تحصیل رشته زیست شناسی در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    استرالیا از پیشگامان حوزه زیست شناسی در جهان است. دانشگاه‌های این کشور به مطالعه علم حیات و موجودات زنده می‌پردازد. گرایش‌های زیست شناسی در موسسات علمی استرالیا شامل زیست شناسی سلولی و تکاملی، رفتاری، تنوع زیستی، اکولوژی، ژنتیک، میکروبیولوژی، آناتومی و فیزیولوژی هستند. دانشجویانی از دانشگاه‌های استرالیا فارغ التحصیل می‌شوند، بسیاری از اشکال حیات را بررسی می‌کنند؛ از ویروس‌ها، باکتری‌ها و تک یاخته‌ها گرفته تا قارچ‌ها، گیاهان و حیوانات. تحصیل رشته زیست شناسی در استرالیا می‌تواند چشم انداز تحصیلی و شغلی دانشجویان را گسترش دهند و آن‌ها را برای داشتن یک زندگی موفق به جلو سوق دهد. در این بررسی به طور کامل در مورد شرایط و هزینه‌های تحصیل در استرالیا و در رشته زیست شناسی صحبت خواهیم کرد.

    مزایای تحصیل رشته زیست شناسی در استرالیا

    مزایای تحصیل رشته زیست شناسی در استرالیا

    • مهم‌ترین دلیلی که باعث شده است تا استرالیا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته زیست شناسی شناخته شود، سیستم آموزش عالی آن است. استرالیا به داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان معروف است. در دانشگاه‌های استرالیا از اساتید مجرب، امکانات تحقیقاتی گسترده و ارائه جدیدترین مباحث روز در زیست شناسی بهره برده می‌شود.
    • دانشگاه‌های استرالیا یک محیط تحصیلی پویا و هیجان انگیز را به همه دانشجویان ارائه می‌دهند. این کار با هدف کمک به دانشجویان برای درک عمیق‌تر واحدهای درسی و کسب آمادگی لازم برای ورود به بازار کار است. محیط علمی و کاربردی دانشگاه‌های این کشور به دانشجویان کمک می‌کند تا برای چالش‌هایی که پس از فارغ التحصیلی با آن روبرو خواهند شد، آماده باشند.
    • تحصیل در رشته زیست شناسی در استرالیا در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. همچنین گرایش‌های بسیاری در دوره‌های ارشد و دکتری وجود دارند که دانشجویان می‌توانند بسته به علایق خود یکی را انتخاب کنند. دوره‌های تحصیلی دیپلم و گواهینامه یک ساله نیز ارائه می‌شوند که بیشتر برای آشنایی دانشجویان با حوزه زیست شناسی هستند.
    • یکی از مهمترین فواید مهاجرت تحصیلی به استرالیا، امکان دریافت اقامت دائم این کشور است. دانشجویان می‌توانند بعد از پایان تحصیلات خود در استرالیا بمانند و با پیدا کردن کار در این کشور بمانند. سپس با 1 سال سابقه کار معتبر این امکان را دارند که برای اقامت دائم استرالیا درخواست دهند و برای همیشه در این کشور کانگوروها بمانند.

    شرایط تحصیل زیست شناسی در استرالیا

    شرایط تحصیل زیست شناسی در استرالیا

    برای تحصیل زیست شناسی در استرالیا باید حداقل شرایط ضروری برای پذیرش که دانشگاه انتخابی شما تعیین کرده است را داشته باشید. این شرایط بسته به هر دانشگاه متفاوت است، اما اغلب موسسات علمی در استرالیا یکسری شرایط عمومی دارند که به شرح زیر هستند:

    • آخرین مدرک تحصیلی: دانشجویان برای هر مقطعی که درخواست می‌دهند، باید مدرک قبلی خود را ارائه دهند. برای مثال، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، باید مدرک لیسانس زیست شناسی داشته باشید.
    • مهارت زبان انگلیسی: دانشجویان موظف هستند که مهارت زبان انگلیسی خود را بر اساس نمرات آزمون‌های آیلتس (نمره 6 یا 7)، تافل یا PTE نشان دهند. کسب نمره مناسب از شروط اصلی اخذ پذیرش از دانشگاه‌های استرالیا محسوب می‌شود.
    • گواهی تمکن مالی: دولت استرالیا می‌خواهد از دانشجویان ورودی به این کشور مطمئن شود که می‌توانند از پس هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در این کشور برآیند. بنابراین ضروری است که دانشجویان گواهی تمکن مالی دال بر داشتن وجوه کافی در حساب خود ارائه دهند.

    نکته: توجه داشته باشید که هر دانشگاه ممکن است شرایط خاصی داشته باشد. شرایط ذکر شده در بالا تنها برخی از شرایط عمومی هستند که شما باید برای واجد شرایط بودن برای تحصیل در استرالیا داشته باشید.

    متقاضیان تحصیل رشته زیست شناسی در استرالیا باید مدارک زیر را تهیه کنید:

    • ریز نمرات تحصیلی
    • نمرات بالا در دروس شیمی، فیزیک و غیره
    • رزومه تحصیلی
    • توصیه نامه
    • انگیزه نامه
    • عکس در اندازه پاسپورت
    • پاسپورت معتبر (دارای حداقل 6 ماه اعتبار)

    مراحل درخواست تحصیل رشته زیست شناسی در استرالیا

    مراحل درخواست تحصیل رشته زیست شناسی در استرالیا

    روند درخواست برای دانشگاه‌های استرالیا کم و بیش مانند بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان است. در استرالیا رویه‌ای که اکثر دانشجویان بین‌ المللی هنگام درخواست برای پذیرش ارائه می‌کنند شامل مراحل زیر است:

    1. انتخاب دانشگاه و دوره تحصیلی مورد نظر خود
    2. بررسی شرایط و شهریه دانشگاه و دوره تحصیلی
    3. تهیه مدارک لازم برای ارائه درخواست
    4. آپلود مدارک در وب سایت دانشگاه و پرداخت هزینه درخواست
    5. انتظار برای دریافت نامه پذیرش از طریق ایمیل
    6. قبول کردن درخواست و آمده شدن برای ویزای تحصیلی کانادا

    کارشناسی در استرالیا در رشته زیست شناسی به صورت 3 ساله ارائه می‌شود. دوره‌های کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال تحصیلب خواهد بود، در حالی که دوره دکتری می‌تواند از 3 تا 6 سال تحصیلی به صورت تمام وقت طول بکشد. شما در استرالیا می‌توانید در یک رشته دوگانه تحصیل کنید. به این معنی که این امکان را دارید در کنار رشته اصلی خود، یک تخصص مرتبط را نیز بخوانید. شما می‌توانید در کنار تحصیل در رشته زیست شناسی، زمینه‌های مختلفی را از زیست شناسی مولکولی و سلولی، فیزیولوژی گرفته تا اقیانوس شناسی و رفتار حیوانات مطالعه کنید.

    هزینه تحصیل رشته زیست شناسی در استرالیا

    هزینه تحصیل رشته زیست شناسی در استرالیا

    کسانی که مهاجرت به استرالیا کرده و در رشته زیست شناسی تحصیل می‌کنند بدانند که میانگین شهریه تحصیل در رشته زیست شناسی حدود 45 هزار دلار استرالیا سال است. البته هزینه تحصیل در همه دانشگاه‌های استرالیا یکسان نیست. در جدول زیر به شهریه دوره‌های مختلف رشته زیست شناسی در استرالیا اشاره می‌کنیم:

    رشته

    دانشگاه

    مدت تحصیل

    شهریه کل دوره

    لیسانس علوم زیست پزشکی

    دانشگاه موناش

    3 سال

    12700 دلار استرالیا

    لیسانس علوم زیست پزشکی

    دانشگاه کوئینزلند

    3 سال

    136 هزار دلار استرالیا

    لیسانس بیوتکنولوژی

    دانشگاه نیوکاسل

    3 سال

    130 هزار دلار استرالیا

    لیسانس بیوتکنولوژی

    دانشگاه ملی استرالیا

    3 سال

    150 هزار دلار استرالیا

    فوق لیسانس زیست شناسی

    دانشگاه ملبورن

    2 سال

    90 هزار دلار استرالیا

    فوق لیسانس زیست شناسی

    دانشگاه آدلاید

    2 سال

    101 هزار دلار استرالیا

    دکتری علوم زیستی

    دانشگاه فلیندرز

    4 سال

    155 هزار دلار استرالیا

    پس از مهاجرت به استرالیا، باید هزینه‌های زندگی را نیز در نظر بگیرید. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، برای پوشش هزینه‌های زندگی در حین تحصیل در استرالیا به حدود 20 هزار دلار استرالیا در سال نیاز دارید. شما می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید در خوابگاه دانشگاه زندگی کنید یا خانه اجاره نمایید. خوابگاه دانشگاه معمولا بسیار ارزان‌تر از اجاره خانه است. دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل، 20 ساعت در هفته کار کنند و حتی از بورسیه‌ها و کمک‌های مالی برای دانشجویان ممتاز بهره‌مند شوند.

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای زیست شناسی

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای زیست شناسی

    برخی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در رشته زیست شناسی عبارتند از:

    1. دانشگاه ملبورن
    2. دانشگاه کوئینزلند استرالیا
    3. دانشگاه موناش
    4. دانشگاه نیو ساوت ولز
    5. دانشگاه سیدنی
    6. دانشگاه استرالیای غربی
    7. دانشگاه ملی استرالیا
    8. دانشگاه صنعتی سیدنی
    9. دانشگاه آدلاید
    10. دانشگاه مک کواری

    چشم انداز شغلی زیست شناسی در استرالیا

    چشم انداز شغلی زیست شناسی در استرالیا

    رشته زیست شناسی در استرالیا گزینه‌های شغلی بسیاری را پیش روی فارغ التحصیلان قرار می‌دهد. موقعیت‌های شغلی شامل متخصص کشاورزی، آناتومیست، بیوشیمیست، بیوتکنولوژیست، گیاه شناسی، دانشمند محیط زیست، زیست شناس، زیست شناس دریایی، میکروبیولوژیست، فیزیولوژیست، جانورشناس و غیره است. شما همچنین به عنوان معلم در مدارس ابتدایی یا حتی در موسسات آموزش عالی کار خواهید کرد.

    زیست شناسان در استرالیا می‌توانند حقوق سالانه 88 هزار دلار استرالیا دریافت کنند. این مبلغ کمترین حقوقی است که یک فارغ التحصیل زیست شناسی می‌تواند در استرالیا دریافت کند. در حالی که بالاترین حقوق می‌تواند تا 295 هزار دلار استرالیا در سال باشد. مقدار دستمزد بسته به موقعیت شغلی، سابقه کار و میزان تحصیلات متغیر خواهد بود.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    سیستم آموزشی پیشرفته استرالیا موفق شده است فارغ التحصیلانی را پرورش دهد که در حوزه تحصیلی خود متخصصانی پیشرو هستند. به ویژه تحصیل رشته زیست شناسی در استرالیا می‌تواند موقعیت خوبی برای دانشجویان نمونه در آینده ایجاد کند. بازار کاری استرالیا پویاست و تقاضا برای فارغ التحصیلان زیست شناسی زیاد است. علاوه بر این، استرالیا از استاندارد زندگی بالایی برخوردار است که می‌تواند تجربه یک زندگی ایده‌آل را به شما ارائه دهد. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته زیست شناسی در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت