاه‌های برتر استرالیا آورده شده‌اند:

    دانشگاه

    هزینه تحصیل در سال (دلار استرالیا)

    دانشگاه ملبورن

    45700 دلار

    دانشگاه سیدنی

    57 هزار دلار

    دانشگاه کوئینزلند

    58920 دلار

    دانشگاه صنعتی سیدنی

    50140 دلار

    دانشگاه کرتین

    37200 دلار

    دانشگاه استرالیای جنوبی

    45800 دلار

    دانشگاه صنعتی سوئینبرن

    41598 دلار

    دانشگاه لا تروب

    46400 دلار

    دانشگاه فلیندرز

    43 هزار دلار

    دانشگاه کانبرا

    48 هزار دلار

    بورسیه تحصیلی رشته فیزیوتراپی در استرالیا

    اکثر دانشگاه‌های برتر به دانشجویان بین المللی که در استرالیا تحصیل می‌کنند، بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهند. این بورسیه‌ها به عنوان کمک مالی با کاهش هزینه‌های تحصیل در خارج از کشور عمل می‌کنند. اکثر این بورسیه‌ها بخشی یا کل هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهند. برای اطلاع از بورسیه‌ها با دانشگاه مورد نظر خود در تماس بوده و مکاتبه نمایید.

    ویزای تحصیلی برای رشته فیزیوتراپی در استرالیا

    ویزای تحصیلی برای رشته فیزیوتراپی در استرالیا

    کلیه دانشجویان از جمله دانشجویانی که به این کشور می‌خواهند مهاجرت تحصیلی کنند، بدانند که پروسه دریافت ویزای دانشجویی در استرالیا ممکن است کمی زمان‌بر باشد. به خصوص وقتی که اگر همه مدارک متقاضی از همان ابتدا آماده نباشد آنوقت این پروسه ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا دانشجو به ویزای دانشجویی خود برسد. دانشجویان باید به محض دریافت نامه پذیرش خود، برای ویزای تحصیل با در دست داشتن مدارک لازم، درخواست دهند. ویزای دانشجویی استرالیا به دانشجو اجازه می‌دهد تا دانشجو بسته به مقطع تحصیلی انتخابی، حداکثر به مدت پنج سال در استرالیا زندگی، کار و تحصیل کند که البته دانشجو پس از تحصیل با تبدیل ویزای خود به ویزای کاری و تنها با 1 سال کار، می‌تواند برای اقامت دائم استرالیا درخواست دهد. همچنین این ویزا به دانشجویان امکان می‌دهد حداکثر 40 سال در هر دو هفته در طول روزهای دانشگاه و ساعات نامحدود در تعطیلات کار کنند.

    لازم نیست دانشجویان منتظر شروع دوره‌های خود باشند. آن‌ها می‌توانند به محض ورود به استرالیا کار کنند. دانشجویان برای درخواست ویزای دانشجویی نیاز به پرداخت هزینه‌های ویزا و ارائه مدارک لازم دارند. هزینه ویزای دانشجویی برای هر درخواست حدود 630 دلار استرالیاست. سایر الزامات در ادامه ذکر شده‌اند:

    • نامه پذیرش
    • تایید ثبت نام
    • اثبات تسلط به زبان انگلیسی
    • ورودی موقت واقعی (GTE)
    • اثبات وجوه کافی
    • پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور
    • الزامات بهداشتی
    • الزامات شخصیت

    موقعیت‌های شغلی رشته فیزیوتراپی در استرالیا

    موقعیت‌های شغلی رشته فیزیوتراپی در استرالیا

    دوره‌های فیزیوتراپی به دلیل تقاضای زیاد به فیزیوتراپیست در استرالیا بسیار محبوب هستند. بنابراین، دانشجویان می‌توانند پس از فارغ التحصیلی برای کار در خود استرالیا اقدام کنند. پس از اتمام دوره فیزیوتراپی، دانشجویان می‌توانند با ثبت نام در هیئت مدیره فیزیوتراپی در استرالیا مشغول به کار شوند. دانشگاه همچنین مشخصات دانشجویان را به هیئت مدیره ارسال می‌کند. با این حال، دانشجویان ممکن است نیاز به مدارک و فرآیندهای دیگر داشته باشند. در ادامه برخی از موقعیت‌های شغلی که دانشجویان می‌توانند انتظار داشته باشند، همراه با میانگین حقوق آن‌ها آورده شده است:

    موقعیت شغلی

    شرح شغلی

    دستمزد سالانه

    فیزیوتراپیست

    کمک به بهبودی افراد از حوادث از طریق تمرینات بدنی، ماساژ و غیره

    94 هزار دلار استرالیا

    کاردرمانگر

    استفاده از فعالیت‌های روزمره برای درمان بیماران

    75 هزار دلار استرالیا

    درمانگر ورزشی

    درمان آسیب‌های وارده در حین ورزش

    87116 دلار استرالیا

    متخصص طب سوزنی

    درمان فشار خون بالا یا اضطراب از طریق تکنیک‌های طب سوزنی

    66675 دلار استرالیا

    فیزیولوژیست ورزش

    تدوین برنامه‌های تمرین بدنی برای مراجعین

    81041 دلار استرالیا

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    دانشجویان دارای صلاحیت‌های لازم، فرصت برای تبدیل شدن به یک فیزیوتراپیست در استرالیا دارند. این مورد شامل مهارت‌هایی مانند ورزش، درمان دستی، تکنیک‌های تخصصی و تجزیه و تحلیل حرکت برای بازیابی، بهبود و ارتقای سلامت می‌گردد. تحصیل رشته فیزیوتراپی در استرالیا می‌تواند آینده شغلی شما را تضمین کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به استرالیا و طرح هرگونه سوال با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 در تماس باشید.

    سوالات متداول تحصیل رشته فیزیوتراپی در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت