تحصیل در شهر بریزبن استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    بریزبن شهری در استرالیاست که به سرعت در حال رشد است، زیرا فضایی گرم و دلپذیر را برای دانشجویان بین المللی به ارمغان می‌آورد. بریزبن در مقایسه با ملبورن و سیدنی کوچک‌تر است، اما به عنوان یکی از شهرهای دانشجویی محبوب در استرالیا شناخته می‌شود. این شهر به دلیل آب و هوای معتدل مایل به گرم، رفتار دوستانه مردم محلی، دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی و ارائه یک سبک زندگی راحت توانسته در لیست شهرهای مناسب استرالیا برای دانشجویان خارجی قرار گیرد. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» در مورد زندگی و تحصیل در شهر بریزبن استرالیا صحبت می‌کنیم.

    نیم نگاهی به شهر بریزبن

    نیم نگاهی به شهر بریزبن

    بریزبن پایتخت ایالت کوئینزلند با جمعیتی نزدیک به 2.5 میلیون نفر و با مساحتی کمتر از 6 هزار کیلومتر مربع به عنوان سومین شهر پر جمعیت استرالیا شناخته می‌شود. بریزبن شهر دنیای جدید نامیده می‌شود، زیرا از نظر فرهنگی بسیار متنوع است. نام این شهر و رودخانه بریزبن که از مرکز آن می‌گذرد به نام سرلشکر «سر توماس بریزبن» فرماندار سابق ایالت نیو ساوت ولز نامگذاری شده است. رودخانه بریزبن مستقیما از مرکز شهر می‌گذرد و شرایط مناسبی را برای بنادر جهت تجارت و سایر معاملات اقتصادی ارائه می‌دهد. بریزبن یکی از قطب‌های تجاری بزرگ استرالیا محسوب می‌شود و یکی از سریع‌ترین اقتصادهای در حال رشد را کل کشور دارد.

    دلایل تحصیل در شهر بریزبن

    • بریزبن پایتخت ایالت آفتابی کوئینزلند است. این شهر آب و هوای نیمه گرمسیری با تابستان‌های گرم و مرطوب، زمستان‌های معتدل و بهار و پاییز خوب را ارائه می‌دهد.
    • بریزبن در مقایسه با سیدنی و ملبورن شهری ارزان برای تحصیل و زندگی است. شما هزینه‌های کمتری شهریه و زندگی پرداخت خواهید کرد.
    • بریزبن یکی از اولین شهرهای استرالیاست که برای پاسخگویی به نیازهای دانشجویان بین‌المللی، محل اقامت دانشجویی (خوابگاه) را در داخل شهر فراهم می‌کند.
    • بریزبن یکی از امن‌ترین و خوشامدگو ترین شهرهای استرالیاست و در این شهر از دانشجویان بین المللی استقبال گرمی می‌شود.
    • در بریزبن دانشگاه‌های معتبر زیادی وجود دارند که دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی متنوعی را با امکانات آموزشی ارائه می‌دهند.
    • زندگی در بریزبن به شما کمک می‌کند تا از بهترین جاذبه‌های ساحل شرقی استرالیا مانند ساحل آفتاب، ساحل طلایی و خلیج بایرون لذت بسیار ببرید.
    • تحصیل در استرالیا از طریق مراکز آموزشی شهر بریزبن راهی برای دریافت اقامت دائم این کشور است. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلان می‌توانند وارد بازار کار استرالیا شوند.

    بهترین دانشگاه‌های شهر بریزبن

    بهترین دانشگاه‌های شهر بریزبن

    بریزبن خانه چندین دانشگاه با رتبه بالاست که باعث شده به یکی از بهترین شهرها برای دانشجویان بین المللی در استرالیا تبدیل شود. در ادامه لیستی از دانشگاه‌های برتر بریزبن آمده است:

    • دانشگاه کوئینزلند: این دانشگاه تحقیقاتی دولتی که در سال 1909 تاسیس شد در حومه سنت لوسیا، درست در جنوب مرکز تجاری بریزبن (CBD) قرار دارد. این دانشگاه به دلیل ارائه طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی مشهور است.
    • دانشگاه صنعتی کوئینزلند: یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در قلب مرکز تجاری بریزبن (CBD) قرار دارد. این دانشگاه در سال 1989 تاسیس شد و به دلیل دوره‌های تحصیلی قوی در تجارت، حقوق و مهندسی شناخته می‌شود.
    • دانشگاه گریفیث: دانشگاه گریفیث که در سال 1971 تاسیس شد یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی با چندین پردیس در سراسر ایالت کوئینزلند از جمله در شهر بریزبن است. این موسسه به دلیل دوره‌های تحصیلی خود علوم بهداشتی، علوم محیطی و موسیقی شهرت جهانی دارد.
    • دانشگاه کاتولیک استرالیا: این دانشگاه دولتی که در سال 1991 تاسیس شد، چندین پردیس در سراسر استرالیا از جمله شهر بریزبن دارد. دانشگاه کاتولیک استرالیا به دلیل دوره‌های قوی خود در آموزش، علوم بهداشتی و الهیات محبوب است.
    • دانشگاه کوئینزلند جنوبی: این دانشگاه تحقیقاتی دولتی در سال 1967 تاسیس شد و چندین پردیس در سراسر ایالت کوئینزلند از جمله در شهر بریزبن دارد. دوره‌های تحصیلی تجارت، مهندسی و علوم بهداشتی این دانشگاه رتبه بالایی در رنکینگ‌های جهانی دارند.
    • دانشگاه جیمز کوک: این دانشگاه دولتی که در شمال کوئینزلند قرارداد، دومین دانشگاه قدیمی ایالت است (تاسیس در سال 1961). در مجموع دانشگاه جیمز کوک دارای پردیس‌های متعدد است که در کایرنز، تاونزویل و همچنین کشور سنگاپور و شهر بریزبن قرار دارند. پردیس بریزبن که توسط آموزش عالی Russo اداره می شود، دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد.
    • TAFE کوئینزلند: این موسسه به عنوان یک نهاد آموزشی فنی و حرفه‌ای در سال 1882 تاسیس شد. TAFE یکی از بزرگترین ارائه دهندگان آموزش مبتنی بر کار با طیف گسترده‌ای از دوره‌ها با مدرک دیپلم و حتی لیسانس در استرالیاست.

    هزینه تحصیل در شهر بریزبن

    بریزبن یک شهر ارزان قیمت است، اما هنوز باید پول کافی برای زندگی در این شهر را فراهم کنید. هزینه ماهانه زندگی در بریزبن برای دانشجویان بین 1728 دلار تا 2448 دلار استرالیا متغیر است. هزینه کلی به سبک زندگی دانشجویان بستگی دارد، اما یکی از مزایای تحصیل در شهر بریزبن، کم بودن هزینه‌های زندگی نسبت به شهرهای بزرگ دیگر استرالیا مانند سیدنی، ملبورن یا آدلاید است. در جدول زیر هزینه‌های تحصیل و زندگی در شهر بریزبن آمده است:

    هزینه تحصیل در شهر بریزبن

     

     

     

     

    بازار کار شهر بریزبن استرالیا

    بازار کار شهر بریزبن استرالیا

    به عنوان یک دانشجوی بین المللی می‌توانید واجد شرایط کار در حین تحصیل در بریزبن باشید. چندین حوزه مانند مهمان نوازی، خرده فروشی و گردشگری وجود دارند که برای کار پاره وقت مناسب هستند. کار دانشجویی در بریزبن می‌تواند‌ به شما در درآمدزایی، آشنایی با بازار کار، افزایش قابلیت استخدام، ایجاد ارتباطات حرفه‌ای و کسب مهارت‌های جدید در محل کار کمک کند. همچنین احتمال بالایی وجود دارد که بتوانید بعد از فارغ التحصیلی، کار تمام وقت پیدا کنید.

    نرخ بیکاری کوئینزلند در اکتبر 2023 حدود 3.7 درصد بود که پایین‌ترین نرخ بیکاری این ایالت از دهه 1970 محسوب می‌شود. نرخ پایین بیکاری شاخصی از چشم انداز کاری خوب است که پس از فارغ التحصیلی می‌تواند‌ پیدا کردن کار را برای دانشجویان آسان کند؛ بنابراین اگر قصد مهاجرت به استرالیا را داشته باشید، بریزین یک مقصد عالی برای تحصیل و اقامت دائم در آینده است.

    حمل و نقل در شهر بریزبن

    فرودگاه بریزبن تقریبا 22 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. فرودگاه بریزبن سومین فرودگاه شلوغ استرالیاست. ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به شهر بریزبن از فرودگاه از طریق Airtrain (خطوط ریلی) است. از فرودگاه تا مرکز شهر بریزبن تنها 20 دقیقه طول می‌کشد. هزینه یک طرفه بلیط آن 19.80 دلار است، اما در صورت رزرو آنلاین می‌توانید از تخفیف برخوردار شوید. حتی می‌توانید مستقیما از فرودگاه بریزبن به شهرهای دیگر مانند گلد کوست بروید. همچنین می‌توانید اتوبوس‌های شاتل از جمله Skybus، اتوبوس شهرداری، تاکسی یا خدمات سواری آنلاین مانند Uber را از فرودگاه بگیرید.

    بریزبن یک سیستم حمل و نقل عمومی بسیار خوب دارد که شامل قطار، اتوبوس و کشتی است. برای سفر با وسایل نقلیه عمومی به یک کارت سفر معروف به Translink Go Card نیاز دارید. شما می‌توانید یک کارت Translink را از چندین فروشگاه در سراسر ایالت کوئینزلند از جمله شهر بریزبن خریداری کنید. هزینه خرید این کارت 10 دلار است.

    دانشجویان بین المللی در بریزبن برای رفت و آمد در شهر امتیازاتی دریافت می‌کنند. این امتیازات شامل استفاده از سرویس رایگان اتوبوس برای بعضی از نقاط و کشتی سواری رایگان با استفاده از کشتی‌های سیتی هاپر است. دانشجویان همچنین می‌توانند از خدمات دوچرخه سواری شهر بریزبن استفاده کنید، زیرا مسیرهای دوچرخه‌ سواری زیادی ساکنان شهر موجود است. شما می‌توانید دوچرخه را از ایستگاه‌های مختلف کرایه کنید و به مقصد اصلی خود بروید.

    جاذبه‌های دیدنی شهر بریزبن

    جاذبه‌های دیدنی شهر بریزبن

    دانشجویان می‌توانند در آب و هوای گرمسیری بریزبن در یکی از تالاب‌های معروف آن مانند Streets Beach یا Settlement Cove سفر کنند که نه تنها استفاده از آن‌ها رایگان است، بلکه امکان آب تنی و لذت بردن از فضای اطراف را خواهند داشت. از دیگر جاهای دیدنی بریزبن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ماونت کوت-تا

    چشم ‌انداز کوه ماونت کوت-تا (Coot-tha) مکانی عالی برای تماشای افق زیبای بریزبن است. این منطقه تنها 18 دقیقه با ماشین از بریزبن فاصله دارد. یک کافه در منطقه ماونت کوت-تا نیز وجود دارد که می‌توانید در کنار دیدن مناظر زیبا از یک لیوان نوشیدنی خوشمزه لذت بسیار ببرید.

    موزه بریزبن

    این موزه در فاصله کوتاهی از مرکز تجاری بریزبن (CBD) مجموعه‌ای دارد که میراث فرهنگی، تاریخ طبیعی، علم و تلاش‌های انسانی این ایالت کوئینزلند را به نمایش می‌گذارد. همچنین این موزه یک مرکز علمی دارد که یک تجربه آموزشی تعاملی برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

    سیتی ساندز

    بریزبن میزبان بزرگترین برنامه موسیقی زنده استرالیاست. دانشجویان می‌توانند از رویدادهای رایگان موسیقی زنده در بخش‌های مختلف مرکز تجاری شهربریزبن مانند مرکز خرید کویین استریت، میدان پست و محله رداکلیف لذت ببرند. نکته جالب این است که هر هفته یک نو سبک موسیقی در این رویداد اجرا می‌شود تا علاقه مندان احساس خستگی نکنند.

    کتابخانه ایالتی کوئینزلند

    بزرگترین کتابخانه تحقیقاتی بریزبن با معماری خاص خود که برنده جایزه نیز شده است، میزبان مجموعه کاملی از میراث فرهنگی و مستند کوئینزلند است. این کتابخانه دسترسی رایگان به کتاب‌ها، نمایشگاه‌ها، داستان خوانی‌ها و چند رسانه مختلف دیگر را نیز در اختیار عموم قرار می‌دهد.

    به غیر از لیست بالا، مکان‌های زیادی برای کاوش و بازدید در بریزبن وجود دارند که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

    • پناهگاه کوالا کاج تنها
    • ساوت بانک پارکلندز
    • باغ گیاه شناسی سیتی
    • چرخ و فلک بریزبن
    • سیاره‌ نمای سر توماس بریزبن
    • زمین کریکت گابا

    بازی‌های المپیک و پارالمپیک بریزبن

    بریزبن مجوز رسمی میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2032 را در سال 2021 به دست آورد و از آن زمان تاکنون پروژه‌های زیرساختی زیادی در دست اجراست. ساخت و ساز یک سیستم جدید مترو، تبدیل یک زمین گلف به یک فضای عمومی برای پیاده روی و پل‌های جدید برای بهبود سیستم حمل و نقل آغاز شده‌اند. با تمام سرمایه گذاری‌هایی مالی که به این شهر سرازیر می‌شود و پیشرفت‌های اجتماعی دیگر، هیچ زمان دیگری به اندازه امروز برای تحصیل در شهر بریزبن عالی نبوده است.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    شما آموزش در سطح جهانی و سبک زندگی پر جنب و جوش استرالیایی را در شهر بریزبن تجربه خواهید کرد. از مزایای تحصیل در شهر بریزبن می‌توان به مقرون به صرفه بودن، دسترسی و آسانی به مناطق زیبا، همراه با مردم محلی دوستانه و تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان اشاره کرد؛ اما مهم است که ابتدا نیازهای خود را بررسی کنید و سپس برای سفر به بریزبن آماده شوید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در شهر بریزبن استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت