تحصیل رشته تاریخ در استرالیا 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کار یک مورخ یافتن و استفاده از اسناد تاریخی، سوابق، روزنامه‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها، خاطرات، کتاب‌ها، نامه‌ها و مصنوعات به منظور توصیف و تعریف تحولاتی است که در دوره خاصی در طول زمان رخ داده‌اند. مورخ کسی است که در رشته تاریخ تحصیل کرده است و باید داده‌ها را از منابع مختلف برای رسیدن به نتیجه خاصی جمع آوری کند. برای تبدیل شدن به تاریخ شناس می‌توانید در کشور استرالیا ادامه تحصیل دهید.

    تحصیل رشته تاریخ در استرالیا شامل شناخت فرهنگ، ادیان، نظام‌های اعتقادی، ساختارهای حکومتی و سیاسی، هنر، شیوه‌های زندگی، معماری و رویدادهایی است که در مکان و زمان خاصی رخ داده است. شما می‌توانید در بالاترین سطح آموزشی تحصیل در استرالیا بنمایید و حتی بعد از فارغ التحصیل شدن در این کشور کار کنید و اقامت دائم دریافت کنید. در این بررسی به طور کامل در مورد تحصیل رشته تاریخ در استرالیا صحبت می‌کنیم.

    مزایای تحصیل رشته تاریخ در استرالیا

    مزایای تحصیل رشته تاریخ در استرالیا

    تحصیل در رشته تاریخ به شما این امکان را می‌دهد که رویدادهای گذشته را کشف کنید و بفهمید که چرا و چگونه این اتفاقات رخ داده‌اند. همچنین به شما این فرصت داده می‌شود که لحظات بزرگ و مترقی تاریخ را مطالعه کنید و حتی چگونه می‌توانیم از تکرار مسائل تاریخ منفی جلوگیری کنیم. شما می ‌وانید کشف کنید که تاریخ چگونه در جامعه امروزی نقش دارد و چگونه تاریخی که ما برای نسل‌های آینده می‌سازیم، جهان مدرن را شکل خواهد داد.

    تحصیل رشته تاریخ در استرالیا طیف وسیعی از عناصر تاریخی را پوشش می‌دهد. اینها می‌توانند شامل رویدادهای مهم تاریخی مانند جنگ جهانی دوم و همچنین سایر دوره‌های مهم تاریخی مانند «تاریخ باستان» باشد. مدرک شما عمدتاً از طریق سخنرانی‌ها و سمینارها ارائه می‌شود. به شما فرصتی داده می‌شود تا در بحث‌های مربوط به رویدادهای تاریخی مهم شرکت کنید. این امکان را دارید تا در سه مقطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های معتبر استرالیا تحصیل کنید.

    از مزایای تحصیل رشته تاریخ در استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1- آموزش با کیفیت

    10 دانشگاه از 40 دانشگاه استرالیا در بین 100 موسسه برتر جهان قرار دارند. هر یک از دانشگاه‌های استرالیا دارای یک سیستم آموزشی فوق العاده انعطاف پذیر هستند که بیشتر بر تحقیق و یادگیری خارج از چارچوب تمرکز دارد تا مطالعه تئوری محض!

    2- سیاست‌های دوستانه مهاجرت

    استرالیا سیاست ویزای پس از تحصیل خود را در سال 2013 تغییر داد و آن را به یک عامل محرک برای دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در استرالیا انتخاب می کنند تبدیل کرد. از آن زمان تاکنون، هجوم دانشجویان بین المللی از سراسر جهان به ویژه در جنوب آسیا افزایش یافته است.

    3- بورسیه و کمک مالی

    هزینه تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویانی که مایل به دریافت تحصیلات بین المللی هستند، بالاست. با درک این موضوع، دولت استرالیا هر سال حدود 200 میلیون دلار برای دانشجویان بین المللی که مایل به ادامه تحصیل در استرالیا هستند، کنار می‌گذارد. از این طریق می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

    4- بازار کار منعطف

    به عنوان یک فارغ التحصیل از یک دانشگاه استرالیا، نبرد برای یافتن شغل چندان دشوار نیست. بدین دلیل که سازمان‌ها در استرالیا در مورد پیشینه یک دانشجو در هنگام استخدام انعطاف پذیر هستند. بنابراین اگر فارغ التحصیل رشته تاریخ هستید، این امکان را در حوزه‌های شغلی مرتبط و حتی غیرمرتبط مشغول به کار شوید.

    5- کشوری چند فرهنگی

    در سال 2018، استرالیا پذیرای 869709 دانشجوی بین المللی بود. جای تعجب نیست که این کشور محل زندگی مجموعه‌ای متنوعی از مهاجران از سراسر جهان است. این تنوع فرهنگی در استرالیا به شما فرصت‌هایی برای یادگیری و درک فرهنگ‌ها، سنت‌ها و سبک‌های مختلف زندگی می‌دهد.

    6- استاندارد بالای زندگی

    استرالیا رتبه سیزدهم را در شاخص جهانی صلح دارد و دلیلی پشت آن وجود دارد. این کشور نه تنها بر آموزش در سطح جهانی برای دانشجویان تمرکز کرده بلکه به ترویج یک سبک زندگی سالم و تعادل بین کار و زندگی نیز تلاش می‌کند. به همین خاطر است که دانشجویان بسیاری بعد از فارغ التحصیلی به اقامت در این کشور فکر می‌کنند.

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در رشته تاریخ

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در رشته تاریخ

    در جدول زیر به بهترین موسسات علمی استرالیا، مدت زمان تحصیل و میزان شهریه‌ها اشاره می‌کنیم:

    دانشگاه

    دوره تحصیلی

    مدت دوره

    شهریه

    کوئینزلند

    لیسانس هنر (Honours) - تاریخ

    یک سال

    34960 دلار استرالیا

    دانشگاه کوئینزلند

    لیسانس علوم کامپیوتر/هنر - تاریخ/تاریخ باستان

    4 سال

    43328 دلار استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا

    کارشناسی ارشد تاریخ

    یک سال

    46176 دلار استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا

    دکتری فلسفه در تاریخ فرهنگ و زبان

    4 سال

    40587 دلار استرالیا

    دانشگاه نیوساوث ولز

    دکتری فلسفه (PhD) - تاریخ

    3 سال

    36960 دلار استرالیا

    دانشگاه آدلاید

    لیسانس هنر (Bachelor of Arts)

    3 سال

    36 هزار دلار استرالیا

    دانشگاه سیدنی غربی

    لیسانس هنر - تاریخ و اندیشه سیاسی

    3 سال

    26240 دلار استرالیا

    دانشگاه ولونگونگ

    لیسانس هنر (تاریخ)

    3 سال

    27936 دلار استرالیا

    دانشگاه ملبورن

    لیسانس هنر (Bachelor of Arts)

    3 سال

    36960 دلار استرالیا

    دانشگاه موناش

    لیسانس هنر (Bachelor of Arts)

    3 سال

    34700 دلار استرالیا

    دانشگاه مک کواری

    لیسانس تاریخ باستان

    3 سال

    34800 دلار استرالیا

    مدارک لازم برای تحصیل رشته تاریخ در استرالیا

    مدارک لازم برای تحصیل رشته تاریخ در استرالیا

    با بررسی چک لیست ارائه شده در زیر برای استرالیا، تمام مدارک خود را قبل از درخواست برای پذیرش در هر دانشگاهی در استرالیا در مسیر مهاجرت تحصیلی خود سازماندهی کنید.

    • فرم درخواست به طور کامل پر شده
    • نمره آزمون تافل، آیلتس یا PTE
    • اصل مدارک تحصیلی و ریز نمرات به همراه ترجمه رسمی (دیپلم، پیش دانشگاهی، فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری)
    • عکس کپی صفحات اول و آخر پاسپورت
    • شرح سوابق تحصیلی و کاری به همراه گواهی کار
    • توصیه نامه
    • انگیزه نامه
    • سایر مدارک در صورت درخواست

    فرم درخواست ورودی باید با دقت پر شود تا در دانشگاه انتخابی خود پذیرش بگیرید. بسته به در دسترس بودن فرم‌های درخواست، می‌توانید فرم های درخواست را از طریق آنلاین یا آفلاین پر کنید. برخی از دانشگاه‌ها فرآیند درخواست آنلاین را ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر از دانشگاه‌ها فرم درخواست کاغذی را در وبسایت دانشگاه ارائه می‌دهند.

    برای هر گونه پذیرش در رشته تاریخ در دانشگاه‌های استرالیا باید مهارت زبان انگلیسی داشته باشید. با نمرات آزمون، دانشگاه‌ها توانایی و مهارت‌های شما را برای تکمیل موفقیت آمیز دوره تحصیلی ارزیابی می‌کنند. نمره آزمون زبان بسته به شرایط هر دانشگاه متفاوت است و باید برای درک نمرات آزمون به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.

    کار حین تحصیل رشته تاریخ در استرالیا

    کار حین تحصیل رشته تاریخ در استرالیا

    به عنوان یک دانشجوی بین المللی در استرالیا، گاهی اوقات ممکن است تامین هزینه‌های اولیه زندگی دشوار باشد مگر اینکه شغل پاره وقت داشته باشید. با در نظر گرفتن هزینه‌هایی مانند اقامت، غذا، شهریه و سایر هزینه‌ها، زندگی در استرالیا می‌تواند گران باشد. تغییرات اعمال شده در آوریل 2008 در مقررات حاکم بر ویزای دانشجویی، کار برای دانشجویان بین المللی را بسیار آسا‌ن‌تر کرده است.

    به یاد داشته باشید که به عنوان یک دانشجو محدودیت‌هایی برای تعداد ساعات کاری در هفته وجود دارد. وزارت مهاجرت و شهروندی (DIAC) مشخص می کند که دانشجویان بین المللی تنها مجاز به کار حداکثر 20 ساعت در هفته در طول ترم خود هستند. مشاغل پاره وقت در استرالیا شامل کار در خرده فروشی، رستوران، مهمان نوازی، گردشگری، تدریس خصوصی، فریلنسری، بازاریابی و غیره است.

    فعالیت‌ها و مهارت‌های تاریخ شناس

    فعالیت‌ها و مهارت‌های تاریخ شناس

    کار یک مورخ کاملاً به تخصص او در این زمینه بستگی دارد. به طور کلی، مورخان در داخل خانه کار می‌کنند، مگر اینکه در یک مکان تاریخی کار میدانی انجام دهند. آنها تمایل دارند یک شیفت در روز کار کنند، مگر اینکه خوداشتغال باشند. بسته به مسیر شغلی خود، تاریخ شناسان ممکن است با استفاده از روش‌های آموزشی مبتنی بر تحقیق که در کلاس‌های خود آموخته‌اند، تاریخ را به دانش آموزان در یک مدرسه دولتی، کالج محلی یا دانشگاه آموزش دهند.

    سایر مورخان مسئول اعتبارسنجی، نگهداری و بازیابی اطلاعات از آرشیوهای تاریخی هستند. برخی مسئول بررسی محتویات اطلاعات آرشیوی تاریخی و نتیجه گیری درباره تاریخ یک مکان و زمان خاص می‌باشند. برخی دیگر مسئول راه اندازی، ایجاد و نگهداری نمایشگاه‌های موزه از آثار تاریخی هستند. یک چهارم تمام تاریخ شناسان توسط دولت فدرال استخدام می‌شوند و اطلاعات تاریخی را برای دولت و عموم مردم جمع آوری، ایجاد، ضبط و تفسیر می‌کنند.

    مهارت‌های تاریخ شناس عبارتند از:

    • دانش کامل و کارآمد از تاریخ و باستان شناسی
    • درک مطلب به منظور تجزیه و تحلیل سوابق، اسناد و آثار تاریخی
    • مهارت‌های نوشتاری به منظور گزارش یافته‌ها و نتیجه گیری‌های پژوهشی
    • صحبت کردن و سایر مهارت‌های ارتباطی به عنوان ابزار دیگری برای گزارش یافته‌ها و نتیجه گیری‌ها
    • مهارت‌های تحلیلی به منظور فرضیه سازی و نتیجه گیری در مورد اطلاعات تاریخی و چگونگی ارتباط آن با نحوه عملکرد یک جامعه در گذشته
    • مهارت‌های تحقیق، مانند توانایی در یافتن اطلاعات، فرضیه سازی و نتیجه گیری مستدل
    • مهارت‌های حل مسئله به منظور تعیین چگونگی وقوع رویدادها در یک مکان و زمان خاص
    • مهارت‌های نرم افزاری مانند توانایی ایجاد ارائه‌ها و وب‌سایت‌ها و استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی آرشیوی و نرم افزارهای مرجع

    مسیرهای شغلی تاریخ شناس

    مسیرهای شغلی تاریخ شناس

    یک چهارم تمام مورخان برای دولت کار می‌کنند. برخی برای مدارس دولتی و کالج‌ها کار می‌کنند. آنها همچنین برای انجمن‌های تاریخی، موزه‌ها، سازمان‌های تحقیقاتی، شرکت‌های غیرانتفاعی یا به عنوان مشاور مشغول به کار هستند. در مسیرهای شغلی تاریخ شناسان تنوع زیادی وجود دارد. آنها می‌توانند بر آموزش، تحقیق، بایگانی داده‌های تاریخی، گردآوری و تجزیه و تحلیل داده‌های دولتی یا کار در یک موزه تمرکز کنند.

    از پوزیشن‌های شغلی مربوط به تاریخ شناسان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • تکنسین موزه: تکنسین‌های موزه زیر نظر یک محافظ کار می‌کنند تا آثار موزه را برای نمایش، تحقیق یا نمایشگاه نگهداری، بازسازی یا آماده کنند. آنها همچنین مصنوعات را شناسایی و فهرست بندی می‌کنند.
    • معلم تاریخ متوسطه: این معلمان عشق خود به تاریخ و بافت تاریخی را با دانش آموزان دبیرستان به اشتراک می‌گذارند.
    • تاریخ شناس: این محققان اطلاعاتی را از گذشته جمع آوری می‌کنند تا فرضیه‌ها و در نهایت نتیجه گیری در مورد جنبه‌ای از زندگی در مکان و زمان معین را ایجاد کنند. آنها یافته‌ها و نتیجه گیری‌های خود را برای درک بیشتر ما از آنچه در گذشته اتفاق افتاده ارائه می‌کنند.
    • استاد تاریخ دانشکده: مانند بسیاری از معلمان، اساتید مسئول انتقال اطلاعات و دانش به دانشجویان هستند.
    • متصدی موزه: مدیریت و نظارت بر مجموعه و نمایش آثار تاریخی مهم در موزه‌ها را بر عهده دارد. متصدی باید بتواند اشیاء تاریخی را جمع آوری کرده و اطلاعات، عکس‌ها، فیلم‌ها و اسناد نظارت یا ارائه بصری را ایجاد کند.
    • طراح نمایشگاه موزه/خالق محتوا: این مورخان می‌توانند اسناد و رسانه‌های چندگانه را کنار هم بگذارند تا داستانی را در یک نمایشگاه موزه در مورد جنبه خاصی از تاریخ بیان کنند.
    • مورخان فدرال، ایالتی و محلی: این مورخان داده‌ها و روندهای تاریخی را برای دولت‌های فدرال، ایالتی و محلی تجزیه و تحلیل و گردآوری می‌کنند.
    • حفاظت تاریخی/ مورخان معماری: این مورخان برای حفظ و نمایش مناسب بناهای تاریخی و سایر سازه‌های باستانی تلاش می‌کنند. آنها اغلب برای جوامع تاریخی یا دولت‌های فدرال، ایالتی یا محلی کار می‌کنند.

    کلام آخر

    شما می‌توانید پس از اتمام تحصیلات خود در رشته تاریخ با درخواست اقامت دائم در استرالیا به زندگی و کار خود ادامه دهید. برای دانشجویان بین المللی که بعد از تحصیل در استرالیا فارغ التحصیل شده‌اند، ویزای اقامت دائم ارائه می‌شود. اگرچه به یاد داشته باشید که مقررات اقامت دائم و معیارهای واجد شرایط بودن اغلب تغییر می‌کنند، بنابراین نباید به تحصیل خود به عنوان یک مسیر مستقیم برای اقامت دائم تکیه کنید. در هر صورت، تحصیل رشته تاریخ در استرالیا می‌تواند برای علاقه مندان به تاریخ بسیار جذاب باشد. برای اطلاع از نحوه اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت به استرالیا با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته تاریخ در استرالیا 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ