تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    امروزه اهمیت و تأثیر دنیای آنلاین در زندگی ما به خوبی دیده می‌شود. ما برای انجام کارهای معمول روزانه خود مانند خرید محصولات، ارتباط با دیگران و کسب دانش به فضای دیجیتال نیاز داریم. اینترنت هم برای مردم عادی و هم برای کسب و کارها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. این بدان معناست که شرکت‌های زیادی در دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری می‌کنند تا بتوانند آگاهی از برند و محصول را تقویت کرده و مشتریان زیادی را جذب کنند.

    بنابراین تقاضای زیادی برای متخصصان دیجیتال مارکتینگ در استرالیا وجود دارد. اگر می‌خواهید به یک متخصص در دیجیتال مارکتینگ تبدیل شوید، تحصیل در استرالیا می‌تواند نقطه عطف زندگی شما باشد. در این مطلب به طور کامل در مورد شرایط، هزینه‌ها و بهترین دانشگاه‌ها تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در استرالیا می‌پردازیم.

    رشته دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    رشته دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال نوعی بازاریابی برای تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات در اینترنت است. دیجیتال مارکتینگ بسیار فراتر از یادگیری نحوه مدیریت شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات است. بازاریابان دیجیتال افرادی خلاق، متفکر و استراتژیست هستند. این افراد با طیف وسیعی از انواع بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی پیامکی، بازاریابی، رسانه‌های اجتماعی، بهینه سازی موتورهای جستجو و تبلیغات دیجیتال کار می‌کنند.

    این متخصصان باید پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال را درک کرده و به طور موثر با آن‌ها کار کنند تا در نهایت کمپین‌ها، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی یا وب سایت‌ها را بهینه نمایند. از پلتفرم‌های معروف می‌توان به گوگل آنالیتیکس، گوگل ادوردز، سرچ کنسول گوگل و سایر موارد اشاره کرد. برای درک استفاده از این ابزارها و آشنا بودن با دنیای بازاریابی آنلاین، دانشجویان باید در یک دوره تحصیلی قوی مشغول به دانش اندوزی شوند.

    دلایل تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در استرالیا

    دلایل تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در استرالیا

    برای تبدیل شدن به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ باید دانش و مهارت‌های لازم را کسب کنید تا بتوانید در دنیای واقعی با مشتریان و کسب و کارهای مختلف همکاری کنید. استرالیا فرصت‌های تحصیلی زیادی برای ارائه به شما می‌دهد تا در این رشته پیشرفته کنید و درآمد خوبی را به دست آورید. در ادامه به دو دلیل اصلی برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در استرالیا اشاره می‌کنیم:

    1- افزایش تقاضا برای دیجیتال مارکتینگ

    تعداد کاربران آنلاین به طور مداوم در سراسر جهان در حال افزایش است. بازار قدرتمند آمریکا 230 میلیون خریدار آنلاین دارد، در حالی که در استرالیا تخمین زده می‌شود که به زودی این تعداد 14 میلیون کاربر باشد. این آمار بسیار قابل توجه است، اینطور نیست؟ بنابراین فرصت بسیاری خوبی برای کسب و کارها مهیا است که بتوانند به حوزه دیجیتال مارکتینگ وارد شوند.

    با رشد مصرف کنندگان آنلاین، سرمایه گذاری در دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها بسیار مهم خواهد بود. در نتیجه، متخصصان بازاریابی دیجیتال می‌توانند با دریافت دانش لازم به سرعت جذب بازار کار شوند. بر اساس گزارش وب سایت Smart Insights، استرالیا در حال حاضر بالاترین هزینه تبلیغات دیجیتال را برای هر کاربر در جهان دارد.

    مصرف کنندگان استرالیایی به طور مشهود و واضحی علاقه به خرید آنلاین دارند و همچنان زمان بیشتری را در اینترنت صرف می‌کنند. علاوه بر این، شواهد نشان می‌دهند که کمبود جدی در مهارت‌های دیجیتال در صنعت بازاریابی وجود دارد، زیرا این صنعت به سرعت در حال رشد است و نامزدهای واجد شرایط که تجربه کافی در این زمینه را داشته باشند، برای پاسخگویی به تقاضای بازار وجود ندارد.

    2- افزایش استفاده از موبایل و شبکه‌های  اجتماعی

    تلفن‌های همراه در حال تسخیر جهان هستند، بدین دلیل که استفاده از آن‌ها راحت است و افراد می‌توانند به راحتی گوشی خود را حمل کنند. استفاده از گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است و در آینده نیز شدیدتر خواهد شد. حدود 3.7 میلیارد کاربر اینترنت تا سال 2025 تنها از طریق تلفن به اینترنت دسترسی خواهند داشت. بنابراین فرصتی خوبی برای مشاغل و کارشناسان دیجیتال مارکتینگ وجود دارد.

    یکی از مواردی که در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، اپلیکیشن‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی است. در سال 2019، حدود 4.3 میلیارد کاربر اینترنت و 3.4 میلیارد کاربر در سراسر جهان در شبکه های اجتماعی فعال بودند. نفوذ شبکه‌های اجتماعی در استرالیا با پیش بینی رشد مثبت، بیش از 50 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهد.

    دوره‌های تحصیلی رشته دیجیتال مارکتینگ در استرالیا

    دوره‌های تحصیلی رشته دیجیتال مارکتینگ در استرالیا

    طول دوره تحصیل در کارشناسی ارشد رشته دیجیتال مارکتینگ بسته به برنامه و دانشگاه انتخابی 1.5 تا 2 سال است. در ادامه به برخی از دوره‌هایی که می‌توانید برای پذیرش از دانشگاه‌های استرالیا اقدام کنید، اشاره می‌کنیم:

    • تبلیغات و مدیریت برند
    • دیجیتال مارکتینگ کاربردی
    • رسانه‌های دیجیتال و اجتماعی
    • کارشناسی ارشد بازاریابی دیجیتال
    • طراحی تجربه مشتری
    • بازاریابی محتوا
    • استراتژی و برنامه ریزی
    • فروش در بازاریابی دیجیتال

    متخصصین دیجیتال مارکتینگ در استرالیا باید مهارت‌های مختلفی در زمینه‌های گوناگون به دست آورند. این مهارت‌ها می‌توانند به تنهایی یک موقعیت شغلی منحصر به فرد باشند، اما دیجیتال مارکتر باید اشراف بالایی نسبت به این حوزه‌های داشته باشد. حوزه‌های اصلی رشته بازاریابی دیجیتال را می‌توان به انواع زیر تقسیم کرد:

    بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

    تقاضا برای خدمات سئو افزایش یافته است و در کنار آن صنعت دیجیتال مارکتینگ شاهد افزایش فرصت‌های شغلی در این زمینه بوده است. به خصوص با همه گیری کووید-19 که مشاغل را مجبور کرد تا به حوزه آنلاین سفر کنند، نیاز به متخصصان سئو نیز افزایش یافت. یک متخصص دیجیتال مارکتینگ باید در حوزه سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو مهارت بالایی داشته باشد.

    پرداخت به ازای کلیک (PPC)

    تبلیغات کلیکی از راه‌های اصلی برندسازی و کسب درآمد از طریق وبسایت است. پرداخت به ازای کلیک به این معناست که شما زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که کاربر روی لینک شما در صفحه نتایج جستجو و در کادر (AD) کلیک می‌کند. همچنین در حوزه تبلیغات کلیکی باید اصول بازاریابی موتورهای جستجو  (SEM) از جمله سئو را بلد باشید. هدف تمام متخصصان PPC دستیابی به بازگشت سرمایه بهینه (ROI) و انجام تلاش‌های بازاریابی آنلاین برای فروش بالاست.

    بازاریابی رسانه‌های اجتماعی  (SMM)

    بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به مدیریت تمام کانال‌ها و کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی با هدف تعامل با مخاطبان هدف و ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار مربوط می‌شود. همانطور که قبل‌تر بیان کردیم، شبکه‌های اجتماعی به یک پلتفرم بسیاری پرمخاطب و قوی در بین مخاطبان آنلاین تبدیل شده است. یک متخصص دیجیتال مارکتینگ باید تسلط کافی در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، توئیتر، فیسبوک، تیک تاک و سایر موارد داشته باشد.

    بازاریابی موتورهای جستجو  (SEM)

    کار یک متخصص SEM شامل برنامه ریزی، اجرا و مدیریت استراتژی‌های سئو یک شرکت است. از جمله وظایف بازاریاب SEM می‌توان به تجزیه و تحلیل وب، بازاریابی وب، استراتژی محتوا، استراتژی کلمات کلیدی و غیره اشاره کرد. در ابتدا ممکن است به عنوان یک کارشناس SEM مشغول به کار شوید و سپس می‌توانید برای مدیر ارشد یا استراتژیست SEM درخواست دهید. در نهایت، این امکان را دارید یک مدیر SEM شوید.

    بازاریاب محتوا (Content Marketing)

    بازاریاب محتوا شخصی است که برای جذب و تبدیل مشتریان بالقوه به تولید، برنامه ریزی و به اشتراک گذاری محتوای مناسب و در نهایت به متقاعد کردن مشتریان برای خرید محصولات و خدمات فعالیت می‌کند. یک متخصص دیجیتال مارکتینگ باید تخصص لازم در حوزه بازاریابی محتوا را داشته باشد تا بتواند تیم محتوا را برای رسیدن به اهداف سازمانی از جمله جذب مخاطبان، خرید محصولات و کمک به برندسازی هدایت کند.

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای رشته دیجیتال مارکتینگ

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای رشته دیجیتال مارکتینگ

    استرالیا کشوری عالی برای مهاجرت تحصیلی برای رشته دیجیتال مارکتینگ است و دوره‌های تحصیلی دیجیتال مارکتینگ در استرالیا توسط برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان به دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می‌شود. دانشگاه‌های برتر استرالیا می‌توانند آخرین پیشرفت‌ها در بستر فضای آنلاین، شبکه‌های اجتماعی، ابزارهای آنالیز، پرسونای مخاطب، تولید محتوای اثربخش و سایر موارد را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند.

    با تحصیل در دانشگاه‌های برتر استرالیا می‌توانید مهارت تحقیقاتی، تعیین استراتژی‌ها و توانایی‌های ارتباطی خود را بهبود ببخشید. با کسب دانش این امکان را دارید تا نیازهای کسب و کارهای مختلف را درک کنید و مشاوره‌های تخصصی به آنها ارائه دهید. بیشتر دانشگاه‌های استرالیا برای دوره‌های تحصیلی تمام وقت و آنلاین پذیرش می‌گیرند. دانشگاه‌های برتر استرالیا در رشته بازاریابی دیجیتال عبارتند از:

    • دانشگاه ملی استرالیا
    • دانشگاه مانش
    • دانشگاه ملبورن
    • دانشگاه سیدنی
    • دانشگاه کوئینزلند
    • دانشگاه مک کواری
    • دانشگاه نیو ساوت ولز
    • دانشگاه لا تروب
    • دانشگاه چارلز استورت
    • دانشگاه صنعتی سوئین‌برن
    • موسسه فناوری ملبورن

    شرایط لازم برای تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در استرالیا

    شرایط لازم برای تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در استرالیا

    درک شرایط لازم برای تحصیل به عنوان بخشی از شرایط پذیرش جهت دوره‌های بازاریابی دیجیتال در استرالیا برای دانشجویان بین المللی تلقی می‌شود. در ادامه به معیارهای مختلف و شرایط لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های استرالیا اشاره می‌کنیم:

    مدرک تحصیلی قبلی

    دانشجویان باید مدرک قبلی خود را به صورت ترجمه شده و به همراه ریز نمرات به دانشگاه مورد نظر ارسال کنند. برای دانشجویان کارشناسی داشتن مدرک دوره متوسط و برای دانشجویان ارشد، مدرک کارشناسی ضروری است.

    الزامات زبان انگلیسی

    دانشجویان بین المللی باید نمره آیلتس و تافل خود را برای مهارت سطح زبان انگلیسی ارائه دهند. محدوده حداقل امتیاز عبارتند از:

    • تافل: حداقل 79 تا 101
    • آیلتس: حداقل 6.5 تا 7
    • PTE: حداقل 58 تا 72

    نمرات GRE/GMAT

    دانشگاه‌های مختلف استرالیا به عنوان بخشی از شرایط پذیرش، نمره آزمون‌های GMAT/GRE را طلب می‌کنند. محدوده حداقل امتیاز عبارتند از:

    • GRE: 350 و بیشتر
    • GMAT: 650 و بیشتر

    پاسپورت و ویزا

    به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش در دانشگاه‌های استرالیا، دانشجویان باید پاسپورت و ویزای خود را برای ورود به خاک استرالیا آماده کنند. بهترین کار این است که سه ماه قبل از سفر برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.

    مدارک دیگر برای تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در استرالیا عبارتند از:

    • توصیه نامه (حداقل 2 نامه)
    • بیانیه‌ای از هدف (انگیزه نامه)
    • گواهی اثبات تمکن مالی
    • رزومه کاری (برای دوره کارشناسی ارشد)

    فرآیند پذیرش برای برای تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در استرالیا

    فرآیند پذیرش برای برای تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در استرالیا

    برای پذیرش در دانشگاه‌های برتر استرالیا در رشته بازاریابی دیجیتال باید مراحل زیر را دنبال کنید:

    • اول از همه باید دوره تحصیلی خود را انتخاب کنید و سپس به بهترین دانشگاه‌هایی که این دوره را ارائه می‌دهند نگاهی بیندازید.
    • اکنون می‌توانید وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر را ببینید و تمام جزئیات ضروری مورد نیاز برای پذیرش خود را بررسی کنید.
    • کپی اسکن شده تمامی مدارک لازم را باید به پورتال آنلاین دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنید.
    • فرم درخواست خود را با تمام جزئیات لازم پر کرده و هزینه درخواست را پرداخت کنید.
    • پس از بررسی درخواست، ممکن است برای مصاحبه با هیئت مدیره دانشگاه فراخوانده شوید.
    • پس از قبولی در مصاحبه، نامه پذیرش از دانشگاه دریافت خواهید کرد و در نهایت می‌توانید برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید.
    • هزینه‌های ترم اول خود را بپردازید و دوره خود را به موقع شروع کنید.
    • به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش از دانشگاه، امکان دارد در مصاحبه شرکت خواهید کرد.

    هزینه تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در استرالیا

    هزینه تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در استرالیا

    هزینه‌های مهاجرت به استرالیا در جهت تحصیل به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

    • هزینه‌های تحصیل: متوسط هزینه سالانه در دانشگاه‌ها یا کالج‌های برتر استرالیا برای رشته بازاریابی دیجیتال حدود 25 هزار تا 35 هزار دلار استرالیا است.
    • هزینه‌های زندگی: به طور متوسط، دانشجویان باید حدود هزار، 1500 یا 2000 دلار استرالیا در ماه برای هزینه‌های زندگی خود خرج کنند. هزینه‌ها شامل مسکن، حمل و نقل، غذا، کتاب، سرگرمی و سایر موارد می‌شود.

    بورسیه برای تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در استرالیا

    بورسیه برای تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در استرالیا

    بسته به دانشگاهی که انتخاب می‌کنید، تحصیل در استرالیا ممکن است گران باشد. با این وجود، دولت و مؤسسات آموزشی سعی می‌کنند با ارائه انواع بورسیه به دانشجویان جهت هزینه‌های تحصیل و زندگی کمک می‌کنند. از بورسیه های تحصیلی استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • Sydney Scholars Awards Australia با ارزش 6 هزار دلار استرالیا
    • Heinrich Boll Foundation Scholarships با ارزش 1354 دلار استرالیا به صورت ماهانه
    • Research Stipend Scholarship- RMIT University با ارزش 31 هزار دلار استرالیا

    دامنه شغلی متخصصان دیجیتال مارکتینگ در استرالیا

    دامنه شغلی متخصصان دیجیتال مارکتینگ در استرالیا

    تقاضای برای استخدام متخصصان بازاریابی دیجیتال به سرعت در حال افزایش است. با توجه به رشد مداوم بازار، دانشجویان زیادی می‌خواهند در این رشته تحصیل کنند تا به سرعت جذب بازار کار شوند. حوزه دیجیتال مارکتینگ در استرالیا بسیار امیدوار کننده است، زیرا این کشور می‌تواند موقعیت‌های شغلی مختلفی را طبق جدول زیر به فارغ التحصیلان این رشته ارائه دهد:

    موقعیت شغلی

    دستمزد

    مدیر دیجیتال مارکتینگ

    129 هزار دلار استرالیا

    بازاریابی رویداد

    70 هزار دلار استرالیا

    مشاور بازاریابی

    99 هزار دلار استرالیا

    استراتژیست بازاریابی موتورهای جستجو

    143 هزار دلار استرالیا

     
    کلام آخر

    تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در استرالیا می‌توانید وارد یکی از هیجان انگیزترین شغل‌های جهان شوید. استرالیا کشوری که به دانشجویان خود کمک می‌کند تا با کسب دانش عمیق، به سرعت وارد بازار کار شوند. همین امر در حوزه بازاریابی دیجیتال نیز صادق است و دانشگاه‌های برتر استرالیا به دانشجویان در رسیدن به آرزوهای شغلی کمک زیادی می‌کنند. شما بعد از فارغ التحصیلی می‌توانید برای اقامت دائم استرالیا اقدام کنید، در صورتی که بتوانید شرایط لازم را برآورده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ