تحصیل رشته روانشناسی در استرالیا 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    روانشناسی رشته‌ای است که ذهن انسان و تمام جنبه‌هایی را که در آن شامل می‌شود را مورد مطالعه قرار می‌دهد. تحصیل رشته روانشناسی در استرالیا می‌تواند به شما کمک کند تا به رفتار و مراحل پیشرفت انسانی را به شکلی عمیق درک کنید. برخی از دانشگاه‌های استرالیا دست‌چین شده‌اند تا دوره‌های تحصیلی بسیار قوی را در سطح جهانی ارائه دهند.

    همین امر باعث شده است تا دانشجویان برای حضور در بازار کار به دانش روز مجهز شوند و چشم انداز خود برای زندگی در استرالیا را ترسیم کنند. پس اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، در این بررسی به طور کامل در مورد شرایط تحصیل در استرالیا و در رشته روانشناسی صحبت می‌کنیم.

    رشته روانشناسی چیست؟

    رشته روانشناسی چیست؟

    کلمه روانشناسی از دو کلمه یونانی «روان» به معنای ذهن یا روح و «لوگوس» به معنای مطالعه گرفته شده است. ترکیب این دو کلمه «مطالعه ذهن یا روح» را معنا می‌دهد. طبق تعریف انجمن روانشناسی آمریکا، روانشناسی مطالعه علمی ذهن و رفتار انسانی است. اساساً روانشناسی به مطالعه افراد و گروه‌های قومی می‌پردازد تا نحوه عملکرد آنها را درک کند. با این حال، تحصیل رشته روانشناسی در استرالیا می‌تواند شما را به متخصص تمام عیار تبدیل کرد. اگرچه دلایل مختلفی برای تحصیل در استرالیا وجود دارند، اما موارد زیر می‌تواند تعدادی از دانشجویان را برای تحصیل در رشته روانشناسی در استرالیا جذب کند:

    • دوره روانشناسی به عنوان یک موقعیت شغلی استراتژیک و مهم در استرالیا شناخته می‌شود. روانشناسان در استرالیا تقاضای زیادی دارند. بنابراین، شانس کسب شغل مناسب در استرالیا برای فارغ التحصیلان روانشناسی بالاست.
    • کیفیت تحصیل در استرالیا در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد عالی است. دانشگاه‌های استرالیا به دلیل استانداردهای تحقیقاتی با کیفیت در زمینه‌های درمانی خود شناخته می‌شوند.
    • نرخ بیکاری در رشته روانشناسی در استرالیا در مقایسه با سایر مشاغل بسیار کمتر است. اداره آمار کار استرالیا گزارش می‌دهد که بین سال‌های 2012 تا 2022، در حدود 12 درصد افزایش مشاغل در مشاغل روانشناسی افزایش داشته است.

    محبوب‌ترین دوره‌های روانشناسی در استرالیا

    محبوب‌ترین دوره‌های روانشناسی در استرالیا

    در زیر لیستی از دوره‌های تحصیلی محبوب در رشته روانشناسی در استرالیا آمده است:

    1- کارشناسی علوم روانشناسی

    این دوره 4 ساله به دانشجویان کمک می‌کند تا مهارت‌های تحلیلی خود را تقویت کنند. کسب مدرک در این دوره می‌تواند باعث شود تا مورد توجه کارفرمایان صنعت درمانی قرار گیرید. کارشناسی علوم روانشناسی شامل مطالعه علمی رفتار انسان، روانشناسی و فرآیندهای ذهنی است.

    2- کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

    این دوره 2 ساله می‌تواند شما را برای ورود به حوزه تخصصی روانشناسی آماده ‌کند. با تحصیل در مقطع فوق لیسانس می‌توانید مطب بزنید و کار مستقل خود را شروع کنید. همچنین این امکان را دارید تا با حقوق بالا در مراکز درمانی مشغول به کار شوید.

    3- دیپلم روانشناسی حرفه‌ای

    این دوره یک ساله یک مدرک سال چهارم روانشناسی تایید شده توسط شورای اعتباربخشی روانشناسی استرالیا (APAC) است. این دوره یک مطالعه پیشرفته از رشته روانشناسی است اما به اندازه دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد از اعتبار بالا برخوردار نیست.

    همچنین می‌توانید در موقعیت شغلی زیر شروع به کار کنید:

    • روانشناس بالینی
    • روانشناس مصرف کننده
    • روانشناس مهندسی
    • روانشناس تجربی
    • پزشکی قانونی / روانشناس جنایی
    • روانشناس سلامت
    • روانشناس هوانوردی
    • روانشناس اعصاب
    • روان درمانگر
    • هنردرمانگر
    • مددکار اجتماعی
    • مشاور روانی
    • مشاور شغلی یا حرفه‌ای
    • مشاور ژنتیک
    • مدیر منابع انسانی
    • معلم مدرسه یا استاد دانشگاه

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل روانشناسی

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل روانشناسی

    تحصیل رشته روانشناسی در بهترین دانشگاه‌های استرالیا می‌تواند رزومه شما را تقویت کند و مهاجرت تحصیلی به این کشور می‌تواند باعث شود تا شخص متقاضی پس از تحصیل خیلی سریع وارد بازار کار شود. به همین دلیل ما در ادامه به معرفی برترین دانشگاه های دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل روانشناسی می‌پردازیم:

    دانشگاه ملبورن  (UniMelb)

    دانشگاه ملبورن  بهترین دانشگاه روانشناسی استرالیا و 37 دانشگاه جهان بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی کیواس (QS) سال 2022 است. دانشجویان می‌توانند در مورد رفتار انسان، از علوم اعصاب رفتاری گرفته تا فرآیند شناختی، دانش خود را در روانشناسی توسعه دهند. جدای از آن، شما جنبه‌های عملی روانشناسی رشدی، اجتماعی و بالینی را یاد خواهید گرفت. در جدول زیر اطلاعات دوره لیسانس دانشگاه ملبورن آورده شده است:

    دوره تحصیلی

    لیسانس روانشناسی

    مهلت

    مارس و جولای

    شرایط پذیرش

    English: IELTS 6.5

    STPM:  3.30     

    A-Level: BCC

    UEC: A2

    هزینه‌های سالانه شاخص

    41922 تا 45944 دلار استرالیا

     

    دانشگاه نیو ساوت ولز  (UNSW)

    دانشگاه نیو ساوت ولز  (UNSW)

    دانشگاه نیو ساوت ولز براساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS سال 2022 در رشته روانشناسی در رتبه دوم استرالیا و 43 رتبه جهانی قرار دارد. دانشجویان می‌توانند در مورد حافظه، شناخت علوم اعصاب، پزشکی قانونی و روانشناسی اجتماعی دانش عظیمی کسب کنند. در سال آخر خود، یک پروژه تحقیقاتی بزرگ را تحت هدایت اساتید آکادمیک دانشگاه نیو ساوت ولز انجام خواهید داد. در جدول زیر اطلاعات دوره لیسانس دانشگاه نیو ساوت ولز آورده شده است:

    دوره تحصیلی

    لیسانس روانشناسی

    مهلت

    فوریه

    شرایط پذیرش

    English: IELTS 6.5

    STPM: 17 

    A-Level: 15

    UEC: 1

    هزینه‌های سالانه شاخص

    47760 دلار استرالیا

     

    دانشگاه کوئینزلند

    دانشگاه کوئینزلند براساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS سال 2022 در رشته روانشناسی در رتبه سوم استرالیا و 47 رتبه جهانی قرار دارد. بعد از کسب مدرک از این دانشگاه می‌توانید واجد شرایط عضویت در انجمن روانشناسی استرالیا شوید. شما تحت یک سیستم آموزشی جامع قرار خواهید گرفت و با داشتن پایه قوی در تئوری و تحقیق روانشناسی به سرعت جذب بازار کار می‌شوید. در جدول زیر اطلاعات دوره لیسانس دانشگاه کوئینزلند آورده شده است:

    دوره تحصیلی

    لیسانس روانشناسی

    مهلت

    فوریه و جولای

    شرایط پذیرش

    English: IELTS 6.5

    STPM: 10.33

    A-Level: 12

    UEC: 16

    هزینه‌های سالانه شاخص

    37760 دلار استرالیا

     

    دانشگاه موناش

    دانشگاه موناش

    دانشگاه موناش براساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS سال 2022 در رشته روانشناسی در رتبه چهارم استرالیا و 58 رتبه جهانی قرار دارد. دوره‌های تحصیلی این دانشگاه در رشته روانشناسی برای دانشجویانی طراحی شده است که علاقه زیادی به درک شناخت و رفتار انسان دارند. شما درک عمیقی از زمینه‌های خاص مانند آسیب مغزی و توانبخشی، تخریب عصبی و آسیب شناسی روانی خواهید داشت. استادان این دانشگاه در زمینه‌ روانشناسی از پیشتازان خود در جهان هستند. در جدول زیر اطلاعات دوره لیسانس دانشگاه موناش آورده شده است:

    دوره تحصیلی

    لیسانس روانشناسی

    مهلت

    فوریه

    شرایط پذیرش

    English: IELTS 6.5

    ATAR: 70

    هزینه‌های سالانه شاخص

    34200 دلار استرالیا

     

    دانشگاه وسترن سیدنی

    دانشگاه وسترن سیدنی براساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS سال 2022 در رشته روانشناسی در رتبه دهم استرالیا و 494 رتبه جهانی قرار دارد. دوره‌های تحصیلی این دانشگاه مسائل تئوری مانند بیولوژیکی، شناختی، عصبی، اجتماعی، رشدی و شخصیتی مبتنی بر شواهد را با تجربه عملی و مهارت‌های آماری ترکیب کرده‌اند. دانشجویان به مهارت‌های روانشناختی و تحقیقاتی تخصصی مورد نیاز برای مطالعه در مورد رفتار انسانی مجهز خواهند شد. شما توسط برخی از معتبرترین اساتید در این زمینه آموزش می‌بینید. در جدول زیر اطلاعات دوره لیسانس دانشگاه وسترن سیدنی آورده شده است:

    دوره تحصیلی

    لیسانس روانشناسی

    مهلت

    مارس و جولای

    شرایط پذیرش

    English: IELTS 6.5

    A-Level: 6

    STPM: 4

    هزینه‌های سالانه شاخص

    29880 دلار استرالیا

     

    دانشگاه گریفیث

    دانشگاه گریفیث

    دانشگاه گریفیث براساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS سال 2022 در رشته روانشناسی در رتبه 13 استرالیا و 290 رتبه جهانی قرار دارد. تحصیل در این دانشگاه زمینه لازم برای مطالعه کامل روانشناسی بالینی، رشدی، زیستی، شناختی و اجتماعی و سازمانی را می‌دهد. نحوه استفاده از تئوری‌های روانشناختی، مهارت‌های بین فردی، اصول مشاوره برای کمک به افراد دارای مشکلات شخصی، سلامتی، شغلی و اجتماعی به شما آموزش داده خواهد شد. در سال آخر خود، یک آموزش تحقیقاتی را آغاز خواهید کرد و با حوزه روانشناسی حرفه‌ای آشنا خواهید شد. در جدول زیر اطلاعات دوره لیسانس دانشگاه گریفیث آورده شده است:

    دوره تحصیلی

    لیسانس روانشناسی

    مهلت

    ژانویه، ژوئن و سپتامبر

    شرایط پذیرش

    English: IELTS 6.5

    A-Level/ STPM: 7

    UEC: 17

    هزینه‌های سالانه شاخص

    27500 دلار استرالیا

     

    دانشگاه فلیندرز

    دانشگاه فلیندرز براساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS سال 2022 در رشته روانشناسی در رتبه 17 استرالیا و 250 رتبه جهانی قرار دارد و یکی از گزینه‌های عالی برای مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل می‌باشد. دانشجویان پذیرفته در این دانشگاه به ۲۰ آزمایشگاه تحقیقاتی دسترسی دارند و طیف وسیعی از تست‌های ارزیابی و روش‌های بالینی را انجام می‌دهند. در سال سوم، شما یک واحد درسی تحقیقاتی را در یک محیط روانشناختی براساس نمونه‌های واقعی انجام خواهید داد. در جدول زیر اطلاعات دوره لیسانس دانشگاه فلیندرز آورده شده است:

    دوره تحصیلی

    لیسانس روانشناسی

    مهلت

    مارس و جولای

    شرایط پذیرش

    English: IELTS 6.5

    A-Level/ STPM: 12

    UEC: 10

    هزینه‌های سالانه شاخص

    31800 دلار استرالیا

     

    دانشگاه تاسمانی

    دانشگاه تاسمانی

    دانشگاه تاسمانی براساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS سال 2022 در رشته روانشناسی در رتبه 18 استرالیا و 303 رتبه جهانی قرار دارد. دانشجویان با اصول بیولوژیکی و روانی رفتار انسان آشنا خواهند شد. همچنین مهارت‌های قابل انتقال تفکر انتقادی، ارتباط و حل مسئله را توسعه خواهید داد. در جدول زیر اطلاعات دوره لیسانس دانشگاه تاسمانی آورده شده است:

    دوره تحصیلی

    لیسانس روانشناسی

    مهلت

    مارس و جولای

    شرایط پذیرش

    English: IELTS 6.0

    A-Level/ STPM: 7

    UEC: 25

    هزینه‌های سالانه شاخص

    32950 دلار استرالیا

     

    دانشگاه جیمز کوک  (JCU)

    دانشگاه جیمز کوک براساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS سال 2022 در رشته روانشناسی در رتبه 20 استرالیا و 424 رتبه جهانی قرار دارد. دانشجویان ذهن انسان را مطالعه می‌کنند و پایه‌ای قوی از نظریه روانشناختی، تمرین و مهارت‌های پژوهشی ایجاد می‌کنند. شما همچنین در تفکر تحلیلی و روش‌های تحقیق علمی مهارت کسب خواهید کرد. در جدول زیر اطلاعات دوره لیسانس دانشگاه ملبورن آورده شده است:

    دوره تحصیلی

    لیسانس روانشناسی

    مهلت

    مارس و جولای

    شرایط پذیرش

    English: IELTS 6.5

    STPM:  3.30

    A-Level: BCC

    UEC: A2

    هزینه‌های سالانه شاخص

    41922 تا 45944 دلار استرالیا

     

    دانشگاه ادیث کوان  (ECU)

    دانشگاه ادیث کوان  (ECU)

    دانشگاه جیمز کوک براساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS سال 2022 در رشته روانشناسی در رتبه 31 استرالیا و 651 رتبه جهانی قرار دارد. دانشجویان به مهارت‌هایی در تجزیه و تحلیل، تحقیق رفتار و توضیح تعاملات بین افراد و محیطشان مجهز خواهند شد. شما همچنین برای اجرای ارزش‌های اجتماعی، پایدار و اخلاقی با استفاده از روش‌های روانشناسی، ابتکار عمل خود را در این حوزه و در آینده نشان خواهید داد. در جدول زیر اطلاعات دوره لیسانس دانشگاه جیمز کوک آورده شده است:

    دوره تحصیلی

    لیسانس روانشناسی

    مهلت

    مارس و جولای

    شرایط پذیرش

    English: IELTS 6.0

    A Level: 9

    STPM: 8.66

    هزینه‌های سالانه شاخص

    32280 دلار استرالیا

     
    کلام آخر

    تعداد تقریبی افرادی که به عنوان روانشناس و روان درمانگر مشغول به کار هستند، طی 5 سال از 22 هزار نفر در سال 2014 به 26 هزار نفر در سال 2019 افزایش یافته است. این نرخ در آینده نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین، تحصیل رشته روانشناسی در استرالیا می‌تواند چشم اندازهای شغلی خود را تقویت کند و از شما یه متخصص واجد شرایط برای درمان و بهبود انواع مشکلات روانی بسازد. برای کسب اطلاعت بیشتر در مورد ویزای تحصیلی استرالیا با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته روانشناسی در استرالیا 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ