تحصیل رشته بینایی سنجی در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    چشم‌ها تا حد زیادی مهمترین اندام حسی بدن انسان هستند. ما تا 80 درصد از تمام نیازها و کارهای روزانه خود را با کمک چشمانمان انجام می‌دهیم. علاوه بر این، اگر حواس دیگر مانند چشایی، بویایی و شنوایی ما از کار بیفتند، این چشم‌ها هستند که می‌توانند ما را از خطر نجات دهند. همیشه از مردم می‌شنویم که می‌گویند چشم‌ها دریچه‌ای به روح ما هستند. شغل بینایی سنجی یا اپتومتری از مشاغلی ضروری است که هدف آن سنجش دقت بینایی افراد است. دانشجویان رشته بینایی سنجی با شناسایی، تشخیص و درمان تعداد فزاینده مشکلات چشمی به بهبود سلامت جامعه کمک می‌کنند. اگر به دنبال کسب مدرک معتبر هستید، استرالیا می‌تواند مکانی ایده‌آل برای انجام این کار باشد. در این بررسی به تحصیل رشته بینایی سنجی در استرالیا می‌پردازیم. با «ادب ویزا» همراه ما باشید.

    رشته بینایی سنجی چیست؟

    رشته اپتومتری در مورد معاینه چشم از نظر ناهنجاری‌ها و ارائه مراقبت‌ها و درمان‌های لازم برای حفظ یا بازیابی بینایی است. از اصلاح مشکلات بینایی با تجویز عینک گرفته تا تشخیص بیماری‌های چشمی مانند گلوکوم. اپتومتریست‌ها خدمات مهم مختلفی را در مورد چشم انسان ارائه می‌دهند. حتی اگر کار یک اپتومتریست شبیه به یک پزشک به نظر برسد، اما آن‌ها پزشک نیستند. از طرف دیگر، بینایی سنجی با چشم پزشکی نیز متفاوت است.

    اپتومتریست‌ها برای انجام معاینات کامل چشم، تشخیص اختلالات بینایی و تجویز عینک و لنزهای تماسی آموزش دیده‌اند. چشم پزشکان در زمینه مراقبت از چشم متخصص هستند. چشم پزشکان تخصص پیچیده‌تری در تشخیص و درمان چشم‌ها از جمله انجام عمل جراحی دارند. اپتومتریست کسی است که صلاحیت یا مهر پزشکی ندارد، اما چشم پزشک صلاحیت تخصصی دارد.

    دوره اپتومتری موضوعاتی از اصول علمی که اساس بینایی سنجی را تشکیل می‌دهند، آناتومی چشم تا بیماری‌های چشمی، فارماکولوژی و عمل لنزهای تماسی را پوشش خواهد داد. واحدهای درسی بالینی بخش عمده‌ای از دوره‌های بینایی سنجی است تا مهارت‌های عملی لازم را کسب کنند. در ادامه به برخی از موضوعات اصلی که در دوره‌های مختلف اپتومتری در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود اشاره می‌کنیم:

    • آناتومی چشم
    • بیماری‌های چشمی
    • اپتیک هندسی و فیزیکی
    • ابزار دقیق بینایی سنجی
    • فارماکولوژی بینایی سنجی
    • علوم رفتاری در مراقبت از بینایی
    • بینایی دوچشمی
    • تمرین لنز تماسی

    اهمیت تحصیل رشته بینایی سنجی

    تعداد فزاینده‌ای از دانشجویان به دلیل ارائه آموزش قوی، فرصت‌های شغلی فراوان پس از تحصیل و استاندارد بالای زندگی، تحصیل در استرالیا را انتخاب می‌کنند. دانشجویان در این کشور تحت یک سیستم پشتیبانی عالی قرار می‌گیرند تا بتوانند دانش عمیقی را در این حوزه به دست آورند. دانشگاه‌های استرالیا به دلیل رویکردهای تحقیقاتی و آموزشی خود در جهان مشهور هستند. تعداد 9 دانشگاه استرالیایی در بین 100 موسسه برتر جهان طبق نظام رتبه بندی کیو اس (QS) در سال 2024 قرار گرفته‌اند که نشان دهنده اعتبار بالای این کشور در حوزه آموزش عالی است.

    دانشجویان علاوه بر کسب آموزش در بالاترین سطح، امکان کار حین تحصیل را دارند. تمام دانشجویان که ویزای زیر کلاس 500 دارند، مجاز به کار به میزان 48 ساعت در هر دو هفته هستند. دانشجویان پس از اتمام تحصیل می‌توانند برای ویزای موقت فارغ التحصیلی ساب کلاس 485 نیز درخواست دهند که امکان اقامت و ورود به بازار کار استرالیا را می‌دهد. تقاضای بالایی برای فارغ التحصیلان رشته اپتومتری در استرالیا وجود دارد. اپتومتریست‌ها می‌توانند در یک بیمارستان، کلینیک یا مطب مشغول به کار شوند.

    شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در استرالیا

    شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در استرالیا

    در حالی که معیارهای پذیرش بر اساس دانشگاه‌ها متفاوت است، اما شرایط عمومی که در همه موسسات و دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در رشته بینایی سنجی مشابه هستند، عبارتند از:

    • دانشجویان باید مهارت زبان انگلیسی خود را در هر چهار بخش از جمله اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ نشان دهند. ارائه نمره مناسب در آزمون‌های آیلتس و تافل ضروری است.
    • دانشجویان باید حداقل معدل 65 (معدل 13) یا بالاتر را در کلاس 12 (مدرک دیپلم متوسطه) کسب کرده باشند. ارائه ریز نمرات به همراه آخرین مدرک برای مقاطع تحصیلی مختلف مورد نیاز است.
    • دانشجویان باید شرایط مالی خود را در طول تحصیل مدیریت کنند. این به معنای ارائه تمکن مالی برای شهریه و کلیه هزینه‌های زندگی از جمله غذا، پوشاک، حمل و نقل و سایر موارد است.

    مدارک لازم برای تحصیل رشته اپتومتری در استرالیا

    بعد از اینکه شرایط عمومی تحصیل در استرالیا را بررسی کرده و دیدید که واجد شرایط هستید، اکنون باید مدارک لازم را برای اخذ پذیرش تهیه کنید:

    • مدرک معتبر زبان انگلیسی
    • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
    • پاسپورت و مدارک هویتی
    • عکس در اندازه پاسپورت
    • توصیه نامه
    • رزومه تحصیلی
    • پاسپورت و مدارک هویتی
    • انگیزه نامه
    • توصیه نامه (ارشد و دکتری)
    • رزومه کاری (ارشد و دکتری)
    • مقالات ISI (دکتری)
    • و...

    دوره‌های برتر تحصیل رشته اپتومتری در استرالیا

    در جدول زیر می‌توانید محبوب‌ترین دوره‌های تحصیل رشته بینایی سنجی در استرالیا را مشاهده کنید:

    دوره

    دانشگاه

    مدت زمان

    شهریه سالانه

    لیسانس علوم بینایی و کارشناسی ارشد بینایی سنجی (مدرک دوگانه)

    دانشگاه فلیندرز

    5 سال تمام وقت

    42 هزار دلار استرالیا

    لیسانس علوم بینایی و کارشناسی ارشد بینایی سنجی بالینی (مدرک دوگانه)

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    5 سال تمام وقت

    48 هزار دلار استرالیا

    کارشناسی ارشد بینایی سنجی

    دانشگاه کانبرا

    2 سال تمام وقت

    41 هزار دلار استرالیا

    کارشناسی ارشد بینایی سنجی بالینی

    دانشگاه ملبورن

    2 سال پاره وقت

    12784 دلار استرالیا

    کارشناسی ارشد بینایی سنجی

    دانشگاه صنعتی کوئینزلند

    2 سال تمام وقت

    34300 دلار استرالیا

    دکتری بینایی سنجی

    دانشگاه ملبورن

    4 سال تمام وقت

    21900 دلار استرالیا

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل بینایی سنجی

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل بینایی سنجی

    در ادامه به دانشگاه‌های برتر استرالیا در رشته بینایی سنجی اشاره می‌کنیم:

    دانشگاه ملبورن

    بهترین دانشگاه استرالیا برای تحصیل رشته بینایی سنجی، دانشگاه ملبورن است. دوره‌های اپتومتری این دانشگاه شامل دو دوره کارشناسی ارشد و دکتری هستند که به شما مهارت‌های نظری و بالینی لازم را ارائه می‌دهند. مدرک دکتری الزامات قانونی را برآورده می‌کند که به دانشجویان اجازه خواهد داد در تمام ایالت‌ها و مناطق استرالیا و نیوزلند به عنوان اپتومتریست در سازمان‌های بینایی سنجی ثبت نام کنند

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    لیسانس بینایی سنجی بالینی دانشگاه نیو ساوت ولز یک مدرک دوگانه است که لیسانس رشته علم بینایی را با واحدهای درسی بالینی در مراقبت‌های اولیه چشم به عنوان مدرک کارشناسی ارشد ترکیب می‌کند. پس از اتمام موفقیت آمیز این برنامه، فارغ التحصیلان این شانس را دارند که به عنوان یک اپتومتریست در استرالیا، نیوزیلند و در سایر کشورهای جهان مشغول به کار شوند.

    دانشگاه کانبرا

    لیسانس علوم بینایی دانشگاه کانبرا توسط شورای بینایی سنجی استرالیا و نیوزیلند تایید شده است. برای اینکه بتوانید در هیئت بینایی سنجی استرالیا عضو شوید تا به عنوان یک اپتومتریست کار کنید باید مدرک کارشناسی ارشد بینایی سنجی بگیرید. دوره کارشناسی ارشد بینایی سنجی دانشگاه کانبرا به شما کمک می‌کند تا وارد بازار کار استرالیا شوید. با این حال، برای ورود به این دوره باید لیسانس بینایی سنجی داشته باشید.

    دانشگاه صنعتی کوئینزلند

    دوره فوق لیسانس علوم بینایی دانشگاه صنعتی کوئینزلند به شما کمک می‌کند تا به یک اپتومتریست واجد شرایط تبدیل شوید. این دوره شامل واحدهای درسی از جمله اپتیک بالینی، تحلیل داده‌های بینایی، بیماری‌های چشمی، تست‌های بینایی، تکنولوژی لنز و سایر موارد است. با فوق لیسانس علوم بینایی دانشگاه صنعتی کوئینزلند می‌توانید آموزش بالینی را در مناطق روستایی و دور افتاده استرالیا یا خارج از کشور بگذرانید.

    دانشگاه فلیندرز

    لیسانس علم بینایی و کارشناسی ارشد بینایی سنجی یک مدرک دوگانه است که به دانشجویان کمک می‌کند تا صلاحیت لازم برای ورود به بازار کار را به دست آورند. این دوره توسط شورای بینایی سنجی استرالیا و نیوزلند تایید شده است. این دوره تجربه عملی را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید مهارت‌های لازم را کسب کنید. واحدهای درسی بالینی شهری و روستایی می‌توانند تجربه کار عملی را ارائه دهند.

    مراحل اپلای برای تحصیل بینایی سنجی در استرالیا

    روند کلی اخذ پذیرش از دانشگاه‌های استرالیا برای رشته اپتومتری عبارتند از:

    1. انجام تحقیقات در مورد دوره‌های ارائه شده و دانشگاه‌ها
    2. بررسی شرایط دوره و الزامات مورد نیاز برای ارائه درخواست
    3. انتخاب دانشگاه و دوره تحصیلی مورد نظر در رشته اپتومتری
    4. تهیه مدارک لازم و ارسال مدارک از طریق وب سایت دانشگاه
    5. انتظار برای پاسخ دانشگاه به درخواست شما از طریق ایمیل
    6. قبول کردن درخواست و آماده شدن برای ویزای تحصیلی استرالیا
    7. دریافت ویزای تحصیلی و سفر به استرالیا برای درس خواندن

    بازار کار فارغ التحصیلان رشته بینایی سنجی در استرالیا

    اپتومتریست‌ها در تشخیص زودهنگام مشکلات بالقوه خطرناک چشمی مانند گلوکوم، ماکولوپاتی مرتبط با سن و آب مروارید و همچنین مشکلات سلامت عمومی مانند دیابت و فشار خون ضروری هستند. از آنجایی که اپتومتریست‌ها نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کنند از یک حرفه پرتقاضا و پردرآمد برخوردار هستند. در جدول زیر می‌توانید مشاغل محبوب در این حوزه را به همراه میزان دستمزد مشاهده کنید:

    مشخصات شغل

    میانگین حقوق سالانه

    دانشمند بالینی

    80 هزار دلار استرالیا

    ارتوپتیست

    80 هزار دلار استرالیا

    علوم فیزیولوژی

    85 هزار دلار استرالیا

    چشم پزشک

    40 هزار دلار استرالیا

    بینایی سنجی

    65 هزار دلار استرالیا

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    دانشگاه‌های زیادی در استرالیا هستند که دوره‌های بینایی سنجی را ارائه می‌دهند. گرفتن مدرک اپتومتری راهی عالی برای برآورده کردن تقاضای فزاینده بازار کار استرالیا برای مراقبت‌های از چشمی است؛ بنابراین متقاضیان تحصیل در این رشته در استرالیا می‌توانند به سرعت وارد بازار کار شوند و درآمد کسب کنند. دوره‌های تحصیلی اپتومتری ویژگی‌ها و توانایی‌های حرفه‌ای لازم برای ورود به این حوزه را ارائه می‌دهند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته بینایی سنجی در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت