تحصیل در مدارس شبانه روزی استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تحصیل در استرالیا به فرزند شما آموزش عالی و همچنین محیط زندگی دلسوزانه و انتخاب‌های عالی در فعالیت‌های فوق برنامه برای همکاری با دوستان را ارائه می‌دهد. تحصیل در مدارس شبانه روزی استرالیا به دانش آموزان بین المللی کمک می‌کند تا در یک جامعه چند فرهنگی تجربه زندگی مستقل را کسب کرده و خود را برای حضور در دانشگاه معتبر این کشور آماده کنند.

    مدارس شبانه روزی خصوصی و بعضاً دولتی بالاترین سطح یادگیری آکادمیک را ارائه می‌دهند و بسیاری از دانش آموزان این مدارس به طور مداوم بهترین نتایج را در امتحانات دولتی یا ملی کسب می‌کنند. در این بررسی به طور کامل در مورد شرایط تحصیل در استرالیا و در مدارس شبانه روزی آن و همچنین معرفی بهترین مدارس صحبت می‌کنیم.

    مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی استرالیا

    مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی استرالیا

    شما می‌توانید دانش خود را گسترش دهید، بیاموزید و مهارت‌های خود را با مدارس شبانه روزی در استرالیا افزایش دهید. تحصیل در این مدارس به شما کمک می‌کند چشم انداز فرزند خود را گسترش دهید و از طریق تعامل با افراد مختلف از پیشینه‌های فرهنگی متفاوت، چه محلی و چه دانش آموزان خارجی دیگر، به توسعه ذهنی فرزند خود کمک کنید. در ادامه به فواید مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی استرالیا اشاره می‌کنیم:

    تحصیل در یک محیط تحصیل بین المللی

    دانش آموزان تقریباً از همه کشورهای جهان به ویژه چین، اندونزی، ژاپن، سنگاپور، یونان، آلمان، فرانسه، روسیه، ترکیه، هلند، آفریقای جنوبی، نیوزلند و حتی ایران به استرالیا می‌آیند. از آنجایی که استرالیا تبدیل شدن به یک جامعه چند فرهنگی را پذیرفته است، حتی به جوانترین دانش آموزان نیز آموزش داده می‌شود که افراد از فرهنگ‌ها و ملیت‌های دیگر را بپذیرند.

    این بخشی از برنامه درسی ملی در هر مدرسه است. این احتمال وجود دارد که کودکان دیگری از کشور شما در همان مدرسه وجود داشته باشند که می‌توانند به فرزند شما کمک کنند تا از بودن در مدرسه لذت ببرد. اگرچه معلمان فقط از زبان انگلیسی برای تدریس در کلاس استفاده می‌کنند اما دانش آموزان متوجه می‌شوند که بسیاری از معلمان و همکلاسیانشان از کشورهای دیگر آمده‌اند و می‌توانند در زمان‌های غیر درسی در مدرسه با آنها از طریق زبان‌های مختلف ارتباط بگیرند.

    تجربیات منحصر به فرد زندگی در استرالیا

    استرالیا برخی از تجربیات بسیار منحصر به فرد مانند مناظر و حیواناتی که فقط در این کشور یافت می‌شوند، از جمله کانگوروها، کوالاها، اکیدناها، پلاتیپوس‌ها، شیاطین تاسمانی و ایموس‌ها را ارائه می‌دهد. مدارس شبانه روزی خصوصی در استرالیا، گشت و گذار و کمپ‌های مدرسه‌ای را در مناطق مختلف فراهم می‌کنند تا دانش آموزان بتوانند مناطق متفاوتی را کشف کنند.

    این مناطق مانند سواحل شنی طویل را که در آن شنا و موج سواری ورزش‌های محبوبی هستند، کوه‌های ناهموار پوشیده از درختان اکالیپتوس، جنگل‌های بارانی خیره کننده، بیابان‌های غبارآلود را کشف کنند و از مکان‌های فرهنگی مانند خانه اپرای سیدنی، موزه‌ها و گالری‌های هنری دیدن کنند. در استرالیا هر آنچه برای لذت بردن از طبیعت، گشت و گذار در شهر و استفاده از خدمات رفاهی وجود دارد، شما را به نهایت لذت در این کشور می‌رسانند.

    وجود امکانات عالی و زیر ساخت‌های پیشرفته

    آموزش در استرالیا بسیار مورد توجه است و مدارس شبانه روزی خصوصی و دولتی تلاش می‌کنند تا بهترین محیط آموزشی را برای دانش آموزان در هر سطوح و توانایی‌ها فراهم کنند. مدارس شبانه روزی عالی در استرالیا در اکثر شهرها برای دانش آموزان از مقطع ابتدایی (دبستان) تا پایان دبیرستان در دسترس هستند. اکثر مدارس شبانه روزی جنسیت خاصی دارند و دارای استاندارد بسیار بالایی از امکانات زندگی، فعالیت‌های فوق برنامه مانند زمین‌های ورزشی و وجود آخرین فنآوری و ابزارها برای ارائه بهترین آموزش به هر دانشجو هستند.

    مدارس شبانه روزی بسیاری از فعالیت‌های فوق برنامه مختلف از جمله موسیقی، نمایش، هنر، ورزش‌های تیمی و انفرادی، شطرنج و بازی‌های دیگر را ارائه می‌دهند. اینها به دانش آموزان مدارس شبانه روزی کمک می‌کنند تا اوقات خود را با فعالیت‌های لذت بخش با دانش آموزان دیگر مدرسه پر کنند. استانداردهای زندگی در استرالیا به طور کلی بالا هستند و از آنجایی که مدارس شبانه روزی دارای زیساخت‌های قوی هستند، این مدارس بهترین امکانات زندگی را برای دانش آموزان ارائه می‌دهند.

    شرایط فوق العاده تدریس با کیفیت بالا

    مدارس استرالیا همگی دارای برنامه‌های درسی قوی هستند زیرا توسط بهترین معلمان اداره می‌شوند. به عبارتی، مدارس شبانه روزی با تجربه‌ترین و حرفه‌ای‌ترین معلمان را انتخاب می‌کنند. برنامه‌های درسی عمومی مدارس استرالیا شامل زبان انگلیسی، ریاضیات، علوم، تاریخ، علوم اجتماعی، مطالعات رسانه، زبان، جغرافیا، موسیقی، هنر و ورزش هستند.

    برای هر دانش آموز در مقاطع مختلف دبستان تا دبیرستان آزمون‌های ملی و ایالتی وجود دارند که نتایج آن به صورت عمومی در دسترس هستند، بنابراین می‌توانید مدارسی را با درصد بالای موفقیت در این امتحانات مورد مقایسه قرار دهید. بسیاری از مدارس شبانه روزی می‌توانند شرایط لازم برای ورود راحت به دانشگاه را فراهم کنند.

    استرالیا دارای تعداد زیادی مدارس شبانه روزی خوب است که محیط‌های آموزشی متنوعی را ارائه می‌دهند. مدارس شبانه روزی پسرانه تک جنسیتی و مدارس شبانه روزی دخترانه می‌توانند تکنیک‌های یادگیری خاص را برای هر جنسیت ارائه دهند و دانش آموزان خودانگیخته و فعال را تشویق کنند. مدارس شبانه روزی مشترک (مختلط) می‌توانند در توسعه مهارت‌های اجتماعی، اعتماد به نفس و احترام متقابل همراه با آمادگی برای تعاملات زندگی در بزرگسالان کمک زیادی به دانش آموزان کنند.

    نحوه انتخاب بهترین مدرسه شبانه روزی استرالیا

    نحوه انتخاب بهترین مدرسه شبانه روزی استرالیا

    مدارس شبانه روزی استرالیا نه تنها به ارتقای سطح تحصیلی شما تمرکز می‌کنند بلکه بر رشد اجتماعی، روانی، عاطفی و همچنین معنوی شما در طول اقامتتان نیز تمرکز دارند. این مدارس شبانه روزی برنامه‌های مختلفی را به دانش آموزان ارائه می‌دهند که می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. شما می‌توانید یک مدرسه شبانه روزی تمام وقت یا نیمه شبانه روزی را انتخاب کنید که فرزند شما هر آخر هفته به خانه بیاید.

    انتخاب مدرسه شبانه روزی مناسب به چندین عامل بستگی دارد. اولین فاکتور مهم به شهر بستگی دارد. شهرهای استرالیا دارای مدارس شبانه روزی مختلفی هستند. شهرهای، ملبورن، سیدنی، بریزبن، پرث، آدلاید و غیره، همگی مدارس بسیار قوی دارند. عامل دیگری می‌تواند جنسیت باشد. شما همچنین می‌توانید مدرسه‌ای را انتخاب کنید که جنسیت خاصی را برای دانش آموزان شبانه روزی خود می‌پذیرد. در استرالیا مدارس از نظر جنسیتی به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

    • مدارس شبانه روزی پسرانه
    • مدارس شبانه روزی دخترانه
    • مدارس شبانه روزی  Co-Ed(مختلط)

    مورد بعدی که برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا و در این مدارس باید مورد توجه قرار دهید، شهریه مدرسه است. مدارس خصوصی بدون شک هزینه بیشتری از شما دریافت می‌کنند اما خدمات رفاهی بیشتری را نیز ارائه می‌دهند. هزینه تحصیل در مدارس دولتی بسیار کم است و به اندازه مدارس خصوص، امکانات ارائه نمی‌دهند. اما ممکن است از نظر سطح آموزشی به مانند مدارس خصوصی باشند. انتخاب مدرسه مناسب باید مطابق با مقدار بوده شما باشد.

    معرفی مدارس شبانه روزی استرالیا

    معرفی مدارس شبانه روزی استرالیا

    خوشبختانه بیش از 150 مدرسه شبانه روزی در استرالیا وجود دارند که نیازهای والدین و فرزندان آنها را برآورده می‌کنند. این امکان وجود دارد که مدارس را به سه نوع بهترین، ارزان‌ترین و گران‌ترین مدارس شبانه روزی تقسیم کرد.

    بهترین مدارس شبانه روزی در استرالیا

    1. کالج کانتربری (Canterbury College): این کالج یکی از بهترین و همچنین بزرگترین مدارس شبانه روزی در استرالیا است. این مدرسه شبانه روزی دارای یک مرکز اختصاصی خدمات دانش آموزی بین المللی و بخش مدیریت خوابگاه است. علاوه بر این، کالج کانتربری دارای برنامه‌های درسی قوی است که هر دانشجو را قادر می‌سازد از طریق کانال‌های مختلف وارد دانشگاه یا بازار کار شود.
    2. مدرسه سنت هیلدا (St Hilda's School): مدرسه سنت هیلدا یکی از معتبرترین مدارس متوسطه خصوصی دخترانه در استرالیا است. سن هیلدا یک مدرسه دخترانه روزانه و شبانه روزی مستقل انگلیسی است که در ساوتپورت، حومه‌ای در قلب ساحل طلایی واقع شده است. این مدرسه همیشه در بین 10 دبیرستان برتر استرالیای غربی در رتبه سه قرار گرفته است.
    3. مدرسه انگلیکن تمام قدیس (All Saints Anglican School): یک مدرسه انگلیسی برای پسران و دختران در کلاس P-12 است. این مدرسه عمدتاً یک مدرسه روزانه اس  اما یک ساختمان شبانه روزی کوچک نیز وجود دارد که می‌تواند برای دانش آموزان بین المللی محل اقامت فراهم کند. این مدرسه همیشه به دلیل برتری علمی از شهرت بالای برخوردار است.

    ارزان‌ترین مدارس شبانه روزی در استرالیا

    برخی از والدین یا دانش آموزان به دلیل دلایل مالی ممکن است ترجیح دهند یک مدرسه شبانه روزی ارزان را انتخاب کنند. ارزان‌ترین مدارس شبانه روزی در استرالیا عبارتند از:

    1. مدرسه هاچینز (The Hutchins School): این مدرسه که در سال 1846 تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین مدارس استرالیاست. هاچینز یک مدرسه پسرانه شبانه روزی انگلیسی است که پسران را در کلاس‌های PK-12 ثبت نام می‌کند. محیط شبانه روزی مدرسه هاچینز بسیار خوب است و آموزش سطح بالایی ارائه می‌شود.
    2. کالج کاتولیک رد بند (Red Bend Catholic College): این کالج یک مدرسه متوسطه و شبانه روزی مستقل کاتولیک رومی در نیو ساوت ولز استرالیا است. واحد شبانه روزی در این مدرسه برای دانش آموزان کلاس 7 تا 12 محل اسکان و مراقبت فراهم می‌کند و طیف وسیعی از انتخاب‌ها و فرصت‌ها را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد.
    3. کالج مسیحی دالبی (Dalby Christian College): این کالج یک مدرسه شبانه روزی مسیحی مستقل و مشترک در دالبی، کوئینزلند است. همچنین یکی از ارزان‌ترین مدارس شبانه روزی در استرالیا است. با اینکه هزینه شبانه روزی این مدرسه زیاد نیست اما محیط خوابگاه بسیار عالی است و مدرسه می‌تواند خدمات خوبی را ارائه دهد.

    گران‌ترین مدارس شبانه روزی در استرالیا

    برخی از مدارس شبانه روزی در استرالیا هزینه‌های بالایی دارند و امکانات بسیاری را نیز فراهم می‌کنند. اما سه مدرسه زیر به عنوان گران‌ترین مدارس شبانه روزی در استرالیا به شمار می‌روند:

    1. کالج سنت جوزف (St Joseph's College): این کالج یک مدرسه مستقل پیشرو کاتولیک با شهرت بالا در استرالیاست. همچنین یکی از بزرگترین مدارس شبانه روزی در نیمکره جنوبی می‌باشد. این مدرسه هزینه‌های بالایی دارد اما آموزش در سطح بالا را در فضاهای کاربردی و مدرن برای زندگی و تحصیل در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد.
    2. مدرسه گرامر جیلونگ (Geelong Grammar School): این مدرسه همچنین یکی از بزرگترین و گران‌ترین مدارس شبانه روزی در استرالیاست. جیلونگ در واقع یک مدرسه متوسطه خصوصی و مختلط با هر دو سیستم شبانه روزی و روزانه است. دانش آموزان از ایالت‌های مختلف استرالیا و کشورهای دیگر در این مدرسه ثبت نام می‌کنند. همچنین جیلونگ به عنوان یک مدرسه شبانه روزی پیشرو در استرالیا شناخته شده است و به عنوان پیشگام آموزش مدرن شهرت دارد.
    3. مدرسه کینگ (The King's School): این مدرسه در سال 1831 تأسیس شد و در پاراماتای ​​شمالی، حومه غربی سیدنی واقع شده است. کینگ قدیمی‌ترین مدرسه خصوصی پسرانه در استرالیا و از نظر سطح آموزش و امکانات یکی از بهترین مدارس شبانه روزی در استرالیاست. در محیط مدرسه، دانش‌ آموزان می‌توانند با شادی رشد کنند و آزادانه در چمن‌های باز، زمین‌های کشاورزی و جنگل‌ها تفریح کنند.

    هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی استرالیا

    هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی استرالیا

    در جدول زیر هزینه برخی از مدارس شبانه روزی استرالیا آورده شده است:

    مدرسه

    شهریه سالانه (دلار استرالیا)

    مدرسه گرامر جیلونگ (GGS)

    43360

    مدرسه گرامر دخترانه کلیسای سیدنی

    42120

    مدرسه گرامر سیدنی

    40218

    مدرسه کینگ

    40007

    مدرسه آشام

    39900

    مدرسه کرنبروک

    39894

    کالج یادبود کوه اسکوپوس

    38960

    مدرسه گرامر ترینیتی

    38330

     

    بورسیه برای تحصیل در مدارس شبانه روزی استرالیا

    بورسیه برای تحصیل در مدارس شبانه روزی استرالیا

    تا زمانی که بتوانید مدارک مورد نیاز مدرسه شبانه روزی را به دست آورید، بورسیه‌ها تا حد زیادی می‌توانند به شما در پس انداز پول بیشتر کمک کنند. بورسیه‌ها هم برای دانش آموزان شبانه روزی و هم برای دانش آموزان مدارس روزانه وجود دارند. به طور معمول، برنامه‌های بورسیه تحصیلی برای هزینه‌های شبانه روزی بر اساس نیاز و استعداد دانش آموزان ارائه می‌شوند. برای اطلاع از شرایط بورسیه باید با مدرسه مورد نظر در تماس باشید.

    کلام آخر

    مهاجرت به استرالیا و تجربه مدارس شبانه روزی در استرالیا می‌توانند محیط یادگیری بهتری را برای اکثر دانش آموزان فراهم کنند و توانایی‌های زندگی مستقل آنها را توسعه دهند. مهمتر از آن، مدارس شبانه روزی زیادی در این کشور وجود دارند. مهم نیست که والدین یا دانش آموزان چه نوع مدرسه شبانه روزی را در استرالیا پیدا کنند، بلکه برای بهترین مدارس شبانه روزی یا ارزان‌ترین یا گران‌ترین مدارس شبانه روزی در استرالیا، آن‌ها انتخاب‌های زیادی دارند. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در مدارس شبانه روزی استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ